فهرست
چطور میتوان در هر زمان و در هر مکان، چه در خواب و چه در بیداری درآمد کسب کرد؟
شاید راههای متنوعی به ذهن شما خطور کند شاید هم نه، ولی در هر صورت بدون شک یکی از بهترین و راحتترین راهها کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش است.
افیلیت مارکتینگ که در ایران به عنوان همکاری در فروش نیز شناخته میشود فرآیندی است که از طریق آن یک شخص یا نهاد واسطه (که به آن ناشر گفته میشود) برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگر، کمیسیون دریافت میکند. ناشر محصول یا محصولاتی که تمایل به همکاری در فروش آنها را دارد را انتخاب کرده و سپس آن محصولات را تبلیغ میکند و از هر فروشی که به کمک آنها در سایت مقصد انجام میشود، بخشی از سود را به دست میآورد و کمیسیون دریافت میکند. در این فرایند عمل فروش از طریق لینکهای افیلیت از یک وب سایت به وب سایت دیگر ردیابی میشود.
افیلیت مارکتینگ راهی عالی برای کسب درآمدی قابل توجه به صورت آنلاین است. افیلیت مارکتینگ در فضای دیجیتال شیوهای از بازاریابی مدرن محسوب میشود که هم برای برندها و هم برای ناشران به صرفه است و به همین دلیل استقبال از آن رو به افزایش است.
برای مثال سرمایهگذاری برندها در افیلیت مارکتینگ در کشور آمریکا از 5.4 میلیارد دلار در سال 2017 به 8.2 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است که این امر نشاندهنده این است که افیلیت مارکتینگ جای زیادی برای کار و پیشرفت دارد.
همکاری در فروش چگونه کار می کند؟
افیلیت مارکتینگ شامل ارجاع کالا یا خدمات از طریق اشتراک گذاری آن در وبلاگ، رسانه های اجتماعی، پادکست یا وبسایت است. هر بار که شخصی از طریق لینک منحصر به فردی که ناشر به کمک پنل شرکت واسط (مانند افیلیو) میسازد اقدام به خرید کند، ناشر از برند یا فروشنده کمیسیون دریافت میکند.
برای مثال:
- شما یک تبلیغ یا لینکی برای فروشگاه الف در وب سایت، وبلاگ یا شبکه اجتماعی خود نمایش می دهید.
- مشتری روی لینک منحصر به فرد شما کلیک میکند.
- مشتری در فروشگاه الف اقدام به خرید میکند.
- شبکه افیلیت تراکنش را ثبت میکند.
- خرید توسط فروشگاه الف تایید میشود.
- به شما کمیسیون یا همان پورسانت پرداخت میشود.
مزایای همکاری در فروش برای ناشران:
1. درآمد جانبی
در حالی که اغلب شغل ها نیازمند این هستند که برای کسب درآمد در محل کار حضور داشته باشید، همکاری در فروش به شما این امکان را می دهد که در هر زمان و هر مکان درآمد کسب کنید. با صرف زمان اولیه برای شروع برنامه افیلیت، پس از گذشت مدت زمانی، مصرف کنندگان محصول را از طریق سایت یا شبکههای اجتماعی شما خریداری میکنند و بازدهی مستمری را مشاهده خواهید کرد. با همکاری در فروش شما مدتها پس از اتمام کارتان نیز پول دریافت میکنید. حتی زمانی که جلوی رایانه خود نیستید، مهارت ها و تکنیک های شما در بازاریابی جریان درآمدی ثابتی را برای شما به ارمغان میآورد.
2. بدون نیاز به پشتیبانی مشتری
فروشندگان و شرکتهایی که محصولات یا خدمات ارائه میدهند باید با مصرف کنندگان خود تعامل داشته باشند و از آنها پشتیبانی کنند و اطمینان حاصل نمایند که از آنچه خریداری کرده اند رضایت دارند.
