۶ توصیه برای شروع افیلیت مارکتینگ و کسب بهترین نتیجه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
۶ توصیه برای شروع افیلیت مارکتینگ و کسب بهترین نتیجه

محبوبیت افیلیت مارکتینگ در فضای بازاریابی بسیار رقابتی امروزی در میان برندها در حال افزایش است. نظرسنجی اخیر توسط Rakuten نشان می‌دهد که بیش از ۸۰٪ از برندها از افیلیت مارکتینگ استفاده می کنند.

با این حال، برندهایی که به دنبال ادامه موفقیت خود در فضای رقابتی افیلیت مارکتینگ هستند، نمی‌توانند به موفقیت‌های قبلی خود تکیه کنند و انتظار داشته باشند که برنامه‌شان به صورت خودکار پیش برود. مانند هر کانال بازاریابی دیگر، برنامه های افیلیت مارکتینگ نیز می توانند دچار رکود و کاهش بازدهی شوند.

برای اینکه برنامه های افیلیت مارکتینگ به طور مداوم و در طول زمان موفق باشند، نیاز به توجه و مراقبت مداوم دارند. بدون نظارت همیشگی و تنظیم مجدد استراتژی برنامه افیلیت، افیلیت مارکترها و برندها ممکن است دچار خستگی شوند که منجر به تضعیف نتایج و کاهش رشد می‌شود.

نشانه های احتمالی رکود برنامه افیلیت مارکتبنگ

اجرای موفق یک برنامه افیلیت مارکتبنگ نیازمند توجه یکسان، چه در زمان شکوفایی و چه در زمان زوال، به برنامه است. درست به همان اندازه که برای تجزیه و تحلیل و گسترش استراتژی برنده خود به داده های برنامه افیلیت مارکتینگ خود توجه می‌کنید، در زمان شکست و نتیجه نگرفتن نیز تحلیل این داده‌ها همان‌قدر مهم است

داشتن درک اساسی از اینکه چرا برنامه افیلیت شما عملکرد ضعیفی دارد، برای انجام تغییرات لازم برای بهتر شدن اوضاع حیاتی است.

اما از کجا باید شروع کرد؟ برخی از نشانه‌های عملکرد ضعیف و رکود برنامه افیلیت مارکتینگ چیست؟

یک تجزیه و تحلیل سریع که می تواند تصویر خوبی از اینکه آیا برنامه افیلیت شما نیاز به تنظیم مجدد جدی دارد یا نه، نبود تنوع است. اگر تقریباً تمام یا بخش قابل توجهی از درآمد برنامه افیلیت مارکتینگ شما از ۱۰ افیلیت مارکتر برتر و یا یک نوع ناشر افیلیت است، برنامه شما به شدت نیاز به تنظیم مجدد دارد.

فرض کنید همکاری با افیلیت مارکترهای جدید با ساختارهای کمیسیون موجود و مشوق‌های فعلی برای شما روز به روز دشوارتر می‌شود. در این صورت، این یک نشانه مهم است که باید به عقب برگردید و در استراتژی افیلیت خود تجدید نظر کنید.

برندها فقط با بررسی جدی و کامل برنامه افیلیت مارکتینگ فعلی خود و شناسایی ضعف‌های آن می توانند اقدامات لازم را برای احیای آن انجام دهند.

توصیه‌هایی برای کسب نتیجه بهتر از افیلیت مارکتینگ

توصیه ۱: ساختار کمیسیون خود را ارزیابی کنید

اولین قدم برای برندهایی که به دنبال بهبود برنامه افیلیت مارکتینگ خود هستند، این است که کاملاً در ساختار کمیسیون خود دقیق شوند و ببینند آیا ساختار کمیسیون با اهداف تجاری فعلی آنها مطابقت دارد یا خیر. به عنوان مثال، آیا ساختار کمیسیون شما برای انواع مختلف افیلیت مارکترهایی که وجود دارد و با آنها همکاری می‌کنید جذاب است؟

برای افزایش و حفظ ROI افیلیت مارکتینگ، باید کمیسیون های شخصی و منحصر به فرد را برای ارزش خاصی که هر نوع افیلیت مارکتر ارائه می کند تعیین کنید. علاوه بر این، کمیسیون‌ها باید به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر باشند که مشوّق عملکرد بهتر باشند. برای آشنایی با انواع ساختار کمیسیون افیلیت مارکتینگ مقاله 5 مدل پرداخت کمیسیون برای برندها تا بهترین نتیجه را بگیرند از آکادمی افیلیو را مطالعه کنید.)

