8 علامتی که نشانگر آمادگی برند برای شروع افیلیت مارکتینگ است

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
8 علامتی که نشانگر آمادگی برند برای شروع افیلیت مارکتینگ است

۸ علامتی که نشانگر آمادگی برند برای شروع افیلیت مارکتینگ است | یکی از بزرگترین چالش‌های بازاریابی که برندها در حال حاضر با آن روبرو هستند، یافتن راه‌هایی برای همکاری با اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترها و ایجاد مشارکت‌هایی است که برای دو طرف سودمند باشد. اگر قرار است استراتژی بازاریابی برند خود را گسترش دهد، ممکن است به فکر اضافه کردن افیلیت مارکترها و اینفلوئنسرها به آن باشید. اما چگونه می‌توان فهمید که آیا زمان مناسبی برای برند شما برای استفاده از این رویکرد بازاریابی است یا خیر؟ با افیلیو همراه باشید.

تفاوت بین یک اینفلوئنسر و یک افیلیت مارکتر

قبل از اینکه بتوانید این رویکرد بازاریابی را در نظر بگیرید، ضروری است که تفاوت های بین اینفلوئنسر و افیلیت مارکتر را درک کنید. اگرچه تا حدودی همپوشانی بین این دو وجود دارد، اما چندین تفاوت ظریف نیز وجود دارد. با این حال، تفاوت اصلی این است که افیلیت مارکترها اغلب نقش خود را به عنوان یک بازاریاب بالاتر از هر گونه وفاداری به مخاطبان خود می‌بیند. این به آن معنی است که آنها ممکن است مایل به تبلیغ محصولاتی باشند که علاقه خاصی به خود آن محصولات ندارند و تا زمانی که محصول با برند خود افیلیت مارکتر مرتبط باشد آن را تبلیغ می‌کنند. و شاید هم برای مخاطبان آن‌ها نیز جذاب باشد. از سوی دیگر، اینفلوئنسرها دوست دارند چیزهایی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند که به طور واقعی دوست دارند. اینفلوئنسرها اغلب برندهایی را تبلیغ می‌کنند

که واقعاً در مورد محصولات آن برند هیجان زده باشند.

اکنون که با تفاوت‌ها کمی آشنا شدید، برای اینکه ببینید آمادگی شروع افیلیت مارکتینگ یا اینفلوئنسر مارکتینگ و اضافه کردن آن به رویکرد بازاریابی خود را دارید ۸ نشانه زیر را بررسی کنید.

نشانه‌های آمادگی شروع افیلیت مارکتینگ

۱. کسب و کار شما می تواند هجوم ناگهانی مشتریان را مدیریت کند

اگر با افیلیت مارکترها یا اینفلوئنسرهای مناسبی کار می کنید که مخاطبان آنها بخشی از بازار هدف اصلی شما هستند، احتمالاً در برنامه بازاریابی خود موفقیت زیادی کسب خواهید کرد. راه اندازی یک همکاری بازاریابی با یک اینفلوئنسر یا افیلیت مارکتر می‌تواند تقریباً یک شبه باعث افزایش علاقه به کسب و کار شما شود.

در حالی که این علاقه به وجود آمده چیز فوق‌العاده‌ای است و می‌تواند نشانه‌ی آغاز تبدیل شدن شرکت شما به یک برند مهم باشد، اگر در زمان نامناسبی رخ دهد، زمانی که آمادگی ندارید، می‌تواند فاجعه‌بار باشد. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که شما با این نوع افزایش ناگهانی سفارشات مواجه شوید، اما باید آماده باشید که در صورت پیش آمدن آن به خوبی به آن‌ها رسیدگی کنید. حتماً قبل از اینکه با اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترها همکاری کنید، مطمئن شوید که سیستم هایی برای مدیریت حجم زیادی از سفارشات دارید. اگر کسب و کار خودتان را تا حدی رشد داده اید که بتوانید افزایش ناگهانی مقیاس را مدیریت کنید، می تواند نشانه زمان مناسب برای شروع برنامه افیلیت مارکتینگ باشد.

۲. محصولات و خدمات مشتری شما قابل بررسی هستند

در افیلیت مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ همه چیز در مورد افزایش پایگاه مشتری و ایجاد شهرت مثبت است. برای این منظور، قبل از اینکه خود را در معرض امتحان و بررسی قرار دهید، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات مشتری شما درجه یک هستند. اینفلوئنسرها می‌خواهند محصولات با کیفیت و کسب‌وکارهایی با خدمات فوق‌العاده را به مخاطبان خود توصیه کنند، چون نمی‌خواهند اعتماد مخاطبان‌شان را از دست بدهند. بنابراین اگر محصولات و خدمات شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، ممکن است برای یافتن یک اینفلوئنسر سرشناس که مایل به تبلیغ برند شما باشد، کمی با دشواری روبرو شوید.