به لطف ساختار افیلیت مارکتینگ، ناشران هرگز نباید نگران پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری باشند. تمام کار ناشران این است که فروشنده را به مصرف کننده وصل کنند. فروشنده پس از دریافت سفارش از سوی مشتری، به هرگونه شکایت مشتری رسیدگی میکند.
3. از خانه کار کنید
اگر فردی هستید که از رفتن به دفتر کار متنفر هستید، همکاری در فروش یک راه حل عالی برای شما است. میتوانید در حین کار از خانه خود کمپینهایی راهاندازی کنید و محصولات سایر فروشندگان را به فروش برسانید و از این طریق پول دریافت کنید.
4. مقرون به صرفه
اکثر کسب و کارها برای تامین مالی محصولات خود به هزینه های راه اندازی و همچنین جریان نقدینگی نیاز دارند. با این حال، همکاری در فروش را میتوان با هزینهای کم انجام داد، به این معنی که می توانید به سرعت و بدون دردسر زیاد شروع به کار و کسب درآمد کنید. راهاندازی شبکه برای ناشرین هزینهای ندارد و نیازی به ایجاد محصول نیز نیست.
5. راحت و انعطاف پذیر
از آنجایی که شما در واقع در حال تبدیل شدن به یک فریلنسر هستید، در تعیین اهداف خود استقلال دارید. شما هر زمانی که نیاز دارید میتوانید در زمان کاری خود تغییر ایجاد کنید. همچنین شما آزادید در محصولاتی که تبلیغ میکنید تغییر ایجاد کنید و محصولات دیگری را تبلیغ کنید. این آزادی در حق انتخاب به این معنی است که اگر دوست دارید می توانید روی گروه محصولات خاص و مشخصی (مثلا لوازم آشپزخانه) تمرکز کنید یا اگر مایل باشید میتوانید پورتفولیوی (سبد محصولات) خود را متنوعتر کنید. همچنین از محدودیتها و مقررات شرکتها رهایی خواهید یافت.
6. دریافتی مبتنی بر عملکرد
در مشاغل دیگر، ممکن است 80 ساعت در هفته نیز کار کنید و همچنان همان حقوق را دریافت کنید اما همکاری در فروش صرفاً بر اساس عملکرد شما است. در افیلیت مارکتینگ هر چقدر که تلاش کنید همان قدر پاداش میگیرید. هر چقدر مهارت های بررسی و نوشتن متن های نقد محصولات یا تولید محتوا در این حوزهها را ارتقا دهید و کمپین های تبلیغاتی بهتر و خلاقانهتری ایجاد و اجرا کنید همان قدر به طور مستقیم در افزایش درآمد شما تاثیر خواهد داشت. در نهایت برای کار باکیفیتی که انجام میدهید، دستمزدی شایسته دریافت خواهید کرد.
7. قدرت سئو را دست کم نگیرید
اگر عملیات سئو را به درستی و به صورت اصولی انجام دهید، ترافیک ارگانیک زیادی میتوانید از طریق موتورهای جستجو به دست بیاورید. زمان آن که با تقلب و فریب گوگل، امکان کسب رتبههای برتر گوگل وجود داشت گذشته است. امروزه هدف از سئو بهبود وبسایت شما برای بازدیدکنندگان است. مردم به طور طبیعی دائما و به صورت آنلاین به دنبال کسب اطلاعات هستند و حجم زیادی از اطلاعات را از طریق موتورهای جستجو به دست میآورند. به همین دلیل است که باید اصول اولیه سئو، تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی را بیاموزید تا اولین منبع اطلاعاتی باشید که مخاطبان شما پیدا میکنند. هر چه رتبهی بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید میتوانید ترافیک بیشتری دریافت کنید و به کمک آن درآمد خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.
