چند نکته برای جذب بهترین افیلیت مارکترها

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
چند نکته برای جذب بهترین افیلیت مارکترها

هنگامی که شما برنامه افیلیت مارکتینگ خودتان راه‌اندازی کرده‌اید، یکی از مهم ترین کارها این است که مطمئن شوید که افیلیت مارکترهای با کیفیت بالایی را به عنوان بخشی از برنامه افیلیت مارکتینگ دارید. اگرچه درست است که آنچه یک افیلیت مارکتر را به افیلیت مارکتری با کیفیت تبدیل می‌کند ممکن است از یک برنامه‌ افیلیت به برنامه دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی به شرکت‌های افیلیتی اشاره دارد که فعال هستند، می‌دانند چگونه به طور موثر به محصولات شما لینک دهند و در افزایش فروش شما موفق‌اند.

چه چیزی افیلیت مارکتینگ را به یک گزینه عالی برای بازاریابی تبدیل می کند؟

افیلیت مارکتینگ به دلایل زیادی راهی عالی برای تبلیغ و ارتقای شرکت شما است. دلیل اول این است که راه اندازی آن کم هزینه است. برخلاف انواع دیگر بازاریابی، که ممکن است هزینه‌های راه‌اندازی داشته باشد، هزینه‌ای که قبل از مشاهده بازگشت سرمایه آن را از جیب خود پرداخت می‌کنید، اما در افیلیت مارکتینگ فقط زمانی پرداخت انجام می‌شود که واقعاً یک فروش رخ دهد. این موضوع افیلیت مارکتینگ را به گزینه‌ای شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. گزینه‌ای عالی برای شرکت‌هایی است که نمی‌خواهند از جیب خود برای بازاریابی خرج کنند.

افیلیت مارکتینگ شکل بسیار کارآمدی از بازاریابی است چون از ارتباطی که مشتریان بالقوه ممکن است با شرکت های افیلیت شما داشته باشند بهره می‌برد. بازاریابی دهان به دهان (Word of mouth در بیش از ۹۰ درصد از تصمیمات تاثیرگذار است و افیلیت مارکتینگ به این ساختار دهان به دهان متکی است. در افیلیت مارکتینگ چه با یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی، یک وبلاگ نویس یا شخص دیگری کار کنید، به توانایی آنها برای فروش محصول از طریق ارتباطی که با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اند متّکی هستید.

نکاتی برای یافتن افیلیت مارکتر مناسب برای برنامه افیلیت

چگونه متوجه می‌شوید که چه کسانی ممکن است افیلیت مارکترهای مناسبی برای برنامه شما باشند؟ قرار نیست همه برای هر برنامه افیلیتی مناسب باشند، اما پاسخ به این سؤالات می تواند به شما در تعیین این که آیا شخصی برای برنامه شما مناسب است یا خیر کمک کند.

● آیا آنها در همان صنعت کسب و کار شما کار می کنند؟

● آیا آنها با سایر برنامه های بازاریابی افیلیت همکاری می‌کنند؟

● چه مدتی است که این کار را می کنند؟

● ریچ آن‌ها به صورت کلی چگونه است؟

● چند نفر آنها را در رسانه اصلی‌شان دنبال می کنند؟

● چه محتوای افیلیت یا به طور کلی بازاریابی دیگری ساخته‌اند؟

هنگامی که همه این موارد را متوجه شدید، می‌توانید مستقیماً نیز با افرادی که علاقه مند به همکاری با آن‌ها هستید ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها سؤالات بیشتری در مورد تجربه آنان در افیلیت مارکتینگ و نحوه تعامل آنها با این نوع بازاریابی بپرسید.

چگونه افیلیت مارکترها را وارد میدان می‌کنید؟

گام بعدی این است که افیلیت مارکترها را مجاب کنید تا در برنامه افیلیت شرکت شما ثبت نام کنند. راه های بالقوه زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

اول از همه، مطمئن شوید که یک کمیسیون سخاوتمندانه ارائه می دهید. ساختارهای کمیسیون متفاوتی وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها برای شرکت خود استفاده کنید، اما همه آنها باید به افرادی که فروش را رقم می‌زنند پاداش دهند. اگرچه بدیهی است که سقفی برای این کار وجود دارد که باید در کمیسیون ها قرار دهید تا همچنان سود داشته باشید. اما کمیسیون های سخاوتمندانه نشان می دهد که شما واقعاً از شرکت های افیلیت همکار خود قدردانی می‌کنید.

