چگونه از بازاریابی ایمیلی در افیلیت مارکتینگ بهره ببریم؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
چگونه از بازاریابی ایمیلی در افیلیت مارکتینگ بهره ببریم؟

هر روز صبح مردم سراسر جهان از خواب برمی‌خیزند، موبایل خود را چک می‌کنند، بر روی آیکونی در گوشی خود کلیک می‌کنند و از  ده‌ها ایمیلی که هیچ وقت آن‌ها را باز نخواهند کرد عبور می‌کنند.

در واقع، در سال ۲۰۱۸، ۸۲ درصد از ایمیل های بازاریابی هرگز باز نشدند. مهم نیست که پیشنهادات درون ایمیل‌ها چقدر خوب و مناسب باشد، متأسفانه این ایمیل ها هرگز خوانده نمی‌شوند.

با این داده‌ها ممکن است راه اندازی یک وبلاگ در مورد بازاریابی ایمیلی کار اشتباهی باشد اما Hubspot اخبار مثبتی در مورد بازاریابی ایمیلی ارائه می دهد: تا سال ۲۰۱۹، تخمین زده می شود که ۵.۶ میلیارد حساب ایمیل فعال وجود داشته باشد، و ۹۹٪ از مصرف کنندگان هر روزه ایمیل خود را چک می کنند.

صبر کنید، چه اتفاقی افتاد؟ ایمیل ها هرگز باز نمی شوند اما میلیاردها نفر ایمیل خود را روزانه چک می کنند؟

خوب، بازاریابی ایمیلی یک بازی پیچیده و دشوار است و زمانی که صحبت از ایجاد یک لیست افیلیت مارکتینگ ایمیلی به میان می‌آید، پیچیده‌تر نیز می‌شود. در این مطلب از آکادمی افیلیو، ما قصد داریم تمام مبانی بازاریابی ایمیلی را شرح دهیم و راهنمایی جامع برای آن ایجاد کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه می توانم افیلیت مارکتینگ ایمیلی را شروع کنم؟

اگر در افیلیت مارکتینگ از طریق ایمیل یک تازه وارد هستید، از کجا باید شروع کنید؟

خوب، همینجا، خواندن این پست وبلاگ افیلیو، جای خوبی است. (همچنین می‌توانید پست انواع افیلیت مارکتینگ؛ کدام یک برای من مناسب‌تر است؟ مراجعه کنید و با افیلیت مارکتینگ ایمیلی و سایر انواع افیلیت مارکتینگ بیشتر آشنا شوید)

اما یک هشدار صادقانه: بازاریابی ایمیلی علاوه بر اینکه گاهی اوقات سخت است، نیاز به آزمون و خطا دارد. نکته مثبت این است که روزانه ۲۶۹ میلیارد ایمیل در سراسر جهان ارسال می شود، بنابراین فرصت های زیادی برای تمرین و پیشرفت خواهید داشت. در ادامه راهنمای ۹ مرحله ای ما را برای افیلیت مارکتینگ ایمیلی بخوانید.

مرحله 1: یک ارائه دهنده خدمات ایمیلی (ESP) انتخاب کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید ماجراجویی افیلیت مارکتینگ ایمیلی خود را شروع کنید، اولین قدم انتخاب یک ارائه دهنده خدمات ایمیل (Email Service Provider) است. در حالت ایده‌آل، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بتواند حجم زیادی از ایمیل‌های ارسالی را مدیریت کند، تجزیه و تحلیل‌های باکیفیتی ارائه دهد و به‌ویژه برای افیلیت مارکتینگ بهینه شده باشد.

هنگامی که ESP خود را انتخاب کردید، با رابط کاربری راحت باشید و آن را امتحان کنید و تا آنجا که می توانید در مورد تجزیه و تحلیل‌های ارائه شده سر در بیاورید. با اصطلاحات صنعت بازاریابی ایمیلی مانند نرخ کلیک، ایمیل تراکنشی و آزمایش چند متغیره (معروف به “تست A/B”) آشنا شوید.

