6 راه برای اثبات فواید سیستم همکاری در فروش

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
6 راه برای اثبات فواید سیستم همکاری در فروش

اگر در کارتان از همکاری در فروش استفاده کرده باشید می‌دانید که پیدا کردن ناشران ماهر کار سختی است. اما اگر تازه می‌خواهید با کاربرد و فواید این روش بازاریابی آشنا شوید شاید برایتان سوال باشد که مزیت این روش نسبت به سایر استراتژی‌های بازاریابی چیست؟ در اینجا برای اثبات فواید همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ ۶ نکته را عنوان می‌کنیم. از این نکات برای موفقیت بیشتر در برنامه همکاری در فروش خود استفاده کنید.

اهمیت ارتباطات

istockphoto-1272953343-612x612-1.jpg

به عنوان یک مدیر افیلیت شما درگیر تمامی جزئیات برنامه همکاری در فروش خود می‌شوید. اما بقیه افرادی که با شما همکاری می‌کنند، ممکن است اطلاعات کافی درباره روند کار نداشته باشند. این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز باشد. سه مورد مهم وجود دارند که اهمیت روابط را برای برنده بودن در همکاری در فروش مشخص می‌کنند:

·        اثبات ارزش همکاری در فروش. همه افراد شرکت ارزش این نوع بازاریابی را نمی‌دانند. باید با برقراری ارتباطات مستمر برنامه‌هایتان را تقویت کنید. مثلا گزارش ماهانه‌ای از درآمدی که ناشران برای شرکت می‌آورند منتشر کنید.

·        غلبه بر افکار منفی. بسیاری از افراد بر اخبار بد و تهدیدها بیشتر متمرکز می‌شوند. اما حقیقت این است که یک تجربه بد را نمی‌توان تعمیم داد. اگر بیشتر ناشرانی که با شما همکاری می‌کنند، موفق عمل کرده‌اند، نباید برنامه‌های همکاری در فروش را به خاطر عدم موفقیت در یک یا دو مورد لغو کنید.

·        استفاده در گزارش سالانه. دلیل سوم برای برقراری ارتباط منظم با برنامه‌های همکاری در فروش کمی شخصی‌تر است. شما می‌توانید با کمک فهرست بلند دستاوردهای همکاری در فروش در گزارش سالانه، مدیرتان را به سادگی تحت تاثیر قرار دهید.

۶ راه برقراری ارتباط با بهترین ناشران

istockphoto-1204523719-612x612-1.jpg

۱. گزارش منظم موفقیت‌های همکاری در فروش

گزارش پیوسته موفقیت‌ها راهی اثبات شده برای جلب اعتماد در دنیای کسب‌وکارهاست. بسیاری از شرکت‌ها هر فصل گزارش مالی خود را ارائه می‌دهند. در این گزارش می‌توانید موفق‌ترین برنامه‌های همکاری در فروش که شما را به اهداف کسب‌وکار نزدیک کرده‌اند، شرح دهید. در نظر داشته باشید مخاطبان ممکن است در زمینه همکاری در فروش تخصصی نداشته باشند. بنابراین باید با مطرح کردن نتایج ملموسی چون «میزان درآمد شما از همکاری در فروش» آن‌ها را با فواید همکاری در فروش آشنا کنید.

۲. نمایش معیارها

یک گزارش کسب‌وکار بدون اعداد و ارقام جدی گرفته نمی‌شود. به عنوان یک اجرا کننده همکاری در فروش، زمانی را صرف استخراج داده‌های پلتفرم مدیریت افیلیت خود کنید. به معیارهایی که کسب‌وکارتان روی آن‌ها متمرکز است توجه کنید؛ معیارهای مهمی مثل درآمد، هزینه و رضایت مشتری.

در بررسی معیارها به این دو نکته توجه کنید:

·        از ترکیبی از معیارها استفاده کنید. ۲ تا ۵ معیار کافیست. معیارهای مهمی مثل تعداد دفعات ثبت نام در لینک افیلیت در یک فصل، میزان درآمد حاصل از افیلیت، افزایش میانگین سفارش‌ها و غیره. برای پیدا کردن معیارهای مناسب، درباره KPIهای همکاری در فروش بیشتر مطالعه کنید.

