چگونه یک پیشنهاد فروش رد نشدنی ارائه دهیم؟

چگونه یک پیشنهاد فروش رد نشدنی ارائه دهیم؟ | همه می‌دانند ساخت و طراحی یک پیشنهاد کار چندان ساده‌ای نیست. در واقع، طراحی و ایجاد پیشنهادی که به طور مداوم افیلیت مارکترها را جذب و تبدیل کند، کار دشواری است. اما، مانند دستور پخت یک کیک فانتزی و خوشمزه، روش‌هایی آزمایش شده و واقعی وجود دارند که می‌توانند به شما در دستیابی به یک پیشنهاد عالی کمک کنند. اگر این مراحل را دنبال کنید، نتایج خوبی در راه خواهد بود. با افیلیو همراه باشید.

چگونه یک پیشنهاد فروش رد نشدنی ارائه دهیم؟

مرحله 1: تحقیق و شناسایی یک نقطه درد مهم.

ما از اینکه این خبر بد را به شما باید بدهیم متاسفیم، اما حق با معلم مدرسه شما بود. اولین قدم همیشه تحقیق است. وقتی نوبت به شناسایی نیازها و نقاط درد مشتری بالقوه شما می‌رسد، انجام تحقیقات مقدماتی اولین گام است. هرچه بیشتر در مورد نیچی که قصد ورود به آن را دارید بدانید، می توانید پیشنهاد خود را برای جلب رضایت خریداران، ایجاد اعتماد و ایجاد برند شناخته‌شده بهتر طراحی کنید. در اینجا چند راه برای کسب اطلاعات بیشتر را معرفی می کنیم.

تحقیقات رقابتی

یکی از راه های جمع آوری اطلاعات و کسب بینش، انجام تحقیقات رقابتی است. برخی از بازیکنان کلیدی بازار را در نیچی که می‌خواهید ورود کنید شناسایی کنید و دریابید که آنها برای کسب موفقیت چه کار می‌کنند. فهمیدن این موضوع در همان ابتدا می‌تواند به شما کمک کند تا از برخی مشکلات دوری کنید و در مسیر درست شروع به حرکت کنید.

بررسی کنید که چگونه رقبای شما به افیلیت مارکترها پاداش می‌دهند. آیا پیشنهادات آنها جذاب است؟ آیا کپی آنها خلاقانه است؟ برندشان چطور؟ مخاطب هدف آنها چه کسی است؟ آیا از بعضی از مشتریان بالقوه غافل مانده‌اند؟

در حالی که این نوع تحقیق می‌تواند اطلاعات فوق‌العاده مهمی دربرداشته باشد، نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است: از اطلاعاتی که به دست می‌آورید برای کپی و تقلید مو به مو از آنچه رقبای شما ارائه می‌دهند استفاده نکنید. از بینش به دست آمده برای یافتن و جهت‌دهی درست کسب‌وکار خود در نیچی که قصد ورود به آن را دارید استفاده کنید. آنچه برای شما خوب به نظر می‌رسد و آنچه که خوب به نظر نمی‌رسد را بیرون بیاورید. ببینید که چگونه می توانید از رقبای خود متمایز شوید.

نظرسنجی کوتاه

راه بعدی برای به دست آوردن ابعاد و ویژگی‌های نیچ شما این است که به مخاطبان هدف خود گوش دهید. بهترین راه برای گوش دادن چیست؟ احتمالاً نظرسنجی یکی از بهترین راه هاست.

منابع زیادی برای انجام یک نظرسنجی درست وجود دارد، اما مهم‌ترین نکته در نظرسنجی این است که مطمئن شوید سؤالات درستی می‌پرسید. به عنوان مثال، بپرسید که آن‌ها چه عواملی را هنگام خرید در نظر می‌گیرند. یا بپرسید که چند وقت یکبار تمایل به خرید یک محصول خاص را دارند. هدف این است که سؤالات شما به شناسایی نقاط دردناکی که خریداران بالقوه با آن‌ها مواجه می‌شوند کمک کند. سپس به کمک آن می‌توانید پیشنهاد خود را برای تسکین آن نقاط درد طراحی کنید.