همچنین، بسیار مهم است که به عنوان یک ارسال‌کننده ایمیل، از مقررات حفاظت از داده ها مانند GDPR پیروی کنید. اطلاعات خود را در مورد اینکه چگونه می توانید قبل از شروع به ارسال ایمیل از نقض این قوانین جلوگیری کنید افزایش دهید.

مرحله 2: یک صفحه فرود (Landing Page) ایجاد کنید.

برای داشتن یک کمپین ایمیلی موثر، به افرادی نیاز دارید که ایمیل ها را به آنها ارسال کنید. به همین دلیل است که باید در اسرع وقت شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنید. اگر از صفر شروع می کنید، یک صفحه فرود یا وب سایت با فرم هایی برای تکمیل توسط بازدیدکنندگان، به عنوان پایه ای برای رشد مشترکین خود ایجاد کنید. این کار همچنین یک URL در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را به راحتی از طریق رسانه های اجتماعی، آپارات و یوتیوب و انجمن های آنلاین به اشتراک بگذارید.پ

pasted-image-0-1-980x552.png

اکثر ESP ها دارای یک سازنده صفحه فرود هستند که به جمع آوری ایمیل کمک می کند. در صورتی که وب سایت ندارید، ایجاد صفحه فرود را آسان‌تر می کند. از طرف دیگر، اگر صفحه فرود یا قیف قوی‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از سرویس‌های طراحی صفحه فرود استفاده کنید.

صحبت از تبلیغ این که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، صفحه فرود را فرصتی برای شروع تعریف برند خود در نظر بگیرید. اعتماد عامل بزرگی در نرخ‌های باز است و ایجاد تصویر برند همخوان نقش زیادی در ایجاد اعتماد مصرف‌کننده دارد. (در مورد نرخ های باز، مقاله ما را در مورد به روز رسانی حریم خصوصی اپل در iOS 15 و چگونگی تغییر بازاریابی ایمیلی در آینده بررسی کنید.)

هنگام تبلیغ اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، صفحه فرود را فرصتی برای شروع تعریف برند خود در نظر بگیرید. اعتماد عامل بزرگی در نرخ‌ باز شدن ایمیل است و ایجاد تصویر برند مناسب نقش زیادی در ایجاد اعتماد در مصرف‌کننده دارد.

مرحله ۳: ایمیل خوش آمدگویی بنویسید.

گام بعدی ایجاد یک ایمیل پاسخ خودکار برای خوش آمدگویی است که می تواند برای مشترکین جدید ارسال شود. به نظر کارشناسان اولین ایمیل باید در روز اشتراک ارسال شود، اغلب بلافاصله پس از اشتراک. محتوای ایمیل برای این پیام باید شامل یک سلام گرم و خلاصه ای سریع از آنچه مشترکین می توانند از شما یا شرکت شما انتظار داشته باشند باشد. همچنین ممکن است درخواست کنید که دامنه ایمیل شما را در لیست سفید قرار دهند. علاوه بر این شما باید آیکون های اجتماعی را به ایمیل خود اضافه کنید تا مکان های دیگری که برند شما به صورت آنلاین حضور دارد را به مشترکین معرفی کنید.

خودکارسازی این پیام خوشامدگویی به شما این امکان را می‌دهد که روی هر مشترک جدیدی که دریافت می‌کنید تأثیر خوبی بگذارید. به یاد داشته باشید، این اولین تعاملی است که مشترکین شما با شما خواهند داشت، بنابراین در مورد آنچه می گویید و نحوه بیان آن کاملاً فکر کنید.

خبر خوب این است که هیچ چیز غیر قابل تغییر نیست. همیشه می‌توانید یک ایمیل خوش‌آمدگویی جدید ایجاد کنید یا یک اسپلیت تست اجرا کنید تا از عملکرد بهینه ایمیل مطمئن شوید.

