8 راه برای افزایش محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC)

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
8 راه برای افزایش محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC)

تولید محتوا در حضور آنلاین برند شما بسیار مهم است و اگر به درستی انجام شود، مزایای بسیار باارزشی برای شرکت شما دارد. با این حال، تولید محتوای با کیفیت اغلب کاری وقت گیر، پرهزینه و جمعی است.

 حال اگر راه دیگری برای به دست آوردن محتوای باکیفیت و با هزینه کم وجود داشته باشد، چه؟ چه می شود اگر این نوع محتوا از قبل وجود داشته باشد و امتحانش را پس داده باشد و ثابت کند که قدرتمندتر و معتبرتر از سایر استراتژی های بازاریابی است؟

محتوای تولید شده توسط کاربر یا (UGC (User-Generated Content راه حلی برای بسیاری از مشکلاتی است که برندها در حضور آنلاین خود با آن مواجه هستند. به دلیل سادگی و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، به سرعت به یکی از مطلوب ترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است.

اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر

با استفاده از محتوای طرفداران و دنبال کنندگان خود، می توانید در برند خود اعتماد ایجاد کنید و روابط خود را با پایگاه مشتریان خود تقویت کنید.

pasted-image-0-13.png

تحقیقات نشان می‌دهد که 85 درصد از مصرف‌کنندگان UGC را بیشتر از محتوای برندها تأثیرگذار می‌دانند و یک نظرسنجی جداگانه نشان داد که 60 درصد از مردم می‌گویند که UGC معتبرترین نوع محتوا است (در مقایسه با تنها ۲۰ درصد برای محتوای تولید شده توسط برند). بنابراین صرف زمان برای تولید محتوای کاربران به جای تولید محتوا توسط خود برند امری منطقی به نظر می‌رسد.

محتوای تولید شده توسط کاربر UGC همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا منشن‌ها (اشاره‌ها) و مکالمات مربوط به نام تجاری خود را ردیابی کنید، و به شما بینشی در مورد اینکه مصرف‌کنندگان در مورد محصولات و خدمات شما چه فکری می‌کنند، ارائه می‌دهد و بر مشکلات شما ا به شما گوش زد می‌کند.

در نهایت، محتوای تولید شده توسط کاربر به برند شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنید و امکان صرف زمان را برای تمرکز بر سایر جنبه های عملیات تجاری فراهم می‌کند. تحقیقات Magisto نشان می‌دهد که کاربران تلفن همراه به طور متوسط هر ماه حدود ۱۵۰ عکس می‌گیرند. با چنین مزایایی که محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد می‌کند، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه می‌توان یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر UGC را با موفقیت شروع کرد. برای آشنایی با روش‌های افزایش محتوای تولید شده توسط کاربران، با آکادمی افیلیو، بزرگ‌ترین پلتفرم همکاری فروش در ایران، همراه باشید.

روش‌های افزایش محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

۱) پلتفرم خود را هوشمندانه انتخاب کنید

برای اینکه کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر UGC موثر واقع شود، باید حضور آنلاین قوی داشته باشید. با این حال، برای برندهایی که هنوز تعداد زیادی دنبال‌کننده به دست نیاورده‌اند، اولین کاری که باید انجام دهند این است که مشخص کنند مخاطبان آن‌ها بیشتر وقت خود را در کدام رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

علاوه بر این، شما باید درک عمیقی داشته باشید که کدام نوع محتوا در هر پلتفرم رسانه اجتماعی بهتر عمل می کند. به عنوان مثال، توییتر فضای مناسبی برای محتوای متنی و کوتاه است در حالی که اینستاگرام بهترین گزینه برای محتوای بصری است.

محتوایی که برای هر پلتفرم توصیه می‌شود این چنین است:

  • فیس بوک: ویدیوها و محتوای حرفه‌ای و کارشده
  • اینستاگرام: عکس های با وضوح و کیفیت بالا، نقل قول ها، استوری
  • توییتر: اخبار، پست های وبلاگ و فایل های GIF
  • لینکدین: محتوا با تمرکز بر حوزه مشاغل، اخبار شرکت و محتوای کاری
  • پینترست: اینفوگرافیک و راهنمای تصویری گام به گام

هنگام درخواست محتوا، به یاد داشته باشید که چیزهایی را که نیاز دارید واضح و مختصر بگویید. اغلب، افراد از به اشتراک گذاشتن محتوایشان با برندها به امید برجسته شدن و مورد توجه‌ قرار گرفتن خوشحال می‌شوند، اما بدون دستورالعمل های مشخص، در نهایت با تعداد زیادی محتوای غیرقابل استفاده و با کیفیت پایین مواجه خواهید شد.