در ادامه به بررسی نمونههایی از ناشران موفق در حوزه همکاری در فروش میپردازیم. این نمونهها علاوه بر اینکه مهر تاییدی بر قابلیتهای همکاری در فروش هستند و به ما نشان میدهند که همکاری در فروش تا چه حدودی میتواند فرا برود همچنین می توانند باعث ایجاد جرقه هایی در ذهن شما و شگلگیری ایدههایی برای فعالیت های شما به عنوان ناشر در شبکه همکاری در فروش شوند.
1.Wirecutter
وایرکاتر یک وبسایت ناشر به سبک ژورنالیستی است که بهترین وسایل و ابزارها را برای افرادی که می خواهند در زمان خرید خود صرفه جویی کنند فهرست میکند. وایرکاتر در سال 2011 تأسیس شد و در سال 2016 توسط نیویورک تایمز خریداری شد و دارای لینک افیلیت به طیف وسیعی از وبسایتها از جمله آمازون، هوم دیپو، نوردستروم و آفیس دپو است.
اما با وجود وبسایتهای زیادی که دقیقاً این کار را انجام می دهند، چرا وایرکاتر در کاری که انجام می دهد تا این حد موفق است؟
اولاً تیم وایرکاتر به وضوح در زمینه های خودشان متخصص و حرفهای هستند. این تیم ترکیبی از روزنامهنگاران، دانشمندان و محققان است که به کمک گزارشها و آزمونهای دقیق، مصاحبه و آزمایش پیشنهادهای خود را ارائه میدهند. وایرکاتر یکی از آن سایتهایی نیست که به سادگی و به طور دمدستی توصیههایی ارائه میدهند. در عوض، آنها صدها محصول را بررسی و آزمایش می کنند تا تعدادی از آنها را توصیه کنند.
ثانیا وایرکاتر در مورد انگیزه های خود و این واقعیت که از طریق افیلیت مارکتینگ کمیسیون دریافت می کند، واضح و شفاف است. در واقع، اعلان این موضوع درست در جلو و مرکز صفحه اصلی آنهاست. در واقع برای وایرکاتر این تمرکز و تاکید بر صراحت و صداقت در هر کاری که انجام می دهند نمود پیدا میکند و این بخشی از استراتژی آنها نیز است.
اکثر محصولات انتخابی آنها شامل کالاهایی با قیمت بالا است که احتمالاً کمیسیون های زیادی برایشان ایجاد میکند. بنابراین منطقی است که وایرکاتر علاوه بر کسب بیش از 10 میلیون بازدید ماهانه و درآمد تخمینی 1.5 میلیارد دلاری در سال 2016، تیمی بیش از 60 نفر را در خدمت دارد.
2.Consumer Search
کانسومر سرچ یک وب سایت بزرگ افیلیت مارکتینگ است که بیشتر بر بررسی محصولات خانگی، از ماشین های چمنزنی گرفته تا بلندگوهای بلوتوثی و ماشین ظرفشویی، تمرکز دارد. این وب سایت از سال 1999 در حال فعالیت است و اگرچه مدرن ترین وب سایت افیلیت مارکتینگ در سراسر جهان نیست، اما ما آن را به خاطر سادگیاش دوست داریم.
کانسومر سرچ مانند اکثر شرکتهای همکاری در فروش که هنگام راهاندازی وبسایتهای خود کلمات کلیدی مرتبط با «بهترین» هر نوع محصول را هدف قرار میدهند عمل میکند. تفاوت آنها این است که کانسومر سرچ این کار را در مقیاسی بسیار بزرگتر در مقایسه با اکثر ناشران انجام میدهد و نتایج فوق العاده ای نیز کسب می کند برابر با 1.2 میلیون بازدید کننده ماهانه.
کانسومر سرچ به جای اینکه فقط محصولات را از بهترین تا بدترین رتبهبندی کند، طیف وسیعی از گزینه ها را ارائه میدهند که در زمینههای مختلف بهترین هستند. به عنوان مثال محتوای کانسومر سرچ در مورد دوربینهای مدار بسته خانگی را در نظر بگیرید. بله، آنها بهترین انتخاب را معرفی کردهاند اما آنها همچنین محصولی را به عنوان “مقرون به صرفهترین” و دیگری را به عنوان “بهترین دید در شب” و … نامیده اند، که این امر باعث میشود مصرف کنندگان به راحتی آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند.