اولین تاثیر مهم است. اگر قبل از آماده شدن کسب و کار خود با یک افیلیت مارکتر یا اینفلوئنسر همکاری کنید، ممکن است تأثیر منفی بر روی مخاطبان آنها بگذارید.

۳. اعتماد به محصول از پایه‌های برند شماست.

یکی از دلایلی که مشتریان از برندهایی که توسط اینفلوئنسرهای مورد علاقه آنها تأیید شده است خرید می کنند این است که به آنها اعتماد دارند. این روزها، مخاطبان فوق‌العاده باهوش هستند و اغلب از تاکتیک‌های بازاریابی سنتی فاصله می‌گیرند. این به آن معنی است که مصرف‌کنندگان ممکن است به ادعاهایی که خود برندها در مورد محصولات یا خدمات خود دارند مشکوک باشند.

با این حال، همین مشتریان اغلب به اینفلوئنسرها اعتماد زیادی دارند. ماهیت شخصی و تعاملی رسانه‌های اجتماعی و حجم زیاد محتوای تولید شده به این معنی است که طرفداران یک اینفلوئنسر خاص احساس می‌کنند که آن‌ اینفلوئنسر را می‌شناسند. این وفاداری و احترام دوطرفه است: اینفلوئنسرها نیز زمان زیادی را صرف تولید محتوا برای مخاطبان خود می کنند. آنها معمولاً نمی خواهند چیزی را به آنها بفروشند که واقعاً آن را دوست ندارند یا به آن اعتقاد ندارند، چون این کار به برند آن‌ها و رابطه آنها با طرفدارانشان در درازمدت آسیب می رساند.

این اعتماد یکی از دلایل اصلی انتخاب برندها برای همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها می توانند از مخاطبان وفادار خود بهره ببرند. این موضوع برای شرکت های جدیدتر که هنوز نتوانسته اند وفاداری قابل توجهی به برند در بین مشتریان خود ایجاد کنند مفید است، مخصوصاً برای شرکت‌هایی که محصولات یا خدماتی را ارائه می‌دهند که مردم در خرید آن‌ها بدون حمایت شخص یا فروشگاه مورد اعتماد محتاط هستند.

برخی از صنایع کلیدی که نیاز به این نوع اطمینان مشتری دارند شامل صنایع تغذیه، سلامتی، تناسب اندام، داروسازی، آموزش، لوازم آرایشی و خودروسازی است. به عنوان مثال، مشتریانی که مکمل‌های ویتامینی را خریداری می‌کنند، اغلب نمی‌خواهند بدون توصیه‌ از فردی که به او اعتماد دارند، خرید کنند.

اگر برند شما این نوع محصولات را می فروشد، باید به طور خاص در افیلت مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه گذاری کنید. اگرچه، هر صنعتی که برند شما در آن قرار می گیرد، مطمئناً از استفاده از مخاطبان وفادار اینفلوئنسرهای با کیفیت بالا سود خواهید برد.

۴. تصویر ذهنی موضوعی کلیدی برای برند شماست

یکی دیگر از مزایای قابل توجهی که اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترها به برندها ارائه می دهند، سرمایه اجتماعی است. به بیان ساده، اگر مخاطبان فکر می‌کنند که یک اینفلوئنسر یا افیلیت مارکتر دوست‌داشتنی است، این نظر معمولاً به محصولاتی که آنها تبلیغ می‌کنند نیز تسری پیدا می‌کند. اینفلوئنسرها شکل‌دهنده‌های سلیقه جدید هستند. همانطور که برندها برای دهه‌ها از افراد مشهور برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده‌اند، اکنون به اینفلوئنسرهای قدرتمندی که می‌توانند یک محصول را موفق کنند توجه می‌کنند.

برای برندهایی که محصولات یا خدماتی را به فروش می‌رسانند که باحال بودن برای آن‌ها بسیار مهم است، از کفش‌های کتانی، لوازم خانگی، جواهرات گرفته تا بطری‌های آب، همکاری با افیلیت مارکترها یا اینفلوئنسرهایی که سبک آن‌ها متناسب با استراتژی بازاریابی آن برند است، یک حرکت هوشمندانه است. بدون کمک این شکل دهندگان ترندها، ساختن یک شهرت جذاب، شیک یا لوکس بسیار زمان می برد.

