سوشال مدیا مارکتینگ برای FMCG

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
سوشال مدیا مارکتینگ برای FMCG

سوشال مدیا مارکتینگ برای FMCG | رسانه های اجتماعی به سرعت به عنوان یکی از جنبه های مهم بازاریابی دیجیتال شناخته شده اند. رسانه‌های اجتماعی مزایای فراوانی دارند، از جمله  اینکه راهی شخصی‌تر برای دسترسی به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان فراهم می‌کنند. برای صنایع رقابتی مانند غذا یا بهداشت و زیبایی، سرمایه گذاری در بازاریابی رسانه های اجتماعی یا همان سوشال مدیا مارکتینگ می تواند یکی از موثرترین راه های رسیدن به موفقیت باشد. با افیلیو همراه باشید

بازاریابی رسانه های اجتماعی چگونه می تواند به کسب و کارهای FMCG کمک کند؟

۱. ارتقای آگاهی از برند

بخش FMCG در سراسر جهان مملو از محصولات مشابه است که طیف وسیعی برای انتخاب به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد. رسانه های اجتماعی به عنوان پلتفرم مقرون به صرفه می تواند برای افزایش آگاهی از برند مورد استفاده قرار گیرد. برندهای FMCG می توانند به کمک رسانه‌های اجتماعی خود را از شلوغی های موجود در بازار متمایز کنند. این امر همچنین به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا حتی قبل از بازدید از فروشگاه، نظر خود را در مورد برند شکل دهند. این امر  بر تصمیمات خرید آنها تاثیرگذار است. از طریق پست‌های تعاملی، می‌توانید از کاربران دعوت کنید تا با برند شما ارتباط برقرار کنند، تبلیغات و پیشنهادات را به اشتراک بگذارید، برند خود را ارتقا دهید و آگاهی از برند و در نهایت وفاداری به برند را بهبود ببخشید.

موقعیت‌یابی درست برندتان نیازمند حضور در کانال‌های مرتبط برای دستیابی به مخاطبان هدف است. آگاهی از برند درباره حصول اطمینان از این موضوع است که مشتریان بالقوه متوجه می شوند که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می دهید. برای مثال صنعت غذایی پر از رقابت است و این رقابت همیشه در حال افزایش است. رسانه‌های اجتماعی به برندها این فرصت را می‌دهند تا به مردم نشان دهند چرا برندشان انتخاب درست و بهتری است.

۲. مقرون به صرفه است

برخلاف سایر انواع تبلیغات که در آن برندهای FMCG معمولاً منابع قابل توجهی را خرج می کنند و برای دستیابی به مخاطبان بیش از حد تلاش می کنند (مانند تلویزیون، تبلیغات چاپی، رادیو و …) رسانه های اجتماعی بستری است که جوابش را پس داده است. با صدها میلیون کاربری که در این پلتفرم‌ها حضور دارند شما می توانید بودجه تبلیغاتی خود را بسیار اثربخش‌تر هزینه کنید.

ایجاد حساب کاربری در اکثر پلتفرم های اجتماعی رایگان است. با این حال، استفاده از تبلیغات پولی یک راه عالی برای هدف قرار دادن کاربران بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناسی و یا رفتاری است. سرمایه‌گذاری در این شکل از بازاریابی متمرکز شما را قادر می سازد تا بازار مورد نظر خود را هدف قرار دهید و شانس شما را برای ایجاد فروش افزایش می دهد. همچنین بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

تجزیه و تحلیل پیشرفته‌ای که پلتفرم های اجتماعی به شما ارائه می‌دهند این امکان را می دهد که بینشی عمیق از مصرف کنندگان به دست آورید. این امکان بیشتر به ایجاد کمپین ها و محتوای جدیدی کمک می کند که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشند. در دراز مدت، این امر باعث کاهش هزینه های بازاریابی برای برندهای FMCG می شود.

