۷ نکته مهم در برقراری ارتباط با ناشران جدید همکاری در فروش

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
۷ نکته مهم در برقراری ارتباط با ناشران جدید همکاری در فروش

برای یک کارمند، دریافت مزایا نشان‌دهنده قدردانی از زحماتش است. این پاداش و مزایا باعث حفظ انگیزه و نشاط در کار می‌شود. همینطور وقتی بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش را توسعه می‌دهید، باید برای ایجاد انگیزه و حفظ روابط با شرکای خود به دنبال همین رویکرد باشید. باید برای انجام کارهایی فراتر از پرداخت کمیسیون برنامه‌ریزی کنید. در این مطلب ۷ روش آورده شده که برای همکاری بهتر با شرکای خود می‌توانید به‌کار ببرید تا آن‌ها را شادتر و باانگیزه‌تر نگه دارید. روش‌هایی که شاید تا امروز به آن‌ها فکر نکرده بودید.

۱. پاداش غافل‌گیرکننده اولین فروش

istockphoto-1303504130-170667a.jpg

یک راه عالی برای آن که بتوانید در سیستم همکاری در فروش، رابطه سازنده و خوبی ایجاد کنید، ارسال پاداش غافل‌گیرکننده پس از انجام اولین فروش است. لازم نیست این هدیه بزرگ باشد؛ آن را متناسب با درآمد حاصل از فروش انتخاب کنید. یک کارت تخفیف برای خرید یا یک ماگ دارایِ نشانِ برند هم می‌تواند همکارتان را خوشحال کند. خلاقیت خود را در انتخاب این هدیه که قطعا تنها پول نقد نیست، به‌کار ببرید. هدیه بسیار شخصی‌تر و به‌یاد ماندنی‌تر از پول است و همکار افیلیت شما انتظار آن را ندارد. بنابراین حتما برایش دلپذیر خواهد بود.

۲. بسته‌ی برند!

istockphoto-1344764030-170667a.jpg

در ازای میزان مشخصی از فروش، بسته‌ای از کالاهای برند خود را برای همکاران فروش خود بفرستید. با این کار نشان می‌دهید که به چشم کارخانه تولید لید به آن‌ها نگاه نمی‌کنید، بلکه آن‌ها را به‌عنوان عضوی ارزشمند از تیم بزرگ خود می‌دانید. ماگ، پیراهن یا هرچیزی که طرح برند شما را داشته باشد نیز به آن‌ها احساس تعلق خاطر و وفاداری می‌دهد. علاوه بر این‌ها، نمایش نام تجاری شما نه تنها بی‌ضرر است بلکه فرصت بیشتری برای شناختن شما فراهم می‌کند.

۳. یک اتاق ویژه! (VIP)

istockphoto-1140300204-170667a-1.jpg

وبسایت مشهور ردیت برای اعضایی که اکانت طلایی ردیت را هدیه گرفته یا خریده‌اند، یک «انجمن فوق سری» ایجاد کرده است. این انجمن جای خاصی نیست اما همین‌که حس ویژه بودن را انتقال می‌دهد، برای کاربران جذاب است. فراهم کردن یک محیط مجازی خاص برای شرکای افیلیت شما هم می‌تواند همینقدر جذاب باشد و احساس تعلق به چیزی منحصربه‌فرد را به آنان منتقل کند.

مثلا می‌توانید یک گروه تلگرامی فقط برای شرکای همکاری در فروش خود ایجاد کنید. این راه موجب برقراری ارتباط هر یک از آن‌ها با سایر شرکت‌های افیلیت می‌شود. علاوه بر این، راه آسانی برای انتقال سریع اطلاعات به اعضا، پاسخگویی به سوالات احتمالی و فعالیت‌های دیگر نیز خواهد بود.

۴. تشکیل جلسات گاه‌به‌گاه یا وبینار

istockphoto-1220226086-170667a-1.jpg

 برای ایجاد یک رابطه پایدار با شرکایتان، هیچ چیز بهتر از وقت گذاشتن برای آنان نیست. می‌توانید هر چند وقت یک بار جلسه‌ای حضوری یا آنلاین برقرار کنید تا ارتباط کارآمدتر و صمیمانه‌تری ایجاد شود.

