فهرست
کار با اینفلوئنسرهای مناسب کلید هر کمپین موفق اینفلوئنسر ماکتینگ است. اینفلوئنسرهایی که مرتبط، معتبر و جذاب هستند و با ارزشها و تصویر برند شما مطابقت دارند کمک زیادی به کمپینهای شما خواهند کرد.
تحقیق و یافتن اینفلوئنسرهای مناسب ممکن است فرآیندی سخت و پیچیده به نظر برسد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در حین جستجو و پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب در نظر داشته باشید. شما همچنین باید به دنبال نشانه هایی باشید که نشان می دهد یک اینفلوئنسر و دنبالکنندگانش جعلی هستند یا خیر.
برای کمک انجام این فرایند، در اینجا 9 معیاری که باید هنگام جستجوی اینفلوئنسرها در نظر داشته باشید را گرد آوردهایم. ما همچنین نکاتی را گنجانده ایم که می توانید از آنها برای شناسایی اینفلوئنسرهایی که ممکن است دنبالکنندگان جعلی داشته باشند استفاده کنید.
پیش درآمد: اهداف کمپین خود را تعیین کنید
قبل از اینکه به دنبال اینفلوئنسرها باشید یا کمپین خود را راه اندازی کنید، ابتدا باید اهداف کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را به وضوح مشخص کنید. ممکن است اهداف مختلفی وجود داشته باشد که می خواهید با کمپین خود به آنها برسید که برخی از آنها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- افزایش آگاهی از برند
- خلق و تولید محتوا
- فروش یا دانلود برنامه
- مشترکین خبرنامه یا دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی
بسته به آنچه که در نظر دارید انجام دهید، میتوانید انتخاب کنید که چگونه با اینفلوئنسرها همکاری کنید. آنها می توانند به روش های مختلفی همکاری کنند. به عنوان مثال، اگر هدف شما تولید محتوا است، بهتر است با اینفلوئنسرهایی که مهارتهای عکاسی یا ساخت ویدیو دارند، همکاری کنید، نه اینفلوئنسرهایی که ممکن است محتوایی معمولی تولید کنند.
با تعیین اهداف کمپین خود قبل از انتخاب اینفلوئنسرها، میتوانید اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که میدانید به احتمال زیاد به شما در رسیدن به اهدافتان کمک میکنند، نه اینکه با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که ممکن است کار با آنها جواب بدهد با ندهد.
9 معیاری که برای انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب باید در نظر داشته باشید:
مخاطبان
برای دستیابی به مشتریان بالقوه، بسیار مهم است که با اینفلوئنسرهایی کار کنید که مخاطبان مرتبطی با برند شما دارند. میتوانید از ویژگیهای جمعیت شناختی (دموگرافیک) مخاطب، که در پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ قرار دارد، برای شناسایی اینفلوئنسرهایی که در مکان، سن یا جنسیت هدف شما مخاطب دارند، استفاده کنید. این موضوع به شما این فرصت را می دهد که به مخاطبان مناسبتری دست پیدا کنید و در مورد محصولات و خدمات خود با آنها ارتباط برقرار کنید.
نرخ مشارکت (تعامل)
نرخ های تعامل یا مشارکت (Engagement rate) نشان می دهد که مخاطب چقدر با محتوای اینفلوئنسرها همسو میشود و با آن ارتباط برقرار می کند و یا واکنش نشان میدهد. نرخ تعامل خوب نشان می دهد که مخاطب در واقع به آنچه اینفلوئنسرها منتشر می کنند اهمیت میدهد و به آن توجه میکند.
برای تعیین میزان تعامل یک پست، تعداد کل لایک ها و نظراتی که اینفلوئنسرها روی یک پست می گیرند را جمع کنید. باید کل را بر تعداد فالوورهای اینفلوئنسرها تقسیم کنید، سپس نتیجه را در 100 ضرب کنید.
برای یافتن میانگین نرخ تعامل یک پروفایل اینستاگرام، باید میانگین نرخ تعامل را در حداقل 10 پست پیدا کنید. برای به دست آوردن نرخ تعامل میتوانید از ابزارهای آنلاین نیز استفاده کنید.
علاوه بر محاسبه نرخ تعامل، باید بررسی کنید که آیا اینفلوئنسرها برای پاسخ دادن به فالوورهای خود وقت می گذارند یا خیر. اینفلوئنسرهایی که به کامنتها سریع پاسخ میدهند، روابط خوبی با فالوورهای خود ایجاد میکنند. به نوبه خود، دنبال کنندگان آنها احتمالاً بیشتر روی محتوایی که با آنها به اشتراک گذاشته میشود وقت و توجه صرف میکنند.