مطمئن شوید که در ابتدای نظرسنجی سؤالات جمعیت شناختی (سن، جنسیت، درآمد، تحصیلات و …) را قرار داده‌اید. هنگامی که تمام داده‌های خود را جمع آوری کردید، این داده‌ها به تجزیه و تحلیل شما کمک می‌کند. برای ایجاد و انجام نظرسنجی وقت بگذارید. اطلاعاتی که از نظرسنجی به دست می آورید برای راهنمایی شما در مسیر پیش رو  بسیار ارزشمند است.

مرحله 2: یک قصه ایجاد کنید و صفحه‌ای برای فروش بسازید.

نوشتن و ایجاد یک داستان برند جذاب ممکن است بخش آسان و سرگرم کننده طراحی پیشنهاد شما به نظر برسد. سرگرم کننده؟ قطعاً بله. آسان؟ صد در صد خیر. داستان های موفق و صفحات فروش خوب، محصول را به کمک روایتی مرتبط و معنادار به فروش می رسانند. این همان نقطه‌ای است که بسیاری از فروشندگان شکست می‌خورند. یک داستان متقاعد کننده باید سه کار را انجام دهد: شناسایی مشکلی که مشتری بالقوه می تواند با آن ارتباط برقرار کند، پیامدهای فعلی و آینده این مشکل را برجسته کند و سپس برای این مشکل راه حل طلایی که محصول یا پیشنهاد مورد نظر است را ارائه دهد. البته همه این کارها باید به گونه ای انجام شود که مشتری را همواره همراه داستان نگه دارد. در اینجا چند نکته برای انجام موفقیت آمیز این مرحله وجود دارد:

داستان را درست دریافت کنید

باید داستان خود را به عنوان یک راه حل و با نشان دادن اینکه چگونه نقطه درد را برطرف می‌کند، ارائه دهید. اشکالی ندارد اگر کپی رایتینگ تخصّص شما نباشد. اگر اینطور است، منابع خود را برای درست کردن داستان صرف کنید. (مثلاً یک کپی رایتر استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد).

اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، قبل از شروع کار، برخی از مقالات و منابع آنلاین را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که حتماً قبل از انتشار از شخصی بخواهید آن را بخواند تا مفهوم، قواعد نگارشی و املا و جذابیت کلی داستان را بررسی کند.

یک صفحه فروش بسازید

اگر سوالتان این است که چه چیزی یک صفحه فروش را از یک صفحه فرود یا یک صفحه متمایز می‌کند، تفاوت اینجاست: صفحه فروش نوع خاصی از صفحه فرود با یک هدف بسیار خاص است، ترغیب بازدیدکننده به خرید. این جایی است که داستانی که شما ساخته اید قرار می‌گیرد. بازدیدکننده برای خرید نیازی به ترک صفحه فروش ندارد.

ساختار صفحه فروش در صنعت و کسب‌وکارهای متفاوت تقریباً مشابه است. در اینجا چند بخش کلیدی وجود دارد که اکثراً از آن‌ها در صفحه فروش استفاده می‌شود:

قالب تک صفحه ای

تمام قسمت های ضروری داستان، فرآیند خرید و هویت برند شما باید در این صفحه وجود داشته باشند.

سرعت بارگذاری بالای صفحه

این مورد بسیار مهم است، به خصوص اگر شما یک ویدیوی تبلیغاتی نیز دارید. بازدیدکنندگان باید هر چه سریعتر اطلاعات را دریافت کنند تا توجه‌شان جلب شود و جذب شوند.