همانطور که فرا می گیرید چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی نه، بعداً می توانید ایمیل خوش آمدگویی را به یک سری متوالی از ایمیل‌های خوش آمدگویی تبدیل کنید تا مشترکین لیست ایمیل خود را به مشتری تبدیل کنید. (چه برای محصولات خودتان و چه برای محصولاتی که به عنوان یک افیلیت مارکتر تبلیغ می کنید)

مرحله ۴: شروع به رشد لیست مشترکین خود کنید.

پس از انجام مراحل یک و دو لیست ایمیل شما ممکن است شروع به بزرگ شدن کرده باشد، اما برای اینکه بتوانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید، باید لیست را به صورت چشمگیری رشد دهید. در ادامه به چند تاکتیک می‌پردازیم که می تواند به شما کمک کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو می تواند به رشد ترافیک ارگانیک شما کمک کند. برای رتبه گرفتن در عبارات مرتبط کلیدی در نتایج موتورهای جستجو، محتوا را به وب‌سایت خود اضافه کنید و یک فرم برای جمع‌آوری ایمیل‌ بازدیدکنندگان ارگانیک سایت قرار دهید.

باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از محتوای سایت و فرم به عنوان یک ابزار بازاریابی، مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً خوب است و برای بازدیدکنندگان مفید است. این محتوا نشانگر برند شماست، بنابراین باید طوری باشد که ارزش کافی برای تشویق بازدیدکنندگان به ثبت ایمیل داشته باشد. نوشتن محتوای جذاب کار هر کسی نیست، بنابراین اگر می‌دانید که در این کار مهارت ندارید، یک کپی‌نویس استخدام کنید و از او بخواهید تا در این کار به شما کمک کند.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک افراد را به وب سایت یا لندینگ پیج شما هدایت می کند، جایی که بعضی از بازدیدکنندگان ممکن است به مشترکین ایمیل تبدیل شوند. بسته به بودجه‌تان، ممکن است با تبلیغات پولی کم شروع کنید یا با تبلیغات زیاد پیش بروید، اما خبر خوب این است که حتی یک نیروی کم نیز می‌تواند رشد لیست ایمیل شما را به جلو ببرد. ورود به تبلیغات پولی به خودی خود یک ماجراجویی است، بنابراین قبل از اینکه هزینه‌های تبلیغاتی خود را بیش از حد سنگین کنید، این تخصص را یاد بگیرید.

بازاریابی مشترک و تبلیغات متقابل

آیا بازیگران اصلی صنعت خود را می شناسید؟ اگر نه، چندان اشکالی هم ندارد، همه از یک جایی شروع می کنند. اما باید فهرستی از افرادی که می خواهید بشناسید تهیه کنید و شبکه سازی را به بخشی جدایی ناپذیر از روال کار خود تبدیل کنید.

هنگامی که نمایشی قوی و فهرستی از مشتریان پر پتانسیل در اختیار داشته باشید، می توانید رشد سریع‌تری را مشاهده کنید. بسته به جایگاه کسب و کار مقابل، یک معامله برای تبلیغات متقابل در لیست ایمیل یا وبلاگ یکدیگر انجام دهید. شبکه‌سازی با افرادی که در صنعت شما هستند برای اولین دفعه کار بسیار سختی است، به خصوص برای افراد درونگرا. همانطور که گفته شد، تبلیغ متقابل (Cross-Promotion) یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای رشد لیست ایمیل شماست، زیرا شما  یک معرفی معتبر دریافت می‌کنید.

مرحله ۵: محتوای خود را بهتر و بهتر کنید.

همانطور که لیست ایمیل شما بزرگ می شود، ممکن است بخواهید حضور آنلاین خود را نیز افزایش دهید. محتوا راه شماره یک برای بهبود رتبه سایت شما است و محتوای بهتر نیز باعث افزایش مشترکین می شود. شما همچنین می توانید از محتوا در کانال های اجتماعی خود استفاده کنید.

اگر نویسنده محتوا نیستید، نگران نباشید: بدون توجه به سطح تجربه شما، روش هایی برای افزایش کیفیت محتوای شما وجود دارد. در اینجا چند پیشنهاد ارائه می‌دهیم.

