مفاهیم اولیه افیلیت مارکتینگ

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
مفاهیم اولیه افیلیت مارکتینگ

مفاهیم اولیه افیلیت مارکتینگ | آیا برای شروع کار از خانه آماده اید؟ آیا می‌خواهید خودتان برای زمانتان تصمیم‌گیری کنید؟ شاید شما دیگر نمی خواهید برای فرد دیگری کار کنید. در هر حال، درک اصول افیلیت مارکتینگ جای خوبی برای شروع است.

افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه می تواند به شما در کسب درآمد کمک کند؟

در این مطلب از آکادمی افیلیو، بزرگ‌ترین پلتفرم افیلیت مارکتینگ در ایران، قصد داریم به اصول افیلیت مارکتینگ، نحوه تبدیل شدن به یک افیلیت مارکتر و نحوه عملکرد افیلیت مارکتینگ بپردازیم. ما همچنین مواردی را که برای موفقیت افیلیت مارکترها لازم است برای شما بیان خواهیم کرد.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

ابتدا، بیایید مطمئن شویم که درک روشنی از افیلیت مارکتینگ دارید.

افیلیت مارکتینگ به طور خلاصه، به این معنی است که شما محصولات و برندهای دیگران را به صورت آنلاین تبلیغ می کنید و هر بار که مصرف کننده خریدی را از طریق محتوا یا کانال بازاریابی شما انجام می‌دهد، کمیسیون یا همان پورسانت دریافت می‌کنید.

افیلیت مارکترها همچنین ممکن است به ازای هر سرنخ یا هر کلیک و نه منحصراً به ازای هر فروش، دستمزد دریافت کنند.

در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد از شرکت ها از نوعی افیلیت مارکتینگ در استراتژی تبلیغات خود استفاده می کنند.

دو نقش مهم در فضای افیلیت مارکتینگ، شما (شرکت ناشر یاافیلیت مارکتر) و فروشنده (همچنین به عنوان صاحب محصول یا برند، و یا خرده‌فروش شناخته می‌شوند) هستند.

فروشنده می تواند یک برند معروف، یک کسب و کار کوچک، یا حتی فردی باشد که سعی می کند خدماتی که ارائه می دهد را ترویج دهد.

به یاد داشته باشید که برندهایی که با آنها کار می‌کنید احتمالاً از قبل استراتژی بازاریابی مشخصی دارند. بنابراین، به عنوان یک افیلیت مارکتر، شما یک بخش استراتژیک از یک کمپین بازاریابی بزرگتر هستید. شما احتمالاً یکی از بسیاری از ناشران دیگری هستید که آن فروشنده و محصولاتش را تبلیغ می کنند.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید یک محصول یا برند را بصورت آنلاین به عنوان یک متخصص افیلیت مارکتینگ تبلیغ کنید.

می توانید یک وبلاگ خاص ایجاد کنید و پست هایی در مورد محصولات یک برند بنویسید. شما می توانید یک بررسی کننده محصول یا یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی شوید. حتی می توانید یک وب سایت کوپنی ایجاد کنید که به مشتریان امکان می دهد درصدی از خرید خود را از برندی که تبلیغ می کنید دریافت کنند. در مقاله “انواع افیلیت مارکتینگ؛ کدام یک برای من مناسب‌تر است؟” از آکادمی افیلیو، مدل‌های مختلف افیلیت مارکتینگ را به طور کامل شرح داده‌ایم وراهنمای جامعی برای کمک به شما در انتخاب مدل مناسب شما ایجاد کرده‌ایم.

به طور خلاصه، کار به عنوان یک افیلیت مارکتر به شما این امکان را می دهد که مطابق با علایق و مجموعه مهارت خود عمل کنید.

شروع کار با شرکت های افیلیت مارکتینگ

اکنون که درک بهتری از افیلیت مارکتینگ دارید، بیایید در مورد اینکه چگونه می توانید با ایجاد وب سایت، افیلیت مارکتینگ خود را شروع کنید صحبت کنیم.

اول از همه، باید برند، محصول یا خدمات خاصی را برای تبلیغ پیدا کنید.

ما قویاً پیشنهاد می کنیم چیزی را تبلیغ کنید که برای شما مهم است، واقعاً از آن لذت می برید و در صورت امکان، در گذشته تجربه‌ای در مورد آن به دست آورده‌اید. خبر خوب این است که دسته بندی های مختلف افیلیت مارکتینگ وجود دارد.

شما می توانید محصولات آشپزی، لوازم بهداشتی و تناسب اندام، محصولات کودک، شرکت های مسافرتی، نرم افزار و تقریباً هر چیز دیگری را که تصور کنید تبلیغ کنید.

