چگونه از نظرسنجی برای بهبود برنامه افیلیت استفاده کنیم؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
چگونه از نظرسنجی برای بهبود برنامه افیلیت استفاده کنیم؟

زمانی که برنامه افیلیت خود را برای مدتی اجرا کردید، دریافت بازخورد از آن اهمیت بالایی دارد. به هر حال، افیلیت مارکترهای همکار شما ممکن است دچار نزدیک‌بینی شوند و شما می‌توانید با نگاهی از بیرون دیدگاه‌های مفیدی را در مورد کمپین تبلیغاتی و نحوه بهبود آن ارائه دهید. علاوه بر این، این کار می تواند شما را در جریان نیازهای افیلیت مارکترهای شما قرار دهد.

خوشبختانه، انجام نظرسنجی از افیلیت مارکترهای همکار شما با استفاده از وب سایت وردپرسی بسیار آسان است. نظرات افیلیت مارکترها می تواند به شما در درک چگونگی بهبود نرخ مشارکت و جذب موثر افیلیت مارکترهای جدید کمک کند. علاوه بر این، دریافت بازخورد راهی عالی برای آموختن نحوه افزایش نرخ تبدیل است.

در این مقاله از آکادمی افیلیو، نحوه نوشتن و توزیع یک نظرسنجی از افیلیت مارکترهای همکار شما را برای حداکثر کردن اثربخشی کمپین افیلیت بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اهمیت نظرسنجی برای برنامه افیلیت مارکتینگ شما

نظرسنجی ها تقریباً در هر موقعیتی که نیاز به دریافت بازخورد مستقیم از مخاطبان است، مفید هستند. به جای اینکه منتظر بمانید تا مخاطبان به میل خود بازخورد خود را ارائه دهند، می توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و دقیقاً آنچه را که نیاز دارید از آن‌ها بخواهید.

به عنوان مثال، نظرسنجی‌ها می توانند در حفظ و نگه‌داشت برنامه افیلیت به شما کمک قابل توجهی کنند. نظرسنجی‌ها راهی هستند که به کمک آن‌ها در یک نگاه متوجه ‌می‌شوید که در کجا موفق هستید و در کجا دچار مشکل شده‌اید. به علاوه، از آنجایی که نظرسنجی‌ها معمولاً به صورت ناشناس اجرا می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که بازخورد صادقانه‌ای از افیلیت مارکترها دریافت کنید تا اینکه به صورت جداگانه و مشخص از آنها بپرسید.

pasted-image-0-6-1.png

در واقع، نظرسنجی‌ها حتی ممکن است به شما فرصتی بدهند تا مشکلاتی را که از آن‌ها اطلاعی نداشتید، برطرف کنید. اگر فیلدهایی را برای افیلیت مارکترها بگنجانید تا در آن نظرات خود را بنویسند، ممکن است نگرانی‌هایی را که شاید از مطرح کردن آن‌ها به صورت چهره به چهره و شخصی پرهیز کنند، برای شما ارسال کنند. می توانید از این اطلاعات برای بهبود برنامه افیلیت خود و ایجاد احساس ارزشمند بودن در افیلیت مارکترهای خود استفاده کنید و آن‌ها را بیشتر با برندتان در تعامل قرار دهید.

نحوه اجرای نظرسنجی برای بهبود برنامه افیلیت مارکتینگ در ۴ گام

اکنون که به چرایی اهمیت نظرسنجی پرداختیم، بیایید در مورد نحوه اجرای آن صحبت کنیم. در حالی که راه‌های زیادی برای ایجاد و تنظیم یک نظرسنجی درست و خوب وجود دارد، ما به شما یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها را معرفی می‌کنیم. به علاوه، این روش کاملا رایگان نیز است.

۱. اهداف خود را تعیین کنید

قبل از شروع تعریف و نوشتن سوالات نظرسنجی، ابتدا به اهداف کلی خود فکر کنید. چه نتیجه ای از نظرسنجی خود می خواهید و از چه اطلاعات خاصی می‌خواهید با خبر شوید؟

به عنوان مثال، اگر در حفظ یا استخدام افیلیت مارکترها مشکل داشته‌اید، ممکن است بخواهید روی اینکه چگونه می‌توانید پیشنهادتان را برای همکاران بالقوه جذاب‌تر کنید، تمرکز کنید. از سوی دیگر، اگر شرکت‌های افیلیت همکار زیادی دارید اما نرخ تبدیل پایینی را مشاهده می‌کنید، ممکن است بخواهید نظر آنها را در مورد تبلیغات شما و نیازهای اصلی مخاطبان‌تان بپرسید.