توصیه ۲: به افیلیت مارکترها فرصت دهید تا جاهای خالی استراتژی بازاریابی شما را پر کنند

یکی از اشتباهات رایجی که برندها هنگام اجرای برنامه های افیلیت مارکتینگ خود مرتکب می‌شوند این است که با افیلیت مارکترهای خود مانند یک کمک کننده نیروی فروش خود رفتار نمی کنند. Business Insider مطالعه ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هزینه‌های افیلیت مارکتینگ در ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از ۱۰٪ افزایش می یابد.

integration31-copy-980x653.jpg

با توجه به طیف گسترده ای از انواع افیلیت مارکترهایی که در فضای افیلیت مارکتینگ وجود دارد، برندها می توانند از آن‌ها در پر کردن موثر خلاءهای استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند. اما، پر کردن این خلأ به سادگی مشخص کردن مشکل و برطرف شدن آن توسط افیلیت مارکترها نیست. برندهایی که برنامه‌های افیلیت موفقی دارند، در هر نقطه از مسیر به افیلیت مارکترهای خود یاری می‌دهند و آنان را کاملاً مجهز می‌کنند.

نکته اصلی این است که برندها تمام فرآیند ارتقای برند و محصولات خود را تا حد امکان ساده کنند و در عین حال ابزارهایی را که افیلیت مارکترها برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارند را به آن‌ها ارائه دهند. هر چه یک شرکت افیلیت یا افیلیت مارکتر برای تبلیغ و ارتقای برند شما وظایف و کار کمتری داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که برندتان را تبلیغ کند.

برندها باید یک راه ارتباطی در دسترس و خوشرو با افیلیت مارکترهای خود داشته باشند و مرتباً مواردی مانند به‌روزرسانی‌های محصولات جدید و دستورالعمل‌های ساده برای ایجاد لینک افیلیت آن‌ها، محتواهای تبلیغاتی، راهنماها و … را به آنها ارائه دهند.

توصیه ۳: سبد افیلیت مارکترهای خود را متنوع کنید.

Affise در مطالعه‌ای که منتشر کرده است که نشان می‌دهد ۹۴٪ از برندها برای تضمین درآمد کسب و کار خود به استراتژی برنامه‌های افیلیت خود با استفاده از چندین شبکه افیلیت مارکتینگ تنوع می‌دهند. با ایجاد تنوع و همکاری با انواع مختلف افیلیت مارکترها و شبکه‌های افیلیت مارکتینگ، شما مشتریان جدیدی که برای اولین بار از شما خرید می‌کنند به دست می‌آورید و از ترافیکی که از سایت‌هایی با دامنه معتبر به سمت شما می‌آید بهره می‌برید. همچنین سئو سایت شما نیز بهبود می‌یابد.افزایش تنوع یک راه ایده آل برای برندها در افزایش آگاهی از برند و افزایش کیفیت و کمیت سرنخ هایی است که به دست می آورند.

 پس از مشخص کردن خلاءهای موجود در استراتژی بازاریابی خود، تعیین نقشی که افیلیت مارکترها در رفع شکاف های موجود در استراتژی بازاریابی شما خواهند داشت و برنامه ریزی ساختار متنوع کمیسیون و نحوه همکاری با هر نوع افیلیت بسیار مهم است. برندها باید نیازهای خود را به هر نوع افیلیت مارکتر منتقل کنند و ابزارها، مشوق‌ها و انگیزه‌ها و منابع مورد نیاز افیلیت مارکترها را مهیا کنند.

این کار حرکتی هوشمندانه است که ترکیبی از انواع افیلیت مارکتر را در برنامه افیلیت مارکتینگ خود استفاده کنید و هر نوع افیلیت را مسئول پر کردن شکاف خاصی در آمیخته بازاریابی خود کنید. این تنوع در انواع شرکت‌های افیلیت مورد استفاده، حاشیه امنی را که برای مدیریت ریسک به آن نیاز دارید، در اختیار برنامه افیلیت مارکتینگ شما قرار می دهد و ریسک برنامه شما را کاهش می‌دهد.

بخش‌بندی استراتژی بازاریابی شما با انواع افیلیت که هر کدام مسئول پر کردن خلاءهای خاصی در استراتژی بازاریابی شما هستند، به شما این امکان را می دهد که هر نوع افیلیت را در صورت نیاز، بدون این که کاملاً بر یک نوع افیلیت تکیه کنید و فقط یک نوع افیلیت تمام وزن استراتژی افیلیت مارکتینگ شما را به دوش بکشد، مورد بررسی و بازنگری قرار دهید و در صورت نیاز تنظیم مجدد کنید.

