ویژگی‌های یک وبسایت مناسب برای شروع

آخرین به‌روزرسانی: ۴ بهمن ۱۴۰۲
ویژگی‌های یک وبسایت مناسب برای شروع

همکاری در فروش از طریق رسانه از نوع وب‌سایت، یک روش فوق العاده در کسب درآمد آنلاین است و اگرچه مفاهیم آن ساده به نظر می آید اما توسعه یک وبسایت موفق برای انجام افیلیت مارکتینگ نیاز به برنامه‌ریزی، تلاش مداوم و تعهد به ارائه محتوای با کیفیت دارد. بسیاری از بخش‌های برنامه‌ریزی مانند انتخاب نیچ و ثبت نام در یک پلتفرم همکاری در فروش مناسب در پشت صحنه اتفاق می‌افتد. در این مقاله نکات تضمینی برای موفقیت در همکاری فروش را در سه بخش “ویژگی‌های محتوای با کیفیت”، “روش‌های افزایش بازدید از محتوا” و “نکات افزایش فروش ” ارائه نموده‌ایم که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید لذت کسب درآمد بالا از طریق افیلیت مارکتینگ را تجربه کنید.

چه نوع محتواهایی بهترین عملکرد را برای وب‌سایت های همکاری در فروش دارند؟

محتوایی که به بررسی جامع محصول می‌پردازد

یکی از استراتژی‌های موثر بازاریابی محتوایی، بررسی محصول است. مشتریان همواره در جستجوی اطلاعات سودمند در خصوص محصولات مورد نظرشان هستند. در این نوع محتوا ویژگی‌های مختلف محصول، مزایا و اطلاعاتی درباره نحوه استفاده صحیح از محصول را در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و در واقع آموزش جامعی را ارائه می‌دهد که خواننده را به خرید آن محصول ترغیب می‌سازد.

محتوایی که محصولات مشابه را مقایسه می‌کند

این نوع از محتوا برای مخاطبانی مفید است که در انتخاب بین چند محصول مردد هستند. ارائه یک مقایسه جامع، کاربردی و واقعی مانند یک دکمه خرید نهایی محصول عمل می‌کند.

محتوایی که بهترین محصول را در یک دسته بندی معرفی می‌کند

یکی  دیگر از انواع محتواهای مفید در افیلیت مارکتینگ، محتواهایی با هدف معرفی یک محصول به عنوان بهترین در نوع خود است. در این مقالات چندین محصول انتخاب شده و مزایا و معایب آن ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت بهترین آنها از نگاه نویسنده انتخاب می‌شود. این نوع مقاله اگر بدون جهت‌گیری خاص و بر اساس تجربیات واقعی نگاشته شود، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 

محتوایی که با سوال “چگونه” شروع می‌شود

این مدل از محتوا آموزش گام به گام در خصوص نحوه استفاده از یک محصول را ارائه می‌دهد. نتایج بررسی‌ها نشان داده‌اند مقالات آموزشی که با سوال “چگونه” شروع می‌شوند ترافیک ورودی زیادی را برای وب‌سایت به ارمغان می آورند.

چه روش هایی برای افزایش بازدید از مقالات وجود دارد؟

استفاده از ایمیل برای ارسال خلاصه مقالات

اگر کاربران در سایت شما ثبت نام کرده‌اند، می‌توانید با ارسال ایمیل‌هایی با تیتر ترغیب کننده که حاوی خلاصه مطالب مفید و کاربردی هستند، وفاداری مخاطبان هدف و در نتیجه ترافیک ورودی وب‌سایت خود را افزایش دهید. 

استفاده از پتانسیل شبکه های اجتماعی

بیشتر از ۵۰% از جمعیت جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، در نتیجه استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با مخاطبین هدف و پروموت مقالات وب‌سایت انتخاب هوشمندانه ای است. 

