چرا افیلیت مارکتینگ جایگزین مناسبی برای تبلیغات پولی است؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
چرا افیلیت مارکتینگ جایگزین مناسبی برای تبلیغات پولی است؟

تقریباً نزدیک ۳ دهه است که برندها و شرکت‌ها از تبلیغات پولی آنلاین استفاده می‌کنند و اولین آگهی آنلاین بر می‌گردد به ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴. این بنر تبلیغاتی ساده حاوی یک عبارت ساده بود: «آیا تا به حال با ماوس خود اینجا کلیک کرده‌ای؟ خواهی کرد». اما افیلیت مارکتینگ آنلاین و به شکل امروزی عمر کمتری دارد.

اما، همین بنر تبلیغاتی ساده برای همیشه نحوه دسترسی کسب‌وکارها به مخاطبان خود را تغییر داد. با افزایش محبوبیت تبلیغات بنری، تبلیغ‌کنندگان به روش‌هایی نیاز داشتند که بتوانند به کمک آن  مخاطبان مشخص و دموگرافیک خاصی را هدف قرار دهند، به‌جای اینکه تبلیغات بنری خود را در هر وب‌سایت ممکن قرار دهند و به امید اینکه مخاطبان هدفشان آن را ببینند، باشند.

این تقاضا باعث آغاز تبلیغات هدفمند در سال ۱۹۹۵ شد که به ویژگی مهم تبلیغات آنلاین تبدیل شد. تبلیغات پولی آنلاین و هدفمند انقلابی در بازاریابی برای برندها و شرکت ها در سراسر جهان رقم زد. این نوع تبلیغات به سرعت محبوب ترین کانال بازاریابی برای ایجاد آگاهی از برند و تبدیل مصرف کنندگان به مشتری شد.

اما، پس از گذشت نزدیک به ۳۰ سال از آغاز، بازدهی روش‌های قدیمی تبلیغات پولی آنلاین برای برندها و شرکت‌ها رو به کاهش است. امروزه تبلیغات پولی آنلاین زیادی وجود دارد که بسیاری از مصرف کنندگان امروزی توجهی به آن ندارند.

اتفاقی که زمانی روشی مؤثر برای کسب‌وکارها در ارائه راه‌حل برای مشکلات مصرف‌کنندگان بود، اکنون به تلاشی ظاهراً بی‌نتیجه تبدیل شده است و هر روز مصرف‌کنندگان کمتری را جذب می‌کند.

تبدیل مصرف کنندگان امروزی به طور فزاینده ای کار دشوارتر و چالشی‌تری شده است ، که راه را برای روش های جایگزین تبلیغات پولی آنلاین باز کرده است. یکی از این روش ها که به سرعت در حال تبدیل شدن به محبوب ترین کانال بازاریابی آنلاین است، افیلیت مارکتینگ است.

افیلیت مارکتینگ شامل استفاده از  شرکت های افیلیت و افیلیت مارکترها برای تبلیغ محصولات و خدمات برند و پاداش دادن به آنها از طریق پورسانت یا درصد کمیسیون از هر فروشی است که در آن مشارکت داشته‌اند. برای آشنایی بیشتر با افیلیت مارکتینگ مقاله راهنمای جامع افیلیت مارکتینگ را در آکادمی افیلیو مطالعه کنید.

در ادامه، ما به ۵ دلیل اصلی که افیلیت مارکتینگ را به راه حلی مناسب برای کسب و کارها در دستیابی به مخاطبان جدید، افزایش آگاهی از برند و ایجاد فروش تبدیل می‌کند، خواهیم پرداخت.

paid-advertising--980x633.jpeg

دلایل برتری افیلیت مارکتینگ بر تبلیغات پولی

افیلیت مارکتینگ ارگانیک تر از تبلیغات پولی سنتی است

در روزهای اولیه اینترنت و تبلیغات پولی، مصرف کنندگان خیلی زود یاد گرفتند که حضور گسترده تبلیغات پاپ آپ را نادیده بگیرند. به طور مشابه، مصرف‌کنندگان امروزی یاد می‌گیرند که حضور گسترده تبلیغات سنتی آنلاین را نیز نادیده بگیرند. حجم زیاد تبلیغات آنلاین پولی، مصرف کنندگان را مجبور کرده است که به طور ناخودآگاه آنها را رد کنند.

علاوه بر این، بسیاری از مصرف کنندگان امروزی از بلاک کننده‌های تبلیغاتی (Adblocker) استفاده می کنند تا تبلیغات نمایشی آنلاین را به طور کامل مسدود کنند. بسیاری از کاربران آنلاین امروزی تبلیغات آنلاین سنتی برندها و شرکت ها را غیرارگانیک و غیراصول می دانند.

مصرف کنندگان امروزی به دلیل تعداد بیشمار تبلیغات موجود در فیس بوک، اینستاگرام و سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی از این تبلیغات خسته شده‌اند. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی شرکت‌ها و برندها، روزبه‌روز در تبدیل مصرف‌کنندگان بی‌اثرتر می‌شود.

هر روزه مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر استفاده ابزارهای ارگانیک تبلیغات را از برندها طلب می کنند و قبل از خرید به دنبال منابع قابل اعتماد هستند. یکی از این منابع قابل اعتماد که به طور چشم‌گیری حال رشد است اینفلوئنسرها هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان سریع ترین کانال در حال رشد جذب مشتری آنلاین توسط کسب و کارها شناخته می‌شود و در مقام کانالی که سریع‌ترین رشد را دارد افیلیت مارکتینگ، تبلیغات نمایشی پولی آنلاین، تبلیغات موتور جستجو، و بازاریابی ایمیلی را ، شکست داد. نظرسنجی دیگری که توسط Thrive My Way انجام شد نشان داد که 52٪ از افراد نسل Z قبل از خرید محصول به رسانه های اجتماعی می روند تا از اینفلوئنسرها مشاوره بگیرند. علاوه بر این، 52 درصد از نسل z نیز گفتند که به عکس‌های کاربران نسبت به عکس‌های محصول ویرایش شده و حرفه‌ای بیشتر اهمیت می‌دهند.