۵. صنعت شما رقابتی است

برندهایی که در صنایع رقابتی فعالیت می‌کنند باید راه‌هایی برای متمایز شدن از رقبای خود بیابند و کار با اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترهای مناسب می‌تواند به تقویت برند شما کمک کند. وقتی در یک صنعت اشباع شده کار می کنید، یا در صنعتی که نمی توان محصولات یک شرکت را از دیگری متمایز کرد، استراتژی بازاریابی شما باید بر ایجاد ارزش ویژه برند متمرکز شود.

ارزش ویژه برند (brand equity) ارزش و قدرت تجاری خود برند است. ارزش ویژه برند درک مصرف کنندگان از برند به جای ارزش خود محصولات یا خدمات است. برندهایی که از این استراتژی پیروی می کنند، به جای اینکه تلاش های بازاریابی خود را کاملاً بر ارتقای ویژگی ها و ارزش محصولات خود متمرکز کنند، زمان و هزینه زیادی را صرف توسعه شخصیت و سبک برند می کنند که باعث ایجاد واکنش عاطفی در مشتری می شود.

روانشناسان ارتباط بین احساسات و تصمیم گیری مصرف کننده را برای سال ها مطالعه کرده اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بهره گیری از احساسات مشتری فوق العاده قدرتمند است. برای مثال، تصویربرداری MRI نشان می‌دهد که وقتی مصرف‌کنندگان برندها را ارزیابی می‌کنند، در درجه اول از احساسات خود، به‌ویژه احساسات و تجربیات شخصی خود استفاده می‌کنند تا اطلاعات ارائه‌شده، مانند امکانات و ویژگی‌های محصول.

اینفلوئنسرها به ابزاری محبوب برای توسعه ارزش ویژه برند تبدیل شده اند. طرفداران یک اینفلوئنسر فقط به این دلیل که آن اینفلوئنسر از محصولات یک برند استفاده می کند و آن را به طور عمومی نشان می‌دهد یا بیان می‌کند، می توانند احساسات مثبتی نسبت به آن برند خاص داشته باشند. ارتباط مصرف کننده با اینفلوئنسر می تواند به عامل تعیین کننده‌ای تبدیل شود و برنامه اینفلوئنسرمارکتینگ شما را به چیزی تبدیل کند که برند شما را از سایرین متمایز می کند.

۶. شما اینفلوئنسر یا افیلیت مارکتر مناسب را پیدا کرده اید

یکی از دلایلی که مشتریان به اینفلوئنسر مارکتینگ واکنش مثبت نشان می‌دهند این است که این رابطه تا حد امکان بر اساس اصالت است. بسیاری از اینفلوئنسرها فقط محصولاتی را تبلیغ می کنند که تجربه واقعاً خوبی با آن محصول داشته اند، بنابراین می توانند محصول را صادقانه بررسی و تبلیغ کنند. اینفلوئنسرها معمولاً به جای خواندن از روی سناریویی که توسط برند نوشته می‌شود، محتوای انحصاری خودشان را در مورد محصول تولید می‌کند.

با این حال، برای انجام موفقیت آمیز این کار، برندها باید با اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترهای مناسب برند خود همکاری کنند. به عنوان مثال، برای یک برند مراقبت از پوست کارکردن با یک اینفلوئنسر که هرگز در مورد مراقبت از پوست صحبت نمی کند و به دلیل علاقه‌ به محصولات زیبایی شناخته شده نیست، کار اشتباهی است. دنبال‌کنندگان آن اینفلوئنسر نیز احتمالاً به این نوع محصولات علاقه مند نیستند. حتی اگر علاقه‌مند نیز باشد، تایید شخصی که تجربه استفاده از محصولات مشابه را ندارد، وزن و اعتبار زیادی برای دنبال‌کنندگان نخواهد داشت.

این به آن معنی است که در حالی که استفاده از اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما ایده خوبی است، نباید با هر اینفلوئنسر ممکن همکاری کنید و انتظار موفقیت از آن داشته باشید. درعوض، یافتن فرد – یا افرادی – که با هویت برند شما مطابق هستند، بسیار مهم است. اگر اینفلوئنسرهایی را می شناسید که فکر می کنید برای کسب و کار شما مناسب هستند، با آن‌ها ارتباط بگیرید و برای برداشتن گام های بعدی در مسیر بازاریابی برند خود آماده شوید.

۷. شما می خواهید تنوع برند خود را افزایش دهید

استراتژی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ به دلیل نداشتن تنوع مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان شرکت‌ها را به خاطر انتخاب کار با انواع خاصی از اینفلوئنسرها و افیلیا مارکترها که اغلب زنان سفیدپوست و به‌طور کلاسیک جذاب، دگرجنس‌گرا و مرفه هستند، مورد انتقاد قرار می‌دهند. با این حال، ماهیت این نوع بازاریابی به این معنی است که دامنه وسیعی برای همکاری برندها با اینفلوئنسرها از انواع پیشینه ها و مشخصات وجود دارد.

