آموزش ایجاد استراتژی همکاری در فروش در اینستاگرام

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
آموزش ایجاد استراتژی همکاری در فروش در اینستاگرام

در میان برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام به طور مداوم به یکی از محبوب ترین‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. تنها در ایالات متحده، ۱۲۰.۷ میلیون آمریکایی در دسامبر ۲۰۱۹ از این برنامه استفاده می‌کردند. به اندازه کافی باورنکردنی است که ۸۹٪ از کاربران اینستاگرام خارج از ایالات متحده هستند، یعنی بیش از یک میلیارد نفر از این برنامه استفاده کرده اند.

کاربران ادعا می کنند که هر روز تقریباً نیم ساعت را در برنامه صرف می کنند و بیش از ۶۰ درصد از کاربران به صورت روزانه به برنامه دسترسی دارند. این برای بسیاری به یک اتفاق رایج تبدیل شده است، مکانی که می توانند زندگی خود را با دیگران در قالبی آسان تر از فیس بوک به اشتراک بگذارند. مردم می توانند اتفاقات زندگی خود را به اشتراک بگذارند، دوستان، برندها و اینفلوئنسرهای مورد نظر خود را دنبال کنند و در عین حال زیبایی‌شناسی خود را با هر عکسی که پست می کنند توسعه دهند.

در حالی که اینستاگرام به یک ضرورت برای افراد برای ارسال تصاویر و ویدیوهای زندگی خود تبدیل شده است، اما ثابت شده است که برای کسب و کارها نیز بسیار مفید است. این اپلیکیشن بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال ۲۰۱۹ ایجاد کرد. این پیش‌زمینه‌ای برای توسعه یک استراتژی همکاری در فروش است.

چرا اینستاگرام؟ و چرا اینفلوئنسرها؟

فید اینستاگرام برای تبلیغات طراحی شده است. در حالی که کاربر در فید اصلی خود به سمت پایین پیمایش می‌ کند، می تواند فوراً با جدیدترین پست های افرادی که دنبال می کنند، همراه با تبلیغات مرتبط که توسط الگوریتم اینستاگرام تنظیم شده است، تعامل برقرار کند. در حالی که شرکت شما می تواند تبلیغات برای برنامه ایجاد کند، این تبلیغات به خوبی تبلیغ اینفلوئنسرها کار نمی کنند.

استراتژی فروش در اینستاگرام

امروزه مصرف کنندگان به دنبال اصالت هستند. آنها به دنبال برندهایی هستند که منعکس کننده علایق، اخلاق و … آنها باشد. اینفلوئنسرها طرح بازاریابی را تغییر داده‌اند زیرا افرادی هستند که خودشان برند هستند: آنها مخاطبان خاص ونیچ مخصوص خود را دارند و مستقیماً با آن افراد به طور منظم صحبت می‌کنند، چه از طریق اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و … .

ارتباط مستقیم یک اینفلوئنسر با مخاطبان خود، اصالت را نشان می دهد، اما مهمتر از آن، اعتماد مصرف کنندگان را فراهم می‌کند. تعامل منظم با اینفلوئنسرها بر اساس اعتماد است: آنها یک شرکت سازمانی نیستند که بخواهند چیزی به مخاطبان بفروشند. آنها افرادی هستند که در سطح شخصی با مخاطبان تعامل می‌کنند و این آنها را به فردی قابل اعتماد و قابل باور تبدیل می‌کنند.

و موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ نشان می‌دهد که بازاریابان چگونه پول خود را خرج می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ، زیرمجموعه ای از یک استراتژی افیلیت مارکتینگ، به یک بازار تقریباً ۱۰ میلیارد دلاری تبدیل شده است، جایی که بازاریابان بیشتر و بیشتری برای توسعه استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود هزینه می کنند.

رشد اینفلوئنسر مارکتینگ معنادار و منطقی است. برآوردها نشان می دهد که یک آمریکایی می تواند 4000 تا 10000 آگهی را در روز ببیند. برای بسیاری از مردم، این منجر به واکنشی به نام کوری بنر (banner blindness) شده است، که در آن یک کاربر آنلاین از تبلیغاتی که به صورت آنلاین و درون برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی می بیند، به طرز رضایت‌بخشی ناآگاه می‌شود.

اما اینفلوئنسرها راهی برای از بین بردن این محدودیت پیدا کرده‌اند. اعتبار آنها از بازاریابی سنتی که مصرف کنندگان نادیده می‌گیرند، با موفقیت گذر می‌کند. مصرف‌کنندگان مایلند به حرف‌های اینفلوئنسر مورد اعتمادشان گوش دهند، به‌خصوص اگر محصول یا خدماتی را توصیه کنند که شخصاً به آن اعتقاد دارند.

