آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابان همکاری در فروش

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابان همکاری در فروش

چقدر پیش می‌آید وقتی چیزی را در وب جستجو می‌کنید، از دو صفحه اول نتایج گوگل فراتر بروید؟ احتمالاً به ندرت.

این دقیقاً دلیلی است که بسیاری از وبلاگ‌نویسان و ناشران سیستم همکاری در فروش رویای قرار گرفتن محتوای خود در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را دارند.

بدیهی است که انواع مختلفی از شرکت‌های همکاری در فروش وجود دارد، از جمله بازاریابان رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان ایمیلی و همکاران فروش کلیکی (PPC)، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک بازاریاب همکاری در فروش موفق، سئو است.

در این راهنما از آکادمی‌ افیلیو، نحوه گام‌به‌گام چگونگی تبدیل شدن به یک ناشر محتوای مبتنی بر سئو را از طریق تحقیق کلمات کلیدی همکاری در فروش با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گام‌های ابتدایی: نیچ، دامنه، وب‌سایت

مسیر سئو و محتوای ارگانیک یک گزینه عالی برای نیچ‌های کمتر اشباع شده است. علاوه بر این، هنگامی که یک استراتژی عالی در اختیار دارید، همکاری در فروش مبتنی بر سئو می‌تواند با سرعت بیشتری نسبت به سایر مدل‌های بازاریابی رشد کند، زیرا محتوای ارگانیک به طور طبیعی نسبت به محتوای تبلیغاتی قابل اعتمادتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیچ و نیچ‌مارکتینگ به مقاله نیچ مارکتینگ چیست؟ از آکادمی‌ افیلیو مراجعه کنید.

خب، حال چگونه می‌توان شروع کرد؟

طبیعتاً بدیهی است، اما اولین قدم اصلی در مسیر همکاری در فروش مبتنی بر سئو، ساخت یک وب‌سایت برای همکاری در فروش است.

اما قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید دو چیز را نهایی کنید:

  • نیچ همکاری در فروش شما
  • نام دامنه شما

حوزه تخصص خود را مشخص کنید

از آنجایی که تصمیم گرفته‌اید از رویکرد وبلاگ‌نویسی برای همکاری در فروش استفاده کنید، باید در نیچی ورود کنید که کسب‌وکار شما را سودآورتر می‌کند. در سئو، کلمات کلیدی خاصی می‌توانند بسیار رقابتی باشند، به این معنی که وب‌سایت‌های بیشتری برای کسب رتبه بالاتر برای آن کلمات کلیدی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اگر نیچ شما در دسته‌ای با رقابت بالا باشد، رتبه‌ گرفتن وب‌سایت جدید شما می‌تواند زمان بیشتری طول بکشد، یا حتی احتمال دارد هرگز به موفقیت نرسد. بنابراین، استفاده از سئو به عنوان منبع اصلی ترافیک برای نیچ‌هایی مانند سلامت و تناسب اندام یا امور مالی شخصی ممکن است ایده خوبی نباشد.

به طور مشابه، اگر در ابتدا نیچ بزرگ و گسترده ای را هدف قرار دهید، وب‌سایت شما به سرعت رتبه کسب نمی‌کند.

در عوض، به دنبال نیچ‌های کوچک بروید.

به عنوان مثال، نیچ‌های محبوبی مانند «امور مالی شخصی» یا «آمادگی جسمانی» را در نظر بگیرید.

یک نیچ در این زیرشاخه‌ها می‌تواند «امور مالی شخصی برای دانش‌آموزان» یا «آمادگی بدنی برای زنان باردار» باشد. رقابت برای کلمات کلیدی پیرامون این نیچ‌های خاص احتمالاً بسیار کمتر است، به این معنی که وب‌سایت شما می‌تواند رتبه بالاتر و سریع‌تری کسب کند.

یک دامنه به یاد ماندنی انتخاب کنید

هنگامی که یک نیچ مناسب را در ذهن‌تان دارید، گام بعدی این است که یک دامنه به یاد ماندنی برای وب‌سایت خود ایجاد کنید. دامنه به یادماندنی (یا چسبنده) به معنی نام وب‌سایتی است که به سرعت به ذهن بیننده می‌چسبد و در یادش باقی می‌ماند.