توصیه ۴: با بیشتر بخشیدن، بیشتر به دست آورید

یک راه عالی برای احیای برنامه افیلیت مارکتینگ شما، پیاده‌سازی راهی برای حمایت از خیریه‌ها به ازای هر خرید است. حمایت از موسسات خیریه نه تنها می تواند به اهدافی که آن خیریه‌ها دارند کمک کند، بلکه تلاش های افیلیت مارکتینگ شما را نیز ارتقا می‌دهد. اجرای یک برنامه کمک مالی در برنامه افیلیت مارکتینگ شما می تواند به جذب مشتری بیشتر و افزایش درآمد شما کمک کند.

مطالعه‌ای که توسط Cone  انجام شده است این موضوع را ثابت می‌کند، به طوری که ۸۵ درصد از خریداران وقتی یک برند از موسسه‌ی خیریه دارای اهمیت برای خریداران حمایت می‌کند، تصویر مثبت‌تری از آن برند در ذهن خریداران ایجاد می‌شود. علاوه بر این، ۸۰ درصد از خریداران مایلند که در انتخاب بین برندهای مشابه از نظر قیمت و کیفیت، برندی را انتخاب کنند که دستی در کار خیر دارد.

در نهایت، فعالیت های خیریه وفاداری مشتریان را نیز افزایش می‌دهد و شهرت برند شما را ارتقا می‌دهد.

توصیه ۵: با روش های افیلیت آشنا شوید

افیلیت مارکترها از روش های مختلفی برای هدایت ترافیک و فروش استفاده می کنند، بنابراین آشنایی با روش هایی که افیلیت مارکترهای شما استفاده می کنند بسیار مهم است. محبوب ترین روش های افیلیت مارکتینگ سئو، بلاگری و رسانه های اجتماعی هستند.

برنامه های افیلیت موفق اغلب محدودیت هایی در روش های افیلیت مارکتینگ خود دارند. دلیل آن این است که، برای مثال، اگر از قبل از کمپین های کلیکی PPC یا بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید، انجام این کار برای افیلیت مارکترهای شما چندان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انجام ممیزی و از صافی رد کردن روش‌های مورد استفاده‌ی افیلیت مارکترهای شما یک راه عالی برای شروع برنامه افیلیت شماست. با این کار فقط از روش‌هایی بهره می‌برید که در حال حاضر خودتان آن‌ها را اجرا نمی کنید.

توصیه ۶: همواره به پاداش‌ها و مشوق‌ها توجه کنید

یک راه بسیار موثر برای در تعامل نگه داشتن افیلیت مارکترها با برند استفاده از مشوق‌های جدید و جذاب است. این مشوق ها می تواند مبتنی بر عملکرد باشد، مانند افزایش کمیسیون بر اساس یک آستانه درآمد مشخص.

مشوق دیگر می تواند پاداش مبتنی بر تراکنش برای افزایش مقدار میانگین ارزش سفارش (AOV) باشد، مانند پرداخت مقداری پاداش ثابت برای مبلغ کل سفارش مشخص به بالا. برندها همچنین می‌توانند پاداش مبتنی بر محصول را برای افزایش فروش محصولات جدیدی که می‌خواهند معرفی کنند، ارائه دهند (برای درک بهتر میانگین ارزش سفارش (AOV) و راه‌های افزایش آن به مقاله میانگین ارزش سفارش (AOV) چیست و چگونه آن را افزایش دهیم ؟ از آکادمی افیلیو مراجعه کنید)

جمع‌بندی

احیای برنامه افیلیت مارکتینگ شما نیازمند این است که دقیقاً چیزی را که باعث عملکرد ضعیف یا ناموفق است، شناسایی کنید و استراتژی افیلیت مارکتینگ خود را در صورت لزوم بازبینی و دوباره تنظیم کنید.

می‌توانید با تنوع بخشیدن به سبد افیلیت مارکترهای برندتان و آگاهی از روش‌های مورد استفاده افیلیت مارکترهای مد نظر، استراتژی افیلیت مارکتینگ خود را بهبود ببخشید. علاوه بر این، با به‌روزرسانی ساختار کمیسیون، پاداش‌ها و مشوق‌ها و پیاده‌سازی کمک و پرداخت به خیریه، می‌توانید به طور مؤثر برنامه افیلیت راکد خود را به حرکت درآورید.