چگونه از افیلیت مارکتینگ برای ساخت بهتر هویت برند استفاده کنیم؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
چگونه از افیلیت مارکتینگ برای ساخت بهتر هویت برند استفاده کنیم؟

در عصر دیجیتال امروزی، هویت یک برند به اندازه محصولات یا خدماتی که ارائه می دهد اهمیت دارد. هویت برند شامل عناصر مختلفی است که یک شرکت برای معرفی خود به عموم و مخاطبان هدف خود از آنها استفاده می کند. این عناصر از المان‌های بصری مانند لوگو، رنگ و طراحی تشکیل شده تا برند را در چشم مصرف کنندگان متمایز کند. هویت برند همچنین شامل عناصر غیر بصری مانند ارزش‌های یک برند، شخصیت، نحوه برقراری ارتباط برند و محصولات نیز است. هویت برند قرار است که احساسات مطلوبی که برند دنبال آن است را در مصرف کنندگانی که با برند در تعامل هستند، برانگیزد.در این مقاله به چگونگی استفاده از افیلیت مارکتینگ در ساخت بهتر هویت برند پرداخته ایم.

هویت برند چیزی بسیار بیشتر از یافتن یک لوگوی عالی برای قرار دادن روی محصول است. هویت برند بر شخصیت برند و ارزش هایی که می‌خواهد برای مصرف کنندگان به نمایش بگذارد تمرکز دارد. با توجه به اینکه میلیون‌ها کسب‌وکار شبانه روز به‌طور خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند برای خودشان اسم و رسمی دست و پا کنند، داشتن یک هویت برند قوی برای برندها بسیار مهم است تا خود را از رقبا متمایز کنند. علاوه بر این، وقتی صحبت از اجرای یک برنامه افیلیت مارکتینگ می‌شود، برای کسب موفقیت، داشتن هویت برند قوی ضروری است.

طبق گزارش MediaKix، افیلیت مارکتینگ در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است، به طوری که انتظار می‌رود کل سرمایه‌گذاری در افیلیت مارکتینگ تنها در ایالات متحده به 8.2 میلیارد دلار برسد. همان گزارش نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از برندها برنامه افیلیت مارکتینگ خودشان را دارند و هزینه های افیلیت مارکتینگ در ایالات متحده سالانه بیش از 10 درصد افزایش می یابد. این امر نشان دهنده این است که افیلیت مارکتینگ بیشتر و بیشتر در بین برندها و کسب و کارها جا می‌افتد و در حال تبدیل به یکی از جریان‌های اصلی بازاریابی است.

علاوه بر این، گزارش شرکت Inc نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰ درصد از برندهای آمریکایی از افیلیت مارکتینگ به عنوان برترین کانال جذب مشتری خود نام می برند. از آنجایی که اکثر برندها، طبق گفته Affise به طور دقیق ۹۴٪، معمولاً با چندین شرکت افیلیت مارکتینگ کار می کنند تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند، نیاز است که دستورالعمل و راهنمای برندینگ را برای افیلیت مارکترها ایجاد کنند. علاوه بر ارائه دستورالعمل‌های برندینگ به افیلیت مارکترها، برندها باید تلاش کنند تا افیلیت مارکترها را به اجرا و رعایت دستورالعمل‌های برندینگ مجاب کنند و بررسی کنند که این دستورالعمل‌ها توسط افیلیت مارکترها درست اجرا می‌شود . این مطلب از آکادمی افیلیو، دستورالعمل ارزشمندی را به برندها ارائه می دهد تا بتوانند هویت برند خود را از طریق افیلیت مارکتینگ ایجاد کنند.

با افیلیت مارکترهایی کار کنید که با ارزش های برند شما مطابقت دارند

علاوه بر اینکه برندها تلاش می‌کنند با بهترین و شناخته‌شده‌ترین افیلیت مارکترها در نیچ خود همکاری کنند، نیاز دارند تا تصویر و لحن منحصر به فرد خود را در به مخاطبان هدف منتقل کنند. این امر آنها را از سایر برندها متمایز می کند و افیلیت مارکترهای مناسب برند را نیز جذب می کند، افیلیت مارکترهایی که مایلند تلاش بیشتری برای تبلیغ محصولات و خدمات آن برند انجام دهند.