 دامنه به یاد ماندنی نقش مهمی‌ در ایجاد یک برند قابل اعتماد دارد. همانطور که کاربران شروع به تعامل و گشت‌وگذار بیشتر و بیشتر در وب‌سایت شما می‌کنند و محتوای شما را ارزشمند می‌بینند، ممکن است دفعه بعد که بخواهند بررسی و نقدی را بخوانند، یا موارد دیگر، فعالانه به دنبال وب‌سایت شما بگردند.

یک دامنه زمانی به یاد ماندنی است که:

  • تلفظش راحت باشد.
  • هجاهای کمتری داشته باشد.
  • به اندازه کافی برای ایجاد تاثیر منحصر به فرد باشد.
  • املای آن آسان باشد و آوا یا حروف زیادی نداشته باشد.

در واقع، اگر بتوانید دامنه‌ای مرتبط با نیچ خود پیدا کنید، به گنج دست پیدا کرده‌اید! وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، وجود کلمات کلیدی مرتبط در URL می‌تواند به شما کمک کند تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید.

یک وب‌سایت بسازید

ساختن یک وب‌سایت می‌تواند برای افراد مبتدی دلهره‌آور به نظر برسد. اما با وجود ابزارها و پلتفرم‌های ساخت وب‌سایت مانند وردپرس، کار چندان سختی نیست.

به کمک وردپرس و قالب‌های آماده می‌توانید با چند کلیک سایت خود را ایجاد کنید. در صورت نیاز می‌توانید ساخت سایت را برون‌سپاری کنید، اما برای شروع با هزینه کمتر ساخت سایت وردپرسی به کمک قالب‌های آماده و یا صفحه سازها راه مناسب‌تری است.

هنگامی که وب‌سایت دلخواه خود را ساختید، می‌توانید شروع به یادگیری نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای یک وب‌سایت همکاری در فروش کنید.

۳ نوع کلمات کلیدی

یک وب‌سایت همکاری در فروش کاملاً وابسته به محتوایی است که در آن نمایش داده می‌شود. برای داشتن یک وبلاگ پولساز، باید در مورد کلمات کلیدی که محتوای شما پیرامون آن‌ها ایجاد می‌شود، آگاهی داشته باشید.

بنابراین، بیایید در مورد کلمات کلیدی بیشتر صحبت کنیم. وقتی صحبت از جستجوی آنلاین می‌شود، ۳ نوع کلمه کلیدی اصلی وجود دارد:

  • اطلاعاتی (Informational)
  • گشت‌وگذار (Navigational)
  • معامله‌ای/تجاری (Transactional/Commercial)

یکی از عوامل اصلی که باید هنگام انتخاب کلمات کلیدی در نظر بگیرید، هدف جستجوی خوانندگان شما است (یعنی هدف احتمالی پشت یک جستجوی خاص در گوگل).

وقتی صحبت از همکاری در فروش به میان می‌آید، هدف جستجوی ایده‌آل خوانندگان شما باید خرید چیزی باشد که به این هدف قصد معامله‌ای یا تجاری نیز می‌گویند.

بنابراین، در درجه اول باید برای کلمات کلیدی تجاری برای اکثر محتوای سایت هدف گذاری کرد، و در کنار آن از کلمات کلیدی اطلاعاتی ، مثلاً مقالات چطور/چگونه و یا راهنمای جامع، نیز استفاده کرد.

در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی معاملاتی/تجاری آورده شده است:

  • بهترین برنامه ریزان ایونت در نزدیکی من
  • لپ تاپ توشیبا در مقایسه با ایسوس
  • هزینه دوره دیجیتال مارکتینگ
  • کفش کوهنوردی با قیمت مناسب
  • و…

همه این موارد چه چیز مشترکی دارند؟ بله، درست حدس زدید، قصد خرید!

۳ نوع کلمات کلیدی معامله‌ای

همچنین انواع مختلفی از کلمات کلیدی معامله‌ای (Transactional) وجود دارد.