این ایده خوبی است که با برنامه های افیلیت مارکتینگ کار کنید که می توانند لیستی از فروشندگان و برندهای موجود را برای انتخاب در اختیار شما قرار دهند. این بهتر از تلاش برای ارتباط با شرکت ها به صورت مجزا است.

به این ترتیب، می‌توانید کمیسیون بالقوه‌ای را که می‌توانید در هر فروش کسب کنید، مشاهده کنید. همچنین درباره محصولات یا خدماتی که می فروشید اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد و یک لینک افیلیت دریافت خواهید کرد تا در پست ها و محتوای خود قرار دهید.

این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما امکان می دهد چندین فروشنده و محصول را به طور همزمان تبلیغ کنید.

در افیلیت مارکتینگ سه نقش اصلی وجود دارد: نقش اول کسی است که محصول او به فروش می‌رسد که به آن به اصطلاح برند یا فروشنده یا فروشگاه گفته می‌شود. در انگلیسی به این سمت Cleint، Vendor، Seller ، Merchant، Brand و یا Product Owner گفته می‌شود. سمت دیگر کسی است که مشتری از طریق او به خریدار محصولات یا خدمات برند تبدیل شده است. در انگلیسی این سمت را affiliate، affiliate marketer یا publisher  می‌گویند. ما در آکادمی افیلیو این نقش را افیلیت مارکتر یا ناشر می‌نامیم. نقش سوم کسی است که برندها را با ناشرین متصل می‌کند و ارتباط آن‌ها را برای هر دو سمت تسهیل می‌کند، مانند پلتفرم افیلیو. به این نقش شبکه افلیت مارکتینگ ( affiliate marketing network) می‌گویند.

لینک‌های افیلیت

لینک‌های افیلیت لینک‌هایی هستند که مصرف کنندگان را به سایت فروشنده (برند) هدایت می‌کند تا بتوانند محصولات یا خدماتی که شما در سایت افیلیت خود تبلیغ کرده اید  را خریداری کنند .

لینک‌های افیلیت  همچنین به فروشندگان و شبکه افیلیت مارکتینگ اطلاع می دهد که وب سایت، پست رسانه های اجتماعی یا محتوای بررسی آنلاین شما مسئول فروش یا دریافت آن کلیک بوده است.

این فرآیند ردیابی محاسبه و پرداخت کمیسیون‌ها را ساده می‌کند. وقتی که این لینک‌های افیلیت  را در پست‌های خود قرار می‌دهید، بستگی به شما دارد که آیا می‌خواهید به مخاطبان بگویید که ممکن است برای هر فروش کمیسیون دریافت کنید یا خیر.

اکثر افیلیت مارکترها ترجیح می‌دهند با مخاطبان خود رو راست باشند، زیرا احساس شفافیت در فضای بازار امروز بسیار مهم است.

چگونه بازارتان را رشد دهید؟

حال چگونه می توان در دنیای افیلیت مارکتینگ موفق شد؟

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خود را به عنوان یک متخصص در حوزه محصول خاص خود اثبات کنید تا خوانندگان شما حس اعتماد واقعی نسبت به آنچه می خواهید بگویید داشته باشند.

این به آن معنی است که شما باید دائماً تحقیقات بازار انجام دهید، در بخش نظرات پاسخگوی مخاطبان باشید و  بدون از دست دادن کیفیت محتوای بیشتری ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از ترافیک پولی برای سایت خود استفاده کنید. یادگیری مهارت‌های سئو و به کارگیری آن‌ها می‌تواند به نمایش محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو و جذب مخاطب کمک کند. با همکاری با سایر اینفلوئنسرها در نیچ خود می‌توانید نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهید.

آیا آماده شروع ساخت وب سایت های افیلیت مارکتینگ هستید؟

اگر این پست شما را متقاعد کرده است که افیلیت مارکتینگ برای شما مناسب است، می‌خواهیم به شما در شروع این مسیر کمک کنیم.

در افیلیو، بزرگترین پلتفرم افیلیت مارکتینگ ایران، ما می‌توانیم شما را به فروشندگان متعددی متصل کنیم تا بتوانید به سرعت و به آسانی محصولات و خدماتی را که بیشتر از همه برای تبلیغ آن هیجان‌زده هستید، پیدا کنید.

ما در افیلیو در تعیین میزان کمیسیونی که از هر کلیک یا فروش به دست می‌آورید، شفاف هستیم و به شما کمک می‌کنیم. ما همچنین آمارهای ضروری دیگری را در اختیار شما قرار می دهیم که انتخاب محصولات مناسب را برای شما آسان می‌کند.

منتظر چی هستی؟

همین امروز یک حساب کاربری در افیلیو ایجاد کنید و شروع به کسب درآمد از خانه کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر بر روی فرم مشاوره رایگان افیلیو کلیک کنید.