این سطح از اعتماد برای موفقیت تبلیغات در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام بسیار مهم است. به جای اینکه یک برند محصولات، خدمات و پیام‌های خود را تبلیغ کند، می‌توانند از یک اینفلوئنسر، یک شخص همکار در فروش، برای انجام کارهای تبلیغاتی بهره ببرد و با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کند، بدون اینکه در کوری بنر گم شوند.

چگونه افیلیت مارکترها می توانند با استراتژی بازاریابی شما همسو شوند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اینفلوئنسرها به دلیل اعتمادی که در مخاطبان خود ایجاد کرده اند، به عنوان همکار در فروش یا همان افیلیت مارکتر برای برند استثنایی کار می‌کنند. اما قبل از اینکه بخواهید به همکاری در فروش از طریق اینستاگرام فکر کنید، باید برای دامنه و اهداف استراتژی همکاری در فروش شرکت خود وقت بگذارید و آن‌ها را درک کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ترافیک وب‌سایت و تعامل را افزایش دهید، می‌خواهید از افیلیت‌مارکتری استفاده کنید که ریچ بالایی دارد، کسی که می‌تواند با مخاطبان زیادی در سطح شخصی ارتباط برقرار کند. با این حال، اگر می‌خواهید محتوای برند جالب و جذابی ایجاد کنید، احتمالاً باید افیلیت مارکتر خلاقی همکاری کنید که می‌تواند به دلیل مهارت‌های هنری خود در مخاطب ایجاد علاقه کند. این مرحله ضروری است، زیرا به شرکت شما کمک می کند تا اینفلوئنسر یا افیلیت مارکتری را انتخاب کند که می تواند به شما در رسیدن به اهداف کمپین کمک کند.

در اینفلوئنسرهای اینستاگرام به دنبال چه چیزهایی باشیم؟

هنگامی که به دنبال اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای همکاری هستید، باید آن‌هایی را پیدا کنید که می‌توانند از پتانسیل اعتماد مخاطبانشان به خوبی استفاده کنند. ویژگی هایی که باید در اینفلوئنسرها و افیلیت‌مارکترها به دنبال آن باشید عبارتند از:

مورد اعتماد دنبال‌ کنندگان و نیچ مورد نظر

همانطور که در بالا ذکر شد، اعتماد یکی از بزرگترین ویژگی‌هایی است که یک افیلیت مارکتر و به ویژه اینفلوئنسرها ارائه می‌دهند. به جای تکیه بر فردی با مخاطبان انبوه، بهتر است افرادی را پیدا کنید که دارای یک پایگاه طرفداران متعهد و دنبال‌کنندگان وفادار و پر و پا قرص هستند.

شهرت دیجیتال

در حالی که ممکن است شما به همکاران در فروش خود به چشم یک پیمانکار برای کسب و کارتان نگاه کنید، آنها بازتاب اجتماعی شرکت شما نیز هستند. ممکن است جذب یک اینفلوئنسر یا شرکت افیلیت بحث‌برانگیز و پر حاشیه وسوسه‌انگیز به نظر برسد، مخصوصاً که احتمالاً آنها تعامل بالایی را شاهد هستند، اما باید نوع تعاملی که آن‌ها دریافت می‌کنند را در نظر بگیرید. جنجال های گذشته و هیاهوی بد نشانه‌هایی هستند که باید از آنها اجتناب کرد. افرادی را بیابید که با برند شما همخوانی دارند و در عین حال دید مثبتی نسبت به برند ایجاد می کنند، زیرا آنچه آنها به دنیا عرضه می کنند، بازتابی از کسب و کار شما خواهد بود.

ایجاد تعامل واقهی

ممکن است جذاب به نظر برسد که با سلبریتی‌های شناخته شده و معروف ارتباط برقرار کنید، اما بعید است که از طرف آنها یا محتوایی که پست می‌کنند تعامل واقعی دریافت کنید. زمانی که یک محصول توسط محتوای تولید شده توسط کاربر تبلیغ می شود، مردم تمایل بیشتری به خرید آن دارند. این در مورد حساب‌هایی که محتوا تولید می‌کنند و با مخاطبان خود روابط واقعی دارند صادق است.

