افیلیت مارکتینگ برای خرده‌فروش‌های آنلاین

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
افیلیت مارکتینگ برای خرده‌فروش‌های آنلاین

افیلیت مارکتینگ برای خرده‌ فروش‌ های آنلاین | امروزه بسیاری از خرده‌فروشان هم می‌دانند که برای موفقیت در فروش بیشتر باید در فضای آنلاین حضور داشته باشند. شبکه‌ها و کانال‌های فعالی در زمینه فروش آنلاین محصولات وجود دارند اما شاید تمام مخاطبان در آن کانال‌ها حضور نداشته باشند. این موضوع، فروشندگان را با چالشی مواجه می‌کند که محصولات خود را در کجا نمایش بگذارند؟

اگر راهی وجود داشته باشد که بتوانید محصولات خود را به وسیله ناشران در فضای اینترنت تبلیغ کنید، چه؟ راهی که باعث دستیابی شما به مخاطبانتان و افزایش ترافیک شود بدون آن‌که نیاز داشته باشید خودتان بازاریابی انجام دهید. به نظر هیجان‌انگیز نیست؟

چنین راهی وجود دارد و نام آن افیلیت مارکتینگ است. در این مقاله از افیلیو درباره شبکه‌های افیلیت مارکتینگ و اینکه چگونه می‌توانند به کسب‌وکار شما سود برسانند، توضیح می‌دهیم.

istockphoto-1366033912-170667a.jpg

افیلیت مارکتینگ برای خرده‌ فروش‌ های آنلاین

افیلیت مارکتینگ چیست؟

اینترنت پر است از ناشران آنلاین که به‌وسیله تولید انواع مختلفی از محتوا با مخاطبان خود تعامل و روابط طولانی‌مدت ایجاد می‌کنند. افیلیت مارکتینگ به خرده‌فروشان فرصت می‌دهد که از این رابطه بین ناشران و مصرف‌کنندگان، بهره ببرند. ناشران محصولات را برای مخاطبان تبلیغ می‌کنند. افیلیت‌ها یا ناشران می‌توانند در قالب‌های مختلفی کارشان را انجام دهند؛ مثلا به عنوان بلاگر یا در قالب خبرنامه‌های ایمیلی یا اپلیکیشن‌های موبایل.

برای آن‌که شرکت‌های افیلیت محصولات شما را تبلیغ کنند، به انگیزه مالی نیاز دارند. معمولا نحوه پرداخت نرخ کمیسیون یک فروشنده (مرچنت) آنلاین، یا بر اساس کلیک (CPC)، یا تولید لید یا سرنخ (CPL) و یا بر پایه نتیجه حاصل شده (CPA) صورت می‌گیرد. برای این‌که بتوان نتیجه را ردیابی کرد، خرده‌فروش یک لینک ویژه را در اختیار شرکت افیلیت قرار می‌دهد که در هنگام تبلیغ محصول از آن استفاده کند.

شبکه افیلیت چیست و چگونه کار می‌کند؟

شبکه‌های افیلیت، بازاریابی افیلیت را تسهیل می‌کنند. این شبکه‌ها را به عنوان بازاری برای خرده‌فروشان در نظر بگیرید که لیست محصولات فروشی خود را به اضافه درصد سهمی که می‌خواهند به ازای فروش آن‌ها بپردازند، در آن قرار می‌دهند. ناشران آنلاین می‌توانند این پیشنهادات را بررسی کرده و مناسب‌ترین مورد را برای تبلیغ به مخاطبان خود انتخاب کنند.

به‌طور مثال اگر ناشری درباره ورزش‌های مختلف می‌نویسد و دنبال‌کنندگان زیادی دارد، می‌تواند با خرده‌فروشانی همکاری کند که لوازم ورزشی می‌فروشند و فهرست پیشنهاداتشان را در یک شبکه افیلیت قرار داده‌اند.

