سودآورترین نیچ ها برای افیلیت مارکتینگ کدامند؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
سودآورترین نیچ ها برای افیلیت مارکتینگ کدامند؟

افیلیت مارکتینگ یک فرصت استثنایی برای کسب و کارهایی است که به دنبال گسترش شبکه خود هستند. با استفاده از شرکت‌های افیلیت و افیلیت مارکترها، برند شما به‌طور مؤثری می‌تواند کاری را که در آن تخصص دارید و محصولاتی که را می‌فروشید را تبلیغ کند، و به شما کمک می‌کند تا شناخت بهتری از مشتریان به دست آورید و با آنان در ارتباط باشید، چیزی که به عنوان نیچ کسب و کار شما شناخته می‌شود. نیچ شما محل تمرکز و توجه شماست. اینجا جایی است که می‌توانید تشخیص دهید مشتریان شما چه کسانی هستند، به چه چیزی نیاز دارند، چه مشکلاتی دارند و به چه چیزی علاقه دارند. بخشی از شناسایی نیچ شما شامل درک نحوه صحبت کردن با مخاطبان است، زیرا باید بدانید که چگونه در مورد محصولات خود و آنچه که کسب و کار شما ارائه‌دهنده آن است، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.

شرکت‌های افیلیت می‌توانند به کسب‌وکار شما کمک کنند تا پس از راه‌اندازی و در مرحله صفر، به نیچ خود متصل شوید. با انتخاب افیلیت مارکترهای مناسب، افرادی که از قبل با نیچ شما در فضای دیجیتال ارتباط دارند، می توانید شروع به دسترسی به مخاطبانی کنید که می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و هدف قرار دادن مشتریان مهم را برای کسب‌وکار شما آسان‌تر می کند. در حالی که افیلیت مارکتینگ می‌تواند راهی استثنایی برای گسترش آگاهی از برند شما باشد، آیا می‌تواند سودآورترین تصمیم بازاریابی شما نیز باشد؟ برنامه‌های افیلیت مارکتینگ، زمانی که به درستی و با موفقیت اجرا شوند، می‌توانند بازگشت سرمایه بالایی داشته باشند، اما باید مطمئن شوید که آیا این انتخاب طرح بازاریابی کسب‌وکار شما مناسب است یا خیر. بنابراین، قبل از اینکه وارد بازار شوید و به یک شبکه افیلیت مارکتینگ بپیوندید، بیایید بررسی کنیم که کدام نیچ‌ها برای افیلیت مارکتینگ سودآورتر هستند.

توجه به نیچ کسب‌وکار شما

همانطور که در بالا ذکر شد، نیچ‌ شما به تعدادی از عوامل بستگی دارد که برنامه افیلیت بالقوه شما را می‌تواند به سمت و سوهای متفاوتی هدایت کند. اگر در مورد نیچ، تعریف آن و اینکه نیچ مارکتینگ چیست سوالی دارید بد نیست که مقاله نیچ مارکتینگ چیست؟ از آکادمی افیلیو را مطالعه کنید. در حالی که برخی نیچ‌های سودآورتر از سایرین وجود دارد، این موضوع نباید تنها تصمیم محرک برای آینده کسب‌وکار شما باشد. شما باید به آنچه که کسب‌وکار شما را همان چیزی که هست نمایش می‌دهد پایبند باشید، نه اینکه به یک ترند بازار چون به سرعت درآمد کسب می‌کند، بچسبید.

در ادامه چند دلیل برای اینکه چرا باید به کسب‌وکار خود وفادار بمانید را بررسی می‌کنیم. برخی از روندهای سودآور دقیقاً عبارتند از: افزایش سریع علاقه بازار حول یک ایده یا محصول رشد می‌کند و سپس در عرض چند روز، هفته یا ماه احتمالاً محو می‌شود. علاوه بر این، موفقیت کمپین های افیلیت مارکتینگ تا حد زیادی به اصالت (authenticity) بستگی دارد. مشتریان برندهایی را می‌خواهند که معتبر باشند، کسب‌وکارهایی که مایلند خود واقعی‌شان باشند و در کنار نیچ خود بایستند. اگر در هر کاری که انجام می دهید صادق به نظر برسید، جلب اعتماد مشتری به کسب و کار شما آسان‌تر می شود.