در حالی که ممکن است یک اینفلوئنسر مشهور تعامل داشته باشد، اما ارتباط کم و ضعیفی بین آنها و دنبال‌کنندگانشان وجود دارد. اگر به دنبال ایجاد واکنش احساسی با استراتژی افیلیت مارکتینگ خود هستید، باید به دنبال اینفلوئنسرهای کوچکتر باشید، حساب هایی با 1000 تا 50000 دنبال کننده (معروف به اینفلوئنسرهای نانو و میکرو، nano- and micro-influencers). این مسئله نباید یک قانون کلی برای کسب و کار شما باشد، اما معیار خوبی است که بهتر است در نظر داشته باشید، زیرا به شما این امکان را می دهد که اینفلوئنسرهایی را هدف قرار دهید که ارتباط نزدیک تری با کل مخاطبان خود دارند، جایی که می توانند به طور منظم با تعداد زیادی از دنبال‌ کنندگان ارتباط برقرار کنند، در مقایسه با شخصی با میلیون ها دنبال کننده.

هم راستایی با برند شما

بیشتر از همه، شما می خواهید یک شرکت افیلیت یا اینفلوئنسری را انتخاب کنید که برند شما را تکمیل کند. باز هم تاکید می‌کنیم، در حالی که ممکن است توسط تعداد دنبال‌ کنندگان وسوسه شوید، اصالت چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. به دنبال افیلیت مارکترهایی باشید که با برند شما همسو هستند، از لحاظی مانند زیبایی شناسی، محتوا، صدا، تصویر و …. مخاطبان آنها نیز باید با مخاطبان شما همسو و دارای اشتراک باشند و در همان نیچ باشند. این یک راه ساده برای تضمین این است که مرتباً به کسانی تبلیغ می‌شوید که به احتمال زیاد به برند، محصولات و خدمات شما علاقه مند می‌شوند.

pasted-image-0-7.png

پیاده سازی استراتژی همکاری در فروش در اینستاگرام

هنگامی که پروفایل کلی افیلیت مارکتر اینستاگرامی ایده آل خود را شناسایی کردید، باید به دنبال دستیابی به اهداف خود باشید. در اینجا مواردی را آورده‌ایم که باید هنگام ایجاد استراتژی همکاری در فروش خود برای به دست آوردن افیلیت مارکترها و تبلیغ در سراسر اینستاگرام در نظر بگیرید:

شبکه همکاری در فروش خود را انتخاب کنید

برخی از شرکت ها دوست دارند همه کارها را به صورت داخلی انجام دهند و شبکه های داخلی خود را ایجاد کنند. اگرچه این رویکرد منطقی است، اما بسیار وقت گیر است و می تواند به دلیل کمبود کارکنان و یا تخصص منجر به مشکلات متعددی شود. اگر به دنبال این هستید که از این سختی‌ها گذر کنید، باید پیوستن به یک شبکه همکاری در فروش را در نظر بگیرید. نرم افزار همکاری در فروش صرفاً برای فعالیت افیلیت مارکتینگ توسعه یافته است و به کسب و کارها مرکزی را برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تاکتیک‌های خود پس از اجرا ارائه می دهد.

پلتفرم افیلیو، بزرگ‌ترین پلتفرم همکاری در فروش ایران، به طور خاص طراحی شده است تا فرآیند همکاری در فروش را تا حد امکان ساده کند و ابزارهای ضروری برای ایجاد پایگاه داخلی برای شرکت‌های همکار در فروش، ردیابی پیشرفت کمپین‌های همکاری در فروش و پرداخت به موقع و برقراری ارتباط با افراد یا شرکت‌های همکار در فروش را در اختیار شما قرار می‌دهد. با افیلیو به جای اینکه در تلاش برای توسعه نرم افزار خود باشید، حدس و گمان را از استراتژی بازاریابی خود حذف می‌کنید و به کسب و کار شما اجازه می دهد بلافاصله همکاری در فروش را آغاز کند.

نرخ کمیسیون خود را تعیین کنید

هنگام تبلیغ در اینستاگرام، شرکت‌های وابسته به سه روش مختلف پرداخت می‌کنند: پرداخت به ازای کلیک، پرداخت به ازای هر اقدام (CPA) و پرداخت به ازای هر تبدیل.

مدل‌های پرداخت به ازای کلیک به گونه‌ای کار می‌کنند که به یک شرکت افیلیت، هر بار که یکی از دنبال‌کنندگانش روی لینک افیلیت کلیک می‌کند، مبلغ یکسانی پرداخت می‌شود، و آن دنبال‌کننده به وب‌سایت شما هدایت می‌شود.

پرداخت به ازای هر اقدام اغلب یک قدم فراتر از کلیک کردن بر روی لینک افیلیت است. هنگامی که یک مصرف کننده به وب سایت شما هدایت می شود، باید اقدامی را انجام دهد، مثلاً ثبت نام در خبرنامه ایمیل، پر کردن فرم تماس یا شرکت در یک مسابقه. در ازای این اقدام‌ها شما به افیلیت مارکتر یا همان همکار در فروش، پول پرداخت می‌کنید.

