فهرست
در سالهای اخیر استفاده از فضای آنلاین و شبکههای اجتماعی برای تجارت بسیار گسترش یافته و به همین دلیل، نیاز به مشارکت با شرکتهای افیلیت که برای تبلیغ محصولات یا خدمات پیوسته محتواهایی با کیفیت بالا تولید میکنند، هرگز انقدر مهم نبوده است. در فضایی که همه درحال تبلیغ هستند، اگر محتوای با کیفیتی تولید نکنید نمیتوانید انتظار ایجاد روابط پایدار با مخاطبان هدف خود داشته باشید.
اگر افیلیت را تشویق کنید که بهطور مداوم برای تبلیغ برند محتوای باکیفیت تولید کند، حتما در بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) موثر واقع میشود. در این مطلب با روشهایی آشنا میشوید که بهوسیله آنها میتوان کیفیت محتوای افیلیت و اینفلوئنسر را به روشهای پولی و غیر پولی افزایش داد. البته به شرط آنکه پیش از هر کاری بدانید چگونه باید برای افیلیت مارکتینگ محتوا تولید کنید.
رابطه کیفیت محتوای افیلیت با نرخ بازگشت سرمایه برند چیست؟

اگر بخواهیم از آن چه در دهه گذشته درباره بازاریابی اتفاق افتاده یک نکته استخراج کنیم، این است که بازاریابی محتوایی بارها ثابت کرده چه نتایج قدرتمند و موفقیت پایداری برای برندها ایجاد میکند. برندهایی که از چند سال قبل به این موضوع فکر کرده و آن را اجرا کرده بودند، همچنان ثمره آن را در بازاریابی خود میبینند.
اما رابطه محتوا با بازده چیست؟ چگونه محتوای بهتر به کسب بازده بیشتر برای یک برند منجر میشود؟ هوشمندترین استراتژیها برای تولید محتوای افیلیت مارکتینگ چیست؟
بهترین روشی که میتواند باعث بهبود تعامل مخاطبان و افزایش اعتماد آنان نسبت به برند شما شود، از میان سایر روشها، شراکت با افیلیت یا اینفلوئنسری است که برایتان محتوای باکیفیت تولید میکند. برندها باید محتوایی به مخاطبان خود ارائه دهند که نه تنها پاسخگوی پرسشهای آنان باشد، بلکه با نیازهایشان نیز همخوانی داشته باشد. برندها از راه محتوای باکیفیت میتوانند با مخاطبان خود ارتباط صمیمی برقرار کنند و اعتماد آنان را جلب نمایند.
مصرفکنندگان امروزی از برندهای مورد علاقه خود انتظاراتی دارند. محتوای بیکیفیت باعث ایجاد بیاعتمادی میشود. از همین رو شراکت با افیلیت یا اینفلوئنسری که محتوای با کیفیتی ارائه نمیدهد میتواند نتایج زیانباری داشته باشد. به این دلیل که مصرفکنندگان به راحتی متوجه این عدم کیفیت و اهمیت ندادن به محتوا میشوند؛ بنابراین همکاری برندها با افیلیتهای ضعیف، به همان اندازه بازدهی ضعیفی خواهد داشت.
محتوای با کیفیت افیلیتی که با آن همکاری میکنید باعث میشود حضور برندتان پیش چشمان مخاطب افزایش یابد و وفاداری از برند بیشتر شود و در نتیجه فروش و بازگشت سرمایه نیز افزایش مییابد.
برندها چگونه میتوانند شرکتهای افیلیت را به تولید محتوای خاص و متمایز تشویق کنند؟