کانسومر سرچ تمامی لینکهایش به سایت آمازون منتهی میشود. اگرچه نمیتوانیم مطمئن باشیم که درآمد آنها چقدر است، کانسومر سرچ توسط About.com در می 2007 به قیمت 33 میلیون دلار خریداری شد و سپس در سال 2013 به قیمت 300 میلیون دلار به iAC فروخته شد. بنابراین، میتوان مطمئن بود این یک همکاری پر سود هم برای کانسومر سرچ و هم برای آمازون بوده است.
3. Money Saving Expert
Money Saving Expert بزرگترین وب سایت مصرف کنندگان در بریتانیا است که هدف آن صرفه جویی در هزینههای مصرف کننده در همه جنبه های زندگی است. این سایت خدماتی مانند تحقیقات ژورنالیستی، راههایی برای صرفه جویی در پول و انجمنی بزرگ از مصرفکنندگان را ارائه می دهد.
حال چه چیزی باعث موفقیت آنها شده؟
برخلاف بسیاری از سایتهای نقد و بررسی، Money Saving Expert از نظر محتوا کاملاً مستقل است یعنی شرکتها نمیتوانند با پرداخت پول در سایت نمایش داده شوند. اگرچه از طریق همکاری در فروش کسب درآمد میکنند، ملاحظات مالی بر توصیهها و پیشنهادهای سایت تأثیری ندارد.
Money Saving Expert راهنماییهای خود را بر اساس نیازها و علایق مصرف کنندگان می نویسد و بعد از آن یک تیم به جستجوی لینک افیلیت برای محصولاتی که گنجانده شده است میپردازد. در واقع، اگر تیم آنها نتواند لینک افیلیت به یک محصول را پیدا کند، همچنان آن محصول در آن بررسی گنجانده میشود و Money Saving Expert از آن توصیه درآمدی کسب نخواهد کرد.
Money Saving Expert موقعیت خود را به عنوان 60 وب سایت برتر بریتانیا تثبیت کرده است. این شرکت از زمانی که در سال 2003 با تنها 100 پوند راه اندازی شد توانسته بیش از 16 میلیون کاربر ماهانه، حدود 100 کارمند تمام وقت، و لیست بازاریابی ایمیلی با بیش از 13 میلیون عضو به دست آورد.
4.Skyscanner
Skyscanner را میتوان بهعنوان گوگل سایتهای مسافرتی در نظر گرفت که به کاربران این امکان را میدهد که ارزانترین پروازها، هتلها و خودروهای کرایهای موجود در یک تاریخ معین را جستجو و پیدا کنند. الگوریتمهای Skyscanner ابتدا گزینههای موجود را به ترتیب ارزانترین پیشنهادها فهرست میکند، اما علاوه بر آن شامل اطلاعاتی مانند بررسیها و ویژگیهای کلیدی میشود تا به مخاطبان برای بهترین انتخاب کمک کند.
اکثر 11 میلیون بازدید ماهانه Skyscanner از طریق موتورهای جستجو و گوگل به دست میآید که به دلیل راهنماهای دقیق سفر در وب سایت و همچنین مقالاتی که بر حوزه گردشگری متمرکز شدهاند است. Skyscanner یک نمونه عالی از همکاری سئو و افیلیت مارکتینگ دست در دست یکدیگر است. Skyscanner از خطوط هوایی، هتل ها و شرکت های کرایه اتومبیلی که آنها را توصیه می کند یا در ابزارهای مقایسه قیمت خود فهرست میکند، کمیسیون دریافت می کند.