۲) هشتگ های قدرتمند ایجاد کنید

هشتگ ها برای برند شما بسیار ارزشمند هستند زیرا به شما امکان می دهند محتوای خود را دسته‌بندی کنید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. کوان لی از بافر می گوید:

“یک هشتگ فوراً دامنه توئیت شما را به فراتر از کسانی که شما را دنبال می کنند گسترش می‌دهد تا به هر کسی که به آن عبارت هشتگ یا کلمه کلیدی علاقه‌مند است دسترسی پیدا کند.”

هنگام اجرای یک کمپین هشتگی، مهم است که زیاده روی نکنید. تحقیقات Buddy Media نشان می‌دهد که توییت‌های دارای هشتگ دو برابر بیشتر از موارد بدون هشتگ تعامل دارند، اما استفاده از بیش از ۲ هشتگ در واقع می‌تواند سطح تعامل شما را تا ۱۷ درصد کاهش دهد:

pasted image 0 (24).png

کمپین ShareaCoke# کوکاکولا را به خاطر دارید؟ این یکی از فراموش نشدنی‌ترین کمپین‌های هشتگی است که تا به حال ایجاد شده است که باعث شد کوکاکولا حدود 25 میلیون دنبال کننده جدید فیس بوک داشته باشد. بیش از 500 هزار عکس به اشتراک گذاشته شد و مردم 6 میلیون بطری کوکای مجازی ایجاد کردند.

pasted image 0 (25).png

چیزی که باید در مورد این کمپین تحسین شود، سادگی آن است. تاکید زیادی بر داستان سرایی فردی داشت که جرقه مکالمات ارگانیک را زد، بنابراین، مصرف‌کنندگان بدون اینکه حتی فکر کنند برند را تبلیغ می‌کنند، در این کمپین شرکت کنند. این هشتگ به خودی خود جذاب است، به راحتی قابل یادآوری است و شامل یک دعوت به اقدام (CTA) است که باعث می شود مصرف کنندگان به فروشگاه ها سرازیر شوند و به دنبال بطری هایی با نام خود بر روی آن باشند.

۳) نظرات مشتریان مستقل را جمع آوری کنید

نظرات مشتریان سنگ بنای هر استراتژی موفق محتوای تولید شده توسط کاربر UGC است. طبق نظرسنجی BrightLocal%20Collect%20Independent,read%20negative%20reviews):

۹۱ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های فردی اعتماد دارند

۶۸ درصد از مصرف کنندگان قبل از اعتماد به یک برند باید حداقل چهار محتوای بررسی را ببینند.

۴۰ درصد از مصرف کنندگان پس از خواندن نظرات منفی، استفاده از یک کسب و کار را متوقف می کنند.

pasted image 0 (29).png

با این اوصاف، خود بررسی‌ها به اندازه پلتفرمی که بر روی آن ایجاد شده اند قدرتمند هستند، به همین دلیل است که جمع آوری نظرات از وب سایت های بررسی شخص ثالث (third-party) مهم است. این به مشتریان نشان می‌دهد که داده ها را دستکاری نمی کنید. مصرف کنندگان باهوش امروزی می توانند نظرات جعلی را از یک فرسخ دورتر تشخیص دهند و آن‌ها را بهتر از اعتماد به برندی که مرتباً رتبه های 5 ستاره عالی را کسب می کند، می دانند.

بررسی‌ها، چه مثبت باشند چه منفی، به مصرف‌کنندگان شما کمک می‌کنند تا تصمیم‌گیری آگاهانه در خرید داشته باشند. در حالی که ممکن است وسوسه شوید تمام نظرات منفی در مورد برند خود را پاک کنید، اما هنوز هم محتوای تولید شده توسط کاربرهایی (UGC) ارزشمندی هستند که نظرات صادقانه کاربران واقعی را بازتاب می دهند. بازخورد مشتری می تواند به روشن کردن مواردی که باید با محصول یا خدمات شما بهبود یابد کمک کند، چیزی که نه تنها به نفع خریدار بعدی، بلکه به نفع کل کسب و کار شما است.

۴) یک مسابقه اجرا کنید

اجرای یک مسابقه می‌تواند به ایجاد سر و صدای مورد نیاز در مورد برند شما کمک کند. مسابقات نه تنها به افزایش حجم ارسالی محتوای تولید شده توسط کاربر UGC کمک می کند، بلکه به افزایش کیفیت آنها نیز کمک می کند.

کلید اجرای یک مسابقه موفق این است که مطمئن شوید که پاداش به اندازه کافی برای تشویق به مشارکت جذاب است. همچنین باید تاکید کنید که جوایز محدود هستند، زیرا این کار باعث می‌شود طرفداران شما آثار خلاقانه‌تری تولید کنند.

