چگونه با پاپ آپ نرخ تبدیل را در افیلیت مارکتینگ افزایش دهیم؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
چگونه با پاپ آپ نرخ تبدیل را در افیلیت مارکتینگ افزایش دهیم؟

از میان تمام ابزارهای بازاریابی آنلاین و آفلاین که اکثر تبلیغ‌کنندگان در اختیار دارند، احتمالاً پاپ آپ (پنجره‌های بازشو) است که بدترین شهرت را در میان رقبایش دارد. هر کسی که تاکنون به اینترنت دسترسی داشته، به احتمال زیاد تجربه ای مثبت یا منفی نیز از پاپ آپ داشته است.

متأسفانه، امروزه بسیاری از مصرف‌کنندگان پاپ آپ را به عنوان یک ترفند بازاریابی قدیمی و ناخوشایند که توسط تبلیغ‌کنندگان به‌دردنخور استفاده می‌شود، می‌شناسند. اگرچه، این مسئله در درجه اول به دلیل تبلیغ‌کنندگانی است که در روزهای اولیه اینترنت از پاپ آپ در مقیاس وسیع استفاده کرده‌اند. با این حال، هنگامی که از پاپ آپ به درستی و با خوش سلیقگی استفاده می شود، در افزایش تبدیل ها در برنامه افیلیت مارکتینگ شما نقش مهمی خواهند داشت.

پاپ آپ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پاپ آپ باید برای مخاطبان ارزش واقعی ایجاد کند و دقیقاً در زمان مناسب در مسیر سفر خرید مشتری ظاهر شوند. پاپ آپ‌هایی که به مخاطبان هدف شما در طی مسیر سفر خرید کمک می‌کنند، با احتمال بالایی می‌توانند مصرف‌کنندگان هدف شما را جذب کرده و آن‌ها را تبدیل کنند و درآمد برنامه افیلیت مارکتینگ شما را به حداکثر برسانند.

در این مقاله از آکادمی افیلیو به این موضوع می‌پردازیم که چگونه افیلیت مارکترها می‌توانند با پاپ آپ استراتژی افیلیت مارکتینگ خود را بهبود ببخشند و تلاش‌های بازاریابی خود را با پاپ‌ آپ‌های مناسب یک گام رو به جلو ببرند. بسیاری از افیلیت مارکترها ممکن است از قبل با پاپ آپ و فایده آنها در افزایش نرخ تبدیل آشنا باشند و یا در حال استفاده از پاپ آپ باشند. با این حال، این افیلیت مارکترها ممکن است به طور کامل پاپ آپ‌ها را بهینه سازی نکنند و آنها را برای دریافت نتایج بهتر در افیلیت مارکتینگ به کار نبندند.

ما بهینه‌سازی پاپ آپ‌ها را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می‌دهیم و به مزایا و معایب انواع مختلف پاپ‌ آپ می‌پردازیم تا افیلیت مارکترها بتوانند بهترین تصمیم را هنگام انتخاب پاپ‌ آپ‌هایی که برای آن‌ها و برنامه‌های افیلیت مارکتینگ‌شان جواب می‌دهد، بگیرند.

چگونه  از پاپ آپ‌ها نهایت استفاده را ببریم؟

۱. تبدیل مشتریان در حال ترک به کمک پاپ آپ های خروجی

جذب مجدد خریداران آنلاین ابزار ارزشمندی در بازاریابی آنلاین است که واقعاً نتیجه می دهد. افیلیت مارکترها می‌توانند پاپ‌آپ‌های خروجی (پاپ آپ‌هایی که هنگام خروج و بستن صفحه به بازدیدکننده نمایش داده می‌شود) کاملاً سفارشی‌سازی شده و دقیقاً هدف‌مند را در وب‌سایت‌های خود ایجاد کنند تا خریداران آنلاینی را که از طریق لینک افیلیت با محصولات در تعامل بودند، دوباره جذب کنند. آنها می توانند این کار را با نشان دادن یک پاپ آپ خروجی همراه با یک پیشنهاد ارزشمند و دعوت به اقدام (CTA)، زمانی که کاربر قصد ترک سایت را دارد، انجام دهند.

مثال دیگر برای بهره‌مندی بیشتر از پاپ‌آپ‌های خروجی این است که وقتی خریداران آنلاین قصد ترک سایت را دارند، افیلیت مارکترها می‌توانند با یک پاپ آپ خروجی که شامل یک دعوت به اقدام مناسب است، خریداران را به سمت سایر محصولات افیلیت خود هدایت کنند. این فرآیند سفارشی‌سازی پاپ‌آپ بسته به مخاطبان و پلتفرم می‌تواند به صورت دقیق تنظیم شود. 

برای این کار می‌توانید از سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات پاپ آپ استفاده کنید. برای مثال بسیاری از آن‌ها پاپ‌آپ‌هایی با ویژگی یادآوری  ارائه می‌دهند که به افیلیت مارکترها اجازه می‌دهد پاپ آپ‌هایی ایجاد کنند که به کمک آن دقیقاً همان خریدارانی را هدف قرار دهند که سبد خرید خود را رها کرده‌اند. این‌ها پاپ‌ آپ‌های سفارشی‌سازی‌شده‌ای هستند که به کاربران یادآوری می‌کنند که چه چیزهایی را در سبد خرید خود به جا گذاشته‌اند و می‌توانند حتی یک پیشنهاد افیلیت دیگر مرتبط با کالاهای موجود در سبد خرید کاربران ارائه دهند.