·        تغییرات در معیارهای مورد بررسی را در طول زمان نشان دهید. هرچه برنامه افیلیت طولانی‌تر فعال باشد، داده‌های بیشتری برای تحلیل و گزارش خواهید داشت. مثلا مقایسه ارزش‌های تولید شده امسال در یک بازه زمانی مشخص، با سال گذشته در همان بازه زمانی. و حتی اگر در این مقایسه شاهد کاهش درآمد بودید، آماده باشید که توضیح مناسبی برای آن ارائه دهید.

۳. به اشتراک گذاشتن داستان‌ها

اعداد در افیلیت مارکتینگ اهمیت دارند اما محدودیت‌هایی هم دارند. باید داستان‌های جذاب را هم تعریف کنید. مثلا اگر در تبلیغات، رویکردی خلاقانه داشتید، آن را به‌طور برجسته‌تری در گزار‌ش‌ها عنوان کنید.

نکته: در گزارش‌های افیلیت خود گاهی تصاویری از شرکت بگنجانید تا واقعی بودن افراد و برنامه‌ها و موفقیت‌های برند را باورپذیرتر نشان دهید.

۴. شناختن ناشران و شناساندن شرکت به آن‌ها

همه ناشران از نظر بهره‌وری و کارایی در کسب‌وکار یکسان عمل نمی‌کنند. اگر با همچین الگویی مواجه شدید، برای بیشتر شناختن و شناساندن کسب‌وکار خود به ناشران از راه‌های زیر استفاده کنید:

·        ۱۰ ناشر برتر را شناسایی کنید؛ لیستی از ۱۰ ناشر که بیشترین درآمد را برای شما تولید کردند تهیه کنید.

·        برای ناشرانی که با آن‌ها کار می‌کنید، کارت هدیه یا تشکر بفرستید. قدردانی فعالانه از ناشران می‌تواند باعث بهبود روابط کاری و عملکرد آنان شود.

۵. نشان دادن تاثیر همکاری در فروش در اهداف کسب‌وکار

تصور نکنید همیشه مدیران نسبت به اهمیت افیلیت مارکتینگ در رسیدن به اهداف سازمان آگاهند. تمرکز آن‌ها ممکن است بر موارد دیگر مثل فروش ارگانیک باشد. شما باید توجه آن‌ها را به ارزشمند بودن فعالیت‌های همکاری در فروش جلب کنید. این کار با نشان دادن ارزش برنامه افیلیت مارکتینگ در رسیدن به اهداف تجاری ممکن می‌شود.

به‌طور مثال اگر هدف کسب‌وکار شما افزایش ۲۰ درصدی درآمد در سال جاری بوده است، می‌توانید دقیقا نشان دهید که همکاری در فروش چند درصد به افزایش این رقم کمک کرده. علاوه بر این حتما به مقرون‌به‌صرفه بودن افیلیت مارکتینگ در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی هم اشاره کنید.

۶. درخواست زمان برای ارائه موفقیت برنامه همکاری در فروش

تهیه گزارش و ایمیل کردن آن به تیم اجرایی همیشه کارساز نیست. صندوق ایمیل بسیاری از مدیران پر از ایمیل‌های نخوانده است. در این مواقع باید از آن‌ها زمانی برای ارائه گزارشتان بخواهید.

از زمان‌های کوتاه استفاده کنید؛ مثلا ۱۰ دقیقه در میان جلسه بررسی ماهانه کسب‌وکار. قبل از جلسه از گزارش خود کپی بگیرید و آن را میان افراد حاضر توزیع کنید. سوال‌هایی که در میان ارائه از شما پرسیده می‌شود را یادداشت کنید تا بتوانید در گزارش‌های آینده پیروزی‌های خود را بهتر و کامل‌تر ارائه دهید.

از همین هفته شروع کنید

از همین هفته روزی ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت را به جمع‌آوری داده‌های مربوط به برنامه افیلیت خود اختصاص دهید. وقتی این داده‌ها را سازماندهی کردید، نتایج را با مدیر مستقیم خود در میان بگذارید.