همچنین باید طول عمر کوکی افیلیت خود را افزایش دهید. اگرچه بسیاری از شرکت‌ها از داشتن طول کوکی بیشتر از حد لازم خودداری می‌کنند، اما حقیقت این است که بخش قابل توجهی از خریدها از طریق لینک‌های افیلیت در همان روزهای ابتدایی انجام می‌شوند. طول عمر کوکی افیلیت طولانی‌تر به شرکت‌های افیلیت همکار شما نشان می‌دهد که شما می‌خواهید کمیسیون‌های مقرر را دریافت کنند. اما در اصل و در پشت صحنه، این کار نباید مقدار پرداخت کمیسیون شما را بیش از چند درصد تغییر دهد.

همچنین می توان از تبلیغات برای به دست آوردن شرکت های افیلیت جدید استفاده کرد. اگرچه استفاده از تبلیغات پولی برای ایجاد یک تیم افیلیت مارکتینگ ممکن است غیرمعمول به نظر برسد، اما در واقع می تواند راهی موثر برای ارتباط با افرادی باشد که می‌توانند از برنامه افیلیت شما کسب سود کنند. به این ترتیب، با افرادی که بیشتر علاقه مند هستند ارتباط برقرار می کنید و آنها مستقیماً با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

با انگیزه و درگیر نگه داشتن افیلیت مارکترها

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که چگونه می توانید شرکت های افیلیت خود را با انگیزه و درگیر و در تعامل با  برنامه افیلیت مارکتینگ خود نگه دارید. حفظ شرکت های افیلیت موجود بسیار مقرون به صرفه تر از پیدا کردن و همکاری با افیلیت مارکترهای جدید است، درست همانند زمانی که صحبت از مشتریان می شود. در اینجا چند راه را پیشنهاد می‌دهیم که ممکن است با کمک آن‌ها بتوانید انگیزه افیلیت مارکترهای خود را حفظ کنید:

● به عنوان مشوق و هدیه، نرخ کمیسیون را برای مدت کوتاهی افزایش دهید

● پاداش های مختلف، به ویژه برای شرکت های افیلیت با عملکرد خوب، ارائه دهید.

● یک خبرنامه برای افیلیت مارکترها ایجاد کنید.

● شرکت های افیلیت با بهترین عملکرد را ردیابی کنید و به آنها جایزه بدهید.

● رویدادهای حضوری یا آنلاین برای شرکت‌های افیلیت برگزار کنید.

گزینه های زیادی برای ایجاد انگیزه در شرکت های افیلیت وجود دارد. تا حد امکان آن‌ها را در برنامه افیلیت مارکتینگ خود بگنجانید.

عیب یابی مشکلات افیلیت مارکترها

به احتمال زیاد وقتی شرکت شما یک برنامه افیلیت دارد، در زمان‌هایی با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، ایجاد یک ارتباط باز و در دسترس است. با این حال، علاوه بر این شما به سادگی یک برنامه افیلیت خواهید داشت که در آن افیلیت مارکترهای شما احساس ارزشمند بودن می کنند. همچنین مهم است که به پیام‌ها و ایمیل‌ها به سرعت و کارآمد پاسخ دهید و با شرکت‌های افیلیت برای رفع نگرانی‌های آنها همکاری کنید.

ارائه پشتیبانی و خدمات مشتری خوب به افیلیت مارکترها

با توجه به مورد قبل، همواره مهم است که افیلیت مارکترهای شما احساس حمایت شدن کنند، چه یک سوال کلی داشته باشند، چه نگرانی در مورد برنامه افیلیت داشته باشند، یا فقط اطلاعات بیشتری بخواهند.

1583225833680158322568658636913c83-7735-4f7e-9200-d9be2d5ad648-980x735.png

هنگامی که شرکت های افیلیت همکار شما برای شما ایمیلی ارسال می کنند، باید پاسخ آن را به موقع دریافت کنند. همچنین مهم است که به شرکت های افیلیت خدمات ایمیلی ارائه کنید که یک خدمات ایمیل عمومی نباشد. آنها به شما کمک می کنند تا پول بیشتری کسب کنید، بنابراین باید برقراری ارتباط آنها با شما را آسان‌تر کنید.

جمع‌بندی

برنامه های افیلیت بخش مهمی از اقدامات بازاریابی بسیاری از شرکت ها هستند. اگر قصد دارید یک برنامه افیلیت برای شرکت خود راه اندازی کنید، باید مطمئن شوید که شرکت های افیلیت به شما به همان اندازه که شما به آن‌ها اهمیت می دهید، اهمیت می دهند. با این نکات، ترفندها و راهنمایی‌ها، برای رشد شرکت خود و همچنین افزایش شرکت‌های افیلیت همکار خود آماده خواهید بود. پلتفرم افیلیو ابزاری مناسب برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ شماست. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان افیلیو، فرم مشاوره رایگان افیلیت مارکتینگ را تکمیل کنید.