افیلیت مارکتینگ دفترچه راهنمای مشخصی ندارد

افیلیت مارکتینگ از تعداد بیشمار نیچ‌ها و افیلیت مارکترهای آنلاین مختص به آن‌ها بهره می‌برد. برخلاف تبلیغات پولی آنلاین سنتی که اغلب از بهترین شیوه‌های مشخصی استفاده می‌کند، افیلیت مارکترها در هر نیچی رویکرد منحصر به فرد خود را برای دستیابی به مخاطبان دارند. آن‌ها روش‌های تبلیغاتی آزمایش‌شده و موثر بر نیچ خود را دارند و می‌دانند چه روشی به بهترین وجه روی مخاطبان هدفشان جواب می‌دهد. بنابراین، افیلیت مارکترهای مختلف که در یک حوزه و صنعت کار می‌کنند، می‌توانند به گروه‌های متفاوتی از مخاطبان دسترسی پیدا کنند. این یک مزیت قابل توجه افیلیت مارکترها برای کسب و کارها در مقایسه با تبلیغات آنلاین سنتی و قدیمی است. این امر به برندها و شرکت ها اجازه می دهد تا به مخاطبان جدید دست یابند و آنها را با درصد موفقیت بیشتری تبدیل کنند.

هزینه‌های شروع کم

برندها و مشاغلی که به دنبال شروع افیلیت مارکتینگ هستند، برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ خود به یک تیم یا متخصص تبلیغاتی اختصاصی نیاز ندارند. برای شروع افیلیت مارکتینگ، جدای از انتخاب یک شبکه افیلیت مارکتینگ و انتخاب و بررسی افیلیت مارکترهای مورد نیاز، به تلاش خاصی نیاز نیست. این موضوع به همراه انتخاب ساختار کمیسیونی که به ازای تبدیل تاییدشده به افیلیت مارکترها پرداخت می‌شود، تقریباً تمام تلاش مورد نیاز است. یکی از دلایلی است که افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی بسیار محبوب برای مشاغل تبدیل شده همین سادگی و کم‌هزینه بودن شروع آن است.

روش‌های تبلیغات پولی سنتی معمولاً از ساختار پرداخت کلیکی (PPC یا Pay-Per-Click) استفاده می‌کنند که به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات آن‌ها رخ می‌دهد، مبلغ ثابتی را از برندها دریافت می‌کنند. از آنجایی که بیشتر فعالیت‌های بازاریابی توسط افیلیت مارکترها انجام می‌شود، هزینه‌های نگهداری یک برنامه افیلیت مارکتینگ در مقایسه با روش‌های سنتی تبلیغات پولی آنلاین به طور قابل توجهی کمتر است. این امر مدیریت هزینه‌های بازاریابی را برای برندها و کسب‌وکارها آسان‌تر می‌کند و جریان نقدینگی آنها را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

ریسک پایین

در افیلیت مارکتینگ از آنجایی که کسب‌وکارها تنها پس از وقوع عمل فروش هزینه پرداخت می‌کنند، ریسک اجرای یک برنامه افیلیت مارکتینگ به طور قابل توجهی کمتر از تبلیغات سنتی است. علاوه بر این، از آنجایی که افیلیت مارکتینگ مبتنی بر عملکرد است، شرکت‌های افیلیت تشویق می‌شوند تا برای ایجاد بیشترین میزان تبدیل  حداکثر تلاش خود را بکنند. در نهایت، افیلیت مارکتینگ ریسک را بیشتر نیز کاهش می‌دهد، زیرا کسب‌وکارها می‌توانند برای همیشه روابط خود را با افیلیت مارکترهایی که عملکرد ضعیفی دارند، خاتمه دهند.

انعطاف پذیری بیشتر

در مقایسه با تبلیغات پولی سنتی، افیلیت مارکتینگ به کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری بیشتری برای کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کردن برنامه‌های بازاریابی با هزینه کم یا بدون هزینه ارائه می‌دهد. سهولت نسبی و انعطاف پذیری در مقیاس پذیری یک برنامه افیلیت مارکتینگ، این مدل از بازاریابی را به یک روش محبوب برای کسب و کارهای کوچک و همچنین برندهای بزرگ تبدیل کرده است. علاوه بر این، افیلیت مارکتینگ انعطاف پذیری خلاقانه‌تری را در مورد روش های بازاریابی مورد استفاده شرکت‌ها در دستیابی به مخاطبان ارائه می دهد.

جمع بندی

تبلیغات آنلاین پولی روش بازاریابی پیشرو برای اکثر مشاغل در قرن بیست و یکم بوده است. اما، به دلیل کاهش بازده، برندها به مرور بیشتر به افیلیت مارکتینگ برای دستیابی به مخاطبان جدید و افزایش فروش روی می آورند.

افیلیت مارکتینگ راه حلی ارگانیک، بسیار موثر، کم هزینه و انعطاف پذیر برای کسب و کارها در افزایش آگاهی از برند و وقوع تبدیل ارائه می دهد. شروع با یک برنامه افیلیت مارکتینگ با افیلیو بسیار آسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما فرم دریافت مشاوره افیلیت مارکتینگ را تکمیل کنید.