شرکت تولید اسانس روغنی Simply Earth، نمونه‌ای عالی از برندی است که در همکاری با افیلیت مارکترهایی که با هویت و ارزش‌های برندشان مطابقت دارند، سرمایه‌گذاری کرده است. Simply Earth با تمرکز برند خود بر روی محصولات ساده، تولید اخلاقی و 100% خالص و مفید، صنعت اسانس‌ها را تحت تأثیر قرار داد. آن‌ها شرکت‌های افیلیت و افیلیت مارکترهایی را پیدا کردند که با برند و محصولات برندشان ویژگی‌های مشابه داشتند، سادگی و کارآمدی. از زمان شروع افیلیت مارکتینگ در سال 2016، Simply Earth برنامه افیلیت مارکتینگ خود را تا بیش از 3000 سفیر برند و درآمد بیش از 1 میلیون دلار از این سفیران گسترش داده است.

افیلیت

یک راه عالی برای جذب افیلیت مارکترهایی که با ارزش‌های برند شما مطابقت دارند، استفاده از صفحه ثبت نام افیلیت مارکتینگ مختص برند شماست. صفحه‌ای طراحی آن با برند شما همخوانی دارد. یک صفحه خالی ثبت نام افیلیت مارکتینگ که فقط از جعبه‌های اطلاعات تماس برای پرشدن توسط افلیت مارکترها تشکیل شده، به افیلیت مارکترهای بالقوه این پیام را می‌رساند که شما هیچ معیاری ندارید و به شدت دنبال هر افیلیت مارکتری برای پیوستن به برنامه افیلیت مارکتینگ خود هستید.

یک صفحه ثبت نام افیلیت مناسب باید از نظر بصری جذاب باشد و با دستورالعمل های برندینگ شما همخوانی داشته باشد. این صفحه باید به صورت بصری و نوشتاری آنچه را که به دنبال آن هستید به شرکت های افیلیت منتقل کند. یک صفحه ثبت نام افیلیت خوب و آموزنده، تفکرات و استراتژی دقیق برنامه افیلیت مارکتینگ شما را نشان می دهد.

عناصری مانند انتخاب تصویر، طراحی و قالب‌بندی، و کلماتی که هوشمندانه انتخاب شده‌اند، همگی باید برای انتقال هویت برند شما هماهنگ و یکپارچه باشند. همچنین باید نوع افیلیت مارکتری را که می خواهید با او همکاری کنید، توضیح دهد. این رویکرد به طور موثری افیلیت مارکترهای بد یا نامربوط به برند شما را کنار می‌گذارد. با این کار فقط افیلیت مارکترهایی را جذب می کنید که ارزش های برند شما را به نمایش می گذارند.

از هویت برند خود برای برانگیختن احساسات مثبت استفاده کنید

برندینگ درست و موثر به شدت بر برانگیختن احساسات متمرکز است، زیرا زمانی که قیمت عامل اصلی در تصمیم گیری خرید نیست، این احساسات مصرف کننده است که به یکی از محرک های اصلی خرید او تبدیل می‌شود. از آنجایی که برنامه‌های افیلیت در میان برندها در هر نیچ خاص، معمولاً ساختار کمیسیون مشابه، گرچه نه کاملاً یکسان، ارائه می‌دهند، افیلیت مارکترها اکثراً تمایل دارند با برندی همراه شوند و همکاری کنند که احساس خوبی نسبت به آن برند دارند.

هویت برند شما باید طوری باشد که احساسات برخی از افراد را بیش از سایرین برانگیزد. این امر به شما امکان می‌دهد تا افیلیت مارکترهایی را که به طور مؤثر با برند و مخاطبان شما همگام نمی‌شوند را کنار بگذارید. در عین حال به شما این امکان را می دهد که احساسات دلخواه و مناسبی را برانگیزید که بهترین همراهی را در بین مخاطبان هدف شما ایجاد می کند.

