7 معیار برای کمک به افزایش فروش ناشران

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
7 معیار برای کمک به افزایش فروش ناشران

آیا وب سایت شما در حال حاضر به یک ماشین پولساز با نرخ تبدیل بالا و فروش چشمگیر تبدیل شده است؟

اگر شما مانند اکثر ناشران باشید، احتمالاً پاسخ شما در طیفی بین “مطمئن نیستم” و “به هیچ وجه” است.

دلیل آن این است که آگاهی نحوه بهینه سازی و بهبود عملکرد وب سایت افیلیت و یادگیری و پیاده‌سازی آن تقریباً دشوار است و مقصّر هم شما نیستید. 

بیشتر ابزارهای تجزیه و تحلیل موجود در بازار و فضای دیجیتال مارکتینگ بیشتر برای سمت برندها بهینه‌سازی و طراحی شده‌اند تا سمت ناشران . همین موضوع می تواند به این معنی باشد که ردیابی معیارها و KPIهای افیلیت که باید بر آن نظارت داشته باشید انصافاً کمی دشوار است.

اما دریافت و دسترسی به داده‌ها توسط ناشران و افیلیت مارکترهایی مانند شما برای همه عالی است: هم برندها و هم افیلیت مارکترها.

نظارت و بهبود معیارهای مهم و حیاتی به عنوان یک شرکت افیلیت می تواند به شما در این زمینه‌ها کمک کند:

  • کسب درآمد بیشتر در کمیسیون از محتوای موجود
  • ایجاد محتوای جدید در مورد موضوعات و محصولات مناسب
  • شناسایی سریع مشکلات هزینه‌بر و رفع آن‌ها

این پست از وبلاگ افیلیو تماماً در مورد ابهام‌زدایی از تجزیه و تحلیل‌هایی است که باید به عنوان یک شرکت افلیت ردیابی کنید، چگونه وب سایت شما به عنوان یک شرکت افیلت در قیف فروش برند مورد نظر شما قرار می گیرد، و در آخر سه معیار برتر برای نظارت توسط شما و حفظ شما در مسیر درست.

KPIهای پیشرو و متاخر

KPIها (شاخص کلیدی عملکرد، مخفف Key Performance Indicator) معیارهایی هستند که می توانید از آنها برای بررسی عملکرد سایت خود به عنوان یک افیلیت مارکتر استفاده کنید. به طور خلاصه، آنها پیچیدگی‌های کسب و کار شما را به اعدادی خلاصه می کنند که می توانید آنها را ردیابی، نظارت و بهبود بخشید.

بیشتر KPI ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: شاخص های پیشرو (leading indicators) و شاخص های متاخر (lagging indicators).

شاخص های پیشرو نشانه های اولیه ای هستند که نشان می دهد کسب و کار ما در مسیر درستی پیش می رود و فروش افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، کلیک بر روی لینک‌های افیلیت یا بازدید از صفحه محتوا معمولاً پیش درآمدی برای کمیسیون های افیلیت است.

شاخص های متاخر در واقع خروجی کار شما هستند، مانند کمیسیون های به دست آمده از تبلیغ محصولات.

به عنوان یک شرکت افیلیت، می‌خواهیم روی هر دو نوع شاخص تمرکز کنیم: آزمایش‌هایی را برای بهبود شاخص‌های پیشرو انجام دهیم و سپس نتایج را به‌عنوان شاخص‌های متاخر در افزایش فروش رصد کنیم.

در ادامه نحوه انجام این کار را بررسی می‌کنیم.

سه اهرم درآمد

سه اهرم اصلی وجود دارد که تعیین می کند چقدر درآمد کسب خواهید کرد، خواه یک برند باشید یا یک ناشر:

  • نرخ تبدیل (CR)
  • میانگین ارزش سفارش (AOV)
  • حجم

افزایش هر یک از این معیارهای افیلیت می تواند به ما کمک کند تا در افیلیت مارکتینگ موفق‌تر شویم، چه یک برند باشیم و چه یک شرکت افیلیت. معیارهای جزئی‌تری وجود دارد که به هر یک از این سه معیار کمک می کند و می توانیم به کمک آن معیارها این سه معیار را تنظیم و اندازه گیری کنیم و یا رشد دهیم.

