فهرست
از سال 2020 به بعد، جهان در وضعیتی با سطوح بالای عدم اطمینان قرار گرفته است، از اقتصادهایی که در سراسر جهان از کرونا آسیب دیدند گرفته تا بحران های زنجیره تامین. و اکنون نیز با افزایش نرخ تورم و احتمال وقوع رکود اقتصادی، طوفانهای غیرقابل پیشبینی همچنان در ادامه مسیر پیشرو قرار دارد. در ادامه همکاری در فروش را به عنوان ابزاری برای گذر از شرایط رکود و عدم اطمینان بررسی کردهایم.
در نتیجه رکود و عدم اطمینان، تعداد زیادی از صاحبان کسبوکار و مصرفکنندگان بقول معروف کمربندشان را سفت میکنند و برای آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیافتد، آماده میشوند. برای بسیاری از صاحبان کسبوکار، این اتفاق معادل کاهش بودجه بازاریابی در نظر گرفته میشود.
اگرچه این رویکرد ممکن است منطقی به نظر برسد، اما چیزی نیست که متخصصین توصیه میکنند، زیرا در درون چالشهایی مانند کاهش رشد اقتصادی یا رکود، فرصتها و پتانسیل شگفتانگیزی برای رشد است. در واقع، نگاهی گذرا به بازاریابی در شرایط رکود طی 100 سال گذشته نشان میدهد که کسانی که بودجه خود را کاهش ندادهاند، کسانی که در مسیر خود باقی ماندهاند یا بودجه خود را افزایش دادهاند، در وضعیت بسیار بهتری نسبت به کسانی که از وضعیت نسبی خود عقبنشینی کردهاند، قرار گرفتهاند.
آمازون، نتفلیکس، لگو (Lego) و سایر غولهای صنعت، همگی در طول بحران اقتصادی سال 2009 سهم بازار خود را تا حدی به این دلیل افزایش دادند که تلاشهای بازاریابی خود را کاهش ندادند.
با این وجود، توجیه سرمایهگذاری در استراتژیهای گرانقیمت مانند تبلیغات کلیکی PPC یا استراتژیهایی که ممکن است زمان قابلتوجهی طول بکشند، مانند سئو SEO، ممکن است برای برندها دشوار باشد، در شرایطی که هر دلار برای شرکتها و مصرفکنندگان به میزان یکسانی اهمیت دارد.
خوشبختانه، سیستم همکاری در فروش به برندها کانال بازاریابی مؤثری را ارائه میدهد که ضمن افزایش آگاهی از برند، افزایش جذب مشتری، و افزایش ارزش طول عمر مشتری، چالشهای ذکر شده را حل می کند.
چرا همکاری در فروش را را انتخاب کنید؟
طبق داده های Statista، هزینه های افیلیت مارکتینگ در ایالات متحده در سال 2022 به 8.2 میلیارد می رسد. این نشان دهنده افزایش نزدیک به 52 درصدی از سال 2017 است.
این افزایش چشمگیر به دلیل اثربخشی افیلیت مارکتینگ در افزایش آگاهی از برند، ترافیک وبسایت و ایجاد فروش آنلاین از مشتریان جدید است. این اتفاق فوقالعادهای برای برندها است، زیرا فروش آنلاین در چند سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهای درآمد بوده است.
همانطور که Digital Commerce 360 در مورد تأثیر ویروس کرونا بر خردهفروشی آنلاین اعلام کرده:
“Digital Commerce 360 تخمین می زند که این همهگیری در دو سال گذشته 218.53 میلیارد دلار اضافی به درآمد تجارت الکترونیک کمک کرده است. بر اساس برآوردهای Digital Commerce 360، در سال 2020، ویروس کرونا 102.08 میلیارد دلار به تجارت الکترونیک ایالات متحده اضافه کرد و در سال 2021، 116.45 میلیارد دلار به آن افزود.”
علاوه بر این، در حالی که با افزایش تورم، مشتریان در خریدهای خود دقت بیشتری می کنند، فروش آنلاین همچنان قابل توجه است. در موفقیت آخرین رویداد Prime Day آمازون این مسئله نمایان شده است.
در حالی که این رویداد در واقع نسبت به سالهای گذشته ضعیفتر بود (عمدتاً به دلیل تورم که بر تصمیمگیریهای خرید تأثیر میگذارد)، با این وجود، با خرید بیش از 300 میلیون کالا در سراسر جهان، رکوردشکن بود. علاوه بر این، کسب و کارهای کوچک و متوسط عامل اصلی این فروش بودند.
این موضوع نشان میدهد در حالی که برخی از مشتریان کمی عقبنشینی میکنند و در خریدهای خود دقت بیشتری میکنند و گاهی حتی وسواس نشان میدهند، همچنان مایل به خرید هستند، مشروط بر اینکه قیمت مناسب باشد و اثبات اجتماعی وجود داشته باشد.