Skyscanner نیز همانند Money Saving Expert، همیشه بهترین پیشنهادها را برای مخاطبان فهرست می کند، حتی اگر قراردادی با شرکتی که پیشنهاد میدهد نداشته باشد و کمیسیونی دریافت نکند. این به اعتمادسازی در مخاطبان کمک میکند و به این معنی است که بازدیدکنندگان احتمالاً هر بار که تعطیلاتی پیش رو دارند به سایت باز میگردند.
Skyscanner نه تنها اکنون نامی شناخته شده است، بلکه از تاسیس توسط سه فارغ التحصیل دانشگاهی در سال 2001 به خریدی 1.8 میلیارد دلاری توسط Ctrip (بزرگترین شرکت مسافرتی در چین) در سال 2016 تبدیل شده است. اتفاقی که بیانگر این است که Skyscanner در مسیر درستی قرار گرفته است. Skyscanner بیش از 11 میلیون بازدیدکننده در ماه دارد و درآمد آن بیش از 2 میلیون دلار در ماه تخمین زده میشود.
5.Finder
Finder یک سایت همکاری در فروش بینالمللی بسیار بزرگ و دارای سریعترین رشد در بریتانیا است. آنها با هدف آسانتر کردن تصمیمگیریهای روزمره، به مصرفکنندگان کمک میکنند تا آنچه را که نیاز دارند از بین بیش از 300 برند در 50 دستهبندی پیدا کنند – از کارتهای اعتباری و وام مسکن گرفته تا بیمه خودرو و هتلها.
با توجه به تعداد زیاد گروهها و طیف وسیعی از نیازهایی که Finder پوشش میدهد جای تعجب نیست که این سایت برای بسیاری از برندهایی که به دنبال تبلیغ محصولات و خدمات خود هستند جذاب باشد. همچنین تیم خدمات مشتری Finder به شرکای خود برای کمک به بهبود عملکردشان خدمات مشاوره و تجزیه و تحلیل ارائه میکند.
اما Finder دقیقاً در سمت مصرف کننده چه کار میکند؟
در واقع Finder چیزی بسیار بیشتر از مقایسه ساده محصولات ارائه می دهد. همچنین این سایت مملو از محتوای مفید، توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه و ابزارهای مفید و کاربردی است. برای مثال، ماشین حساب پس انداز الکل سایت را در نظر بگیرید، این ماشین حساب نشان میدهد با ترک الکل چقدر پول توسط فرد پس انداز می شود. این نشان دهنده تمرکز Finder بر خلق ارزش برای مصرف کنندگان در مقابل توجه صرف بر فروش محصولات است. با تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان در درجه اول، درآمد خود به خود ایجاد میشود! فروش Finder بیش از یک میلیارد دلار در سال تخمین زده میشود و بازدید ماهانه بیش از 8 میلیون دارد.
6. This Is Why I’m Broke
اگر به دنبال تصادفی ترین، عجیب غریبترین و غیرمعمول ترین هدایا هستید، This Is Why I’m Broke سایتی است که احتمالا نظر شما را جلب خواهد کرد. این سایت مملو از محصولاتی است که شاید در ابتدا تصور کنید که هیچ کس آنها را نمیخرد اما آنها همچنان هزاران پوند از فروشهایی که ایجاد میکنند پورسانت دریافت میکنند و بیشتر لینکهای افیلیت آنها به آمازون منتهی میشود.
This Is Why I’m Broke در واقع چه کار میکند؟
این سایت جزو پیشرفتهترین یا مدرنترین وبسایتهای افیلیت مارکتینگ نیست، اما This Is Why I’m Broke در استفاده از ترندهای روز مصرفکنندگان و سرگرم کردن آنها خبره است. محصولاتی که آنها پیشنهاد میدهند دقیقاً همان نوع محصولاتی هستند که از مردم انتظار دارید با دوستانشان به اشتراک بگذارند، در رسانه های اجتماعی به آنها لینک دهند یا برای شوخی و خنده بخرند. در ضمن توضیحات زیرکانه محصولات در سایت نیز مطمئناً کمک کننده است.