ارتباط
مهم است که با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که با برند شما تناسب دارند. هنگامی که به پروفایل اینستاگرام اینفلوئنسرها نگاه می کنید، باید بتوانید تصور کنید که محصولات یا خدمات شما در آنجا تبلیغ می شوند. به عنوان مثال، تبلیغات برای یک شرکت املاک و مستغلات در صفحه اینستاگرام یک اینفلوئنسر غذا و نوشیدنی چندان مناسب به نظر نمی رسد.
اینفلوئنسرهایی که پروفایلهایی دارند که برای برند شما مناسب هستند، احتمالاً نیز مخاطبانی خواهند داشت که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. وقتی با آنها همکاری می کنید، پست های حمایت شده آنها به خوبی با مخاطبان آنها ارتباط برقرار میکند.
اعتبار
اینفلوئنسرهای معتبر به احتمال زیاد دنبال کنندگان اختصاصی دارند. آنها میتوانند با متخصص شدن در حوزه کاری خود، مانند غذا و نوشیدنی، مد و یا لایف استایل، وفاداری و اعتماد مخاطب را ایجاد کنند. آنها تخصص خود را با اشتراکگذاری داستانها، نکات و توصیه های واقعی و شخصی در پستهای خود نشان میدهند.
برای سنجش اعتبار، میتوانید کپشنهای اینفلوئنسرها را در پستهای عادی و پستهای حمایت شده اینستاگرام آنها مشاهده کنید. به دنبال کپشنهای فکر شدهای باشید که یک داستان را منتقل میکند. برای پستهای حمایتشده، کپشنهای اینفلوئنسرها باید برای مخاطبانشان مفید و جالب توجه باشد. اینفلوئنسرها ممکن است بیان کنند که چرا محصولات یا خدمات برند را تبلیغ میکنند، چگونه میتوان از آنها استفاده کرد، یا چرا آن برند را دوست دارند.
همچنین میتوانید هشتگها یا منشنهای برند منحصربهفرد برند خودتان را بررسی کنید تا اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که از قبل طرفدار برند شما هستند. از آنجایی که آنها محصولات یا خدمات شما را دوست دارند، همکاری شما با آنها معتبرتر و اصیلتر خواهد بود و آنها سفیران خوبی برای برند شما خواهند بود.
ارزشها
قبل از همکاری با اینفلوئنسرها، باید بررسی کنید که آیا شما و اینفلوئنسرها ارزش های منطبقی دارید یا خیر. به هر حال، برای اینفلوئنسرها نابجا خواهد بود که محصولات گوشتی را به عنوان یک گیاهخوار تأیید کنند. برای درک ارزشهای اینفلوئنسرها، بیوگرافی، عکسها و ویدیوها و کپشنهای آنها را در اینستاگرام مرور کنید.
بایاس آنها ممکن است نشان دهنده برخی از موارد مورد پسند و ناپسند آنها، برندهایی که میتوانند سفیران آنها باشند و یا اتفاقاتی که اینفلوئنسرها از آنها حمایت میکنند باشد. همچنین باید به دنبال عکسها یا ویدیوهایی باشید که میتواند مرتبط با صنعتی باشد که در آن فعالیت میکنید. میتوانید کپشنهای پستهای اینفلوئنسرها را بخوانید تا ببینید معمولاً در مورد چه چیزی صحبت میکنند و به چه چیزهایی اعتقاد دارند. سپس، میتوانید نوع محتوایی را که ایجاد می کنند، ارزیابی کنید، زیرا به احتمال زیاد چیزی مشابه آنها برای شما ایجاد خواهند کرد.
کیفیت محتوا
وقتی با اینفلوئنسرها کار می کنید، به آنها آزادی خلاقانه می دهید تا محتوای حمایت شده برای برند شما ایجاد کنند. از آنجایی که محتوای آنها نماینده شما خواهد بود، مهم است که بررسی کنید آیا کیفیت محتوای آنها برای تصویر برند شما مناسب است یا خیر. وقتی به پروفایلهای اینفلوئنسرها نگاه میکنید، باید با دقت به دنبال ویژگیهایی مانند شفافیت، خوش ترکیبی، خلاقیت، سازگاری و بهینهسازی شده برای اینستاگرام باشید.