با این حال، هنگام ایجاد یک مسابقه، مهم است که همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید. به هر حال، شما می خواهید افراد بیشتری شرکت کنند، نه اینکه آنها را با مکانیسم های مسابقه پیچیده بترسانید.

Libby’s، برند محبوب میوه و سبزیجات، این کار را با سرمایه گذاری در یکی از تعطیلات مورد علاقه آمریکا به خوبی اجرا کرد. آنها با هشتگ #Cansgiving و #Contest طرفداران خود را تشویق کردند تا تصاویری از آنچه که به خاطر آنها سپاسگزار هستند را منتشر کنند. آنها حتی با ارائه یک صفحه کمپین اختصاصی که در آن طرفداران می توانند برای دریافت ایمیل‌های بازاریابی در آینده شرکت کنند، کمپین را مفیدتر کردند.

چیزی که در مورد این مسابقه زیباست این است که ساده و متمرکز بر مصرف کننده است. به غیر از پاداش ده نفر از طرفداران با مجموعه ای از محصولات لیبی و 350 دلار برای وعده عید شکرگزاری آنها، این شرکت حتی برای نشان دادن ارزش بالای کار مخاطبان از این نیز فراتر رفت. آنها به هر برنده اجازه دادند تا از بین سه موسسه خیریه منتخب خود – City Harvest، Children’s Hunger Alliance، و Meals on Wheels America – انتخاب کند که Libby’s باید به کدام یک کمک مالی بپردازد.

pasted image 0 (27).png

۵) پاداش ارائه دهید

هیچ چیز دیگری جز پاداش دادن به تلاش های کاربران نمی تواند انگیزه ایجاد کند. ارائه جوایز برای کارهایی که کاربران انجام می‌دهند، واکنشی ارگانیک و خودجوش را برمی‌انگیزد که حتی گران‌ترین کمپین‌های بازاریابی نیز نمی‌توانند به راحتی انجام دهند.

یکی از بهترین چیزها در مورد جوایز این است که معمولاً برای به دست آوردن آنها نیازی به کار زیادی ندارند. اغلب، ایجاد یک ویدیو، عکس یا نقد و بررسی کوتاه فقط چند دقیقه طول می‌کشد، بنابراین تشویق طرفداران برای شرکت کردن بسیار آسان است.

علاوه بر این، پاداش ها همیشه نباید گران باشند. برخلاف جوایز مسابقه، پاداش می تواند به سادگی بازنشر یک توییت یا نمایش مقاله آنها در وب سایت شما باشد. همین حرکات ساده کافی است تا اعتباری که طرفداران متعهد شما شایسته آن هستند به رسمیت شناخته شود. این کار نه تنها باعث می شود که آنها احساس کنند بخشی از برند شما هستند، بلکه می تواند کاربران جدید را نیز برای ارسال محتوای جدید ترغیب کند.

کمپین #TravelForReal هتل های Loews نمونه کاملی از استراتژی محتوای تولید شده توسط کاربر UGC است که به درستی انجام شده است. آنها متوجه شدند که مهمانان عکس های اقامت در هتل در تعطیلات خود را به اشتراک می گذارند و برای آن‌ها هشتگ می گذارند و زمانی که عکس های مهمانان خود را مجدداً منتشر می کنند، بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

Loews تصمیم گرفت به جای استخدام بازیگران یا مدل ها برای تبلیغ برند خود، از مهمانان واقعی هتل تجلیل کند. تشویق مهمانان هتل برای به اشتراک گذاری تجربیات خود در تعطیلات، اعتبار برند را ارتقا می‌دهد و به مهمانان آینده نگاهی اجمالی و واقعی از آنچه می توانند بدون هیچ ترفند دوربین حرفه ای و ادیت آنچنانی تجربه کنند، ارائه می دهد.

pasted image 0 (28).png

یک نکته مهم: مردم به تصاویری که افراد واقعی و سبک زندگی آنها را به تصویر می‌کشند، نسبت به تصاویری که توسط یک برند بازآفرینی می‌شوند، واکنش مطلوب‌تری نشان می‌دهند. اجازه دادن به مخاطبان برای گفتن داستان های خود، برند شما را بیشتر انسانی می کند و باعث می‌شود شما واقعی تر به نظر برسید.

۶) از یک علت حمایت کنید

یکی از راه‌های برقراری ارتباط معتبر با مخاطبان، حمایت از هدفی است که با ارزش‌های برند شما همسو باشد. این به طرفداران شما نشان می‌دهد که شما صرفاً برای فروش وجود ندارید، بلکه به این دلیل که چشم‌انداز بزرگ‌تری برای پاسخگویی به نیازهای بسیاری دارید.