۲. نوار شناور پاپ آپ

افیلیت مارکترها اغلب نگران این هستند که پاپ آپ‌ها بر تجربه کاربری بازدیدکننده تأثیر منفی بگذارد، اما زمانی که به درستی اجرا شوند، این اتفاق نمی‌افتد. پاپ آپ ها می توانند ابزاری عالی برای تبدیل ترافیک ارگانیک به مشتری در صورت استفاده صحیح باشند.

نوار شناور پاپ آپ

یک نمونه عالی از یک پاپ آپ کاربرپسند، پاپ آپ نوار شناور (floating bar pop-up) است. تبلیغ‌کنندگان معمولاً از نوارهای شناور برای نمایش یک پاپ‌آپ مجزا در بالای صفحات وب استفاده می‌کنند که در میان محتوا قرار نمی‌گیرد. نوار شناور را می توان در صفحات خاص یا حتی در سراسر سایت نمایش داد. افیلیت مارکترها می توانند از این نوع پاپ آپ برای جذب بازدیدکنندگان خود و افزایش تبدیل های افیلیت و معرفی پشنهادها استفاده کنند.

۳. پاپ آپ های مبتنی بر زمان

افیلیت مارکترها می‌توانند با بهره‌گیری از داده‌های بلا درنگِ (Real-time) رفتار مخاطبان در هنگام حضور در وب‌سایت، از حداکثر پتانسیل پاپ آپ‌ها استفاده کنند. یکی از نمونه‌های خوب این موضوع، معرفی پاپ‌آپ‌های مبتنی بر زمان است که فقط پس از حضور بازدیدکننده در یک صفحه خاص پس از زمان مشخصی ظاهر می‌شوند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک افیلیت مارکتر پاپ آپ مبتنی بر زمان (Time-Based Pop-up) خود را طوری تنظیم می کند که تنها پس از اینکه بازدیدکننده بیش از پنج دقیقه در یک صفحه محصول خاص حضور داشته باشد، نمایش داده شود. سپس، یک پاپ آپ با یک پیشنهاد مناسب به آن بازدیدکننده نشان می دهد و برای ترغیب بازدیدکننده به خرید آن محصول افیلیت خاص از طریق یک لینک افیلیت، دعوت به اقدام می کنند.

افیلیت مارکترهایی که می‌خواهند در زمان‌بندی پاپ‌آپ‌های خود امکانات بیشتری داشته باشند، می‌توانند از سرویس های ارسال پاپ استفاده کنند. این سرویس‌ها می‌توانند امکاناتی نظیر انتخاب تعداد مشخصی از صفحاتی که مصرف‌کننده باید قبل از نمایش پاپ‌آپ ببیند، ارائه کنند. افیلیت مارکترها حتی می توانند از این نیز یک قدم فراتر بروند تا هدف گذاری پاپ آپ را محدودتر کنند، مثلاً پاپ آپ فقط در صفحات خاصی از فروشگاه آنلاین شما ظاهر شود، مانند صفحه پرداخت.

مزایا و معایب پاپ آپ ها

مزایا

هزینه: پیاده‌سازی پاپ‌آپ‌های موثر که بازدیدکنندگان را تبدیل کند معمولاً با هزینه‌های معقول و مقرون به صرفه انجام می‌شود.

مشاهده‌پذیری: معمولاً به سختی می توان از پاپ آپ ها غافل شد. در معرض دید بودن آنها چیزی است که آنها را به یک ابزار بازاریابی جذاب تبدیل می‌کند.

تبدیل‌ها: وقتی پاپ آپ‌ها به درستی اجرا شوند، تبدیل‌های آن‌ها از اکثر ابزارهای دیگر بازاریابی پیشی می‌گیرد.

معایب

ایجاد حواس‌پرتی یا آزاردهنده بودن: پاپ‌آپ‌ها در صورت اجرا و پیاده‌سازی نادرست، بیش از آنکه فایده داشته باشند، به افیلیت مارکترهایی که به دنبال افزایش درآمد افیلیت‌شان هستندضرر می‌رسانند.

مسدود کننده های پاپ آپ: همیشه این احتمال وجود دارد که مخاطبان هدف شما از نرم افزارها و  افزونه های مرورگر مسدود کننده پاپ آپ استفاده کنند.

ایجاد اسپم: پاپ آپ‌ها هنگامی که به طور نادرست و در مقیاس گسترده و بدون استراتژی استفاده شوند، می توانند به سرعت به یک ابزار بازاریابی اسپم بدون ایجاد ارزش برای مخاطبان شما تبدیل شوند.

جمع بندی

افیلیت مارکترهایی که برنامه‌های افیلیت مارکتینگ‌شان KPIها و بازدهی مورد نظرشان را برآورده نمی‌کند، می‌توانند اقداماتی را برای بهبود برنامه افیلیت مارکتینگ خود انجام دهند. یکی از این اقدامات پیاده‌سازی درست پاپ‌ آپ‌های خلاقانه است که خریداران را با دعوت به اقدام‌هایی مناسب به تبدیل ترغیب می‌کند و درآمد افیلیت آنها را افزایش می‌دهد.

افیلیو یک پلت فرم عالی برای درک کامل مخاطبان افیلیت شما و به حداکثر رساندن بازده برنامه افیلیت مارکتینگ شما است. برای شروع مسیر افیلیت مارکتینگ خود کافی است فرم مشاوره رایگان افیلیت مارکتینگ افیلیو را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و به شما در طی این مسیر کمک کنند.