رعایت اصول سئو

سئو نقش حیاتی و ماندگاری در موفقیت وب‌سایت شما دارد. سئو به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد تا محتوای وب‌سایت شما را پیدا کرده و جایگاه‌های بهتری به مخاطبان نمایش دهند. اگر محتوای وب‌سایت کاربردی و جالب نباشد و مخاطب را برای خواندن مقالات و سپری کردن زمان خود در وب‌سایت شما ترغیب نکند، تاثیر منفی بر سئو خواهد داشت. لذا وجود محتوای باکیفیت یکی از ضروریات سئو محسوب می‌شود.

نکاتی برای افزایش فروش که می بایست در نظر داشته باشید.

ممکن است همکاری در فروش در ابتدا چالش برانگیز به نظر بیاید اما زمانی که نکات تضمینی مطرح شده در این مقاله را رعایت کنید و به مناسب بودن کیفیت رسانه خود پایبند بمانید، می توانید روی درآمد ثابت از همکاری در فروش حساب کنید. در ادامه روش‌های موفقیت در افیلیت مارکتینگ برای شما به صورت کامل توضیح داده شده است.

کسب اعتماد مخاطبین، مهمترین فاکتور موفقیت

کاربری که از وبسایت شما بازدید می کند شناختی از شما ندارد و در واقع حتی به صحت محتوای ارائه شده توسط شما اطمینان ندارد و ممکن است این برداشت را داشته باشد که تنها کسب درآمد برای شما مهم است. برای این لازم است که ابتدا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. چند روش مناسب برای این کار وجود دارد:

به صورت مداوم و تخصصی درباره محصولات مد نظرتان برای فروش تولید محتوا کنید.

اگر وبلاگ یا وب‌سایتی داشته باشید که به صورت تخصصی به بررسی یک دسته بندی مشخص از محصولات می‌پردازد، این حس را به مخاطب القاء می‌کند که وب‌سایت شما منبع معتبری برای انتخاب محصول است.

محتوایی تولید کنید که به کاربر در انتخاب بین چندین محصول کمک می‌کند.

محتوا با موضوعات کاربردی برای مخاطبان در جلب اعتماد آنها نقش بسزایی دارد.

محتوا با ساختار و هدف مشخص مخاطب را برای مطالعه کامل آن ترغیب می‌کند.

محتوایی که تولید می‌کنید تصویری از میزان حرفه ای بودن شما را به مخاطب نمایش می‌دهد. بنابراین لازم است برای کاربر مشخص نمایید که با بازدید از محتوای شما چه اطلاعاتی کسب می کند. ساختارمند بودن محتوا نیز یکی از الزامات محتوای مناسب و حرفه ای است.

شناخت کافی از محصولات داشته باشید.

مهم ترین نکته موفقیت در افیلیت مارکتینگ، شناخت کامل محصولی است که قصد فروش آن را دارید. اگر درباره ویژگی های محصول مورد نظر اطلاعات کافی نداشته باشید، استراتژی شما تاثیرگذاری بالایی نخواهد داشت چون محتوایی که تولید می‌کنید کارایی چندانی برای مخاطب ندارد. 

محتوا بر خلق ارزش برای مخاطب تمرکز داشته باشد.

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که می‌بایست محتوای وب‌سایت شما به مشتری برای انتخاب محصول کمک کند و فروش در اولویت دوم قرار گیرد. اگر همکاری در فروش را به عنوان یک منبع درآمد ثابت در طولانی مدت در نظر دارید، تولید محتوایی که برای مخاطب خلق ارزش می‌کند را اولویت کار خود قرار دهید.

تنها به انتشار مقالات در وبسایت اکتفاء نکنید.

قانونی وجود ندارد که از وبسایت خود فقط برای انتشار مقاله استفاده کنید. استفاده از محتوا با فرمت ویدئو و ایبوک نیز می‌تواند در افزایش تعامل کاربر با رسانه شما تاثیرگذار باشد.

در محتوای خود از امتیازدهی و رتبه‌بندی محصولات استفاده کنید.

اگر میخواهید به عنوان یک منبع معتبر برای بررسی و معرفی محصولات شناخته شوید، امتیازدهی و رتبه‌بندی را در بررسی محصولات به‌کار ببرید. اگر مخاطب متوجه شود که محتوای شما بر اساس تجربه واقعی و بدون جهت‌گیری تولید شده است، امکان فروش محصول به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

نکته که می بایست در نظر داشته باشید این است برای معرفی یک محصول به عنوان بهترین، لازم نیست حتما به آن امتیاز کامل بدهید!