با درک این موضوع، همکاری در فروش به عنوان ابزاری عالی برای دستیابی به مشتریان مردد و در عین حال مشتاق، در فضایی که بسیاری از کسبوکارها تلاشهای خود را کاهش میدهند، عمل می کند.
همکاری در فروش: ابزاری عالی در زمان عدم اطمینان
اول، درک این نکته مهم است که، با وجود اینکه برخی از برندها ممکن است تصمیم بگیرند ابتکارات بازاریابی خود را کاهش دهند، عاقلانه است که به دنبال راههای مقرون به صرفه برای ادغام ابتکارات برای تأثیر بیشتر باشید.
برای مثال، ترکیب همکاری در فروش و سئو میتواند نتایج شگفتانگیزی داشته باشد، زیرا هر کدام استراتژیهای کمهزینه، کم خطر و با پاداش بالا هستند که ما را به هدف مورد بحثمان میرسانند.
یک مدل بازاریابی کم ریسک
بخشی از چیزی که سیستم همکاری در فروش را برای زمانهای با عدم اطمینان بالا به چنین استراتژی محکم و مقاومی تبدیل میکند این است که بر اساس یک مدل معاملاتی عمل میکند که در آن برندها فقط برای سرنخها، دانلودها، فروش یا سایر نتایج دلخواه هزینه میکنند. این در تضاد کامل با استراتژیهای بالقوه پرهزینه مانند تبلیغات کلیکی (PPC)، بازاریابی ایمیلی و موارد مشابه است.
بنابراین، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ ابزاری کم خطر و از نظر مالی مقرون به صرفه برای ایجاد آگاهی و فروش در طول زمان رکود اقتصادی است، زیرا برندها قدرت تعیین قیمت هر تبدیل را برای خود دارند.

این ساختار برای افت و خیزهای اقتصادی ایده آل است زیرا صاحبان مشاغل می توانند بسته به شرایط زمان مقدار کمیسیون را با شرکای همکار در فروش خود افزایش یا کاهش دهند. کسانی که تصمیم به کاهش پرداختهای خود میگیرند، احتمالاً فروش کمتری خواهند داشت. با این حال، این تبدیلها با هزینه مشخصی همراه خواهند بود. با این حال، افزایش کمیسیون فروش در زمانهای کمتر میتواند یک استراتژی عالی برای جذب شرکای اصلی و مهم و افزایش قابل توجه حجم فروش باشد.
دسترسی هدفمند و بیشتر
در مورد دسترسی، همکاری در فروش یک استراتژی قدرتمند است، زیرا برندها را قادر میسازد تا محصولات یا خدمات خود را از طریق مشارکت با اینفلوئسرها، ناشران و سایر شرکتهای همکار در فروش که شرکت و پیشنهادات آن را تبلیغ میکنند، در معرض دید مخاطبان مرتبط قرار دهند. این بدان معناست که فروشندگان میتوانند با مصرفکنندگان مناسب خود ارتباط برقرار کنند، بدون اینکه زمان یا پول زیادی را صرف ابتکارات بازاریابی کنند.
علاوه بر این، فروشندگانی که با شرکتهای افیلیت که با مخاطبان هدف برندشان ارتباط دارند همکاری میکنند، به احتمال زیاد شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک و فروش خواهند بود. دلیل این امر این است که بسیاری از اینفلوئنسرها و سایر همکاران فروش متخصصان بازاریابی هستند که میدانند چگونه ترافیک را از طریق ایمیل، رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر فرمتها هدایت کنند. این افراد از مهارتهایی که باعث نفوذ آنلاین آنها شده است برای بازاریابی محصولات یک برند نیز استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، هرچه این افراد در ایجاد سرنخ و فروش برای یک برند مؤثرتر باشند، در ازای آن پول بیشتری نیز به دست خواهند آورد.
تعداد زیادی اثبات اجتماعی ایجاد کنید
در عصر کنونی ِخرید آنلاین، در بسیاری از موارد، اثبات اجتماعی پیش نیازی برای ایجاد فروش است. همانطور که طبق آمار 95 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید، نظرات آنلاین را مطالعه می کنند. این بدان معنی است که مردم قبل از اینکه بخواهند از پول خود که به سختی به دست آوردهاند دل بکنند، به دنبال چیزی که دیگران میگویند میگردند.
اما این فقط نظرات سایر خریداران نیست که مصرفکنندگان به دنبال آن هستند. طبق آمار اخیر در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ، تقریباً 50 درصد از مصرف کنندگان هنگام تصمیمگیری خرید به توصیه های اینفلوئنسرها وابسته هستند. علاوه بر این، 60 درصد از افراد از طریق یک وبلاگ یا پست رسانههای اجتماعی انگیزه برای خرید پیدا کردهاند.