مخاطب خود را بشناسید

ابتدا، هر زمان که محتوای ویدیویی یا محتوایی در وبلاگ وب سایت خود ایجاد می کنید، به خاطر داشته باشید که با چه افرادی صحبت می کنید. محتوایی را که ایجاد می کنید به گونه ای تنظیم کنید که مهم و مرتبط با دموگرافیک مخاطبان شما باشد. درست است، جذب مخاطبان با دموگرافیک جدید مهم است، اما شما باید قبل از هر چیز به مخاطبان فعلی خود اهمیت دهید.

حواستان به ربات ها باشد

بله، اگر مردم علاقه ای به خواندن محتوای شما نداشته باشند، محتوای شما اصلاً برای شما مفید نخواهد بود. اما نادیده گرفتن الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، الگوریتم یوتیوب یا الگوریتم فیس بوک نیز به همان اندازه مشکل ساز است. اگر محتوای خودتان را با در نظر گرفتن معیارهای سئو و تعامل ایجاد نکنید، حداکثر ارزش را از محتوای تولید شده دریافت نخواهید کرد.

از محتوای لیستی استفاده کنید

یک حقیقت را با شما در میان می‌گذاریم: مردم عاشق لیست‌ها هستند. علوم اعصاب به صورت گسترده این پدیده را توضیح می‌دهد. بنابراین حتماً محتوای لیستی را در میان محتواهای خود قرار دهید. عملکرد بهتر آن را نسبت به سایر محتواهای بدون لیست مشاهده خواهید کرد.

از تصاویری که درکشان ساده است استفاده کنید

وجود تعداد کلمات زیاد در یک صفحه استرس زا هستند. گنجاندن اینفوگرافیک‌های معنی‌دار یا تصاویر مناسب می‌تواند به درک عمیق‌تر منجر شود و مخاطبان شما را درگیر کند. با این حال، خطوط قرمزی وجود دارد. از تصاویر گیج‌کننده و احساسی در ایمیل یا کپی خود استفاده نکنید. مردم عموماً با این نوع تاکتیک ها از شما دور می شوند.

مرحله ۶: محتوا را به صورت هوشمندانه تبلیغ کنید.

اکنون که گام‌های راه‌اندازی را انجام داده‌اید، در مکان مناسبی برای تعیین نحوه خودکارسازی و رشد بازاریابی ایمیلی خود هستید. زمان کسب درآمد از ایمیل های شما فرا رسیده است، اما باید مراقب باشید که ESP و مخاطبان خود را با تبلیغات غیرمسئولانه آزار ندهید.

از پیوند دادن کاری که در ایمیل انجام می دهید با کانال های اجتماعی خود نترسید، برخی از موفق ترین استراتژی های ایمیل شامل ارسال ترافیک از طریق ایمیل به یک صفحه اجتماعی برای افزایش تعامل و ریچ است.

مرحله ۷: به افزایش لیست مشترکین خود ادامه دهید.

در این مقطع، شما باید شتاب رشد لیست ایمیل خود را احساس کنید. شاید شما شاهد افزایش درآمد از کمیسیون های افیلیت مارکتینگ هستید یا شاید متوجه شده اید که نرخ کلیک شما در حال افزایش است. در هر صورت، اکنون زمان خوبی است که به لیست مشترکین خود مراجعه کنید و آن را بررسی کنید. در اینجا چند راه سریع برای حفظ و رشد لیست شما وجود دارد:

  • مطمئن شوید که تمام محتواهای دارای شما یک فرم است.
  • شبکه‌سازی را امتحان کنید (دوباره) و آن را ادامه دهید.
  • برای یک دوره بازاریابی ایمیلی ثبت نام کنید.
  • دکمه های CTA (دعوت به اقدام) را آزمایش و بهینه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری خوبی دارید.