یکی از دلایل موفقیت بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها این است که مخاطبان می توانند با اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنند. در حالی که استفاده از افراد مشهور برای بازاریابی محصولات، تصویری دست نیافتنی ایجاد می کند. دیدن افرادی که مشابه شما هستند و از یک محصول استفاده می کنند به شما امکان می دهد که به راحتی تصور کنید که در حال استفاده از آن محصول هستید. بنابراین، اگر برندها بخواهند پایگاه مشتریان خود را متنوع کنند، می‌توانند با اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترهایی با ویژگی ها و پروفایل های مختلف همکاری کنند.

در حالی که پذیرش و بهبود تنوع یک هدف اجتماعی است که بسیاری از برندها قصد دارند برای رسیدن به آن تلاش کنند، بسیار مهم است که برندها این کار را به روشی آگاهانه و سنجیده انجام دهند. استفاده از اینفلوئنسرها فقط به عنوان یک نماد برای اثبات تعهد برندها به تنوع کافی نیست. برندها باید تحقیقات بازار کاملی انجام دهند، صداقت و اصالت را در اولویت قرار دهند و با اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترها به شیوه‌ای همکاری کنند تا مطمئن شوند که طیف وسیع تری از مردم از محصولات و خدمات آنها استفاده می کنند. اگر برند شما متعهد به بهبود تنوع مشتریان است، توسعه یک برنامه افیلیت مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ گامی مناسب و در مسیری درست است.

۸. شما پایگاه مشتریان کوچک اما متعهد دارید

بسیاری از شرکت ها بهترین افیلیت مارکترهای خود را از میان پایگاه مشتریان وفادار خود پیدا می‌کنند. آنها به مشتریانی که حضور آنلاین قابل توجهی دارند و از تجربیات خودشان و شرکت شان در گذشته ابراز رضایت کرده اند، نزدیک می شوند.

حتماً لازم نیست که این افیلیت مارکترها صدها هزار دنبال کننده داشته باشند تا بتوانند بر فروش یک شرکت تأثیر بگذارند. همین که آنها واقعاً از محصول لذت برده اند به این معنی است که در موقعیت خوبی برای تبلیغ آن محصول در وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود هستند. مشتریان به بررسی های واقعی و صادقانه واکنش خوبی می دهند و این نوع ارتباطات اغلب منجر به نرخ تبدیل قابل توجهی می شود.

شما می توانید به پایگاه مشتریان کوچک اما دو آتشه خود به عنوان چیزی فراتر از فرصت های بالقوه افیلیت مارکتینگ نگاه کنید. آنها همچنین منبعی بسیار عالی برای تحقیقات بازار هستند. این نکته که شما بازخوردهای مثبتی از مشتریان فعلی خود دریافت می‌کنید، نشانه بسیار خوبی است و هنگامی که مخاطبان بیشتری به دست می‌آورید، باید با کمک اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترها این موفقیت را ادامه دهید. برای دریافت بازخورد در مورد محصولات، خدمات مشتری و تجربه خرید با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید. آنها ممکن است نظرات ارزشمندی را به شما ارائه دهند که این نظرات به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه با کمک اینفلوئنسرها و افیلیت مارکترها وارد مرحله بزرگتری شوید، هرگونه مشکلی در عملکرد خود را برطرف کنید.

جمع بندی

در فضای کسب و کار امروزی، بسیاری از برندها حداقل در مقطعی با اینفلوئنسرها و یا افیلیت مارکترها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود کار می کنند. مزایایی که این نوع بازاریابی ارائه می دهد قابل توجه است، از دسترسی یک شرکت به تغداد زیادی از مخاطبان گرفته تا کمک به برندها در ایجاد اعتماد به محصولاتشان.

گم کردن مسیر در این نوع بازاریابی می تواند امر محتملی باشد، به خصوص برای کسب و کارهای جدید یا کوچک، چون در این کسب و کارها هر ریالی که خرج می شود برای کسب سود محاسبه می‌شود. برای تحقیقات و ایجاد ارتباط با افیلیت مارکترها و اینفلوئنسرهای مناسب زمان بگذارید، خواهید دید که از مزایای این مدل بازاریابی نوین بهره مند می‌شوید. برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه افیلیت مارکتینگ و اجرا و پیاده‌سازی این مدل بازاریابی می‌توانید فرم مشاوره افیلیت مارکتینگ را  تکمیل نموده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.