فرکانس
وقتی پروفایل اینفلوئنسرها در اینستاگرام را بررسی میکنید، حتماً به تعداد دفعات انتشار محتوا توسط اینفلوئنسرها توجه کنید. برای اینکه اینفلوئنسرها بتوانند مخاطبان وفادار ایجاد کنند، باید با ارسال منظم محتوای با کیفیت در اینستاگرام خود، دنبالکنندگان خود را جذب کنند. پروفایل های فعال در اینستاگرام به طور ایده آل باید هر 1 تا 3 روز یک بار محتوا منتشر کنند.
همچنین باید بررسی کنید که اینفلوئنسرها هر چند وقت یک بار محتوای حمایت شده منتشر میکنند. شما باید به دنبال تعادل خوبی میان محتوای حمایت شده و محتوای روتین باشید. اگر متوجه شدید که اینفلوئنسرها سه یا بیشتر از سه پست حمایت شده را پشت سر هم منتشر کرده اند، ممکن است اعتبار آنها در خطر باشد.
سپس باید برخی از نظراتی را که دنبال کنندگان آنها در مورد پست های حمایت شده آن اینفلوئنسر گذاشتهاند را بخوانید. نظرات منفی نشان میدهد که اینفلوئنسر ممکن است برندهای زیادی را تبلیغ کند.
قابلیت اطمینان
برای اطمینان از اجرای روان و مؤثر همکاریهای شما با اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهایی که برای همکاری انتخاب میکنید باید قابل اعتماد باشند. به عنوان مثال، اگر یک اینفلوئنسر ارتباطش کند باشد و دیر پاسخگو باشد و یا دسترسی راحتی نداشته باشد، می تواند شما را از انجام به موقع همکاریها باز دارد.
اینفلوئنسرهای قابل اطمینان فعال هستند و معمولاً باید به همه پیام های شما به سرعت و به صورت حرفهای پاسخ دهند. اگر بیش از یک هفته زمان میبرد تا اینفلوئنسرها به پیامهای شما پاسخ دهند، ممکن است نشانهای از کندی ارتباط آنها هنگام شروع همکاری باشد.
برخی از پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ دارای سیستم نقد و بررسی هستند. میتوانید بازخوردهایی را که برندها در همکاریهای قبلی به آنها دادهاند را بخوانید تا ببینید تجربیات آنها چگونه بوده است.
کیفیت مخاطبان
هنگامی که به دنبال اینفلوئنسرها میگردید، ممکن است با افرادی روبرو شوید که فالوور یا تعامل جعلی دارند. برای تعیین اینکه متوجه شوید که آیا این کار را انجام می دهند، این ده نکته را بررسی کنید:
- کیفیت محتوای اینفلوئنسرها ضعیف است، اما اینفلوئنسرها طرفداران زیادی دارند.
- اینفلوئنسرها محتوای بسیار کمی منتشر می کنند، اما تعداد تعاملات زیادی دارند یا طرفداران زیادی دارند.
- اینفلوئنسرها به نسبت تعداد فالوورهای خود تعامل بسیار بالا یا پایینی دارند.
- افرادی که اینفلوئنسرها دنبال می کنند بیشتر از فالوورهای آنها هستند. آنها ممکن است مثلاً 5000 فالوور داشته باشند، اما 7000 نفر را دنبال می کنند. این نسبت فالوور به دنبال کننده ممکن است نتیجه تاکتیک های «دنبال کردن برای دنبال کردن، follow-for-follow» یا «follow-unfollow» باشد.
- تعداد زیادی از فالوورهای اینفلوئنسرها ترکیبی از ویژگیهای زیر را دارند: (الف) محتوای کم یا بدون محتوا، (ب) بدون عکس پروفایل، (ج) نامهای کاربری عجیب و غریب، (د) پروفایلهای ناشناس (ه) نسبت دنبالشوندگان به دنبالکنندگان مشکوک ، (و) بایوی کپی شده و (ز) استفاده از عکسهای استوک در تصویر پروفایل.
- اینفلوئنسر اخیرا پروفایل اینستاگرام خود را ایجاد کرده، اما در حال حاضر دنبالکنندگان زیادی دارد.
- الگوهای فالوور ناگهانی و نامنظم در پروفایل اینستاگرام اینفلوئنسرها وجود دارد. ممکن است ناگهان رشد فالوورهای زیادی را به نمایش بگذارند، سپس افت زیادی در فالوورهای خود تجربه کنند.