۲. سوالات هدفمند ایجاد کنید

هنگامی که یک یا چند هدف اصلی‌تان را متوجه شدید، آماده‌اید که درباره خود نظرسنجی فکر کنید. کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که مجموعه ای از سوالات هدفمند را طرح کنید که همسو با اهداف تعیین شده شما در مرحله قبل باشد.

به عنوان مثال، بیایید فرض کنیم که شما روی بهبود حفظ و نگه‌داشت افیلیت مارکترهای همکارتان تمرکز کرده اید. در این صورت، ممکن است سوالاتی در مورد اینکه برنامه افیلیت شما ممکن است چه کمبودهایی داشته باشد بپرسید، مثلاً: “آیا جنبه ای از برنامه افیلیت ما وجود دارد که فکر می کنید می توانیم آن‌ را بهبود دهیم؟”

در حالی که کسب اطلاعات بیشتر تا جایی که می‌توانید، اهمیت بالایی دارد، باید در نظر داشت که نظرسنجی را تا حدّ توان مختصر نگه دارید. این کار می تواند به بهبود نرخ پاسخ شما کمک کند. اگر نظرسنجی خیلی طولانی باشد، ممکن است افیلیت مارکترها از آن خسته شوند و قبل از تکمیل آن متوقف شوند. در بیشتر موارد، شما باید زمان نظرسنجی را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه یا کمتر نگه دارید.

علاوه بر این، سعی کنید در صورت امکان سوالات را به صورت چندگزینه‌ای قابل کلیک و همچنین همراه با فیلدهای اختیاری برای پاسخ‌های متنی ارائه دهید. به این ترتیب، اگر افیلیت مارکترها بخواهند به سرعت از سوال نظرسنجی عبور کنند، می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. در عین حال، فیلدهای اضافی به پاسخ دهندگان پیگیرتر این امکان را می‌دهد تا پاسخ های خود را بیشتر توضیح دهند.

۳. پیش نویس نظرسنجی را در فرم سازهای آنلاین ایجاد کنید

اکنون که می دانید چه سوالاتی را می خواهید بپرسید، آماده هستید تا خود نظرسنجی را ایجاد کنید. همچنین اگر می‌خواهید بدانید پاسخ‌دهندگان شما چه کسانی هستند، می‌توانید از آن‌ها نام و ایمیل‌شان را تقاضا کنید، اگرچه این کار ممکن است صداقت آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

pasted image 0 (23).png

یکی از مزایای استفاده از فرم سازهای آنلاین این است که نظرسنجی شما می تواند مستقیماً در وب سایت وردپرسی شما قرار داده شود و یا به عنوان یک لینک مستقیم ایمیل شود. با این امکان شما به یک پلتفرم وابسته نیستید و در صورت داشتن لیست ایمیل می توانید نظرسنجی را به لیست ایمیل خود ارسال کنید.

مرحله ۴: نظرسنجی را با افیلیت مارکترهای خود به اشتراک بگذارید

با در دست داشتن فرم گوگل ایجاد شده، در نهایت آماده دعوت از افیلیت مارکترها و شرکت‌های افیلیت همکارتان برای پاسخگویی هستید. همانطور که در مرحله قبل ذکر شد، می‌توانید لینکی به فرم گوگل را برای شرکت‌های افیلیت ایمیل کنید یا آن را مستقیماً در سایت وردپرسی خود قرار دهید.

برای کسب بهترین نتایج، مطمئن شوید که درخواست شما جاذبه‌ای قوی برای افیلیت مارکترهای شما داشته باشد و از آنها بخواهید که نظرسنجی را تکمیل کنند. حتی می‌توانید پاداش و جایزه‌ای مانند شرکت در قرعه‌کشی برای کسانی که نظرسنجی را تکمیل می‌کنند در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید بیشتر مایه بگذارید، یک انگیزه و مشوق پولی کوچک می تواند نرخ پاسخ شما را تا ۳۰٪ افزایش دهد.

جمع‌بندی

انجام یک نظرسنجی می تواند به شما کمک کند تا در جریان خواسته ها و نیازهای شرکت های افیلیت خود باشید و از وفاداری اعضای برنامه افیلیت خود اطمینان حاصل کنید. همچنین اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی بهبود برنامه افیلیت شما در جذب افیلیت مارکترهای جدید در اختیار شما قرار می دهد.

برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن نظرسنجی خود، می توانید مراحل ذکر شده در بالا را اجرا کنید:

  • اهداف خود را تعیین کنید.
  • سوالات هدفمند ایجاد کنید.
  • پیش نویس نظرسنجی را در فرم ساز آنلاین ایجاد کنید
  • نظرسنجی را به صورت ایمیل یا قرار داده شده در وب سایت خود با شرکت های افیلیت همکار خود به اشتراک بگذارید.