اگر ملاقات فیزیکی امکان‌پذیر نیست، پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که تعامل از راه دور را آسان می‌کنند. برگزاری وبینارهای ماهانه با زمان اختصاصی برای پرسش و پاسخ نیز می‌تواند سودمند باشد. موضوع وبینارها می‌تواند ویژگی محصولات یا فعالیت‌های افیلیت‌ها باشد و در ادامه به مکالمه‌ای عمومی ختم شود.

۵. برقراری ارتباط مداوم

istockphoto-1290692464-170667a.jpg

اگر برای تعامل و پاسخ به سوالات همکاران فروش در دسترس نباشید، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید. می‌توانید ساعتی از ساعات اداری هفته را برای این کار در نظر بگیرید تا آن‌ها بتوانند با برقراری ارتباط، مشکلات خود را حل کنند. این کار، به ایجاد یک تجربه خوب و مثمر ثمر کمک می‌کند.

پس در هفته ساعتی را مقرر کنید که با افیلیت‌ها در تماس باشید یا همانطور که گفته شد پایان وبینارها را به این تعامل اختصاص دهید تا آن‌ها بدانند که شما در زمان‌های مشخصی در دسترس هستید. ممکن است گاهی یک شرکت افیلیت بخواهد با شما صحبتی خصوصی داشته باشد، در این‌صورت می‌توانید زمانی را برای این کار هماهنگ کنید. اما این‌که در ساعات اداری منظمی در دسترس باشید نشان‌دهنده تعهد شما به حضور در کنار تیم بزرگتان است.

۶. دسترسی به نسخه‌های جدید

istockphoto-1345096413-170667a.jpg

یکی دیگر از راه‌هایی که حس ویژه بودن را به شرکای افیلیت شما انتقال می‌دهد این است که هر محصول یا تغییر تازه‌ای از شرکت خود را اول به آن‌ها ارائه دهید؛ پیش از آن‌که به عموم اطلاع دهید. مثلا نرم‌افزاری دارید که آپدیت شده؟ اول از همه و برای دو هفته به آن‌ها دسترسی رایگان دهید تا از نسخه تازه استفاده کنند.

این یک راه آسان برای ارائه سرویس ویژه است. علاوه بر این راهی برای دریافت بازخورد درباره محصول یا خدماتی که به‌تازگی راه‌اندازی کردید نیز هست.

اما توجه کنید که شرکت‌های وابسته چقدر به داشتن این خدمات ویژه اهمیت می‌دهند. در مسیر ایجاد وفاداری دقت کنید که چه کاری جواب می‌دهد و چه کاری نه.

۷. کمیسیون تشویقی

istockphoto-1303505398-170667a.jpg

به‌هرحال نمی‌شود انکار کرد که پول حرف اول را می‌زند. شما در ازای حصول نتیجه مورد نظرتان از همکاری در فروش به افیلیت کمیسیون می‌پردازید اما می‌توانید در ازای کسب نتیجه‌ای بالاتر از یک سطح، این مبلغ را بالاتر ببرید تا انگیزه بیشتری ایجاد کنید.

به‌طور مثال پس از گذر از هر ۵ فروش در ۳۰ روز، برای ۳۰ روز بعدی مبلغ کمیسیون را بالاتر ببرید.  

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید افزایش تصادفی کمیسیون در زمان‌های خاص است. این کار به نفع شماست زیرا احتمال افزایش فروش را بالا می‌برد. اما با تعیین کردن زمان محدود برای این افزایش کمیسیون، افیلیت‌ها را همواره مشتاق و باانگیزه نگه می‌دارید زیرا آن‌ها نمی‌توانند حدس بزنند که این اتفاق چه زمانی ممکن است رخ دهد.

البته معمولا پیک فروش در فصل مشخصی اتفاق می‌افتد و این‌که افیلیت‌ها بدانند تنها در این زمان افزایش تصادفی کمیسیون هم اتفاق می‌افتد، برخلاف خواسته شماست؛ زیرا تلاش و فعالیت آن‌ها را در زمان‌های دیگر کاهش می‌دهد. برای حل این مشکل، «زمان تصادفی افزایش نرخ کمیسیون» را در دوره زمانی دیگری قرار دهید تا قابل پش‌بینی نباشد و با این کار آن‌ها را غافل‌گیر کنید و مشتاق نگه دارید.

از روش‌های بالا برای تعامل و ایجاد ارتباط سازنده با افیلیت‌هایی که با شما همکاری می‌کنند استفاده کنید و نظاره‌گر نتایج مثبت این همکاری در فروش باشید. ­