4 نکته مهم در برقراری ارتباط با ناشران جدید همکاری در فروش

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
4 نکته مهم در برقراری ارتباط با ناشران جدید همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش شامل مشارکت برندها با ناشران و شرکت های افیلیت برای ارتقا و تبلیغ محصولات و خدمات برندها در وب سایت‌ها یا کانال های رسانه‌های اجتماعی همکاران فروش است. در سیستم همکاری در فروش، همکاران فروش یا همان افیلیت مارکترها تلاش می‌کنند در ازای دریافت کمیسیون از هر فروش، فعالیتشان منجر به فروش شود.

سیستم همکاری در فروش روشی کم‌هزینه و کم خطر برای افزایش آگاهی از برند و افزایش درآمد، بدون نیاز به استخدام تیم بازاریابی داخلی به برندها ارائه می‌کند. به دلیل سهولت شروع و هزینه‌های عملیاتی کم، سیستم همکاری در فروش در ۱۰ سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به طوری که تخمین زده می شود ۸۰٪ از برندها از روش همکاری در فروش استفاده می‌کنند.

از آنجایی که صنعت افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش به رشد خود ادامه می‌دهد، اکنون بیش از هر زمان دیگری برای برندها ضروری است که یک برنامه همکاری در فروش را برای خود راه‌اندازی کنند و زیرمجموعه‌های برتر در نیچ خود را جذب کنند و برنامه همکاری در فروش خود را توسعه دهند.

ممکن است شروع یک برنامه همکاری در فروش آسان باشد، اما مدیریت و بهینه‌سازی آن پیچیده‌تر شده است. بنابراین، یک استراتژی خوب برای برندهایی که به دنبال کسب حداکثر نتیجه از تلاش خود هستند، بسیار مهم است.

در یک استراتژی همکاری در فروش خوب، شبکه افیلیت مارکتینگ، ناشران، پلتفرم‌ها و ابزارهایی است که یک برند برای پیاده‌سازی آن استراتژی استفاده می کند از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بهترین روش‌هایی را که برندها باید برای جذب ناشران و همکاران فروش جدید با هدف رشد برنامه‌های افیلیت و درآمد حاصل از آن استفاده کنند، پرداخته‌ایم.

۱. بر نیچ خود مسلط شوید.

اگر با نیچ آشنایی ندارد، بد نیست به مقاله نیچ مارکتینگ چیست؟ از آکادمی افیلیو سری بزنید. در آنجا به طور کامل به نیچ و نیچ مارکتینگ پرداخته‌ایم.

bigstock-Businessman-Looking-Through-A-308211097-1-980x654.jpg

برای جذب همکاران فروش مناسب برای برند خود و هدایت آنها برای تبلیغ موثر محصولات یا خدمات برند شما، ابتدا باید مطمئن شوید که اصول اولیه را پوشش داده اید. یکی از این اصول اساسی، تعریف اینکه چه کسی هستید به عنوان یک برند، ارزش‌هایتان و پیامی است که می‌خواهید از طریق هویت برندتان به مردم منتقل کنید. درک نیچ و صنعت شما برای به تصویر کشیدن برند شما به عنوان یک متخصص در زمینه شما بسیار مهم است. اگر افیلیت مارکترهای شما ندانند که شما به عنوان یک برند نشانگر چه چیزی هستید، برای آنها دشوار خواهد بود که آگاهی از برند شما را افزایش دهند و به سفیران برند وفادار شما تبدیل شوند.

برندها باید دستورالعمل‌های برندینگ را به خوبی طراحی و آماده کنند تا شرکت های افیلیت از آن پیروی کنند. دستورالعمل برندینگ باید به صورت بصری و نوشتاری شخصیت برند را از طریق عناصر مختلف منتقل کند. این عناصر باید نشان دهند که برند نشانگر چیست و احساسات مورد نیاز را در مصرف‌کنندگان و شرکت‌های افیلیت برانگیزند.

بسیار مهم است که بزرگترین نقاط قوت و ضعف برند خود را متوجه شوید و آنها را به طور موثر به افیلیت مارکترهای بالقوه انتقال دهید. این به افیلیت مارکترها اجازه می‌دهد هنگام تبلیغ برند شما بهترین گام را بردارند. داشتن یک راه ارتباطی در دسترس و پاسخگو برای ایجاد رابطه و روابط طولانی مدت با افیلیت مارکترها بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که این را در صفحه جذب افیلیت مارکتر خود به نمایش گذاشته باشید.

۲. صفحه ثبت نام و جذب افیلیت مارکتر خود را بهینه کنید

جدای از انتقال مفاهیمی مانند هویت و ارزش‌های برند و انواع افیلیت مارکترهای مطلوب، باید صفحه ثبت نام افیلیت مارکترهای خود را برای تبدیل افیلیت مارکترهای بالقوه و احتمالی برای برندتان را بهینه کنید. بنابراین، طراحی صفحه ثبت نام، تصاویر، کپی، تکمیل و ارسال فرم صفحه ثبت‌نام شما و همچنین تجربه کاربری صفحه، مناسب و ساده باشند. علاوه بر این، باید بر دعوت به اقدام (Call-to-Action) صفحه نیز تمرکز کنید، که افیلیت مارکترهای مناسب را به پر کردن فرم و ارسال آن هدایت می‌کند.