هر نوع کلمه کلیدی معامله‌ای هدفی کمی‌ متفاوت دارد، اما همه آنها به یک اندازه برای وبلاگ همکاری در فروش شما مهم هستند تا همه انواع خریداران را جذب کنند. این انواع متفاوت همچنین به شما کمک می‌کنند تا تحقیقات کلمات کلیدی خود را بیشتر هدفمند کنید.

در اینجا ۳ نوع از کلمات کلیدی معامله‌ای که تحقیقات شما باید بر روی آنها متمرکز شود آورده شده است:

  • کلمات کلیدی مقایسه‌ای عمومی
  • کلمات کلیدی مقایسه‌ای دارای برند (Branded)
  • کلمات کلیدی متمرکز بر بررسی محصول

بیایید هر یک از اینها را یک به یک بررسی کنیم.

۱) کلمات کلیدی مقایسه‌ای عمومی

یافتن کلمات کلیدی مقایسه‌ای عمومی‌بسیار ساده است. آنها از قالب “بهترین محصول xyz” در عنوان پیروی می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر شما یک بازاریاب همکاری در فروش هستید که تلفن همراه تبلیغ می‌کنید، یک کلمه کلیدی مقایسه‌ای عمومی‌ «بهترین موبایل با مقدار xyz» است.

pasted image 0 (7).png

در این پست‌های وبلاگ، می‌توانید چند محصول پرفروش یا معتبر را بررسی کنید و به مشتری در تصمیم گیری کمک کنید.

این نوع از کلمات کلیدی معامله‌ای بسیار مهم هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند که افرادی را که قبلاً تصمیم گرفته اند نوع خاصی از محصول را خریداری کنند، هدف قرار دهید.

اکنون، وبلاگ شما می‌تواند به آنها کمک کند تا محصولی را انتخاب کنند که نیازهایشان را به بهترین شکل برآورده می‌کند.

۲) کلمات کلیدی مقایسه‌ای برنددار

کلمات کلیدی مقایسه‌ای برنددار (Branded) به جای مقایسه تصادفی بین دو یا چند محصول، بر محصولات تولید شده توسط برندهای مختلف تمرکز دارند. به عنوان مثال، اگر نیچ شما تلفن‌های هوشمند است، کلمه کلیدی مقایسه‌ای برنددار شما می‌تواند نوعی از «سامسونگ در مقابل اپل» باشد.

pasted image 0 (8).png

این کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهند که افرادی را که در تلاش هستند بین برندهایی با طرفداران پر و پا قرص تصمیم بگیرند، هدف قرار دهید.

در واقع، کلمات کلیدی مقایسه‌ای برنددار می‌توانند به شما اجازه ایجاد پست‌هایی را بدهند که در آن دو محصول متفاوت از یک برند را با هم مقایسه کنید.

وقتی دو محصول مختلف از یک برند را با هم مقایسه می‌کنید، می‌توانید به خریدارانی دست پیدا کنید که به یک برند خاص وفادار هستند. در این صورت، وبلاگ شما به آنها کمک می‌کند تا بین دو محصول بر اساس قیمت و تجزیه و تحلیل ویژگی‌ها و مزایا تصمیم بگیرند.

۳) کلمات کلیدی متمرکز بر بررسی محصول

یکی از بهترین توصیه‌ها برای فعالیت در سیستم همکاری در فروش این است که برای محصولات در نیچ انتخابی خود، نظرات و بررسی خودتان را در مورد آن محصول ایجاد کنید.

این کلمات کلیدی معمولاً در قالب چیزی مانند «بررسی “محصول” ۲۰۲۲» یا «بررسی صادقانه “محصول”» هستند.

pasted image 0 (9).png

بررسی‌های محصول یک “قصد خرید” در هسته خود دارند. اگر خواننده ای بخواهد محصولی را بخرد و بخواهد از آن اطلاع کسب کند، معمولاً روی این بررسی‌ها کلیک می‌کند.

بنابراین، این نوع بررسی‌ها به طور چشمگیری شانس شما را برای فروش از طریق وب‌سایت شما افزایش می‌دهد!