در ادامه نحوه اندازه گیری هر معیار، اطلاعاتی که به شما می‌دهد و نکاتی برای بهبود آنها آورده شده است.

KPIهای افیلیت مارکتینگ برای ناشران

به‌عنوان یک ناشر، اینها مهم‌ترین معیارهایی هستند که علاوه بر سود خالص‌ وب‌سایت‌تان باید به آنها توجه کنید. 

  • درآمد در هر صفحه
  • EPC (درآمد به ازای هر کلیک)
  • AOV (متوسط ارزش سفارش)
  • نرخ تبدیل (CR)
  • RPM (درآمد در هر هزار بازدید)
  • CTR (نرخ کلیک)
  • ترافیک (به محتوای درآمدزا)

درآمد در هر صفحه

این که بدانید هر ماه چقدر پول از کمیسیون های افلیت به دست می آورید، کافی نیست. شما باید بدانید که هر قسمت از محتوای وب سایت شما چقدر درآمد دارد.

این امر به این دلیل است که بیشتر وب سایت ها بیشترین درآمد خود را از زیر مجموعه کوچکی از محتوای کل وب‌سایت خود به دست می‌آورند. شما باید بدانید که این محتواها کدام‌ها هستند تا بتوانید محتوای مشابه بیشتری ایجاد کنید، ولی در کنار آن مطمئن شوید که رتبه آن صفحات کلیدی دچار افت نشود.

EPC (درآمد به ازای هر کلیک)

درآمد به ازای هر کلیک (Earnings Per Click) به ما می گوید که کلیک هایی که برای برندها و وب سایت‌های هدف ارسال می کنیم چقدر موثر به درآمد و فروش تبدیل می‌شوند. از طرف دیگر، همچنین می‌تواند به ما بگوید که افرادی که از سایت ما به وب سایت برند می‌روند چقدر آگاه و آماده خرید هستند.

درآمد به ازای هر کلیک معمولاً به یکی از دو روش اندازه گیری می شود: eEPC (درآمد موثر به ازای هر کلیک – effective earnings per click) که عبارت است از: 

کلیک / درآمد * ۱۰۰ 

یا

 EPC (درآمد به ازای هر کلیک) که معادل همان قبلی است اما بدون ضرب در 100.

AdobeStock_100877730-980x605.jpeg

AOV (متوسط ارزش سفارش)

بیایید تصور کنیم که دوست دارید ۱۰۰۰ دلار به عنوان یک شرکت افیلیت به دست آورید و کمیسیون شما با یک نام تجاری معین ۱۰٪ است. برای رسیدن به آن نقطه عطف، تبدیل و فروش به ۵۰ نفری که هر کدام ۲۰۰ دلار خرج می‌کنند بسیار آسان تر از تبدیل ۵۰۰ نفری است که هر کدام ۲۰ دلار خرج می‌کنند.

به همین دلیل است که تبلیغ محصولات قیمتی یا محصولات با درصد کمیسیون بالاتر می‌تواند بسیار موثرتر از تکیه بر حجم بالای تبدیل و فروش باشد.

البته می‌توانید این معیار تا حدی با معیاری مانند میانگین کمیسیون دریافتی (AC) جایگزین کنید، که به طور کلی می‌تواند به شما بگوید که آیا به طور مؤثر محصولاتی با کمیسیون بالاتر را تبلیغ می‌کنید یا خیر. برای اطلاعات بیشتر از این معیار و راه‌های افزایش آن به مقاله میانگین ارزش سفارش چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟ از آکادمی افیلیو مراجعه کنید.

نرخ تبدیل (CR)

مشابه درآمد در هر صفحه، باید نرخ تبدیل خود را در سطح صفحه و محصول بررسی کنید.

نرخ تبدیل شما هم نشان می‌دهد که محتوای شما چقدر قانع‌کننده است و هم نشان می‌دهد که صفحات فروش و محصولات برند چقدر به خوبی منجر به تبدیل و فروش می‌شوند.