This Is Why I’m Broke بیش از 4.9 میلیون بازدیدکننده در ماه دارد و درآمد آن بیش از 70 هزار دلار در ماه تخمین زده میشود.
7. The Diamond Pro
Diamond Pro یک سایت نقد و بررسی و آموزشی در مورد الماس است.
Ahrefs تخمین می زند که Diamond Pro حدود 700,000 بازدید کننده ارگانیک در ماه دریافت می کنند، که احتمالا تعداد کلی بازدیدکنندگان سایت چیزی حدود یک تا سه میلیون بازدید خواهد بود.
سایت Diamond Pro رتبههای قابل توجهی در عباراتی مانند “قیمت الماس”، “طلای سفید” و “چگونه تشخیص دهیم یک الماس واقعی است” دارد. محتوای سایت ترکیب خوبی از محتوای بفروش و محتوای آموزشی است و مسیر سفر مشتری الماس را به خوبی پوشش می دهد.اما جالبترین چیز در مورد این وبسایت، میزان ترافیکی نیست که از گوگل کسب میکنند.
یک تصمیم مهمی که آنها گرفتهاند این است که جمعآوری آدرسهای ایمیل بازدیدکنندگان خود را به کمک تعداد کمی کلیک بر برنامههای افیلیت مارکتینگ جواهرات در سایت ترجیح دهند. گردانندگان این سایت به جای استفاده از فرصت برای ست کردن یک کوکی افیلیت، بیشتر تلاش میکنند به جمعآوری آدرس ایمیل بپردازند که در دراز مدت ارزش بیشتری دارد. امری که کاملا منطقی است.
برنامه افیلیت Blue Nile که یکی از فروشندگان بزرگ جواهرات است به صورت یک کوکی 30 روزه و کمیسیون 5٪ ارائه می شود. هیچ کس تنها 30 روز پس از مطالعه یک مقاله آموزشی ساده مانند “تفاوت مکعب زیرکونیم و الماس” اقدام به خرید نمیکند.
با یک جستجوی ساده میتوان یافت که میانگین طول فرآیند خرید حلقه نامزدی از زمان مشاوره تا تحویل 3 ماه است که بسیار طولانی تر از کوکی 30 روزه است.
بنابراین Diamonds Pro میداند که اگر بتواند وارد صندوق دریافتیهای ایمیل شما شود، میتواند در مدت زمان طولانیتری به شما درباره الماس آموزش دهد. به این ترتیب، هنگامی که شما آماده خرید هستید به احتمال زیاد ایمیلی که به تازگی برای شما ارسال کرده اند شما را به سمت خرید سوق خواهد داد.
8. NerdWallet
هیچ لیستی از بهترین وبسایتهای افیلیت مارکتینگ بدون NerdWallet کامل نمیشود، و این لیست هم از این امر مستثنی نیست.
NerdWallet یک برند رسانهای غولپیکر در حوزه مدیریت مالی شخصی است. آنها موضوعاتی مانند کارت های اعتباری، بیمه، گرفتن وام های مسکن و مشاوره سرمایه گذاری را پوشش می دهند.
برای اینکه تصوری از مقیاس و بزرگی آنها و برندشان داشته باشید، کافی است بدانید نام تجاری NerdWallet به تنهایی بیش از 160,000 بار در ماه جستجو میشود که برای یک سایت افیلیت مارکتینگ عدد چشمگیری است.
بنابراین دقیقاً چگونه چیزی که شبیه یک وبسایت همکاری در فروش ساده در حوزه مالی به نظر میرسد خود را اینقدر در بین مخاطبان محبوب میکند؟ در اینجا یکی از برنامههای هوشمندانه NerdWallet برای شما آورده شده است.