کلمات کلیدی متمرکز بر اعتماد و اعتبار

علاوه بر کلمات کلیدی معامله‌ای/تجاری که در مورد آنها صحبت کردیم، باید کلمات کلیدی غیرتجاری را نیز مورد هدف قرار دهید.

کلیدواژه‌های اعتماد و اعتبارمحور، بیشتر بر آموزش/آگاهی به خواننده تمرکز می‌کنند تا اینکه بخواهند مخاطب چیزی از سایت بخرد. هنگامی‌ که برای کلمات کلیدی متمرکز بر اعتماد و اعتبار رتبه می‌گیرید، اعتماد و اعتبار وب‌سایت خود را به صورت آنلاین و با موتورهای جستجو مانند Google افزایش می‌دهید.

یکی از دلایلی که این کلمات کلیدی غیرتجاری بسیار مهم هستند این است که احتمال بیشتری برای جذب بک لینک از سایر وب‌سایت‌ها، سایت‌هایی دیگری که می‌خواهند پست‌های وبلاگ آموزشی تهیه کنند، دارند. (به دلایل واضح، مقالات نقد و بررسی احتمال بک لینک گرفتن کمتری دارند، مگر اینکه بتوانید مقدار بسیار زیادی اطلاعات و داده‌های ناب را در مقاله خود بگنجانید)

یکی دیگر از مزایای گنجاندن این کلمات کلیدی در استراتژی محتوای شما این است که مخاطبان شما به برند شما اعتماد خواهند کرد. به نمایش گذاشتن تخصص در نیچ خود اعتبار بیشتری نسبت به بررسی محصول برای شما به ارمغان می‌آورد.

در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی متمرکز بر اعتماد آورده شده است:

  • مواردی که باید هنگام خرید سیستم گیمینگ به خاطر داشته باشید
  • آیا محصول xyz برای شما مناسب است یا خیر؟
  • چک لیست راه اندازی سینمای خانگی ایده آل شما
  • آیا باید یک رایانه شخصی پیشرفته بخرید یا معمولی؟

معرفی ۵ ابزار تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به یک ضرورت برای همه بازاریابان تبدیل شده است، اما به ویژه برای شرکت‌های همکاری در فروش که محصولات را از طریق وب‌سایت خود تبلیغ می‌کنند، مهم‌تر نیز است. بیشتر بازاریابان از نوعی ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای کمک به استراتژی محتوای وبلاگ خود استفاده می‌کنند.

فهرستی از ۵ ابزار اصلی تحقیق کلمات کلیدی را که می‌توانید در مسیر همکاری در فروش خود استفاده کنید، گردآوری کرده‌ایم. بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

۱) گوگل

در حالی که موتور جستجو به خودی خود یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیست، می‌توان از آن برای به دست آوردن بینش و ایجاد فهرست کوتاهی از عبارات هدف، استفاده کرد.

pasted-image-0-16-980x551.png

این روش اغلب توسط بازاریابان مبتدی استفاده می‌شود، زیرا ساده ترین (و کم‌هزینه‌ترین) راه برای تعیین رتبه و میزان پتانسیل شما برای رتبه گرفتن است.

به عنوان مثال، در اسکرین شات بالا، تعداد نتایج جستجو می‌تواند به شما این دید را بدهد که کلمه کلیدی چقدر رقابتی است. آیا نتایج رتبه برتر از وب‌سایت‌هایی هستند که قبلاً در مورد آنها شنیده‌اید؟

آیا نتایج به نظر می‌رسد که سوال شما را به طور کامل پوشش می‌دهد یا نتایج بی‌ربط زیادی وجود دارد که می‌توانید با محتوای خود آنها را بهبود ببخشید؟

همچنین، برای ایده‌های بیشتر درباره موضوعاتی که مخاطبان شما ممکن است انتظارش را داشته باشند، سؤالات موجود در کادر «People also ask» را بررسی کنید.