- اکثر نظراتی که روی پستهای آنها گذاشته میشود، اسپم، عمومی و تکراری هستند.
- پس از انتشار محتوا، پست اینفلوئنسرها به سرعت در مدت زمان بسیار کوتاهی تعداد زیادی لایک به دست میآورد.
- ویدیوهای اینفلوئنسرها در مقایسه با تعداد فالوورهایشان، تعداد بازدید کمی دارند.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر پروفایلهای اینفلوئنسرها در اینستاگرام یک یا چند مورد از ناهنجاریهای ذکر شده در بالا را نشان دهند، لزوماً به این معنی نیست که اکانت جعلی و فیک است. پروفایل اینستاگرام آنها باید به صورت کلی و زمینهای بررسی شود. برای مثال، پروفایلهایی که افزایش تعداد فالوورها را در مدت زمان کوتاهی شاهد هستند، ممکن است بهجای خرید فالوورهای فیک، در نتیجه نمایش آنها در صفحه کشف اینستاگرام (Discover Page) باشد.
از کجا می توانید اینفلوئنسرها را پیدا کنید؟
برای شروع، در اینجا 4 روش متداول برای جستجوی اینفلوئنسرها برای همکاری آورده شده است.
جستجو از طریق هشتگ در اینستاگرام
اینفلوئنسرها ممکن است از هشتگهای برند شما یا هشتگهای یک دستهبندی خاص مانند هشتگهای مربوط به سبک زندگی یا سفر هنگام اشتراکگذاری محتوا استفاده کنند. میتوانید هشتگهای مرتبط با صنعت خود را انتخاب کنید و اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود را از طریق آن هشتگها جستجو کنید.
جستجو از طریق پایگاه های داده
برای جستجوی اینفلوئنسرها می توانید از خدمات پایگاههای داده استفاده کنید. پایگاههای داده معمولاً حاوی اطلاعاتی در مورد پروفایلهای اینفلوئنسرها در اینستاگرام هستند، مانند اندازه فالوورها و تعداد پستها. به طور رایج، نمیتوانید کمپینهایی را در پایگاههای داده راهاندازی کنید، اگرچه برخی ممکن است این سرویس را با هزینه ارائه دهند.
استفاده از پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ
با ثبت نام در پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ، می توانید از طریق جستجوی اینفلوئنسرهای ثبت شده در وب سایت آنها گزینههایی پیدا کنید. میتوانید از فیلترهای موجود در پلتفرمها برای یافتن اینفلوئنسرهای مرتبط با برندتان استفاده کنید. اگر پلتفرم از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ پشتیبانی کند، میتوانید کمپینها را از همان طریق راهاندازی و مدیریت کنید، اگرچه ویژگیها و امکانات میتوانند از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر متفاوت باشند.
یافتن اینفلوئنسرها از طریق موتور جستجوی گوگل
می توانید در موتور جستجوی گوگل به دنبال اینفلوئنسرهای برتر اینستاگرام در صنعت خود بگردید. نتایج جستجوی شما احتمالاً مقالات وبلاگ حاوی لیستی از اینفلوئنسرها در حوزههای مختلف را ارائه می دهد و شما می توانید آنها را در اینستاگرام پیدا کنید. در مقاله چگونه اینفلوئنسرها را پیدا کنیم بلاگ inzpire روشهای بیشتری برای اطلاع شما آورده شده است.
جمعبندی
اینفلوئنسر مارکتینگ به یک روش بازاریابی محبوب و داغ سالهای اخیر تبدیل شده است. استفاده تعداد کاربران زیاد در سراسر جهان و صرف زمان قابل توجه کاربران در رسانههای اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ را به شیوهای موثر در بازاریابی تبدیل کرده است. از اینفلوئنسر مارکتینگ میتوان برای اهداف مختلفی مانند افزایش آگاهی از برند و تولید محتوای خلاقانه استفاده کرد. در صورتی که از اینفلوئنسر مناسب و همراستا با ارزشهای برندتان استفاده کنید و مخاطبان اینفلوئنسرها با پرسونای مشتریان شما اشتراک داشته باشند و مشابه باشند، اهدافی مانند افزایش فروش و به دست آوردن مشتریان وفادار نیز قابل دستیابی است. در مقاله “میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ، مزایا و معایب” از آکادمی افیلیو، به بررسی دقیق این روش بازاریابی پرداختهایم.
0 نظر