فضای سفید فراوان

فضای سفید به هم ریختگی صفحه را کاهش می‌دهد و توجه بازدیدکنندگان را در جایی که باید باشد حفظ می‌کند: روی مهم‌ترین و قانع‌کننده‌ترین اطلاعات.

“چیزهای خوب” را بالای صفحه بگذارید.

مطمئن شوید که بازدیدکنندگان آنچه که لازم است ببینند را قبل از اینکه مجبور شوند صفحه را به پایین اسکرول کنند، مشاهده کنند.

کپی واضح، ساده و متقاعد کننده.

باز هم به این موضوع تاکید می‌کنیم که حتماً مطمئن شوید کپی و متن تبلیغاتی شما بسیار عالی و خوب نوشته شده است.

کارکرد مهم‌تر از طراحی

هر عنصر  موجود در صفحه باید برای عملکرد و ایجاد تبدیل قرار داده شده باشد. عناصر زیادی به صفحه اضافه نکنید تا حواس بازدیدکننده پرت نشود.

دعوت به اقدام‌های مداوم

دعوت به اقدام‌های خود را به صورت مداوم در صفحه به کار ببرید و آن‌ها را طوری ایجاد کنید که جلب توجه کنند.

کمبود

اگر پیشنهاد شما محدود است، حتما آن را در صفحه فروش ذکر کنید. کمبود یک عامل انگیزشی مهم برای بسیاری از خریداران است.

اثبات اجتماعی

رضایت مشتریان و نظرات مثبت آن‌ها برای جلب اعتماد مخاطبان بسیار مؤثر است. استفاده از نظرات و توصیفات مشتریان در صفحه فروش شما می تواند بسیار اثرگذار باشد و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

مرحله 3: نرخ تبدیل خود را بهینه کنید

معیاری که باید هنگام شروع طراحی پیشنهاد عالی خود به آن توجه کنید، نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل معیاری است که نشان می‌دهد شما مشکل را درست شناسایی کرده اید، داستان درستی را بیان می کنید و اینکه فروش شما همانطور که باید عمل می‌کند. وقتی افیلیت مارکترها به دنبال محصولات و پیشنهادهایی برای تبلیغ هستند، نرخ تبدیل معیاری است که اغلب به آن توجه می‌کنند. اگر پیشنهاد شما تبدیل نشود، افیلیت مارکترها پولی دریافت نمی‌کنند و باعث می‌شود آنها به دنبال پیشنهادات دیگری با نرخ تبدیل بالاتر بروند. حال چگونه نرخ تبدیل را می‌توان جذاب نگه داشت؟

تست اسپلیت

وقتی نوبت به کپی و صفحه فروش شما می رسد، عوامل زیادی هستند که در موفقیت آمیز بودن یا نبودن آن نقش ایفا می‌کنند. بدون تست اسپلیت (که به عنوان تست A/B یا تست چند متغیره نیز شناخته می شود) نمی‌توانید تشخیص دهید که چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی نه. تست‌های متوالی و پی در پی را تا زمانی تکرار کنید که صفحه فروش شما در بهترین سطح ممکن عمل کند. در مورد صفحات فروش باید توجه داشت که جزئیات مهم هستند و در نتیجه تاثیر می‌گذارد. ترفندهای کوچک می تواند تفاوت بزرگی در نرخ تبدیل ایجاد کند و آزمایش و تست کردن می تواند بینشی در مورد آنچه را که باید تغییر دهید ارائه دهد.

مرحله 4: یک “جریان پیشنهاد” ایجاد کنید.

مرحله نهایی در طراحی یک پیشنهاد ردنشدنی، ایجاد یک جریان پیشنهاد است. این مرحله در مورد افزایش میانگین حجم سفارش شما است. وقتی میانگین حجم سفارش خود را افزایش می دهید، در واقع حاشیه سود خود را افزایش می دهید. حاشیه سود بالاتر می تواند انعطاف پذیری بیشتری برای پرداخت کمیسیون افیلیت مارکتینگ به شما بدهد. در همین راستا، پرداخت کمیسیون بیشتر پیشنهاد شما را برای افیلیت مارکترها جذاب‌تر می کند و آنها را ترغیب می کند تا پیشنهاد یا محصول شما را تبلیغ کنند. 

