چرا در کسب و کار من همکاری در فروش جواب نمی دهد؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
چرا در کسب و کار من همکاری در فروش جواب نمی دهد؟

افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش درآمد شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر اینکه داده‌های زیادی وجود دارد که بازگشت سرمایه بالای این کانال بازاریابی را نشان می‌دهند، به طور خاص ما نیز در افیلیو نمونه‌های موفق زیادی را شاهد هستیم. اگر افیلیت مارکتینگ جواب نمی‌داد، این صنعت در سال ۲۰۲۰ هفت میلیارد دلار رشد نمی‌کرد.

با این حال، کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) را امتحان کردند و نتایجی را که می‌خواستند مشاهده نکردند. پس از آن نیز از این کانال بازاریابی صرف‌نظر کردند. چرا سیستم همکاری در فروش در این موارد کار نکرده است؟ غالباً این امر سه دلیل رایج دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱.ردیابی نکردن معیارها

بارها و بارها، دیده شده است که دلیل شماره یک شکست برنامه‌های همکاری در فروش این بوده است که کسب‌وکارها، یا بیش از حد مشغول هستند و یا صرفاً نادیده می‌گیرند که تحلیل‌های بازاریابی خود را زیر نظر داشته باشند. این مثل این است که هرگز موتور یک ماشین را چک نکنیم و انتظار داشته باشیم که تا صدها هزار کیلومتر کاملاً روان کار کند.

ردیابی نکردن معیارهای همکاری در فروش

به یاد داشته باشید، سیستم همکاری در فروش یک مدل بازاریابی بر اساس هزینه به ازای هر معامله است. به این معنی که شما فقط زمانی پرداخت می کنید که فروش انجام شود. بنابراین، یک شرکت هرگز نباید در این کانال بازاریابی ضرر کند، مگر اینکه اشتباهات بزرگی مرتکب شوند، و این اشتباه نادیده گرفتن معیارهایی است که به ما هشدار می‌دهند.

حداقل، کسب‌وکارها باید به 3 شاخص کلیدی عملکرد برنامه‌های همکاری در فروش خود توجه داشته باشند: درآمد مؤثر به ازای هر کلیک (eEPC)، کل درآمد توسط شرکت افیلیت و میانگین ارزش سفارش (AOV). در مقاله میانگین ارزش سفارش چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟ از آکادمی افیلیو به صورت کامل به AOV پرداخته‌ایم.

 حتی اگر مجبور باشید یک فایل اکسل خام را که هر روز توسط یک نیروی کارآموز به روز می‌شود، کنار هم قرار دهید، حیاتی است که حداقل این معیارها را اندازه گیری کنید تا نبض موفقیت برنامه خود را داشته باشید.

کسب‌وکارهایی که نمی‌دانند چرا برنامه افیلیت مارکتینگ آن‌ها شکست خورده است، در نادیده گرفتن معیارهای خود مقصر هستند. به هر حال، اگر آنها این معیارها را بررسی می کردند، در وهله اول بعید بود که برنامه شکست بخورد. اعداد به شما نشان می‌دهند که روی کدام شرکت‌های افیلیت باید تمرکز کرد، کدام شرکت‌های افیلیت به افزایش کمیسیون نیاز دارند، این کمیسیون ها باید چگونه باشند و آیا زمان مناسبی برای توسعه است یا خیر.

۲. افیلیت مارکترهای شما مناسب نیستند

برخی از کسب‌وکارها احساس می کنند که کار آنها در سیستم همکاری در فروش پس از یک دست دادن مجازی با یک شرکت افیلیت جدید به پایان می رسد. این ذهنیت “عالی است، آنها در جریان کار هستند. آنها بهتر تولید می کنند، من کارهای دیگری برای انجام دادن دارم.” ذهنیت غلطی است.

هر کسب و کاری مشغول است، به خصوص SMBها (کسب‌وکارهای سایز کوچک و متوسط) که ممکن است تیم کوچکی برای نظارت بر برنامه افیلیت مارکتینگ داشته باشند. متأسفانه آنطور که افراد می‌خواهند آن را تنظیم و سپس فراموش کنند نیست. همکاری در فروش یک روش بازاریابی عالی است، اما آسان نیست.

آمار عجیبی در برخی از جاها ذکر می‌شود:

۹۵ درصد از افیلیت مارکترها شکست می‌خورند.

