چگونه زمان کمتری برای سیستم همکاری در فروش صرف کنیم؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
چگونه زمان کمتری برای سیستم همکاری در فروش صرف کنیم؟

اجرای یک برنامه همکاری در فروش داخلی می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. به همین دلیل است که کسب‌وکارها معمولاً به یک شبکه همکاری در فروش (مانند افیلیو) می‌پیوندند. گرچه مزایای این کار اغلب از معایب آن بیشتر است اما به طور کلی، ایجاد و مدیریت برنامه همکاری در فروش داخلی اغلب سودآورتر است، تا زمانی که بتوانید مقدار منابع و زمانی را که برای آن اختصاص می‌دهید مدیریت کنید. در اینجا چند راه برای کاهش زمانی که صرف سیستم همکاری در فروش می‌کنید آورده شده است.

۱. به کمک اصل پارتو اولویت‌بندی کنید.

اصل پارتو نام دیگری برای قانون ۸۰/۲۰ است که بیان ‌می‌کند ۸۰٪ از اثرات، ناشی از ۲۰٪ از علت‌ها است. در سیستم همکاری در فروش نیز، اغلب می‌بینید که تعداد کمی از شرکای شما (۲۰٪) بیشتر درآمد شما را تشکیل ‌می‌دهند (۸۰٪).

Vilfredo-pareto-principio-80-20-1024x575.jpg

یکی از زمان‌برترین، اما اجتناب ناپذیر، بخش‌های اجرای یک برنامه همکاری در فروش، برقراری ارتباط خوب و دائمی با شرکای خود است. گزارش سال 2009 توسط Econsultancy نشان داد که ارتباط محدود بین فروشنده و شرکت یا فرد همکار در فروش یکی از بزرگترین موانع است: “فقدان ارتباطات به وضوح صنعت را متوقف ‌می‌کند.”

داشتن ارتباط دو طرفه در مورد محصولات و خدمات جدید، محتوای جدیدی که همکاران فروش می‌توانند برای پست‌های خود استفاده کنند، و پاسخ دادن به سؤالات آن‌ها برای کسب بیشترین بهره از روابط بسیار مهم است. همه این کارها زمان می‌برد. بنابراین اصل پارتو را اعمال کنید و بیشتر زمان ارتباط خود را به بهترین همکاران فروش خود اختصاص دهید.

در حالت ایده‌آل، مطمئناً زمان زیادی برای چت کردن با همه همکاران فروش خود خواهید داشت، اما برای بسیاری از SMB‌‌ها (کسب و کارهای با اندازه کوچک و متوسط)، این نوع نگاه واقع‌بینانه نیست. کسب و کارهایی که سعی ‌می‌کنند این کار را به صورت سراسری انجام دهند اغلب تمام همکاران فروش خود را ناراضی می‌کنند. به جای اینکار، به طور موثر با شرکت‌های همکار در فروش برتر خود ارتباط برقرار کنید، اما سپس اطلاعات مهم را از طریق یک وبینار یا ایمیل به بقیه همکاران فروش خود منتقل کنید. اغلب، شما با این کار قادر خواهید بود با یک تیر دو نشان بزنید.

۲. از داده‌‌ها برای از بین بردن سریع تقلب استفاده کنید.

یکی دیگر از حوزه‌های وقت گیر همکاری در فروش، ردیابی منشا تقلب است. چه ترافیک ربات باشد یا فروش جعلی و یا صرفاً کلیک‌های با کیفیت پایین، نتیجه نهایی تقلب و کلاهبرداری می‌تواند اتلاف زمان زیادی را در بر داشته باشد، مواردی مانند بازپرداخت پول، پردازش مجدد اقلام برگشت‌داده‌شده که در عمل فروخته نشده‌اند، و حذف همکاران فروش بد از شبکه همکاری در فروش شما از مواردی هستند که زمان زیادی را هدر خواهند داد.

برای مدیریت سریع‌تر تقلب و کلاهبرداری، از داده‌های همکاری در فروش خود استفاده کنید تا به شما در مورد فعالیت‌های غیرطبیعی هشدار دهد. فرض کنیم در سیستم همکاری در فروش شما به طور متوسط ۲ هفته طول ‌می‌کشد تا یک سرنخ به فروش تبدیل شود. اگر یکی از شرکت‌های همکار در فروش نسبت به سایرین زمان تبدیل بسیار کمتری (مثلا یک روز) داشته باشد، ‌می‌تواند یک علامت هشدار اولیه باشد که چیزی مبهم در حال رخ دادن است. با توجه به این معیار، ممکن است بتوانید تقلب و کلاهبرداری را قبل از اینکه هزینه یا زمان بیشتری برای شما ایجاد کند، از بین ببرید.

ffbe87f48f42a6967b5b35d0185c8492-980x480 (1).jpg

همچنین، مراقب نرخ کلیک لینک افیلیت خود باشید. CTR (نرخ کلیک) بیش از حد بالا برای برخی لینک‌های افیلیت خاص ‌می‌تواند نشان دهنده ترافیک ربات باشد، به خصوص اگر در یک بازه زمانی کوتاه رخ دهد. ردیابی CTR، حتی اگر به صورت دستی از طریق صفحات گسترده مانند اکسل نیز باشد، ‌می‌توان د دردسرهای زیادی را در مسیر شما از میان بردارد.