در حالی که ما می‌خواهیم  نیچ‌های مختلفی را که برای افیلیت مارکتینگ سودآور باقی می‌مانند، بررسی کنیم، مهم است که به خاطر داشته باشید که برای برآورده کردن این انتظارات خود را بیش از حد منعطف نکنید. اگر در حال حاضر در یکی از این نیچ‌ها فعال هستید، باید پیوستن به یک شبکه افیلیت مارکتینگ را در نظر بگیرید تا از فضای فراهم برای بازاریابی ارجاعی خود بیشترین استفاده را ببرید. اگر در یکی از این حوزه‌ها فعال نیستید، به این معنی نیست که پایان کار شماست. بلکه باید این موضوع را درک کنید که روندهای بازار تغییر خواهد کرد و میزان موفقیت کمپین های افیلیت مارکتینگ شما ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. با این مقدمه، حال بررسی می‌کنیم که سودآورترین نیچ‌ها برای افیلیت مارکتینگ کدامند و آیا با کسب و کار شما همپوشانی دارند یا خیر.

نیچ‌هایی که از مد نمی‌افتند

۱. سلامتی و تندرستی

در میان نیچ‌های مختلف که هنگام استفاده از کمپین‌های افیلیت مارکتینگ، عملکرد خوبی دارند، سلامت و تندرستی در اولویت قرار دارند. به طور کلی، سلامت به عنوان یک موضوع بازاریابی همیشه سبز در نظر گرفته می‌شود. این موضوع همیشه مهم و مرتبط خواهد بود، زیرا مردم همیشه علاقه‌مند به حفظ و بهبود سلامت خود هستند.

تحقیقات و گزارش‌ها بیان می‌کنند که اقتصاد سلامت تنها در سال ۲۰۱۸ یک بازار ۴.۵ تریلیون دلاری بود که از درآمد ۳.۷ تریلیون دلاری آن، چند سال قبل در سال ،۲۰۱۵ رشد قابل توجهی داشت. اما چه چیزی این بازار را تا این حد سودآور می‌کند؟ مردم بیشتر روی چه حوزه‌هایی از سلامت و تندرستی متمرکز هستند که باعث می‌شود این بازار تا این حد محبوب باشد؟ چند حوزه که محتوای منظم تولید می کنند عبارتند از:

  • ترک سیگار
  • درمان اعتیاد
  • دیابت
  • کاهش وزن و ورزش
  • رژیم های مد روز
  • درمان های جایگزین و جامع سلامت

موارد فوق از این جهت مشترک هستند که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، خواه این یک بیماری پیشینه‌ای باشد، اعتیاد به یک ماده باشد یا تمایل به یافتن مراقبت های بهداشتی. برنامه‌ها و کسب‌وکارهای مرتبط با آن‌ها اغلب راه‌حل یا وسیله‌ای در جهت بهبود ارائه می‌کنند، به عبارتی مناسب‌تر، «سلامتی» را ترویج می‌کنند.

این یکی از آن صنایعی است که راه و روش چندان مشخصی ندارد، و در حوزه افیلیت مارکتینگ بسیار خوب عمل می کند: حداقل تا زمانی که انسان ها میرا هستند، مردم به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت خود و اجتناب از بیماری خواهند بود. با استفاده از برنامه های بازاریابی ارجاعی، برای کسب و کارها بسیار آسان است که محصولات خود را با جهان به اشتراک بگذارند و مشتریان مورد نظر خود را در مدت کوتاهی پیدا کنند.

۲. ثروت، پول و امور مالی

مانند سلامت و تندرستی، حوزه ای که مردم همیشه در مورد آن به دنبال کمک و مشاوره هستند، حوزه مالی است. مردم می‌خواهند راه‌هایی برای بهبود مدیریت پول خود بیابند، میزان پولی را که در هر ماه پس‌انداز می‌کنند، افزایش دهند و بیابند چگونه به سادگی و سریع می‌توانند ثروتمند شوند.

برخی از شرکت‌ها در بخش مالی و مدیریت ثروت، تجارت خود را بهتر از سایرین مدیریت می‌کنند، اما بیشتر این شرکت‌ها هدف ارائه بینش و راهنمایی به مخاطبان خود را دارند. اینها شرکت هایی هستند که مشاوره تخصصی در مورد چگونگی موفقیت مالی ارائه می‌دهند و مخاطبان آنها امیدوارند که بتوانند چنین شیوه هایی را برای مشاهده سطوح مشابه موفقیت اجرا کنند. موضوعات رایج این حوزه عبارتند از:

