6 نکته برای درآمدزایی با همکاری در فروش در بلاگ مد و فشن

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
6 نکته برای درآمدزایی با همکاری در فروش در بلاگ مد و فشن

اگر با افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی همکاری در فروش آشنا باشید می‌دانید که در این نوع از بازاریابی، به ازای هر فروشی که انجام می‌شود و افراد برای آن پول می‌پردازند، همکار فروش مبلغی دریافت می‌کند. در حقیقت این معامله باید از روی کلیک بر روی لینک همکاری در فروش از روی سایتی که برای این کار ساخته شده صورت بگیرد.

کوکی‌ها (cookie) برای مدت‌زمانی در مرورگر باقی می‌مانند. مثلا گاهی حتی اگر مشتری ۳۰ روز بعد از اولین کلیک بر روی لینک همکاری در فروش، آن محصول را بخرد به وسیله کوکی‌ها به عنوان خریدار از سمت لینک همکاری در فروش شناسایی شده و باعث کسب درآمد از این نوع بازاریابی می‌شود.

حجم ترافیک در بازاریابی همکاری در فروش اهمیت دارد اما با ترافیک کم هم می‌توان کسب درآمد کرد. پیش‌تر در بلاگ افیلیو درباره ویژگی‌های یک وبسایت برای همکاری در فروش خوانده‌اید. در ادامه این بلاگ ما راه‌های خوبی برای درآمدزایی به‌وسیله همکاری در فروش در بلاگ مد و فشن به شما معرفی کرده‌ایم.  

از لینک‌دهی عمیق استفاده کنید

لینک‌دهی عمیق (Deep Linking) یعنی لینک دادن به صفحه‌ای غیر از صفحه اصلی سایت. یک دیپ‌لینک مخاطب را مستقیم به سمت صفحه محصول هدایت می‌کند که او بتواند خرید کند. بیشتر شبکه‌های همکاری در فروش ابزاری ارائه می‌هند که این لینک‌ها را در هر برنامه همکاری در فروش تشخیص دهد. کاری که شما باید انجام دهید فقط این است که لینک URL صفحه‌ای را که می‌خواهید، در آن کپی کنید تا این ابزار آن را به لینک همکاری در فروش تبدیل کند. از این لینک می‌توانید در متن‌ها و تصاویر استفاده کنید و بابت هر فروشی که ایجاد می‌کند، کمیسیون بگیرید. و به این شکل همکاری در فروش در بلاگ مد باعث درآمدزایی می‌شود.

از پیشنهاداتی که می‌دهید، درآمد کسب کنید

اگر بلاگ شما درباره لباس‌هایی است که می‌پوشید و نحوه ست کردن آن‌ها را با هم نشان می‌دهید، افراد حتما به دلیل این‌که سبک لباس پوشیدن شما را دوست دارند، محتوایتان را دنبال می‌کنند. اگر لینک‌های همکاری در فروش را به محتوایتان اضافه کنید، افرادی که دوست دارند لباس‌های مشابه را بخرند می‌توانند از این راه به آسانی به محل فروش آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

لیست خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید

اگر ترند خاصی را دوست دارید و برای فصل تازه، به دنبال مراکز و فروشگاه‌هایی گشته‌اید که لباس‌های مورد علاقه‌تان را می‌فروشند، از آن جستجوها لیست تهیه کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در این لیست حتما لینک‌های همکاری در فروش را اضافه کنید و خودتان هم برای خرید روی همان لینک‌ها کلیک کنید.

به چندین برنامه همکاری در فروش بپیوندید

اگر به چند شبکه همکاری در فروش که هرکدام با تعداد زیادی از خرده‌فروشان آنلاین کار می‌کنند، متصل شوید، از بازاریابی همکاری در فروش در بلاگ مد نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت.