۳. بهبود تعامل، رضایت و حفظ مشتری

در حالی که این احتمال وجود دارد که بسیاری از برندهای FMCG محصولات مشابه شما را ارائه دهند، شما باید به مخاطبان خود دلیلی برای اعتماد به برندتان ارائه دهید. اگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، به آنها گوش دهید و با آنها تعامل کنید، متوجه خواهید شد که اعتماد آن‌ها به برند شما بیشتر می‌شود. این کار را می توان در قالب پاسخگویی به سوالات مربوط به محصول، پاسخ به پست های عمومی و حتی سر و کله زدن با مشتریان ناراضی انجام داد. اگر بتوانید همه این کارها را در رسانه‌های اجتماعی انجام دهید، مخاطبان شما را به عنوان برندی می بینند که اهمیت می دهد. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز برای برندهای FMCG موثر است، زیرا زمانی که اینفلوئنسر مورد اعتماد مصرف‌کنندگان، برند شما را به آنها توصیه کند اعتماد آن‌ها به شما نیز بیشتر خواهد شد.

رسانه‌های اجتماعی نقشی اساسی در رضایت مشتری دارند و زمانی که از آن به درستی استفاده کنید، یک پایگاه مصرف‌کننده وفادار را همراه خود خواهید دید، حتی برخی ممکن است به عنوان “حامیان برند” شما عمل کنند. کاربران به احتمال زیاد برندی را انتخاب می‌کنند که از رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند تا برندی که در رسانه‌های اجتماعی حضور ندارد. این یکی از ساده‌ترین جنبه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است، اما یکی از مواردی است که برند شما را متمایز می‌کند.

به طور خلاصه، مشتریان به دنبال یک برند بی چهره نیستند. آنها به دنبال برندی هستند که لحن، صدا و شخصیت داشته باشد. پیام‌ها و سوال و جواب‌های ساده نیز جواب می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا روابط خود را با کاربران شکل دهید.

۴. بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو

بازاریابی رسانه های اجتماعی فقط به دست آوردن نتیجه از طریق پلتفرم های مورد نظر شما نیست. اکنون رسانه‌های اجتماعی توسط موتورهای جستجو بسیار شناخته شده هستند و آن را به عنوان عاملی در رتبه‌بندی لحاظ می‌کنند. موتورهای جستجو دائما در حال بهبود و تکامل هستند به گونه ای که نیازهای کاربران را برآورده کنند .با استفاده میلیون ها نفر از رسانه های اجتماعی، اکنون رسانه‌های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند رتبه‌بندی است. حالا دیگر فقط داشتن وب‌سایت بهینه‌سازی شده و به روز رسانی وبلاگ کافی نیست. کسب‌وکارهایی که محتوا را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، به موتورهای جستجو نشان می‌دهند ارزشی که به کاربران ارائه می‌دهند و برندشان یکپارچگی دارد.

استراتژی های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای FMCG ها

همه ما پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی و استراتژی های بازاریابی مجدد در رسانه های اجتماعی را می دانیم. اما در اینجا چند نکته از بهترین راه ها برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برند FMCG شما آورده شده است:

برند خود را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی ارتقا دهید

وب سایت برند FMCG، کانال های رسانه های اجتماعی، محتوا و پیام ها باید نشان دهنده برند باشد. ظاهر و احساس لوگوها، اجزا و سبک طراحی و رسانه ها باید با فعالیت آفلاین سازگار باشد. هنگامی که یک کاربر با یک به‌روزرسانی یا پست رسانه اجتماعی مواجه می شود یا وارد وب سایت برند می شود، باید متوجه شود که آن محتوا مربوط به برند شماست.

دیده شدن برند

اولویت برای برندهای FMCG، مالکیت فضای برند خود در کانال های رسانه های اجتماعی است. بسیاری از نام‌های معروف این اولین قدم در بازاریابی را نادیده می‌گیرند. این به آن معناست که وقتی کاربر نام برند را در پلتفرم‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب، توییتر، لینکدین و … جستجو می کند، پروفایل برند باید در معرض دید باشد.