می‌توانید با افزودن افزونه‌های Chrome مانند Keywords Everywhere و Whatsmyserp به مرورگر خود، اطلاعات بیشتر و بهتری کسب کنید. این افزونه‌ها داده‌های بیشتری را برای کمک به شما در بهینه‌سازی استراتژی کلمات کلیدی خود در گوگل فراهم می‌کنند.

pasted-image-0-17-980x551.png

چند ویژگی Keywords Everywhere:

  • به شما امکان می‌دهد لیست کلمات کلیدی خود را در قالب‌های Excel، CSV یا PDF دانلود کنید
  • به شما امکان می‌دهد تمام کلمات کلیدی موجود در یک صفحه را برای مراجعات و تحقیقات بعدی ذخیره کنید
  • به شما امکان می‌دهد برای بهینه‌سازی بیشتر استراتژی خود، جستجوی خاص کشور را اجرا کنید
  • پشتیبانی از 16 API از جمله جستجوی Google، Google Trends، Google Analytics، Answer the Public و … .
  • هر صفحه داده شده را تجزیه و تحلیل می‌کند و داده‌هایی در مورد حجم، سختی سئو و سایر معیارها را همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است به شما می‌دهد.

با این حال، اگر تا این حد در سئو می‌خواهید وارد شوید، ممکن است بخواهید روی برخی از ابزارهای پولی نیز سرمایه‌گذاری کنید، ابزارهایی که داده‌های بهتر و تطبیق‌پذیری بیشتری نسبت به یک جستجوی ساده گوگل ارائه می‌دهند.

2) ابزار Google Keyword Planner

Keyword Planner گوگل یک ابزار رایگان است که توسط بسیاری از بازاریابان برای فعالیت‌های تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می‌شود. برای دسترسی به این ابزار باید در پلتفرم گوگل ادوردز ثبت نام کنید.

pasted-image-0-18-980x576.png

این یک ابزار عالی هم برای مبتدیان و هم برای متخصصین است زیرا بینش‌های آن بسیار مرتبط و کاربردی هستند. افرادی که بودجه کمتری دارند و نمی‌توانند روی ابزارهای پولی سرمایه گذاری کنند هنوز هم می‌توانند از طریق این ابزار اطلاعات و دانش مناسبی به دست آورند.

برخی از ویژگی‌های Google Keyword Planner:

می‌توانید بر اساس کلمات کلیدی که اضافه می‌کنید، پیشنهادات کلمات کلیدی جدیدی را کشف کنید.

می‌توانید برای دسته بندی بهتر، انواع کلمات کلیدی را به “گروه” جدا کنید.

دریافت بینش ماهانه دقیق، شامل مواردی از جمله روند حجم جستجو.

می‌توانید برای مشاهده پیش‌بینی عملکرد، کلمات کلیدی را به برنامه خود اضافه کنید.

اگر قصد دارید تبلیغات کمپین را برای وب‌سایت خود اجرا کنید، می‌توانید هزینه‌های تخمینی را برای هر کلمه کلیدی هدف تعیین کنید.

استفاده از فیلترهای مختلف در دریافت گزارش‌ها ، از جمله معیارهای مبتنی بر مکان

3) Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار SEO است که توسط نیل پاتل راه اندازی شده و نسخه رایگان و پولی ارائه می‌دهد. در واقع، افزونه‌های کروم نیز دارد که می‌توانید از آنها برای استخراج اطلاعات از وب‌سایت‌های رقیب و جستجوهای Google خود استفاده کنید.

Ubersuggest یک ابزار عالی برای مبتدیان است، زیرا بینش کافی برای ایجاد یک استراتژی کلمات کلیدی مناسب برای وبلاگ همکاری در فروش شما فراهم می‌کند. نسخه پولی Ubersuggest نیز در مقایسه با سایر ابزارهای قدرتمند سئو، نسبتاً مقرون به صرفه است.

pasted-image-0-19.png

بنابراین، Ubersuggest گزینه ایده آلی برای بازاریابان همکاری در فروش مبتدی یا در سطح متوسط است که به دنبال ایجاد وبلاگ خودشان هستند.

