فهرست
سئو در افیلیت مارکتینگ | اگر در یک برنامه افیلیت بسیار مناسب ثبت نام کرده و وبسایتی عالی با ویژگیهای خوب بصری راهاندازی کرده باشید، چه میکنید؟ منتظر جذب ترافیک به وبسایت خود مینشینید؟ تبلیغات پرداختی و شبکههای اجتماعی راههایی هستند که با قرار دادن برندتان در معرض دید مخاطب، به سرعت باعث جذب ترافیک میشوند. اما سئو یا همان بهینهسازی موتور جستجو ماهیت متفاوتی دارد.
در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم سئو چیست، چگونه کار میکند، چرا در افیلیت مارکتینگ اهمیت دارد و باید برای استفاده از آن چه کنید.
سئو چیست؟

سئو (Search Engine Optimization) روشی است که رتبه موتورهای جستجو به وبسایت شما به آن وابسته است. مثلا وقتی موردی را در گوگل سرچ میکنید، لیستی از وبسایتها به نمایش در میآید. تشخیص گوگل مبنی بر اینکه کدام وبسایت اول بیاید و کدام دوم و سوم و… نتیجه سئو است.
کلیدواژهها یعنی کلمات کلیدی ویژه مرتبط با حوزه کاریتان که مورد هدف قرار میدهید، مهمترین عناصر سئو هستند. ابزار زیادی وجود دارند که به شما کمک میکنند آنچه را که مردم در جستجوی آن هستند، پیدا کنید.
چگونه باید محتوای سئو شده نوشت؟
اول باید لیستی از کلمات کلیدی را که به آنها نیاز دارید، پیدا کنید. پس از آن باید آنها را در وبسایت خود به کار ببرید. در سالهای گذشته وقتی گوگل هنوز آنقدر هوشمند نبود، از روشهایی متقلبانهای مثل پر کردن یک صفحه با یک کلید واژه استفاده میشد اما امروزه دیگر نمیتوان از این روشها استفاده کرد زیرا الگوریتمهای موتور جستجو این تقلبها را تشخیص میدهد و سایت شما را به کلی از نتایج جستجو حذف میکند. بنابراین باید بسیار مراقب باشید که از روشهای نادرست استفاده نکنید.
برای استفاده از سئو در بهینهسازی افیلیت مارکتینگ خود نیز باید از محتواهایی استفاده کنید که برای مخاطبانتان ارزشمند باشد. استفاده از کلمات کلیدی برای آنکه گوگل بفهمد موضوع سایت شما چیست، ضرورت دارد اما باید به روال طبیعی و اصولی این کار را انجام دهید.
بهینهسازی تصاویر هم اهمیت دارد
فقط محتوای نوشتاری سایت و مقالات بلاگ نیستند که سئو شدنشان اهمیت دارد، بلکه تصاویر هم باید برای موتور جستجو بهینهسازی شوند. هر وبسایتی، بهخصوص وب سایت افیلیت باید حاوی تصاویر باشد. هیچکس دوست ندارد یک صفحه طولانی پر از نوشته را بخواند. پس از تصاویر بهینهسازیشده برای سئو استفاده کنید تا محتوا بهتر دیده شود.
وقتی تصویری را در یک سیستم مدیریت محتوا آپلود میکنید، حتما قسمتی به نام alt یا متن جایگزین را دیدهاید. کلمه کلیدی مورد هدف خود را در آنجا هم استفاده کنید. این کار باعث میشود موتور جستجو هم بفهمد که تصویر به چه چیزی مرتبط است و این به رتبهبندی صفحه شما کمک میکند.
استراتژی سئوی خارج از سایت چیست؟
موارد گفته شده در بالا، یعنی بهبود متون و تصاویر، جزو تکنیکهای سئوی آن-پیج یا داخلی هستند. کارهایی که درون سایت برای بهبود آن انجام میدهید، بخشی از فرآیند سئوست؛ اما سئو یک بخش خارجی نیز دارد که مهم است و به آن سئوی off page یا خارج از صفحه گفته میشود. استراتژیهایی برای این نوع سئو وجود دارد که با اجرای آنها رتبه سایتتان تقویت میشود. یکی از این راهها ایجاد بکلینکهای معتبر و باکیفیت است؛ یعنی لینکهایی که از سایتهای دیگر به صفحات سایت شما داده میشوند. زمانی که شناخته شوید و لینکهای معتبر به صفحات سایتتان داده شود، وضعیت سایتتان در نتایج موتور جستجو بهبود مییابد.
ایراد کار برخی از بازاریابهای افیلیت این است که تمام تمرکزشان را روی سایت خود میگذارند و از سئوی خارجی غافل میشوند.
یکی از بهترین ابزارهایی که میتوانید رتبه سایتها و اعتبار دامنهها و صفحههای وب را با کمک آن بررسی کنید، ماز است.
ارتباط سئو با افیلیت مارکتینگ چیست؟

برای موفقیت کسبوکار بازاریابی افیلیت، بهینهسازی موتور جستجو موضوعی حیاتی است. شبکههای اجتماعی و یا تبلیغات پولی برای جذب ترافیک در کوتاهمدت به وبسایت شما مهم هستند اما همانطور که گفته شد، سئو کمک میکند سایت شما در درازمدت رتبه خوبی در موتور جستجو به دست بیاورد. درصد بیشتری از کسانی که در گوگل عبارتی را جستجو میکنند، به صفحه دوم نتایج نمیروند. بنابراین اگر وبسایت شما در صفحه اول نباشد، قسمت مهمی از بازارتان را از دست میدهید.
مزیت سئو برای افیلیت مارکتینگ
برای موفقیت افیلیت مارکتینگ، وب سایت افیلیت باید بهوسیله مخاطب مرتبط دیده شود. سئو به این دیده شدن کمک میکند. اما چگونه؟ سئو میتواند:
۱. برای سایت ترافیک هدفمند بیاورد
هر ترافیکی به درد شما نمیخورد. اگر میخواهد لید (سرنخ) جذب کنید و فروش خود را بالا ببرید، باید برای وبسایت خود ترافیک هدفمند ایجاد کنید.
۲. اعتبار ایجاد کند
اگر رتبه سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو بالا باشد، اعتبار برندتان نزد مخاطب بالاتر میرود.
۳. کانورژن (تبدیل) را بهبود دهد
با استفاده از تکنیکهای سئو، مخاطب هدف شما آسانتر شما را پیدا میکند. و وقتی روابط با مخاطبان هدف سادهتر ایجاد شود و بهبود یابد، احتمال افزایش لید و کانورژن (تبدیل شدن مخاطب به مشتری) بیشتر میشود.
نکته آخر
کیورد ریسرچ یا تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با کار خود را بهدرستی انجام دهید و سایت خود را طبق قوانین سئوی داخلی و خارجی بهینه کنید تا بهطور مداوم ترافیک مرتبط با نیازتان را بهدست بیاورید. اما یادتان نرود که برای نتیجه گرفتن از سئو باید صبور باشید.
0 نظر