برای کسب رتبه بالا در صفحه نتایج جستجوی گوگل، باید صفحه ثبت نام افیلیت مارکتر خود را برای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو-SEO) بهینه کنید. با کسب رتبه خوب در صفحه نتایج جستجو، می‌توانید ترافیک قابل توجهی از افیلیت مارکترهایی که به دنبال برنامه‌های همکاری در فروش مناسب‌شان هستند، به سمت صفحه ثبت نام هدایت کنید.

۳. صفحه ثبت نام جذب افیلیت مارکتر را تبلیغ کنید

هنگامی که صفحه ثبت نام جذب افیلیت مارکتر را به طور کامل ساختید و آن را بهینه کردید، باید بلندگویی به دست بگیرید و آن را در هر کجا و هر زمان که ممکن است تبلیغ کنید. صفحه شما باید در وب سایت شما منتشر شود و توسط افیلیت مارکترهای احتمالی به راحتی پیدا شود. علاوه بر این، باید ایمیل‌هایی را برای مخاطبین مرتبط در حوزه و صنعت خود ارسال کنید تا نیاز به جذب افیلیت مارکتر را اعلام کرده و صفحه خود را تبلیغ کنید. شما حتی می توانید یک پاورقی به تمام ایمیل های تجاری خود اضافه کنید و با آن صفحه ثبت نام جذب افیلیت مارکتر را تبلیغ کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز مکان‌هایی عالی برای تبلیغ برنامه همکاری در فروش و صفحه جذب افیلیت مارکترها به صورت ارگانیک هستند. اغلب افیلیت مارکترها و ناشران معمولاً در رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند، بنابراین این رسانه‌ها مکانی عالی برای صحبت در مورد برنامه‌های همکاری در فروش شما است.

افیلیت مارکترها و ناشرانی که با برنامه همکاری در فروش شما مواجه می‌شوند، ممکن است اطلاعات شما را به سایر افیلیت مارکترهایی که ممکن است برای برنامه همکاری در فروش شما مناسب‌تر باشند، ارسال کنند. علاوه بر این، می‌توانید یک گام فراتر نیز بردارید و کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی و یا تبلیغات کلیکی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد برنامه همکاری در فروش و صفحه جذب خود را دقیقاً با نوع دقیق افیلیت مارکترهایی که به دنبال آن هستید، هدف قرار دهید.

۴. انتخاب ناشران مناسب

در مورد انتخاب نوع ناشرانی که می خواهید به برنامه همکاری در فروش خود اضافه کنید، هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد. انواع مختلفی از ناشران افیلیت مارکتینگ وجود دارد، از ناشران محتوا گرفته تا ناشران کوپنی و بازگشت نقدی، و هر نوع ناشر هدف منحصر به فردی را دنبال می کند.

بنابراین، برندهایی که به دنبال اجرای یک برنامه همکاری در فروش موفق هستند باید ترکیبی متنوع از انواع ناشران افیلیت را که با آن‌ها همکاری می‌کنند، حفظ کنند. با این حال، این به آن معنا نیست که برندها باید با بیشترین نوع ممکن ناشر همکاری کنند تا برنامه همکاری در فروش خود را در متنوع‌ترن حالت نگه دارند.

برندها نباید در فرآیند ورود و جذب ناشران جدید عجله داشته باشند و باید ناشرانی را که به بهترین وجه با برند و محصولات و خدمات آن‌ها همخوانی دارند، به دقت در نظر بگیرند. آنها باید نوع ترافیکی را که هر ناشر می تواند ارسال کند ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند که آیا دموگرافیک ترافیک آن‌ها برای برند و محصولات و خدمات‌شان مناسب است یا خیر.

با تسلط بر نیچ خود، برندها می توانند به وضوح مخاطبان اصلی خود را تعریف کنند و تنها ناشرانی را انتخاب کنند که می توانند آن مخاطبان را هدف قرار بدهند.

جمع‌بندی

برای برندهای فروش آنلاین که به دنبال ایجاد و توسعه یک برنامه همکاری در فروش موفق هستند، یک استراتژی که به خوبی روی آن فکر شده و پلتفرم‌ها و ابزارهای سیستم همکاری در فروش مناسب به آنها امکان می‌دهد تا آن را به طور موثر اجرا کنند.

برندها باید صفحات ثبت نام و جذب افیلیت مارکتر خود را ایجاد کنند و آن‌ها را بهینه سازی کنند تا به افیلیت مارکترها انتقال دهند که برندشان چه چیزی است و چه چیزی نیست و در شرکای بالقوه همکار در فروش به دنبال چه چیزی است. برندها می توانند با تبلیغ برنامه همکاری در فروش و صفحه جذب خود از طریق کمپین های ایمیلی و رسانه های اجتماعی، افیلیت مارکترهای مناسبی را جذب کنند که بیشترین همخوانی را با برند داشته باشند.

افیلیو، بزرگ‌ترین پلتفرم افیلیت مارکتینگ در ایران، یک پلتفرم همکاری در فروش همه‌جانبه و قوی ارائه می‌کند که داده‌ها، منابع و ابزارهایی را که برندها برای اجرای برنامه همکاری در فروش خود نیاز دارند، به آسانی در اختیارشان می‌گذارد.