ویژگی‌های Ubersuggest:

  • به شما می‌گوید که ترافیک شما از کجا می‌آید.
  • فهرستی از ۱۰۰ نتیجه جستجوی برتر گوگل را برای هر کلمه کلیدی با اطلاعات دقیق ارائه می‌دهد.
  • به شما امکان می‌دهد حجم جستجو بر اساس دستگاه، نوع جستجو و سایر بینش‌های خاص در مورد مخاطب هدف را مشاهده کنید.
  • به عنوان یک ابزار لینک سازی عمل می‌کند.
  • محتوای با عملکرد بالا را برای کلمات کلیدی هدفمند نمایش می‌دهد.

4) SEMrush

SEMrush یکی از غول‌های حوزه ابزارهای سئو است و این پتانسیل را دارد که نتایج بی‌نظیری برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد.

SEMrush به دلیل تعداد زیادی از ویژگی‌ها و بینش‌هایی که ارائه می‌دهد یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی بسیار پیشرفته و سطح بالا برای بازاریابان سیستم همکاری در فروش است. SEMrush نه تنها به بازاریابان و شرکت‌های همکاری در فروش در انجام تحقیقات کلمات کلیدی کمک می‌کند، بلکه به آنها اجازه می‌دهد تا کل استراتژی‌های بازاریابی محتوا را بر اساس این بینش‌ها ایجاد کنند.

در حالی که SEMrush از بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار گران‌تر است، اگر می‌توانید هزینه اشتراک را پرداخت کنید، بهتر است از آن استفاده کنید. با این حال، کار با این ابزار برای مبتدیانی که هنوز در حال کاوش و یادگیری بیشتر در مورد سئو هستند، می‌تواند طاقت فرسا باشد.

احتمالاً برای بازاریابان با سطح متوسط تا متخصص از دانش SEO، بهترین گزینه است.

ویژگی‌های SEMrush:

  • بینش دقیقی در مورد حجم جستجو، رقابت و تاریخچه محبوبیت هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهد
  • بررسی سئو on-page
  • به شما امکان می‌دهد پروفایل بک لینک و استراتژی کلمات کلیدی وب‌سایت رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید
  • ترافیک رقبا و مخاطبان را تجزیه و تحلیل می‌کند
  • بینش‌هایی در مورد اینکه چگونه می‌توانید پروفایل بک لینک خود را تقویت کنید ارائه می‌دهد
  • به شما کمک می‌کند در تحقیقات رقبا عمیقاً غوطه ور شوید و استراتژی کلمات کلیدی خود را بهینه کنید

5) Ahrefs 

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که طرفداران پر و پا قرصی در دنیای سئو دارد. بسیاری از کارشناسان بازاریابی این ابزار را به دلیل وسعت و عمق آن ستایش می‌کنند.

مشابه SEMrush، ابزار Ahrefs نیز بینش دقیقی در مورد همه چیز از کلمات کلیدی رقبا گرفته تا پیشنهادات کلمات کلیدی ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که تصمیمات مهم سئو و تحقیق کلمات کلیدی را برای سایت خود بگیرید.

این ابزار همچنین برای بازاریابان همکاری در فروش با سطح متوسط و یا پیشرفته در حوزه سئو بهترین است. از آنجایی که قیمت این ابزار در سطح بالایی قرار دارد، پیشنهاد می‌کنم ابتدا کار را با ابزارهای مقرون به صرفه تر امتحان کنید.

pasted-image-0-20.png

اما هنگامی‌ که مهارت و بودجه لازم را به دست آوردید، Ahrefs به شما کمک می‌کند پتانسیل واقعی وب‌سایت خود را آزاد کنید و به شما کمک می‌کند سریع‌تر و بهتر رتبه بگیرید.

ویژگی‌های Ahrefs:

  • بینش دقیقی در مورد نمره دشواری کلمه کلیدی ارائه می‌دهد.
  • مقدار تخمینی کلیک روی کلمه کلیدی انتخاب شده را نشان می‌دهد. 
  • به شما کمک می‌کند تا برای ۱۰ موتور جستجو تحقیقات کلمات کلیدی انجام دهید.
  • تاریخچه جستجوی دقیقی را برای هر کلمه کلیدی انتخابی ارائه می‌دهد.
  • هر روز یک نمودار بک لینک به روز به شما می‌دهد.
  • جزئیات خاص بر اساس کشور را در مورد ترافیک کلمات کلیدی به شما می‌دهد.