در مجموع، شبکه‌های افیلیت به عنوان یک نقطه ملاقات متمرکز و ساختار یافته برای فروشندگان و ناشران در جهت توسعه و حفظ شراکت تجاری عمل می‌کنند.

نحوه عملکرد این فرآیند با مدل قیمت‌گذاری CPA:

۱. فروشنده آنلاین، اطلاعات مربوط به محصول را به شبکه افیلیت می‌فرستد.

۲. شبکه افیلیت، محصول و پیشنهاد کمیسیون فروشنده را لیست می‌کند.

۳. ناشر پیشنهادات را بررسی و محصولات مرتبط با کارش را برای تبلیغ بین مخاطبانش انتخاب می‌کند.

۴. پس از تایید همکاری میان ناشر و فروشنده آنلاین، شبکه افیلیت لینک ردیابی تبلیغ را ایجاد می‌کند.

۵. ناشر، محصول خرده‌فروش را با استفاده از لینک ویژه ردیابی در بلاگ، وب سایت، اپلیکیشن موبایل، خبرنامه یا غیره تبلیغ می‌کند.

۶. مصرف‌کننده روی لینک تبلیغ کلیک می‌کند و به صفحه محصول فروشنده می‌رسد.

۷. مصرف‌کننده محصول را از فروشنده آنلاین می‌خرد.

۸. فروشنده آنلاین، درصدی از این فروش را از راه شبکه افیلیت به ناشر می‌پردازد.

چرا خرده‌فروش آنلاین باید استفاده از شبکه افیلیت را در استراتژی خود بگنجاند؟

خرده‌فروشان آنلاین برای به حداکثر رساندن پتانسیل درآمدشان باید از انواع روش‌های بازاریابی استفاده کنند؛ از تبلیغ محصول در گوگل تا بازاریابی افیلیت در سراسر اینترنت. اما چرا شبکه‌های افیلیت برای رسیدن به هدف، ارزش وقت گذاشتن دارند؟ در ادامه با دلایل همکاری خرده فروشان با شبکه‌های افیلیت آشنا شوید:

دسترسی آسان به ناشران قابل اعتماد، با کیفیت بالا

بسیاری از شبکه‌های افیلیت، ناشرانی را که می‌خواهند با آنان کار کنند، مورد بررسی قرار می‌دهد تا از اعتبار آنان نزد مخاطبان مطمئن شوند و بدانند که ارزشی واقعی برای تبلیغ‌کنندگان خود فراهم می‌کنند. زیرا فروشندگان هرگز نمی‌خواهند محصولات خود را در وبسایت‌های نامعتبر تبلیغ کنند. علاوه بر این، این شبکه‌ها طیف متنوعی از ناشران را پیدا می‌کنند و اساسا به شما کمک می‌کنند که محصول خود را در مقابل طیف گسترده‌ای از ناشران قرار دهید که آن‌ها نیز محصول را بین مخاطبان خود تبلیغ کنند.

پیش از آن‌که شبکه‌های افیلیت به عنوان یک صنعت فعالیت کنند، ناشران و تبلیغ‌کنندگان مجبور بودند خودشان یکدیگر را پیدا کنند و این فرآیند اغلب دشوار، پیچیده و زمان‌بر بود. اما حالا یک نقطه ملاقات متمرکز وجود دارد که این مشاغل را با خیالی آسوده به هم می‌رساند.

افزایش فروش

فرآیند کار با شبکه افیلیت برای هر سه طرف درگیر، مزیتی دارد. ناشر کمیسیون دریافت می‌کند، شبکه افیلیت به عنوان بخشی از این همکاری پول می‌گیرد و فروشنده محصولش را می‌فروشد. از آن‌جایی که ناشران زمانی پول می‌گیرند که تلاش‌های بازاریابی آن‌ها منجر به افزایش فروش شده باشد، این فرآیند در نهایت به نفع فروشنده است.  

