چگونه برای افیلیت مارکتینگ تولید محتوا کنیم؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
چگونه برای افیلیت مارکتینگ تولید محتوا کنیم؟

چگونه برای افیلیت مارکتینگ تولید محتوا کنیم؟ | فرض کنید تصمیم گرفته‌اید که افیلیت مارکتر شوید و این تصمیم به واقعیت نزدیک شد. به این فکر کرده‌اید که چطور باید این کار را انجام دهید؟ افیلیت مارکتینگ فقط اینطور نیست که لینکی را به اشتراک بگذارید و منتظر فروش و دریافت کمیسیون بمانید، بلکه کمی پیچیده‌تر است. با افیلیو همراه باشید.

مثال خوب برای محتوای افیلیت مارکتینگ بسیار زیاد است. این محتوا می‌تواند از یک فهرست ساده تا بررسی دقیق و با جزییاتِ محصولات باشد. اما شما باید طوری بنویسید که به فروش تبدیل شود. طبق آمار سایت Statista هزینه‌های مربوط به افیلیت مارکتینگ در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۸.۲ میلیارد دلار خواهد رسید. پس چند نکته مهم را درباره تولید محتوای افیلیت مارکتینگ به خاطر بسپارید.  

چگونه برای افیلیت مارکتینگ تولید محتوا کنیم؟

۱. قابل اعتماد باشید

محتوا باید معتبر باشد و این مهم‌ترین نکته درباره محتواست. اگر یه وبسایت ورزشی دارید و می‌خواهید با لینک‌های افیلیت در سایت خود تبلیغ انجام دهید، این تبلیغ نباید نامرتبط با حوزه فعالیت شما باشد. مثلا تبلیغات لوازم آرایشی در چنین سایتی ممکن است مخاطب شما را ناامید کند. و این چیزی نیست که شما بخواهید.

وقتی تبلیغ نامرتبط با محتوای سایت را در آن قرار می‌دهید، کاملا اینطور به نظر می‌رسد که فقط برای پول این کار را کرده‌اید و برای مخاطب خود ارزشی قائل نیستید. درحالی که مخاطب همیشه به دنبال محتوای باکیفیت است.

محصولات و خدمات بسیار زیادی وجود دارد که با زمینه فعالیت شما همخوانی داشته باشد. می‌توانید آن‌ها را تبلیغ کنید. علاوه بر این فراموش نکنید که حتما محصول یا خدماتی را پیشنهاد کنید که خودتان از آن استفاده کرده و راضی بوده‌اید.

۲. مخاطبتان را بشناسید

این  مورد با نکته اول همپوشانی دارد. برای این‌که بتوانید محتوای باکیفیت تولید کنید که مخاطبتان آن را بپسندد باید او را بشناسید. باید تحقیق و بررسی انجام دهید. مثلا ببینید مخاطب شما میانسال‌های بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستند یا جوان‌ترند؟ سبک زندگی افراد با توجه به سن تغییر می‌کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که چه کسانی قرار است محتوای شما را ببینند.

مثلا مطلب علمی سنگین که پر از نمودارهای آماری است، توجه قشر جوان را به خود جلب نمی‌کند. پس برای آن‌که نرخ تبدیل (کانورژن) محتوای افیلیت مارکتینگ شما بالا باشد، باید یاد بگیرید که چگونه محتوای مخصوص مخاطب خود را تولید کنید.

۳. داستان‌سرایی کنید

سعی کنید محتوایتان فهرستی ساده از محصولات نباشد، بلکه به نوعی با زندگی روزمره افراد گره بخورد. وقتی افراد با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند، فروش شما حتما پیشرفت می‌کند.

مثلا می‌توانید با محتوای خود صحنه‌ای ایجاد کنید و اجازه دهید خوانندگان تصور کنند که محصول یا خدماتی را که در حال تبلیغ آن هستید، در زندگی خود دارند و از آن استفاده می‌کنند. شخصی‌سازی کردن محتوا به خوانندگان کمک می‌کند که با آن ارتباط احساسی برقرار کنند و این باعث جلب اعتماد آن‌ها می‌شود. در نهایت وقتی خواننده به شما اعتماد کند، توصیه‌هایتان را هم می‌پذیرد.

۴. تنوع ایجاد کنید

همیشه از یک نوع محتوا استفاده نکنید. اگرچه قرار است سلیقه مخاطب را در نظر بگیرید اما قطعا همه مخاطبان هم از یک سبک محتوایی خوششان نمی‌آید. افراد با محتواهای مختلفی ارتباط برقرار می‌کنند.

مثلا اگر همیشه محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای از نظرات افراد درباره یک محصول را منتشر کنید، پس از مدتی خسته‌کننده می‌شود. پس به محتوا تنوع بدهید تا مخاطب را راضی نگه دارید.

محتوا می‌تواند فهرست‌وار، پرسش‌و پاسخ، بررسی محصول، پست‌های مقایسه‌ای، راهنما و غیره باشد. از امکانات و فرصت‌های مختلف برای نوشتن محتوای بازاریابی افیلیت خود استفاده کنید تا نرخ تبدیل افزایش پیدا کند.

راه دیگر برای ایجاد محتوایی که باعث تبدیل (کانورت) می‌شود، ترکیب انواع محتواست. مثلا افراد روزانه معمولا چند ویدئوی آنلاین تماشا می‌کنند بنابراین استفاده از ویدئوهایی با تصاویر باکیفیت فرصت خوبی برای بالا بردن نرخ تبدیل ایجاد می‌کند.

یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغ ویدئویی در افیلیت مارکتینگ ساخت ویدئوی آموزشی است. مثلا نحوه استفاده از محصولی که شرکت افیلیت به اشتراک می‌گذارد را به‌صورت ویدئویی آموزش دهید و به اشتراک بگذارید.

۵. برای انتشار منظم محتوا برنامه داشته باشید

زمان‌بندی محتوا مهم است. این ثبات باعث حفظ تعامل مخاطب با شما می‌شود. مثلا اگر همیشه روزهای دوشنبه محتوا منتشر کنید، آن‌ها دوشنبه‌ها به سایت شما سر می‌زنند اما اگر برنامه نداشته باشید، ممکن است آن‌ها از دنبال کردن شما منصرف شوند. فرض کنید کاربران چند بار به سایت شما بیایند و محتوای تازه‌ای نبینند؛ احتمالا این روند را متوقف می‌کنند.

انتشار منظم محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ ارتباط با مخاطبان است. از محتوای همیشه‌سبز و دوره‌ای استفاده کنید تا مطمئن شوید در طول زمان خوانندگان محتوای ثابت و باکیفیتی برای خواندن خواهند داشت.

از ترفندهایی استفاده کنید که مخاطب منتظر محتوای شما بماند. مثلا: «تجهیزات پخت کیک در روز ملی کیک (۱۵ آذر)». وعده انتشار محتوای مورد نیاز مخاطبان، برای آنان جذاب خواهد بود.

۶. سئو را از یاد نبرید

هر کاری که برای تولید محتوای تبلیغات افیلیت انجام می‌دهید، بدون رعایت سئو بی‌فایده است. محتوای شما همان‌قدر که به دیده شدن به‌وسیله مخاطب نیاز دارد، به دیده شدن به‌وسیله گوگل هم نیازمند است. برای موفقیت محتوای افیلیت، باید در نتایج موتورهای جستجو، رتبه سئوی خوبی داشته باشید و این با اجرای درست قواعد سئو امکان‌پذیر می‌شود.

مطلبی که باعث شود خوانندگان شما در طول یک هفته بر روی لینک افیلیت کلیک کنند، خوب است اما محتوایی که خواننده را به صورت ارگانیک جذب سایتتان می‌کند و موجب می‌شود که تا مدت‌ها بر روی لینک افیلیت شما کلیک شود، عالی است. سئو اگر درست رعایت شود، می‌تواند تا مدت‌ها پس از انتشار یک مطلب، خواننده را به سوی سایت شما بیاورد. و این همان چیزی است که برای فروش مداوم افیلیت به آن نیاز دارید.

۷. محتوا را برای موبایل بهینه‌سازی کنید

برای این‌که کاربران با محتوایتان ارتباط برقرار کنند، باید بتوانند از هر دستگاهی به آسانی به محتوای شما دسترسی داشته باشند. امروزه بسیاری از افراد با موبایلشان اینترنت‌گردی می‌کنند. پس برای این‌که بخش بزرگی از مخاطبانتان را از دست ندهید، باید محتوایتان را برای موبایل بهینه‌سازی کرده باشید. نسخه موبایلی سایت شما باید دارای متن‌های خوانا، دکمه‌های قابل کلیک بزرگ بوده و سرعت بارگذاری آن بالا باشد.

۸. از بنرهای جذاب استفاده کنید

گاهی بهتر است در کمپین‌های افیلیت مارکتینگ به جای استفاده از تبلیغات متنی، بنرهایی را جایگزین کنید که احتمال جذب شدن مخاطب به آن‌ها بیشتر از متن است. مغز انسان داده‌های بصری را سریع‌تر از داده‌های متنی پردازش می‌کند بنابراین احتمال کلیک کردن بر روی بنرها بیشتر است. فقط به خاطر داشته باشید که بنرهای ساده‌ای طراحی کنید که مفهوم را ساده و سریع انتقال دهد. هر بنر به ۵ عنصر اصلی نیاز دارد:

·        یک تصویر پس‌زمینه

·        یک عنوان جذاب

·        متن حاوی اطلاعات

·        لوگوی شما

·        دعوت به واکنش یا همان کال تو اکشن (CTA)

۹. از CTA درست استفاده کنید

یکی از بهترین استراتژی‌ها برای بالا بردن کانورژن، استفاده از CTA خوب و قدرتمند است. با استفاده از دکمه‌ها یا لینک‌های واضح و جذاب به مخاطبان نشان دهید که قرار است دقیقا چه کاری انجام دهند. به‌طور کلی سعی کنید راه برای آنان ساده و روشن باشد.

برای نمایان شدن CTA از رنگ‌های متضاد با رنگ زمینه استفاده کنید تا متمایز و قابل تشخیص باشد.

۱۰. احساس فوریت را القا کنید

این یک ترفند است که در کمپین‌های تبلیغاتی باعث می‌شود تبدیل (Convert) زودتر صورت بگیرد. افراد وقتی حس کنند برای خرید فرصت محدودی دارند، سریع‌تر اقدام می‌کنند. برای این کار راه‌های گوناگونی وجود دارد. مثلا ایجاد یک پیشنهاد ویژه مانند اهدای تخفیف در یک زمان محدود می‌تواند به جلب توجه مخاطب کمک کند. استفاده از کلماتی نظیر «رایگان» هم تاثیر زیادی بر مخاطب می‌گذارد.

در نهایت…

موفقیت کمپین‌های افیلیت مارکتینگ به شدت به کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید وابسته است. پس مراحلی که از آن‌ها نام برده شد را در نظر بگیرید و خلاقیت را چاشنی محتوای خود کنید.