  • راهنمای بازاریابی در اینترنت
  • چگونه از وبلاگ نویسی، یوتیوب، اینستاگرام کسب درآمد کنیم
  • نکات معاملات سهام
  • چگونه یک کارآفرین باشیم
  • چگونه کسب و کار خود را در خانه راه‌اندازی کنیم
  • چگونه به یک شرکت افیلیت موفق تبدیل شویم

دلیلی نیز وجود دارد که این جایگاه دارای چنین تجارت پررونق و ثابتی است: مردم خرید چنین برنامه‌هایی را سرمایه‌گذاری برای خود می‌دانند. اگر از قبل در این فضا حضور دارید، مخاطبان زیادی پیش‌رو دارید که آماده هستند تا با نوع مناسب محتوای آموزنده جذب شوند.

۳. روابط عاطفی

با وقوع کرونا، مردم بیشتر احساس گیجی کردند، بیشتر در خانه‌ بودند و به دنبال ارتباط بیشتر. این فقدان ارتباط انسانی چیز جدیدی نیست. مردم به طور مرتب به دنبال خدماتی هستند که به آنها در ایجاد روابط، به ویژه روابط عاطفی و عاشقانه کمک می‌کند. علاوه بر این، برای کسانی که در حال حاضر در رابطه هستند، گاهی اوقات در برخی زمینه‌ها نیاز به کمک دارند و بسیاری از پارتنرها به دنبال مشاوره برای بهبود پیوندشان با گذشت سالها هستند. مشاوران ازدواج، کارشناسان دوستیابی و وکلا مخاطبان زیادی برای هدف‌گیری در فضای آنلاین دارند و آگاهی را برای موضوعات مرتبط با رابطه گسترش می دهند، از جمله:

  • مشاوره ازدواج
  • قرار ملاقات برای سالمندان
  • بهبود زندگی جنسی در یک رابطه طولانی مدت
  • بازگشت به قرار ملاقات پس از مدت طولانی مجرد بودن
  • نحوه رسیدگی مالی به طلاق
  • قرار ملاقات از راه دور/آنلاین

کسب‌وکارهای زیادی به این حوزه اختصاص داده شده‌اند، از وب‌سایت‌ها گرفته تا وبلاگ‌ها، صفحات یوتیوب، برنامه‌های موبایلی مانند تیندر و …. هر کسی که در این زمینه تخصص داشته باشد احتمالاً مخاطب ایجاد می کند، زیرا همیشه افرادی هستند که به دنبال کمک برای ورود، حفظ و بهبود روابط هستند.

۴. زیبایی و تجمل

مانند صنعت سلامت و تندرستی و ثروت، مردم همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود خود هستند. بخشی از آن برای برخی افراد شامل بهبود ظاهرشان، خارج از سلامت درونی و جسمی است.

بازار زیبایی در ایالات متحده یکی از بزرگترین بازارهای جهان است که در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. چرا؟ مردم می خواهند هنگام بیرون رفتن، هنگام ارائه آنلاین خود و موارد دیگر زیبا به نظر برسند. اینفلوئنسرهای زیبایی شاهدی بر این موضوع هستند و با معرفی پالت‌های آرایشی خود، بررسی محصولات مختلف و نشان دادن کارهایی که می‌توان برای بهبود ظاهر خود در خانه انجام داد، برندهای زیادی را در این صنعت تبلیغ می‌کنند.

این صنعت در جاهای دیگر به خط تجمل نیز گسترش می یابد، اگرچه اغلب سطحی از همپوشانی بین صنعت زیبایی و تجمل وجود دارد. صنعت تجمل (luxury) می تواند شامل انواع مختلفی از اقلام و کالاها باشد، اما برندهای رایج شامل رولکس، پرادا، گوچی و … هستند.

در حالی که می توانید ظاهر فیزیکی خود را با لوازم آرایش و زیبایی افزایش دهید، می توانید با پوشیدن و استفاده از محصولات لوکس مناسب، احساس ثروتمندی خود را افزایش دهید. برای کسب‌وکارهایی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، می‌توان آن را مانند یک معدن طلا در نظر گرفت، زیرا مردم همیشه به دنبال محصولاتی برای ارتقای جایگاه خود در چشم عموم هستند، به‌ویژه امروزه با گسترش رسانه‌های اجتماعی.