در این مرحله، ممکن است بخواهید فرکانس ایمیل هایی را که به لیست خود ارسال می کنید، افزایش دهید. اگر هفته ای یک بار ارسال می کردید، حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته را نیز امتحان کنید. اگر ۲ تا ۳ بار در هفته انجام می‌دادید، سعی کنید آن را به هر روز هفته افزایش دهید. در طول مسیر، به معیارهایی مانند نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک، لغو اشتراک و درآمد به ازای هر ارسال توجه داشته باشید تا روال ایده‌آل را برای مشترکین خود بیابید.

مرحله ۸: محتوای قفل شده ایجاد کنید.

یکی از راه‌های بسیار عالی برای افزایش مشترکین لیست ایمیلی، ارائه محتواهایی با کفیت بسیار عالی و به صورت پریمیوم است. این به آن معنی است که برای دسترسی به یک راهنمای جامع، یک گزارش کامل  یا یک مقاله آموزنده، بازدیدکننده ابتدا باید در لیست ایمیل شما عضو شود. اکنون، محتوایی که در اختیار بازدید کننده قرار می‌دهید، نمی‌تواند یک چیز سطجی و همینجوری باشد. باید برای مخاطب هدف شما معنادار، مرتبط و آموزش‌دهنده باشد. خیر، شما نمی توانید هر پست وبلاگی را که می‌خواهید قفل کنید.

زیاد تکرار کرده‌ایم اما باز هم می‌گوییم، ممکن است زمان مناسبی برای استخدام یک کپی رایتر باشد. ایجاد یک محتوای با کیفیت کار بسیار مهمی است، به خصوص برای افرادی که نوشتن را دوست ندارند یا در آن مهارت ندارند. این بخش از محتوا در رشد لیست شما و ایجاد ارزش برای مشتریان مهم است، بنابراین هر مسیری که انتخاب می کنید، حتماً آن را جدی بگیرید.

مرحله ۹: تست، تست و باز هم تست بیشتر.

در این جای کار، احتمالاً شما ایمیل های زیادی ارسال کرده اید و اساساً در انتخاب تیتر و موضوعات مجاب کننده حرفه ای هستید. بنابراین، ممکن است تعجب کنید که چطور می توانید نرخ کلیک یا تبدیل خود را بهبود دهید. زمان آن رسیده است که آزمایش چند متغیره یا A/B تست را آغاز کنید.

pasted-image-0-2-980x794.png

اولین گام این است که چند فرضیه در نظر بگیرید و یک برنامه آزمایش تهیه کنید. بینش‌هایی که از طریق آزمایش چند متغیره به دست می‌آورید به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌هایتان را تنظیم کنید و معیارها را بهبود دهید. همچنین بهبود محتوایی که به لیست ایمیل‌تان ارسال می‌کنید، ارزش بیشتری به تجربه مشترکتان می‌افزاید و روابط محکم‌تری بین شما و خوانندگان‌تان ایجاد می‌کند.

از داده‌ها برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد موضوعات، استراتژی‌ها و تیترهایی که استفاده می‌کنید کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که لیستی بسازید که هنگام تبلیغ محصول، بیشتر آماده خرید است.

جمع‌بندی

امیدواریم این ۹ مرحله به شما کمک کند تا به یک متخصص افیلیت مارکتینگ ایمیلی تبدیل شوید. اگر به نظرتان می‌آید که  «بازی طولانی» را انجام می دهید، حق با شماست. افیلیت مارکتینگ ایمیلی کاری زمان‌بر است، اما بازی طولانی زمانی به به ثمر بشیند، نتیجه مداومی خواهد داشت. این جایی است که بازاریابی ایمیلی شما رونق می گیرد و شکوفا می‌شود. بهتر و بهتر کردن ایمیل‌های شما یک برد برای شما و همچنین یک برد برای مشترکان شما است. این کار منجر به ایمیل‌های باز نشده کمتر می‌شود و یک بازی برد برد است.

برای شروع به عنوان یک افیلیت مارکتر ایمیلی، فراموش نکنید که در افیلیو ثبت نام کنید و شروع به تبلیغات محصولات کنید. برای کسب مشاوره رایگان در زمینه افیلیت مارکتینگ فرم مشاوره رایگان افیلیت مارکتینگ را کامل کنید.