۳. در معرض دید همکاران فروش قرار بگیرید.

یک بخش بسیار وقت گیر اجرای سیستم همکاری در فروش داخلی‌ جست و جو و یافتن شرکت‌های همکار در فروش جدید برای رشد برنامه همکاری در فروش شما است. این مسئولیت احتمالاً یکی از مهم‌ترین شکایت‌هایی است که SMB‌‌ها هنگام تلاش برای شروع سیستم همکاری در فروش خود مطرح می‌کنند. بررسی همکاران فروش و قرار دادن آن‌ها در جریان کار به خودی خود نیازمند زمان و تلاش است، اما علاوه بر این‌ها مواردی مانند تحقیق درباره نحوه حضور آنلاین همکاران فروش، برقراری ارتباط با آنها و انتظار برای دریافت پاسخ‌، برای یک کسب و کار کوچک بسیار زمان‌بر است.

بهترین راه حل این است که طوری اقدام کنید که آنها سعی کنند شما را پیدا کنند. گرچه این راه حل بدیهی به نظر می‌رسد، اما تعجب آور است که بسیاری از SMB‌‌ها از سرمایه گذاری و صرف زمان در این زمینه غفلت ‌می‌کنند. به جای جستجو و پیدا کردن یک به یک آنها، ابتدا وقت بگذارید تا پیدا کردن صفحه ثبت نام همکاری در فروش خود را برای آنها آسان‌تر کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که صفحه ثبت‌نام همکاری در فروش شما توسط گوگل به درستی ایندکس شده و سئوی خوبی دارد، تا آن را در صفحه اول برای کلمه(های) کلیدی مد نظرتان قرار دهد.
  • فرآیند ثبت نام را آسان و کوتاه کنید. یک تجربه روان رمز افزایش تبدیل آنهایی است که به صفحه ثبت نام همکاری در فروش شما ‌می‌آیند.
  • از طریق ایمیل و خبرنامه به مشتریان خود در مورد برنامه همکاری در فروش خود بگویید.
  • برنامه را در یک صفحه مهم سایت خود، که حتی می‌تواند صفحه اصلی نیز باشد، “تبلیغ کنید”. همچنین، لینکی به صفحه ثبت نام همکاری در فروش در فوتر سایت خود قرار دهید.
  • از همکاران فروش فعلی خود بخواهید که به طور مرتب در مورد اینکه چگونه دیگران نیز ‌می‌توانند عضو سیستم همکاری در فروش شما شوند، پست کنند.
  • شرایط و ضوابط را به زبان ساده بنویسید. دشواری‌های حقوقی و قانونی ‌می‌تواند سد راه بسیاری از شرکت‌های همکار در فروش بالقوه شود. تمام جزئیات مهم (کمیسیون، نحوه پرداخت‌ها، و …) را به زبان ساده منتقل کنید تا بتوانید همکاران فروش بیشتری را جذب کنید.

۴. اضافه کردن پهنای باند بیشتر را در نظر بگیرید.

یک برنامه همکاری در فروش خوب یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی با بازده سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸ درصد متوسط ​​درآمد از مشتری، و بالاتر از سایر کانال‌ها است. به این معنی است که اگر این کانال را بهینه ن‌می‌کنید، کسب و کار شما به سادگی در حال از دست دادن درآمد بالقوه‌اش است. اگر تا آنجا که ممکن است زمان صرف شده را کاهش داده اید و برنامه همکاری در فروش شما واضحاً هنوز پتانسیل بیشتری برای رشد دارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که افراد بیشتری را برای کمک به اجرای برنامه همکاری در فروش خود اضافه کنید.

جمع‌بندی

همکاری در فروش احتمالاً آنطور که فکر می‌کنید نیاز به زمان بسیار زیادی ندارد. مراحل بالا را دنبال کنید تا زمان تخصیص داده شده به این کانال را کاهش دهید و فرایند را قابل کنترل کنید. برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی صرفه جویی در زمان بیشتر و راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش، با کارشناسان افیلیو، بزرگترین پلتفرم همکاری در فروش ایران، تماس بگیرید.