از قدرت ویدیو برای کمک به برجسته شدن برند خود استفاده کنید

ویدئوها به عنوان یکی از پرمصرف ترین اشکال محتوا ظاهر شده اند. رشد گسترده پلتفرم هایی مانند یوتیوب گواه علاقه بسیار کاربران به محتوای ویدیویی است. به همین دلیل، هر استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی موفق برای یک برند FMCG باید شامل یک استراتژی ویدیویی قوی باشد. یکی از مزایای اصلی استفاده از ویدیوها برای محصولات برندها، امکانات و فضای نامحدودی برای خلاقیت است که فراهم می‌کند.

محصولات FMCG خود را به صورت آنلاین بفروشید

تعداد معدودی از برندهای FMCG محصولات خود را به صورت آنلاین می فروشند. تا به امروز، حتی اگر تبلیغات FMCG در رسانه های اجتماعی نمایش داده می شود، اکثر تلاش های بازاریابی آنها با هدف تأثیرگذاری بر تصمیم خرید مصرف کننده در فروشگاه‌ها است. اما با راه اندازی وب سایت‌هایی که به شما امکان خرید آنلاین محصولات FMCG را می دهند و افزایش آن‌ها ، تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان شروع به خرید آنلاین می کنند. برندهای FMCG می توانند برای افزایش فروش محصولات سایت خود را به رسانه‌های اجتماعی متصل کنند و فروش را از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز انجام دهند و یا از طریق پست‌ها و بروزرسانی‌ها فروش محصولات و پیشنهادها را اطلاع‌رسانی کنند.

9 روش برای برندهای FMCG به منظور ارتقای سطح سوشال مدیا مارکتینگ

۱. تمام جنبه‌های استراتژی ارسال پیام خود را شخصی سازی کنید

  مشتریان به پیام‌های عمومی به خوبی پاسخ نمی‌دهند. آنها می خواهند احساس کنند که یک برند واقعاً نیازهای آنها را درک می کند و شخصاً با آنها صحبت می کند. به همین دلیل است که برندها باید به عنوان یک فرد و نه به عنوان یک گروه مشابه با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار کنند. رسانه‌های اجتماعی راه‌هایی را برای ایجاد استراتژی‌های پیام‌رسانی شخصی‌‌سازی شده به برندها ارائه می‌دهند. برندها می توانند سگمنت‌های روانشناختی خاصی را هدف قرار دهند و محتوای مخصوصی برای آنها ارسال کنند. ریتارگتینگ به برندها این امکان را می‌دهد تا محصولاتی که مصرف کنندگان قبلاً به آنها علاقه نشان داده‌اند را در کنار محصولات مشابه به نمایش بگذارند. ریتارگتینگ با مجموعه محصولات مشابهی که به مشتریان پیشنهاد می‌دهد می‌تواند کیفیت سرنخ‌های تولید شده را بهبود ببخشد و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

۲. به منشن‌های برندتان پاسخ دهید و مشوق آن باشید.

 یکی از بزرگترین مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی این است که به برندها اجازه می دهد با مشتریان خود گفتگوی دو طرفه داشته باشند. انجام این کار برند را برای مصرف کنندگان انسانی می کند و به آنها کمک می کند تا رابطه معنادارتری با برند ایجاد کنند. برای اینکه برندها بتوانند مشوق گفتگوی مشتریان با آن‌ها باشند باید در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دائماً فعال باشند و همه منشن (ذکر نام) برند را از نزدیک پیگیری کنند. بسیاری از اوقات، مصرف کنندگان به طور خاص از برندهایی که در حال حاضر استفاده می کنند یا مواردی را که دوست دارند مستقیماً نام می برند. پاسخگویی به این مشتریان به آنها کمک می کند تا احساس نزدیکی به برند شما داشته باشند و وفاداری به برند را افزایش می‌دهد، که برای بخش FMCG بسیار مهم است.