نحوه یافتن کلمات کلیدی برای همکاری در فروش

به عنوان یک تازه کار در حوزه وبلاگ نویسی همکاری در فروش، اینکه از کجا شروع کنیم و چگونه به تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم می‌تواند گیج کننده باشد.

بنابراین، در اینجا چند مرحله برای رو به جلو رفتن فرایند سئو شما گرد آورده‌ایم.

مرحله ۱: محصولات همکاری در فروش را برای نیچ خود انتخاب کنید

همانطور که در ابتدای این راهنما ذکر شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک نیچ را انتخاب کنید و سپس یک وب‌سایت طراحی کنید.

فرض کنید شما نیچ “حیوان خانگی” را انتخاب کرده اید. قدم بعدی شما مرور شبکه‌های همکاری در فروش برای یافتن محصولات مخصوص حیوانات خانگی است که می‌خواهید در محتوای خود تبلیغ کنید. فراموش نکنید، در نیچ حیوانات خانگی نیز، می‌توانید برای رویکردی متمرکزتر، یک نیچ زیر شاخه انتخاب کنید، مانند فقط محصولات گربه یا فقط اسباب‌بازی برای حیوانات خانگی. 

برای شروع می‌توانید به صورت رایگان در برنامه همکاری در فروش افیلیو ثبت نام کنید و سفر خود را با چند کلیک آغاز کنید. 

مرحله 2: کلمات کلیدی سودآور را با ابزارهای SEO کشف کنید

هنگامی که نیچ خود را انتخاب کردید، زمان آن رسیده است که کلمات کلیدی سودآوری را پیدا کنید. برای انجام این کار در مثال ما، ابتدا باید انواع محصولاتی را که توسط صاحبان حیوانات خانگی استفاده می‌شود و مربوط به این نیچ هستند، بیابید.

هنگامی که این لیست را دارید، به راحتی می‌توانید موارد زیر را اجرا کنید:

  • پست‌های مقایسه (x در مقابل y)
  • نقد و بررسی محصول (بررسی z)
  • راهنمای خرید (۱۰ محصول برتر از یک نوع خاص)

یکی از مهم‌ترین نکات بازاریابی همکاری در فروش برای اجرا، ارائه موضوعات منحصر به فرد و نوشتن درمورد آن‌ها به جای ارائه آنچه قبلاً در گوگل نوشته و منتشر شده است. راهی که به کمک آن می‌توانید به موضوعات منحصر به فرد دست پیدا کنید، و باعث ایجاد یک استراتژی قوی برای کلمات کلیدی می‌شود که با آن کلمات کلیدی می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به راحتی رتبه می‌گیرد، برای خوانندگان شما ارزش ایجاد می‌کند و بر “قصد خرید” متمرکز است.

در حالت ایده‌آل، کلمات کلیدی که سختی/رقابت کمتر و حجم بالاتری دارند، بهترین کلمات کلیدی برای هدف‌گذاری هستند.

همچنین، با استفاده از یکی از ابزارهایی که در مورد آن صحبت کردیم، برای پروفایل بک‌لینک تحقیق کنید. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که پروفایل بک‌لینک شما برای رقابت در کلمات کلیدی خاص باید چگونه باشد.

مرحله ۳: محتوای باکیفیت تولید کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی شما اساس استراتژی محتوای شما را تشکیل می‌دهد. همانطور که قبلاً ذکر شد، ۸۰٪ از کلمات کلیدی شما باید ماهیت معامله‌ای/تجاری داشته باشند تا “قصد خرید” در آن‌ها وجود داشته باشد.

با این حال، برای ایجاد اعتبار و صداقت وب‌سایت شما، همچنین باید ۲۰٪ از کلمات کلیدی صرفاً اطلاعاتی/آموزشی را در ترکیب قرار دهید.