ایجاد یک جریان پیشنهادی تماماً در مورد ساخت تجربه ای است که مشتری شما پس از تصمیم اولیه برای خرید کسب می‌کند. جریان پیشنهاد زمانی رخ می دهد که مشتری شما روی دعوت به اقدام CTA خرید در صفحه فروش کلیک کند. برای استفاده از این فرصت، از تاکتیک های زیر برای افزایش مبلغ سفارش اولیه استفاده کنید:

سفارش‌سازها

سفارش‌سازها در فرم سفارش قرار می‌گیرند و گزینه قبل از نهایی شدن سفارش معرفی می‌شود. معمولاً سفارش‌سازها یک محصول اضافی مرتبط با محصول اولیه که مبلغی کمتر از پنجاه درصد قیمت محصول اولیه دارد را پیشنهاد می‌دهند.

آپسل

هنگامی که یک مشتری خرید خود را تکمیل کرد، می توانید فروش مجدد پیشنهاد دهید. در آپسل محصولی که با محصول اولیه خریداری می شود تجربه محصول اولیه را ارتقا می‌دهد.

حداقل ارزش سبد خرید

تعیین حداقل ارزش سبد خرید به این معنی است که خریداران برای استفاده از یک جایزه باید به مبلغ خرید خاصی برسند (مانند ارسال رایگان).

حداقل تخفیف سبد خرید

تعیین حداقل تخفیف سبد خرید به این معنی است که خریداران قبل از اینکه در مبلغ کل سبد خود تخفیف بگیرند، باید سبد خرید آن‌ها به مبلغ مشخصی برسد.(مثلاً 100 هزارتومان تخفیف برای سفارش بالای 500 هزارتومان)

محدودیت زمانی در پیشنهاد

تعیین زمان محدود برای یک پیشنهاد، یک تاکتیک ارزشمندی است که خریداران را تشویق به خرید قبل از پایان مهلت پیشنهاد می‌کند.

پیشنهادات بسته‌ای

پیشنهادات بسته‌ای قبل از کامل کردن فرایند خرید رخ می‌دهند. به خریداران این امکان داده می شود که دو یا چند کالا را با هم به صورت یک بسته (باندل) با قیمتی تخفیف‌دار خریداری کنند.

مشوّق خرید

برای تشویق به خرید، می‌توانید برنامه جایزه، بازپرداخت نقدی یا تخفیف روی محصولات دیگر در نظر بگیرید.

گنجاندن یک یا چند مورد از این گزینه‌ها راهی عالی برای ایجاد جریان پیشنهادی است که میانگین حجم سفارش را افزایش می‌دهد و در نتیجه افیلیت مارکترها را جذب می‌کند، اتفاقی که عامل مهمی در ارتقای پیشنهاد شما به یک پیشنهاد عالی است.

آیا پیشنهاد من هنوز ردنشدنی است؟

اگر همه این کارها را انجام دهید و پیشنهاد شما همچنان عالی و ردنشدنی نباشد چه؟ توصیه می کنیم به عقب برگردید و مراحل را دوباره انجام دهید. تحقیقات بیشتری انجام دهید، کپی خود را بهبود ببخشید، تست اسپلیت بیشتری انجام دهید و عناصر جدید را در جریان پیشنهاد خود امتحان کنید. وضعیت پیشنهادها وابسته به میزان توجه،زمان و تلاشی که برای آنها می گذارید است، بنابراین با کمی زمان و انرژی بیشتر، پیشنهاد شما مطمئناً به یک پیشنهاد عالی تبدیل خواهد شد.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.