کمیسیون
نرخ کمیسیون برای شرکت افیلیت انگیزهای قوی برای ایجاد محتوای بهتر است اما شما باید با توجه به بودجه بازاریابی خود آن را تعیین کنید. شاید در تمام سال درآمد ثابت نباشد و افزایش کمیسیون در طول زمان ممکن است برای هر برندی قابل اجرا نباشد اما میتوان کارهای دیگری انجام داد.
اگر برندی هستید که در زمانهای خاصی از سال درصد فروش بیشتری دارید، میتوانید در آن دوره کمیسیون بیشتری به افیلیت پیشنهاد کنید. مثلا اگر در فصل تعطیلات فروش شما جهش قابل توجهی را تجربه میکند، پیشنهاد افزایش کمیسیون در این مدت زمان مشخص میتواند رویکرد خوبی برایتان باشد.
کمیسیون چند سطحی
بیشتر شرکتهای افیلیت برای همکاری، تاکید زیادی بر چگونگی مبلغ کمیسیون دارند. اگر برندی هستید که در حال حاضر موقعیت مالی باثباتی برای پیشنهاد کمیسیون بیشتر ندارید، ساختار کمیسیونهای چند سطحی میتواند استراتژی مناسبی برای ایجاد انگیزه در شرکت یا شخص افیلیت باشد.
این ساختار کمیسیون انعطافپذیر اجازه میدهد که برندها بتوانند بر کیفیت و نتایج کار بازاریابی افیلیت تاکید کنند. به این صورت که برند در ازای عملکرد بالاتر از سطح انتظار از افیلیت، به آنها پاداش بزرگتری پرداخت کند. این میتواند یک استراتژی بلندمدت و بادوام باشد زیرا آن دسته از شرکتهای افیلیت که عملکرد ضعیفتری از حد انتظار داشتهاند دستمزد کمتری دریافت میکنند. در حقیقت برندها با این روش میتوانند روی بهترین عملکردها سرمایهگذاری کنند.
روشهای غیرپولی برای تشویق شرکتهای افیلیت چطور است؟

همانطور که گفته شد، مشوقهای مالی مثل کمیسیون، روشی آزموده شده برای تشویق شرکتهای افیلیت به تولید مداوم محتوای باکیفیت هستند. اما همه برندها موقعیت مالی سازگار با این روشها را ندارند؛ مخصوصا استارتاپهایی که تازه شروع به فعالیت کردهاند. اما این بدان معنا نیست که راه دیگری وجود ندارد. راههای غیر مالی و بدون نیاز فوری به پول نقد هم برای تشویق شرکتهای افیلیت به برآوردن نتایج مورد انتظارتان وجود دارند.
به عنوان نمونه ارائه محصولات رایگان، کالاهای مارکدار، تخفیفها یا معاملات انحصاری و تهاتر میتواند به توسعه یک فرآیند مبتنی بر انگیزه برای تولید محتوای باکیفیت کمک کند. پیشنهادات غیرپولی میتواند برندتان را در رقابتهای بازاریابی متمایز کند، بهویژه اگر محصولتان منحصربهفرد و شرکت افیلیتی که با او همکاری میکنید خوشسابقه باشد.
درست است که مسئله مالی برای شرکتهای افیلیت اهمیت دارد اما تمرکز همه آنها نیز برای انتخاب شریک کاری صرفا بر جنبه مالی نیست. به همین دلیل بهتر است برندها هم پیشنهادات پولی و هم پیشنهادات غیر پولی را برای افیلیتهایی که تصمیم به همکاری با آنان دارند، مطرح کنند.
سخن آخر
مشارکت با شرکتهای افیلیت برای برندها راه ایدهآلی است که هم آگاهی از برند خود را افزایش دهند و هم با مخاطبان خود تعامل و اعتماد برقرار کنند. همکاری با شرکتهای افیلیت میتواند کیفیت و کمیت لیدهای (سرنخهای) برند را بالا ببرد و در نهایت موجب افزایش فروش و افزایش نرخ بازگشت سرمایه شود.
اگر به دنبال ارتقای سطح بازاریابی افیلیت خود هستید باید به یک مرجع متخصص مانند افیلیو مراجعه کنید.
0 نظر