از CTA (دعوت به اقدام) خلاقانه استفاده کنید.

دعوت به اقدام یا CTA هایپرلینک قابل کلیکی است که عموما در انتهای مقالات قرار می‌گیرد. CTAها برای رصد میزان کانورژن یا تبدیل ضروری است و به کاربران کمک می‌کند تا لینک مورد نیاز خود را سریع‌تر پیدا کنند. برای ایجاد یک CTA جذاب از متن به همراه تصویر استفاده کنید.

تعامل با مخاطبان را از طریق شبکه های اجتماعی افزایش دهید.

اگر به‌دنبال افزایش تعامل با کاربران هستید، از اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی همراه با وب‌سایت خود غافل نشوید. با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی می‌توانید نظر مخاطبان درباره‌ی محتوای تولید شده توسط شما را متوجه شده و از نتایج آن در جهت آماده‌سازی محتوای کاربردی‎تر استفاده نمایید.

لیست ایمیل تهیه کنید.

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش های رشد کسب و کار و افزایش فروش است. می توانید از ایمیل مارکتینگ برای ارسال ترافیک به وبسایت خود بهره ببرید. ارسال منظم ایمیل با محتوای معرفی بهترین  و کاربردی‌ترین مقالات حس ارزشمندی را به مخاطب انتقال می‌دهد.

تجربه کاربری وب‌سایت را بهبود بخشید.

نحوه به نمایش گذاشتن محتوا به اندازه کیفیت محتوا اهمیت دارد و اگر وب‌سایت معیارهای لازم را نداشته باشد، محتوا حتی با بهترین کیفیت هم بازدید چندانی نخواهد داشت. به همین خاطر لازم است از مناسب بودن تجربه کاربری وب‌سایت خود مطمئن باشید. برای به وجود آوردن تجربه کاربری خوب، می بایست اصول سئو را رعایت کنید، وب‌سایت طراحی واکنشگرا داشته باشد، از لینک های معتبر استفاده کنید، محتوای با کیفیت منتشر نمایید و دسترسی به قسمت‌های مختلف وبسایت آسان باشد.

بررسی منظم وب‌سایت های رقیب را فراموش نکنید.

زمانی که به دنیای همکاری در فروش وارد می‌شوید، لازم است که رقیب‌های خود را بررسی کنید. در نتیجه این بررسی‌ها متوجه می‌شوید که چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را بهبود دهید، از ترندها مطلع شوید و استراتژی‌های متمایزی برای رسانه خود داشته باشید. 

صبور باشید و به برنامه خود پایبند بمانید.

قبل از راه اندازی وبسایت زمانی را برای آموزش های لازم و مشخص نمودن مراحل اختصاص دهید. ابتدا لازم است که نیچ مناسبی را یافته و محصولات مرتبط با آن نیچ را انتخاب کنید. سپس با استفاده از روش‌های ذکر شده در همین مقاله، پروموت محصولات مورد نظر را انجام دهید. مد نظر داشته باشید در ابتدای شروع افیلیت مارکتینگ درآمد شما زیاد نخواهد بود و افزایش درآمد از این طریق نیاز به گذشت زمان، صبر و پایبندی به ارائه محتوای باکیفیت دارد.

در انتها این سوال مطرح می‌شود که آیا شروع همکاری در فروش راحت است؟

در پاسخ به این سوال باید بیان نمود که شروع همکاری در فروش دشوار نیست و این مدل از بازاریابی یکی از راحت‌ترین روش‌های کسب درآمد آنلاین می‌باشد. تمام آنچه که شما به عنوان ناشر نیاز دارید کسب مهارت در بازاریابی و فروش، تجربه و تلاش مداوم برای بدست آوردن نتیجه‌ی مناسب است و زمانی که نکات لازم در افیلیت مارکتینگ را در رسانه خود به کار بگیرید، می‌توانید به عنوان منبع ثابت کسب درآمد روی آن حساب کنید.