معنی همه اینها این است که شرکتهای همکار در فروش، خواه اینفلوئنسرهای شناخته شده، میکرو اینفلوئنسرها، ناشران یا چیزی مشابه اینها، در کمک به شکلدهی الگوهای خرید مصرفکننده بسیار مؤثر هستند. بنابراین، کمک گرفتن از این نوع سلیقهسازها برای ایجاد اثبات اجتماعی برای محصولات برند شما میتواند باعث ایجاد علاقه و فروش زیادی برای بازرگانان شود.
بهبود عملکرد سئو
در حالی که بسیاری از برندهای فروش آنلاین فقط به همکاری در فروش از نظر آگاهی از برند و فروش توجه میکنند، اما در واقعیت همکاری در فروش می تواند رویکردی موثر برای تقویت تلاشها و اقدامات سئو و رتبه گرفتن ارگانیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) باشد.
اینفلوئنسرها، ناشران و سایر شرکتهای همکار در فروش اغلب محتواهایی را ایجاد میکنند که بر یک برند متمرکز است یا (حداقل) از طریق استراتژیهای بک لینک و ذکر نام کالاهای آن برند به آن اشاره میکندن. علاوه بر این، بسیاری از سایتها یا ابزارهایی که توسط شرکتهای همکار در فروش مدیریت میشوند، با اعتبار دامنه نسبتاً بالایی همراه هستند. هنگامی که این سایتها به یک فروشنده اشاره میکنند، سیگنالهایی به گوگل ارسال میکنند که سایت قابل اعتماد است و به طور بالقوه باید رتبهاش در SERPها افزایش یابد.
در عین حال، وقتی که شرکت های همکار در فروش به ارسال ترافیک هدفمند به وبسایت یک برند ادامه میدهند، افزایش بازدیدهای منحصر به فرد باکیفیت باعث تأثیر مثبت مشابهی بر رتبهبندی میشود. هرچه تعداد بازدیدکنندگان بیشتری تبدیل شوند، سیگنالی که گوگل دریافت میکند قویتر میشود، بنابراین به نتایج سئوی برند و همچنین نتیجه نهایی آن کمک میکند.
با توجه به اینکه مصرفکنندگانی که به سایت شما فرستاده می شوند با پیام یک اینفلوئنسر مورد اعتماد یا سایر همکاران فروش وارد شده اند، احتمال تبدیل شدنشان تقریباً بالا است. بنابراین برند شما میتواند مستقیماً با مشتری تعامل برقرار کند و آنها را وارد کمپینهای ایمیلی، برنامههای وفاداری مشتری، و سایر ابزارهای پایین نگه داشتن نرخ ریزش (churn rate) و بالا نگه داشتن ارزش طول عمر مشتری کند.
افزایش درآمد
نتیجه نهایی مزایای ذکر شده افزایش فروش و درآمد برند است که در زمان عدم اطمینان اقتصادی یک امر حیاتی است. برندها و کسب و کارهایی که با ناشران مورد اعتماد، اینفلوئنسرها و سایر شرکتهای همکار در فروش برای تبلیغ کالاهای خود بر اساس انجام مبادله همکاری میکنند، میتوانند فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و در عین حال اتلاف بودجه را از طریق کلیکهای تبلیغاتی که هرگز تبدیل نمیشوند و یا شرایط مشابه، به حداقل برسانند.
علاوه بر این، با استفاده از ابزارهایی مانند شبکه همکاری در فروش افیلیو، فروشندگان میتوانند بخش قابل توجهی از برنامه همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ خود را خودکار کنند و از مزایای این پلتفرم بهره ببرند، و همچنین زمان بیشتری را صرف تمرکز بر روی انجام سایر اقدامات مورد نیاز کسب و کارشان کنند.
جمعبندی
عدم اطمینان و یا حتی رکود اقتصادی به این معنی نیست که شما باید از جذب مشتری عقبنشینی کنید. در عوض، کاملا برعکس است. به این معنی است که شما باید در نحوه دسترسی به مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان بلندمدت استراتژیکتر عمل کنید.
افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش به فروشندگان آنلاین و برندها، مدل ایدهآلی برای به حداقل رساندن ریسک بازاریابی ارائه میدهد، در حالی که دستاوردهای قابل توجهی نیز در افزایش آگاهی از برند، دسترسی، بهبود رتبه ارگانیک و درآمد ایجاد میکند. همین امروز با افیلیو تماس بگیرید تا در مورد ایجاد یک پلتفرم همکاری در فروش مطلوب، که به کمک آن برند شما از سختترین طوفانها نیز بتواند عبور کند، شما را راهنمایی کنیم.
0 نظر