به علائق خود وفادار بمانید

کسب درآمد از بلاگ ممکن است باعث شود تمام دلایلی که به خاطر آن‌ها از بلاگ‌نویسی لذت می‌برید و عللی که افراد به خاطر آن شما را فالو می‌کنند، از بین برود. در سیستم همکاری در فروش، به اشتراک گذاشتن آنچه که به آن علاقه دارید بهترین راه است زیرا در واقع به جای آن‌که هدف از این کار فقط کسب درآمد باشد، مسیر وفاداری به علائق خود را می‌پیمایید. برای ثابت کردن صداقت خود به خوانندگان و داشتن شفافیت، می‌توانید در پست‌های خود بگویید که این محتوا حاوی لینک‌های بازاریابی همکاری در فروش است. نحوه گفتن این موضوع به شما بستگی دارد.

علاوه بر این بهتر است خود را به برندهایی که با همکاری در فروش با آن‌ها کار می‌کنید محدود نکنید و از هر موضوعی که دوست دارید محتوای بلاگ تهیه کنید. بهتر است اول پست بلاگ را بنویسید و بعد لینک‌های افیلیت را به آن اضافه کنید؛ این کار جلوه طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. اگر از ابتدای محتوا روی بخش همکاری در فروش تمرکز کنید هم پست را خیلی تبلیغاتی جلوه می‌دهد و ممکن است خوانندگان شما خوششان نیاید و هم این‌که دیگر نوشتن برای خودتان لذت‌بخش نخواهد بود.

پست‌هایتان را با سئو بهینه‌سازی کنید

اگر درحال نوشتن پست خاصی درباره لباس هستید، چرا صفحه را با کلمات کلیدی بهینه نکنید؟ به عنوان مثال اگر درباره لباس‌های سفید در تابستان می‌نویسید، پست خود را با کلیدواژ‌ه‌های «لباس‌های سفید تابستانی» و یا «لباس سفید تابستانی» بهینه‌سازی کنید.

بعد از این کار وقتی افراد این عبارات را جستجو می‌کنند،‌ گوگل شما را به آن‌ها نشان می‌دهد. نام برندها می‌تواند به‌خوبی در نتایج جستجوی گوگل نشان داده شود و این موضوع نه تنها ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد، بلکه به افزایش فروش شما هم کمک می‌کند.

هرچه اصطلاحی که در پست خود از آن استفاده کرده‌اید خاص‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که این محتوا منجر به فروش شود. برای یادگیری سئو می‌توانید منابع آموزشی مختلفی را مطالعه کنید اما به‌طور کلی اگر کلمه یا عبارت کلیدی را در عنوان، تگ‌های alt، دیسکریپشن تصاویر و لینک‌دهی به متن استفاده کنید، محتوای شما از نظر سئویی تا حد خوبی بهینه‌سازی می‌شود.

اگر برای بلاگ‌نویسی از ووردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌های خوبی برای SEO وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

نکته پایانی

همکاری در فروش برای همه بلاگرها جذاب نیست زیرا هدف بسیاری از این افراد از بلاگ‌نویسی لذت خالصی است که از این کار به‌دست می‌آورند و ترجیح می‌دهند این فعالیت را به درآمدزایی گره نزنند.

اما برای آن دسته از افراد که کسب درآمد از بلاگ را دوست دارند و محتوای مورد علاقه‌شان مد و فشن است، بازاریابی همکاری در فروش در بلاگ مد می‌تواند بهترین ایده برای پیوند درآمدزایی با انجام کاری که به آن علاقه دارند، باشد.  

اگر در حوزه خاصی متمرکز بمانید و محتوای جذابی تولید کنید می‌توانید مطمئن باشید که با سیستم همکاری در فروش در بلاگ‌نویسی می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. راه‌های زیاد دیگری وجود دارد که به‌وسیله سیستم همکاری در فروش در بلاگ خود می‌توانید درآمد کسب کنید. از شما دعوت می‌کنیم درباره راه‌های موفقیت‌آمیز دیگر در قسمت کامنت‌ها برای ما بنویسید.