اگر شرکت افیلیت انگیزه مالی بیشتری داشته باشد، تلاش بیشتری برای تبلیغ محصول شما خواهد کرد و زمان و منابع بیشتری می‌گذارد. بنابراین هرچه کمیسیون پیشنهادی شما بیشتر باشد، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد و همچنین احتمال اینکه ناشران بیشتری بخواهند با شما کار کنند افزایش می‌یابد. اینکه محصولات شما در مکان‌های بیشتری دیده شوند، شانس بهتری در تبدیل مخاطب به مشتری خواهید داشت.

افزایش کیفیت ترافیک

 در این روش هم مثل دیگر روش‌های بازاریابی، همه کلیک‌ها به فروش منجر نمی‌شوند. اگرچه آگاهی از برند بیشتر می‌شود و برند شما در ذهن خریداران زیادی باقی می‌ماند. اغلب شبکه‌های افیلیت کار را بر مبنای هزینه به ازای خرید (Cost Per Acquisition) انجام می‌دهند؛ و این به این معنی است که تمام ترافیک تبدیل نشده، رایگان به دست آمده است!

ساده شدن فرآیند تدارکات

خرده‌فروشان آنلاین معمولا افراد پرمشغله‌ای هستند و هر زمانی که صرف تدارکات می‌کنند، می‌‌تواند صرف فروش شود. این دلیل دیگری برای اثبات ارزش شبکه‌های افیلیت برای خرده‌فروشان است زیرا تدارکات را آن‌ها انجام می‌دهند. کارهایی مثل ردیابی ریفرال (ارجاع)، محاسبه کمیسیون، فرآیند پرداخت و سایر جزییات به‌وسیله شبکه افیلیت انجام می‌شود. این نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان و منابع فروشندگان آنلاین می‌شود، بلکه به آن‌ها فرصت می‌دهد که تمرکزشان را بر روی افزایش درآمد بگذارند.

نقش کیفیت محتوا در شبکه‌های افیلیت

برنامه‌های موفق افیلیت، خرده‌فروش را ملزم می‌کنند تا از محصول خود اطلاعات باکیفیتی در اختیار شرکت‌های افیلیت قرار دهند. این نه تنها برای ناشر اهمیت دارد زیرا برای تبلیغ محصول به بهترین شکل، به اطلاعات کاملی نیازمند است بلکه برای مصرف‌کننده هم لازم است، زیرا باید به اندازه کافی ترغیب شود تا روی لینک محصول شما کلیک کند و آن را بخرد.

بنابراین اگر اطلاعات بد یا متناقضی از محصول خود بدهید، نتایج خوبی دریافت نمی‌کنید. ناشران برای تولید محتوایی که قانع‌کننده و قابل تبدیل باشد، تا حد امکان به اطلاعات غنی نیاز دارند.

علاوه بر این‌ها ارائه اطلاعات باکیفیت از محصول به شبکه افیلیت تضمین می‌کند، که این اطلاعات به‌طور ثابت به‌وسیله همه ناشران به اشتراک گذاشته می‌شود. اگر ناشر محصول شما را با اطلاعاتی منطبق بر آنچه در سایت شماست تبلیغ نکند، مصرف‌کننده‌ای که روی تبلیغ کلیک می‌کند سردرگم می‌شود و به مشتری تبدیل نمی‌شود.

افیلیو

افیلیو از جمله شبکه‌های افیلیت است که خرده‌فروشان آنلاین می‌توانند با آن همکاری کنند. دیجی‌کالا جت که در حوزه فروش محصولات FMCG فعال است، اخیرا به جمع مشتریان افیلیو پیوسته است. ناشران و افیلیت مارکترهای فعال در افیلیو می‌توانند با معرفی و فروش محصولات دیجی‌کالا جت کمیسیون دریافت کنند و درآمد کسب نمایند. جت محصولی از گروه دیجی‌کالاست که در حال رشد و توسعه است و مخاطبان بیش از پیش با آن آشنا شده‌اند. 

istockphoto-1366033912-170667a.jpg