NerdWallet سرمایه گذاری بسیاری روی ماشین حساب های مالی شخصی کرده است. روش کار ماشین حسابهای سایت به این صورت است که هر کدام به شما کمک می کند چیز خاصی را محاسبه کنید (مثلاً مبلغ بازخرید شما). و در کنار نتایج، جاهایی را به شما توصیه میکند که بتوانید حسابهای مربوطه را ایجاد کنید که هرکدام یک لینک افیلیت است.
در واقع یک مفهوم بسیار ساده پشت ماشین حسابها است و این امر در موضوعات مختلف و ماشین حسابهای متفاوت قابل تکرار است.
و وقتی میبینید که یک وبسایت افیلیت موفق مانند NerdWallet کاری را ده، بیست یا سی بار تکرار و پیاده میکند فقط برای سرگرمی نیست به این دلیل است که این کار جواب میدهد.
9.SkillScouter
SkillScouter یک نمونه عالی از یک وبسایت نیچ است که به کمک همکاری در فروش درآمدزایی می کند. در این مورد، نیچ آموزش آنلاین و آموزش الکترونیکی است. (نیچ مارکتینگ: بازاریابی گوشه ای)
برجسته ترین پلتفرم هایی که دورههایشان در این وبسایت تبلیغ میشوند عبارتند از Skillshare، Udemy،Masterclassو LinkedIn Learning، و تعدادی از برنامه های آموزشی دیگر.
با توجه به ساختار سایت و آفرهایی که در سایت نمایش داده میشود میتوان حدس زد که بیشتر درآمد سایت SkillScouter از طریق پلتفرم آموزشی Skillshare است. نقدها و بررسیهایی که در این سایت در مورد پلتفرم Skillshare نوشته و تولید شده نیز تایید کننده این گمان هستند، بررسیهایی که جهتگیری کاملاً مثبتی نسبت به Skillshare دارند. همچنین مقاله بررسی Skillshare که در سایت موجود است کاملا برای تبدیل خواننده به مشتری Skillshare و ایجاد کمیسیون برای SkillScouter طراحی شده است. عکسهای نویسندگان، جعبههای خلاصه مقاله زیبا در بالای متن بررسی و ایجاد یک دکمه بزرگ و نارنجی نشان دهنده این است گردانندگان این سایت این مقاله را برای افزایش نرخ تبدیل بهینه کردهاند.
SkillScouter همچنین از قدرت کلمه “رایگان” به خوبی استفاده کرده است.
آنها تعداد زیادی پلتفرم، طرح عضویت و دوره رایگان را بررسی میکنند به این امید که مردم تصمیم بگیرند در درازمدت در آنها هزینه کنند و در نهایت کمیسیون برای آنها ایجاد شود.
نکته خیلی مهمی که از SkillScouter میتوان یاد گرفت این است که هدف قرار دادن کلمات کلیدی از جمله کلمه “رایگان” نیز میتواند منجر به ایجاد کمیسیون شود. مخصوصاً برای برنامه های افیلیت مارکتینگ نظیر Skillshare که در آن، پلتفرم برای آزمایش رایگان به اطلاعات کارت اعتباری نیاز دارد.
10.SaaSList
SaaSList یک نمونه عالی از یک وب سایت افیلیت مارکتینگ است که یک سایت یا وبلاگ با محتوای معمولی نیست بلکه SaaSList یک سایت بررسی برای محصولات SaaS است که از طریق لینک هایی که به محصولات SaaS میدهد کسب درآمد می کند. (SaaS مخفف Software as a Service، نرم افزار به عنوان یک سرویس است)
نکته جالب در مورد SaaSList این است که صفحات آن همچنان بدون اینکه محتوای طولانی و زیادی داشته باشند در موتورهای جستحو رتبه میگیرند. به عنوان مثال این صفحه فرود را برای بهترین نرم افزار یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در نظر بگیرید:
این وب سایت طبق آمار Ahrefs رتبه 1 را برای “بهترین نرم افزار یکپارچه crm” دارد. با وجود اینکه تخمین زده می شود که فقط حدود 150 نفر در ماه از آن بازدید میکنند، با توجه به لینکهای افیلیتی که در این صفحه موجود است احتمالاً آمار خوب و قابل قبولی است:
- برنامه افیلیت شرکت HubSpot : دویست و هفتاد و شش دلار میانگین کمیسیون
- برنامه افیلیت شرکت Pipedrive : بیست درصد کمیسیون قابل تکرار برای سال اول
- برنامه افیلیت شرکت Monday.com : تا صد در صد از فروش سال اول
نکته حائز اهمیت این است که اگر پرداخت ها تا این حد بالا باشد، برای کسب درآمد خوب حتما نیاز به ترافیک زیاد ندارید.