هویت برند خود را برای ایجاد حس اشتراک به کار بگیرید

علاوه بر انتقال پیام و ارزش های خود و برانگیختن احساسات مورد نظر در مخاطبان هدف و افیلیت مارکتینگ‌های احتمالی، هویت برند شما باید حس تعلق و اشتراک را ایجاد کند. شرکت های افیلیت بزرگ صرفاً به دلیل کمیسیون و سایر مشوق های مالی برای طولانی مدت به برندها متصل نمی‌مانند. در عوض، آن‌ها بیشتر به دلایل غیرمادی‌، مانند احساس تعلق و اشتراک و رضایت شخصی از کار با برندی که ارزش‌های مشابهی با آن دارند، به سفیران وفادار برند تبدیل می‌شوند.

نام گروه افیلیت شما یک راه عالی برای تقویت حس اشتراک و برانگیختن احساس تعلق در میان افیلیت مارکترها است. بنابراین، نام گروه افیلیت شما باید نام جذابی باشد که هویت برند شما را منتقل کند و در عین حال حس وفاداری را در میان افیلیت مارکترهای عضو آن برانگیزد. این نام را می توان با استفاده از یک عبارت کلیدی همخوان با دستورالعمل های برندینگ شما همراه با کلماتی مانند “گروه”، “قبیله”، “باند”، “باشگاه” و … انجام داد.

از هویت برند خود برای افزایش عمل خرید استفاده کنید

هویت برند شما باید به همان اندازه که مخاطبان هدف شما را به خرید محصول یا خدمات شما وادار می‌کند، باید این انگیزه را برای افیلیت مارکترها برای ثبت نام در برنامه افیلیت مارکتینگ شما ایجاد کند. استفاده موثر شما از هویت برندتان عامل تعیین کننده ای در به دست آوردن افیلیت مارکترهایی است که علاوه بر تکمیل فرم ثبت نام، به ویترینی از محصولات شما و یک شریک با ارزش درازمدت تبدیل می‌شوند. این امر در دراز مدت درآمد شما را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

از ابزارهای مناسب افیلیت مارکتینگ برای انتقال هویت برند استفاده کنید

ابزارها و شبکه‌های مورد استفاده در افیلیت مارکتینگ و انتقال هویت برند، به اندازه استراتژی آن اهمیت دارند و موثر هستند. بنابراین، برندها باید از شبکه‌ها، ابزارها و پلتفرم‌های افیلیت مارکتینگی استفاده کنند که امکانات مورد نیاز برای ساختن و تقویت هویت برند را در اختیار آنها می‌گذارد. افیلیو، دسترسی برندها به ابزارها و داده های لازم برای تصمیم گیری درست و آگاهانه در مورد هویت برندشان و برنامه جامع افیلیت مارکتینگ آن‌ها را آسان می کند.

جمع بندی

هویت یک برند باید به اندازه کافی قانع کننده و جذاب باشد تا مصرف کنندگان و افیلیت مارکترهایی را که ارزش های برند را به اشتراک می گذارند، به سفیران وفادار برند تبدیل کند.

هویت برند تنها به انتخاب لوگو، رنگ و طرحی عالی که ارزش‌های برند را به‌طور منحصربه‌فردی برای مردم به تصویر بکشد و به برند کمک کند تا از بقیه رقبا متمایز شود، نیست. هویت برند شامل عناصر دیگری نیز است، عناصری که شخصیت برند، چیزهایی که برند برای آن ایستادگی می‌کند و احساس اتحاد و اشتراکی که اعضای اجتماع دارند را شامل می‌شود. این عناصر در نتیجه منجر به این می‌شوند که برند تنها افیلیت مارکترهایی را جذب کند که به بهترین وجه با آن برند همراه می‌شوند.