تغییرات مدل کسب درآمد از فروشگاه دیجی‌کالا

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
تغییرات مدل کسب درآمد از فروشگاه دیجی‌کالا

طبق اطلاع‌رسانی انجام شده در پنل ناشران افیلیو، با همکاری فروشگاه دیجی‌کالا در راستای بهبود مدل درآمدی ناشران همکار این فروشگاه در پنل افیلیو، تغییرات ذیل از ابتدای سال ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد:

  • افزایش سقف کمیسیون: طی درخواست‌های ناشران و با طراحی مدل درآمدی جدید، سقف کمیسیون ناشران از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
  • تغییر سطوح ناشران: در مدل درآمدی جدید فروشگاه دیجی‌کالا، سطوح ناشران تغییراتی خواهد داشت. در مدل جدید ناشران بر اساس نوع فعالیت خود به ۴ سطح تقسیم خواهند شد:
    • رسانه‌های محتوا محور: وبسایت‌هایی که به تولید محتوا در خصوص کالاها می‌پردازند.
    • رسانه‌های تخفیف محور: وبسایت‌هایی که مرجع کد تخفیف هستند و کدهای تخفیف فروشگاه های مختلف را در کنار هم گردآوری می‌کنند.
    • رسانه‌های فروشگاهی: وبسایت‌هایی که محصولات فروشگاه‌های مختلف را در کنار هم گردآوری می‌کنند.
    • شبکه‌های اجتماعی: رسانه‌هایی که در فضای شبکه‌های اجتماعی ( اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و…) به تولید محتوا می‌پردازند.
  • تخصیص کمیسیون به دسته‌بندی موبایل: تا کنون دسته‌بندی موبایل برای ناشران مشمول کمیسیون نبود. در ساختار جدید، در صورتی که لینک ناشران محتوا محور و شبکه‌های اجتماعی بر روی دسته‌بندی موبایل ساخته شده‌باشد و منجر به خرید محصول از دسته‌بندی موبایل شود، کمیسیون فروش موبایل به ناشر تعلق خواهد گرفت.
  • محدودیت‌های لینک‌سازی: در راستای ارزش‌گذاری به کیفیت محتوای تخصصی در خصوص کالاها، لینک‌های ساخته شده از صفحات زیر شامل دریافت کمیسیون نخواهند بود و ناشران می‌توانند با تغییر لینک‌های قبلی خود به لینک صفحات محصول، به کسب درآمد از لینک‌ها ادامه‌ دهند:
    • صفحه شگفت‌انگیزها
    • کالاهای سوپرمارکتی
    • صفحه کارت هدیه
    • صفحه پرفروش‌ترین‌ها
    • تخفیفات و پیشنهادها
    • صفحه اصلی دیجی‌کالا
  • حذف کمیسیون فروشگاه دیجی‌استایل: در ساختار درآمدی جدید، کمیسیون‌های مربوط به فروشگاه دیجی‌استایل حذف خواهند شد. فلذا تا زمان پیاده‌سازی تغییرات، می‌توانید اقدام به تغییر لینک‌های قبلی این فروشگاه نمایید.
  • تغییر کمیسیون زیردسته‌ها: در مدل درآمدی جدید، کمیسیون زیردسته‌های کالایی تغییراتی داشته که به‌زودی از طریق پنل قابل مشاهده است.

لازم به‌ذکر است که تغییرات فوق با بررسی نیازها و پیشنهادات ناشران و به‌منظور افزایش رضایتمندی از کسب درآمد از طریق افیلیو ایجاد شده‌است. امیدواریم با اعمال این تغییرات، ناشران بهبود قابل توجهی را در درآمد افیلیت مارکتینگ خود تجربه کنند.