طبق صفحه درباره آنها، SaaSList قبلاً با نام GetCRM شناخته می شد. این واقعیت که آنها به دستههای بیشتری از محصولات SaaS تعمیم داده شدهاند، احتمالاً نشانهای قوی از این است که نیچ اولیه آنها، مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، بسیار سودآور بوده است که گسترش آن به سایر حوزههای SaaS منطقی به نظر میرسد.
بیایید نگاهی به دسته بندی هایی که SaaSList مورد هدف قرار می دهد بیندازیم:
شما نیز میتوانید همین کار را انجام دهید. ابتدا نیچی با اندازه مناسب را هدف قرار دهید. با تمرکز شدید بر روی یک محصول یا یک دسته از محصولات و قدرت گرفتن در آن و برتری یافتن از رقبای خود در آن محصول یا دسته از محصولات استراتژیهای خود را به محصولات و دستههای دیگر بسط دهید، درست مشابه کاری که SaaSList انجام داده است.
مزیت دیگر این استراتژی این است که زمانی که شما سایت بررسی خود را به عنوان یک مرجع قوی در حوزه فعالیت مورد نظر خود برند کردهاید و به نامی شناخته شده تبدیل شدهاید، روشهای کسب درآمد بیشتری به روی شما باز میشوند: ایجاد لیست های دارای اسپانسر و برنامههای مشارکت در افیلیت مارکتینگ بیشتر.
G2 و Capterra دو سایت شناخته شده و معروف جهانی برای معرفی نرمافزارهای مختص کسبوکارها هستند. این سایتها به معرفی، نقد و بررسی نرمافزارها میپردازند و از امتیازدهی و نظرهای مخاطبین نیز بهره میبرند. شرکتهای بسیاری هزاران دلار هزینه می کند تا در لیست های آنها قرار بگیرند. وقتی SaaSList به اندازه کافی بزرگ شد، این می تواند قدم بعدی آنها باشد.
همانطور که این نمونهها نشان میدهند ناشران موفق به اشکال مختلفی هستند – از سایتهای مقایسهای گرفته تا سایتهای نقد و بررسی تخصصی محصولات. علاوه بر این میتوان به کمک بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ در رسانهها و شبکههای اجتماعی از طریق افیلیت مارکتینگ درآمد کسب کرد.
ناشرین علاوه بر اینکه برای خود سود قابل توجهای به دست میآورند برای فروشندگان و برندها نیز باعث افزایش درآمد و سود میشوند و در پایان یک همکاری موفق و برد-برد هم برای ناشر و هم برای برند شکل میگیرد.
افیلیو، بزرگترین پلتفرم افیلیت مارکتینگ ایران
اگر تمایل دارید از طریق همکاری در فروش و فعالیت به عنوان ناشر در شبکه افیلیت مارکتینگ به کسب درآمد بپردازید پلتفرم افیلیو یک انتخاب عالی برای شماست. افیلیو بزرگترین پلتفرم افیلیت مارکتینگ در ایران است و با برندها و فروشندگان متعددی نظیر دیجیکالا و همچنین با بیش از 1,500 ناشر همکاری دارد.
افیلیو معاملهای دوسر بُرد، هم برای فروشندگان و هم برای ناشران، فراهم میکند. برای شروع همکاری در فروش روی لینک زیر کا
0 نظر