کمپین Aerie با هشتگ AerieREAL# زندگی بسیاری از زنان را تغییر داد. در مورد ویرایش بیش از حد عکس زنان در تبلیغات و بازاریابی و تأثیر آن بر عزت نفس زنان، بحث‌هایی وجود داشت. برای اتخاذ موضع در مورد این موضوع، Aerie، برند لباس زیر و لباس خواب زنانه شرکت American Eagle، تصمیم گرفت به ازای هر کاربر اینستاگرامی که یک عکس ویرایش نشده از خود در حالی که لباس شنا پوشیده است منتشر کند ، 1 دلار به انجمن ملی اختلالات خوردن اختصاص دهد.

Aerie حتی کمپین خود را با نشان دادن زنانی که مشکلات سلامتی دارند به عنوان مدل سوتین خود رو به جلو برد. برخی از چهره های جدید Aerie شامل زنان مبتلا به استومی، ویتیلیگو، سندرم داون و عصاهای بازویی می‌شود. با انجام این کار، Aerie زنان را قادر می سازد تا احساس راحتی و دید مثبتی در مورد بدن خود داشته باشند.

۷) یک گروه بتا راه اندازی کنید

چیزی که در مورد مصرف کنندگان امروزی وجود دارد این است که آنها عاشق مشارکت و شنیده شدن هستند، به همین دلیل است که تشکیل یک گروه بتا یکی از ساده ترین راه ها برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر UGC بدون تلاش زیاد است. تنها کاری که لازم است این است که به گروهی از طرفداران یا مشتریانی که از قبل به برند شما علاقه مند هستند پیامی انتفال کنید و به آنها اطلاع دهید که در حال حاضر یک پیشنهاد برای تعداد محدودی از افراد دارید. اگر خدمات اشتراکی را می فروشید، می تواند یک کد کوپن، یک نمونه رایگان یا یک استفاده آزمایشی رایگان باشد.

این کار به ویژه در صورتی مفید است که قصد دارید محصول، خدمات یا ویژگی جدیدی را راه اندازی کنید. نزدیک شدن به تعدادی منتخب برای شرکت در مرحله آزمایش بتا قبل از انتشار برای عموم، آن کاربران را هیجان زده می کند، نه تنها به این دلیل که می توانند آخرین پیشنهادات شما را به صورت رایگان آزمایش کنند، بلکه به این دلیل که به آنها این پیام را می‌رسانید که بازخورد آنها اهمیت دارد.

با اجازه دادن به این افراد، در حال ساختن جامعه ای هستید که همیشه می توانید برای ارائه نظر و بینش صادقانه آن‌ها در مورد هر گونه امکان جدید اضافه‌شده به محصول یا خدمات، روی آن حساب کنید. این به شما این امکان را می دهد که تنظیمات و تغییرات لازم را زودتر انجام دهید و از اشتباهات  پرهزینه جلوگیری کنید.

۸) تعامل با کاربران را فراموش نکنید

تعامل منظم به برند شما شخصیتی می‌دهد که مخاطبان شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. از این گذشته، اگر اغلب با دنبال‌کنندگان خود ارتباط برقرار نمی‌کنید یا محتوای بسیار کمی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می گذارید، درخواست ناگهانی برای همیاری ممکن است غیرمعمول به نظر برسد.

تنها در صورتی می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که افکار و تجربیات خود را در مورد برند شما به اشتراک بگذارند که به خوبی با آن‌ها رفتار کنید. در بحث‌های انجمنی شرکت کنید، به سؤالات پاسخ دهید و با مهربانی به بازخوردها واکنش نشان دهید. کمک کننده باشید، به آن‌ها توجه داشته باشید.

اگر به تازگی یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر UGC را راه اندازی کرده اید، فراموش نکنید که از طرفداران خود تشکر کنید و از مطالب ارسالی آنها تعریف کنید. اگر نتوانید از آنها قدردانی کنید، ممکن است کاربران علاقه خود را نسبت به هر آنچه در آینده ارائه می‌دهید از دست بدهند. همچنین، به یاد داشته باشید که محتوای ارزشمند را به طور مداوم پست کنید، زیرا به ایجاد حس همراهی از سوی مخاطبان شما کمک می کند.

جمع‌بندی

مصرف کنندگان باهوش امروزی نظرات و نقد و بررسی کاربران را بر محتوای تولید شده توسط برند ترجیح دهند، و این امر باعث می شود که محتوای تولید شده توسط کاربر UGC از هر محتوای برند محور دیگری قدرتمندتر باشد. با سرمایه گذاری بر روی محتوای تولید شده توسط مشتریان خود، می توانید برندی با شخصیت، معتبر و قابل اعتماد بسازید.