۵. سرگرمی

بیشتر موضوعات ذکر شده در بالا مربوط به برنامه ها و علایقی است که با هدف بهبود خود، بهبود سلامت، امور مالی، روابط و تصویر اجتماعی فرد انجام می‌شود. بنابراین، می‌توان چنین برداشت کرد که کسب‌وکارهای مرتبط با بهبود و ارتقای افراد، در افیلیت مارکتینگ موفق هستند، درست است؟

hobbies-happy-980x490.jpg

مختصر بگوییم، بله. به عنوان یکی دیگر از حوزه هایی که اغلب سود زیادی تولید می کند، صنعت سرگرمی است. چرا؟ از آنجا که سرگرمی ها به شدت بر روی نیچ‌های بسیار خاص متمرکز هستند، حوزه‌ای که ممکن است در گستره جهانی محبوب به نظر نرسد اما طرفدارانی بسیار سرسخت دارد. این را می‌توان در بلاگ‌ها، صفحات اینستاگرام، صفحات یوتیوب و موارد دیگر مشاهده کرد: مکان‌هایی که در آن موضوعات خاص به طور عمیق مورد بحث قرار می‌گیرند و به افرادی که صمیمانه به آن اهمیت می‌دهند توجه جدی می‌شود. این می تواند موضوعاتی باشد مانند:

  • صید ماهی
  • نقاشی و کاردستی
  • نجاری
  • جمع آوری سکه، تمبر
  • باغبانی
  • اسب، سگ، گربه، پرنده، ماهی و سایر حیوانات خانگی
  • آشپزی
  • ساخت قایق
  • بازی
  • بازسازی منزل

اما اینها فقط سرگرمی‌های روی سطح هستند. زیبایی سرگرمی‌ها، و ارتباط آن‌ها با افیلیت مارکتینگ و نیچ‌ها، این است که هر چه بیشتر وارد آن‌ها شوید، سرگرمی‌ها خاص‌تر می‌شوند. به جای اینکه یک فرد فقط به نجاری علاقه‌مند باشد، ممکن است مختصاً به تعمیر مبلمان سبک سلطنتی علاقه داشته باشد یا کسی باشد که دوست دارد در روشی کار کند که از ابزار الکتریکی، میخ یا پیچ استفاده نمی‌کند.

به طور مشابه، سرگرمی فردی ممکن است گیتار باشد، اما احتمالا عمیق تر از آن هم می‌شود. آنها می توانند افرادی باشند که شیفته تعمیر آمپلی فایرهای بیرون آورده شده از زیرزمین شخصی هستند یا ممکن است به مدرن ترین افکت‌های پدال‌های گیتار علاقه مند باشند، پدال‌هایی که امکان جابجایی و شکل‌دهی بهینه صدا را فراهم می کنند.

امکانات در دنیای سرگرمی‌ها بی‌پایان است و احتمال موفقیت شما در افیلیت مارکتینگ این حوزه بسیار زیاد است، زیرا این نیچ‌های خاص باعث شکل‌گیری کسب و کار می‌شوند و همیشه افرادی با علایق بسیار خاص را جذب می‌کنند.

از افیلیت مارکتینگ نهایت بهره را ببرید

زمانی که از برنامه‌های افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنید، نیچ‌های سودآور اینچنینی به وجود می‌آیند، نه به این دلیل که آنها صرفاً وجود دارند، بلکه به دلیل بستری است که افیلیت مارکتینگ مهیا می‌کند. نیچ‌هایی هستند که بر سایرین برتری می یابند زیرا کسب و کارها اغلب خودشان را در داخل آنها بازاریابی می کنند، به طور کامل روی بهبود فرد سرمایه گذاری می‌کنند و متعهد می‌شوند که به افراد کمک کنند تا بهترین خود باشند، خواه این بهبود در سلامت، ظاهر، روابط، امور مالی، یا سرگرمی هایشان باشد.

اگر کسب‌وکار شما با یکی از این نیچ‌ها همسو است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در یک شبکه افیلیت مارکتینگ عضو شوید، زیرا می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار شما در فضای دیجیتال کمک کند و  به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبان خاصی که احتمالاً به کسب‌وکار شما علاقمند هستند آگاهی‌رسانی کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید فرم مشاوره رایگان افیلیت مارکتینگ را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در افیلیو با شما تماس بگیرند و شما را در شروع و طی مسیر افیلیت مارکتینگ راهنمایی کنند.

رشد کسب‌و‌کار از یافتن و گسترش مشتریان شما ناشی می‌شود، نه اینکه منتظر باشید آنها به سراغ شما بیایند. همین امروز شروع به برقراری ارتباط با با مخاطبان مورد نظر خود کنید.