ما اطلاعی نداریم که این آمار از کجا آمده است. ما جستجو کردیم و نتوانستیم گزارش اصلی این آمار را پیدا کنیم (پس لطفاً اگر منبع اصلی را پیدا کردید ما را نیز باخبر کنید). بنابراین، اگرچه احتمالاً این عددی که ذکر می‌شود اشتباه است، اما احساس و منظور پشت چرایی اشتراک‌گذاری آن به صورت آنلاین واضح است: موفقیت به عنوان یک افیلیت مارکتر آسان نیست. از این رو، صدها مقاله مانند این مقاله entrepreneurs unstuck شامل نکاتی در مورد اینکه چگونه یک شرکت افیلیت بهتری باشید، وجود دارد، با موضوعاتی مانند:

  • محصولاتی که تبلیغ می کنید را خوب بشناسید
  • تست و تغییر محتوا
  • از مسیر منحرف نشوید یا تنبل نباشید

اما همه چیز مربوط به شرکت های همکار در فروش نیست. اگر کسب‌وکار واقعاً با شرکای خود جواب بگیرند، هر دو شاهد موفقیت بیشتری خواهند بود. به هر حال، اگر همکاران شما در فروش واقعاً محصولی را که تبلیغ می‌کنند درک نمی‌کنند، آموزش آنها بر عهده کسب‌وکار شما است. به همین ترتیب، هر دو طرف باید مشارکت داشته باشند، آزمایش کنند و میزان اثربخشی محتوای متفاوت را بسنجند. همچنین مشوق‌ها و انگیزه‌های مناسب برای مهار تنبلی و حواس‌پرتی باید وجود داشته باشد.

pasted image 0 (3).png

به عنوان مثال، یکی از بهترین راه‌ها برای کار با شرکت‌های همکار در فروش کمک به آن‌ها در تولید محتوا است. به هر حال، این بخش زمان‌برترین کاری است که یک شرکت همکار در فروش باید انجام دهد. با ارائه نمونه‌های خوب ساخته شده از انواع پست‌های وبلاگ، ویدیوها یا تصاویر اینستاگرامی که می‌خواهید آنها را شبیه‌سازی کنند، شروع کنید. این کار بلافاصله آنها را در مسیر درستی که باید طی کنند هدایت می کند. سپس به آنها کمک کنید تا به طور مداوم در طول همکاری خود ایده‌های محتوایی جدید و خلاقانه ارائه دهند.

بسیاری از کسب‌وکارها فراموش می کنند که این یک خیابان دو طرفه است. به همین دلیل است که ما همیشه توصیه می کنیم که برای اجرا و پشتیبانی از یک برنامه افیلیت مارکتینگ موثر زمان بگذارید. اگر زمان یا امکانات شما در حال حاضر خیلی کم است، بعداً سیستم همکاری در فروش را راه اندازی کنید.

۳. تکیه بیش از حد به شبکه افیلیت مارکتینگ

با ادامه روند افزایش کسب‌وکارهایی که تمام مزایای یک برنامه موفق همکاری در فروش را بدون انجام هیچ کاری می‌خواهند، شبکه‌های افیلیت مارکتینگ وجود دارند که مشاغل می‌توانند با پرداخت پول به آنها بپیوندند. بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کنند این شبکه‌ها مرغ تخم طلا هستند، اما اینطور نیست.

پیوستن به یک شبکه افیلیت مارکتینگ کاملاً مزایای خود را دارد. این کار باعث صرفه جویی در زمان در مدیریت شرکت‌های همکار در فروش و به ویژه در یافتن شرکای جدید برای کار می شود. با این حال، با توجه به هزینه های اضافی عضویت در شبکه (مانند هزینه راه‌اندازی) برنامه افیلیت مارکتینگ که قرار بود یک کانال هزینه به ازای فروش باشد، اکنون برای سودآوری باید کمی نبرد کند.

شرکت ها اغلب متعجب می شوند که این شبکه‌ها واقعاً تمام مشکلاتی را که فکر می‌کردند همه آن‌ها حل می‌شوند، برطرف نمی‌کنند. مطمئناً آنها نظارت بر معیارها را آسان می کنند، اما اگر خود شما بر آن معیارها نظارت نکنید، این موضوع چالش‌برانگیز خواهد شد. شبکه‌ها به طور جادویی و معجزه‌آسایی مسئله صرف زمان برای برقراری ارتباط با شرکای همکار در فروش شما را نیز صفر نمی‌کنند. برای بسیاری از زمان‌برترین بخش‌های اجرای یک کمپین همکاری در فروش موفق، هیچ میانبری وجود ندارد. یا به عبارت دیگر، اگر پول انداختن در یک کانال بازاریابی تمام چیزی بود که باید انجام دهید، همه فقط همین کار را انجام می دادند.

البته بسیاری از شرکت‌ها با پیوستن به شبکه‌های افیلیت مارکتینگ به موفقیت دست پیدا می‌کنند، اما موفقیت‌های آن‌ها از مدیریت هوشمندانه برنامه همکاری در فروش علاوه بر عضویت در شبکه ناشی می‌شود. وقتی کسب‌وکارها تمایلی به انجام آن بخش برعهده‌شان ندارند، مهم نیست که شبکه چقدر خوب باشد، ناگزیر شکست می‌خورند.

جمع‌بندی

در پایان، هیچ جایگزینی برای صرف زمان و تلاش برای مدیریت یک کمپین همکاری در فروش هوشمندانه وجود ندارد. راه‌هایی برای کاهش زمان لازم وجود دارد، اما مانند هر چیز دیگری در تجارت، موفقیت به میزان توجه شما بستگی دارد. شرکت های افیلیت شما می توانند منبعی عالی و سودآور برای فروش باشند. اما فقط در صورتی که مایل باشید به اندازه آنها سخت کار کنید.