بر اساس این کلمات کلیدی، به طور خودکار ۸۰ درصد محتوای شما معامله‌ای و ۲۰ درصد مابقی اطلاعاتی خواهد بود. توجه داشته باشید که وبلاگ‌های اطلاعاتی به ندرت فروش خاصی را ایجاد می‌کنند زیرا مقالات بیشتر مخاطبان عمومی‌تر را در مقایسه با خریداران جذب می‌کند.

این نیز دلیلی است که نسبت ۸۰/۲۰ را داریم. اما شما می‌توانید این نسبت را با توجه به استراتژی و یافته‌های خود سفارشی و تنظیم کنید.

مرحله ۴: بهینه‌سازی و انتشار مقالات

هنگام نوشتن مقالات برای وب‌سایت‌تان، باید بهترین شیوه‌های سئو اعلام شده توسط گوگل را دنبال کنید و آنها را در اسرع وقت منتشر کنید تا گوگل بتواند آنها را کراول (crawl) کند و فهرست (ایندکس) کند. هنگامی که آنها ایندکس شدند، می‌توانید شروع به رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی مورد نظر کنید، اگرچه احتمالاً زمان می‌برد.

یکی از جنبه‌های قابل توجه سئو در بازاریابی همکاری در فروش این است که باید صبور باشید و در ارسال پست و مقالات خود ثابت قدم باشید. در واقع، در کنار انتشار محتوای جدید، باید به بهینه سازی محتوای قدیمی‌خود نیز ادامه دهید تا برای مخاطبان مرتبط باقی بماند و با بهترین شیوه‌های سئو هماهنگ باشد.

هنگامی که صفحات شما برای کلمات کلیدی ارزشمند در جستجو رتبه می‌گیرند و مردم شروع به خرید از لینک‌های افیلیت شما می‌کنند، شما شروع به کسب درآمد خواهید کرد.

مرحله ۵: کمپین همکاری در فروش خود را اصلاح کنید و بهبود دهید.

درست مانند وبلاگ شما، کمپین همکاری در فروش شما نیز باید دائما بررسی و اصلاح شود. به نحوه عملکرد محتوای خود با استفاده از ابزاری مانند Google Analytics یا گزارش داخلی شبکه همکاری در فروش انتخابی خود، مانند داشبورد افیلیو نگاهی بیندازید.

چه نوع محتوایی خوب کار می‌کند؟ چگونه می‌توانید از چیزی که جواب می‌دهد می‌کند بیشتر درآمد کسب کنید؟ آیا کاری وجود دارد که می‌توانید برای عملکرد بهتر محتوای موجود انجام دهید؟ 

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا به بهینه سازی وبلاگ همکاری در فروش خود ادامه دهید و به شما امکان می‌دهد یک برند و شهرت برای خود در بین خوانندگان بسازید.

هنگامی‌ که وبلاگ شما شروع به کسب رتبه کرد، پول بسیاری پیش رو دارید.

جمع‌بندی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی رمز موفقیت یک شرکت همکاری در فروش مبتنی بر به سئو است.

در این مقاله به اقداماتی که برای موفقیت در همکاری در فروش مبتنی بر سئو نیاز دارید پرداختیم. از انتخاب نیچ، نام دامنه و ایجاد وبسایت گرفته تا ابزارهای مورد نیاز برای بررسی سئو سایت شما، به اهمیت تحقیق کلمات کلیدی به عنوان مهم‌ترین رکن همکاری در فروش مبتنی بر سئو، از انواع کلمات کلیدی و چگونه انتخاب کردن آن‌ها تا طراحی و پیاده‌سازی استراتژی سئو و بازنگری و اصلاح و بهبود آن پرداختیم. امیدواریم این راهنمای جامع برای شما مفید بوده باشد.

برای شروع همکاری در فروش هر چه زودتر اقدام کنید زودتر و ساده‌تر یه نتیجه می‌رسید. برای دریافت مشاوره از کارشناسان افیلیو، بزرگترین پلتفرم همکاری در فروش ایران، با پشتیبانی آنلاین افیلیو در تماس باشید. زمان شروع هم اکنون است!