پرداخت به ازای هر تبدیل مستلزم تکمیل تراکنش توسط مصرف کننده است.وقتی کاربر به وب سایت شما رسید، از طریق لینک افیلیت، باید یک خرید را تکمیل کند، بنابراین به همکار در فروش درصدی از کمیسیون پرداخت می شود که در قرارداد جذب همکار در فروش توسط شرکت شما توافق شده است.

اگر می‌خواهید درباره انواع کمیسیون‌ها و اینکه کدام یک مناسب شماست اطلاعات کسب کنید، مقاله ۵ مدل پرداخت کمیسیون افیلیت مارکتینگ برای برندها تا بهترین نتیجه را بگیرند از آکادمی افیلیو را مطالعه کنید.

رویکردی که کسب‌وکار شما باید انتخاب کند به آنچه که می‌توانید از عهده آن برآیید و آنچه فکر می‌کنید عملی‌ترین و قابل انجام‌تری رویکرد است، تکیه دارد. برخی از شرکت ها تنها یکی از این سه رویکرد را اتخاذ می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ترکیبی از این سه را اجرا می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است به ازای هر فروش به ازای هر تبدیل، 15 درصد کمیسیون به شرکت های همکار در فروش ارائه دهد. از سوی دیگر، کسب‌وکار دیگری ممکن است نرخ ثابتی را برای هر پرداخت به ازای کلیک بپردازد، در حالی که 10 درصد کمیسیون برای هر فروش نیز بپردازد. این انتخاب کاملاً به شرایط شرکت بستگی دارد، به ویژه اینکه چه مدلی بازده سرمایه گذاری (ROI) ارزشمندی را برای آنها فراهم می کند و در عین حال به شرکت های افیلیت بالقوه پیشنهادی جذاب ارائه می دهد.

افیلیت مارکترها را جلب خود کنید

هنگامی که برنامه خود را راه اندازی و اجرا کردید، شاید با چند فرد یا شرکت همکار در فروش، باید شروع به توسعه راه‌هایی برای حفظ آنها کنید و در عین حال راه هایی برای وارد کردن همکاران فروش جدید پیدا کنید. افیلیو، بزرگ‌ترین پلتفرم همکاری در فروش ایران، ارتباط این دو سمت را ساده می‌کند و به کسب و کارها کمک می‌کند تا راحت‌تر با همکاران فروش ارتباط برقرار کنند و افیلیت مارکترهای جدیدی به شبکه خود جذب کنند.

علاوه بر این، می‌توان یک برنامه سطح‌بندی تهیه کرد که به همکران فروش بر اساس تعداد تعامل‌ها و تبدیل‌هایی که در ماه دارند، به همراه یک مدل قیمت‌گذاری طبقه‌بندی شده،، پاداش داد. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند در طول سال و در طول تعطیلات خاص، جوایزی را ارائه دهند، و افیلیا مارکترها را تشویق کنند تا برای پاداش‌های احتمالی و نرخ کمیسیون بالاتر، تلاش بیشتری انجام دهند.

پیاده سازی، تجزیه و تحلیل، تنظیم مجدد

پس از راه اندازی برنامه، کار شما تمام نمی شود. اکنون زمان شروع استفاده از نرم افزارهای همکاری در فروش مانند افیلیو، برای استفاده از حداکثر پتانسیل است. ابزارهای تحلیلی داخلی، ردیابی موفقیت استراتژی ها، کمپین ها و تلاش های افیلیت مارکتینگ را آسان می کند.

هنگامی که روش های فعلی مورد استفاده را تجزیه و تحلیل کردید، می توان تنظیمات مجدد را انجام داد. و از اینجا به بعد، می‌توانید به تنظیماتی در رویکرد اینستاگرام خود ادامه دهید تا اطمینان حاصل کنید که اینفلوئنسرها و افیلیت کارکترها مطابق با خواسته‌های مخاطبان خود پیش می‌روند.

جمع‌بندی

توسعه یک کمپین موفق زمان می‌برد، اما با صبر و توجه قابل دستیابی است. کسب و کار شما باید هنگام توسعه استراتژی همکاری در فروش در اینستاگرام وقت کافی بگذارد. به جای عجله برای جذب همکاران در فروش،باید تحقیقات کافی انجام دهید تا افرادی را پیدا کنید که کسب و کار شما را تکمیل کرده و به سمت اهدافش سوق می‌دهند.

با کمک نرم افزار همکاریدر فروش افیلیو، کسب و کار شما می تواند به طور موثر پیشرفت کمپین همکاری در فروش و همچنین موفقیت هر یک از رویکردهای همکاری در فروش شما را ردیابی کند.

اگر هنگام ایجاد استراتژی افیلیت مارکتینگ کسب و کار خود به کمک نیاز دارید، در تماس با کارشناسان افیلیو تردید نکنید.