اگر نرخ تبدیل شما عالی به نظر نمی‌رسد، می توانید سعی کنید کپی درون صفحه خود، نمایش لینک‌های وابسته، یا لینک به صفحه دیگری در وب سایت برند مانند صفحه محصول به جای صفحه دسته‌بندی (یا برعکس) را امتحان کنید و بهبود ببخشید.

RPM (درآمد در هر هزار بازدید)

درآمد در هر هزار بازدید (RPM) به درآمد به ازای هر 1000 بازدیدکننده از یک محتوای سایت اشاره دارد.

به عنوان مثال، اگر صفحه ای با RPM دویست دلار دارید، به این معنی است که می توانید انتظار داشته باشید که به ازای هر 1000 نفری که از آن صفحه در وب سایت شما بازدید می‌کنند، 200 دلار کمیسیون دریافت کنید.

این معیار می‌تواند هنگام شناسایی محتوایی که می‌خواهید روی رتبه‌بندی بالاتر آن در موتورهای جست‌وجو تمرکز کنید، ایجاد محتوای پشتیبان و …مفید باشد.

گاهی اوقات افزایش ترافیک به یک صفحه موجود آسان‌تر از ایجاد محتوای جدید است که عملکرد خوبی نیز داشته باشد. RPM بالا نشانگر خوبی است و نشان می دهد افرادی که به آن صفحه وارد می‌شوند آماده خرید هستند، بنابراین سطحی که می خواهید بالا بیاورید حجم است.

CTR (نرخ کلیک)

نرخ کلیک یک شاخص پیشرو برای درآمد است، زیرا، خوب، بدیهی است که کمیسیون بدون کلیک اتفاق نمی افتد.

اگرچه بهینه‌سازی فقط برای دریافت کلیک‌های بیشتر بلیط یک طرفه برای تبدیل افزایش فروش نیست، اما فزایش کلیک‌ها می‌تواند به ما بگوید که کار خوبی در بهبود محتوای خود انجام داده‌ایم و به خوانندگان به خوبی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا برای جزئیات بیشتر از وب‌سایت یک برند بازدبد کنند.

همچنین نرخ کلیک نشانگر اولیه قصد خرید خواننده است. اگر متوجه شدید که چند محتوای مشابه دارای نرخ کلیک بسیار متفاوت هستند، نشانه خوبی برای بررسی تفاوت در قالب بندی و متن کپی است.

ترافیک (به محتوای درآمدزا)

در نهایت، ترافیک یک شاخص اصلی و بسیار مهم است، اما مهم است که بین محتوای درآمدزا و غیر درآمدی تمایز قائل شویم.

افزایش ترافیک به صفحاتی که با لینک‌های افیلیت کسب درآمد نمی کنند، اگر روی درآمد تبلیغاتی (ad revenue) تمرکز کنید، می تواند مفید باشند، اما نکته مهم در مورد افیلیت مارکتینگ این است که برای سودآوری به حجم زیادی از ترافیک نیاز ندارید: فقط نیاز دارید نوع مناسب ترافیک را ایجاد کنید.

اگر صفحات شما در حال حاضر منجر به کلیک و تبدیل و فروش شده اند، افزایش ترافیک به سمت محتوایی که به طور موثر درآمدزایی می‌کند، گام خوبی برای برداشتن است، اما با توجه بیشتر به آنها حتی نتیجه بهتری هم می‌توانید بگیرید.

جمع‌بندی

اندازه‌گیری و بهینه‌سازی معیارهای مهم افیلیت مارکتینگ، گامی مهم در افزایش فروش و میزان کمیسیون دریافتی است. معیارهای بررسی شده در این مقاله از آکادمی افیلیو هر کدام مانند چراغی راهنما به شما در طی کردن مسیر افیلیت مارکتینگ کمک می‌کنند و با نشان دادن نقاط قوت و ضعف به شما در کسب درآمد بیشتر یاری می‌رسانند. اگر می‌خواهید مسیر افیلیت مارکتینگ را آغاز کنید یا کسب و کار افیلیت مارکتینگ خود را ارتقا دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم به افیلیو، بزرگ‌ترین پلتفرم افیلیت مارکتینگ در ایران بپیوندید. در صورت نیاز به مشاوره رایگان و دریافت راهنمایی می‌توانید فرم مشاوره رایگان افیلیت مارکتینگ را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.