با این حال، همه منشن ‌ها مثبت نیستند. وقتی مصرف کنندگان شما تجربه بدی با برند شما دارند، به احتمال زیاد در رسانه های اجتماعی در مورد آن صحبت می کنند. نادیده گرفتن این موارد می تواند آسیب بیشتری به برندها وارد کند. در عوض، برندها می توانند این فرصت را به فرصتی برای بهبود تصویر برند خود و حفظ مشتریان تبدیل کنند. برندهای FMCG با پاسخ به منشن‌های منفی برند، ارائه غرامت یا هدیه‌ای خاص، می توانند ذهنیت مخاطبان را تغییر دهند و نظرات منفی را به فرصتی برای ایجاد رابطه خوب تبدیل کنند.

Untitled (11).png

۳. از طریق چت بات‌ها با مشتریان خود در ارتباط باشید

در حالی که شخصی سازی استراتژی بازاریابی شما بدون شک مهم است، چالش برندها انجام این کار در حین صحبت با هزاران مشتری است. با پیشرفت های سریع در تکنولوژی هوش مصنوعی، چت بات‌ها (ربات چت) به یکی از محبوب ترین ابزارهای برندها برای تعامل با مشتریان خود تبدیل شده اند. چت بات ها می توانند فوراً به سؤالات مشتری پاسخ دهند، اطلاعاتی در مورد مشتریان به دست آورند و حتی آنها را به سمت خرید راهنمایی کنند. در حوزه خرید آنلاین، چت بات‌ها می‌توانند به‌ عنوان فروشنده عمل کنند و به مشتریان کمک کنند محصولاتی که به دنبال آن هستند را بیابند. چت بات‌ها همچنین می‌توانند به مشتریان محصولاتی را پیشنهاد دهند که احتمال دارد به آن علاقه‌مند باشند. با وجود چت بات‌هایی که اکنون در فیس‌بوک مسنجر در دسترس هستند، این کار آسان‌تر از همیشه شده است. برندها می‌توانند این ربات‌ها را در صفحات فیس‌بوک خود پیاده سازی کنند.

Untitled (12).png

۴. مشتریان را از طریق استوری اینستاگرام در تعامل نگه دارید

استوری اینستاگرام یکی از مفیدترین امکاناتی است که برندها باید از آن بهره ببرند. در حالی که مفهوم «محتوای زودگذر» برای اولین بار در اسنپ چت ایجاد شد، استوری اینستاگرام به سرعت از آن پیشی گرفت و به رسانه محبوب‌تری برای محتواهای زودگذر تبدیل شد. فعال بودن در بخش استوری‌های اینستاگرام به شما کمک می کند تا بیشتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، داستان برند خود را به روشی خلاقانه برای آن‌ها بیان کنید و محصولات خود را تبلیغ کنید. یکی از ویژگی‌های کلیدی که استوری‌های اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت برای برندها باارزش‌تر می‌کند این است که به شما اجازه می‌دهد تا صفحات را تگ کنید و با به آن لینک دهید. این امکان می‌تواند به برندهای FMCG کمک کند تا ترافیک را به وب سایت یا خرید محصولات خود هدایت کنند. استوری ها همچنین می توانند تعامل کاربران را از طریق نظرسنجی ها، مسابقات و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) افزایش دهند.

Untitled (13).png

۵. با اینفلوئنسرهای قدرتمند همکاری کنید

  اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از قدرتمندترین شیوه‌هایی است که برندهای FMCG باید در این سال‌ها به کار ببرند. اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها کمک می کند تا برای خود اعتبار ایجاد کنند، پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند و حتی فروش خود را افزایش دهند. مطالعه ای توسط نیلسن (Nielsen) نشان می‌دهد که 92 درصد از مصرف کنندگان بیشتر به رسانه‌های اکتسابی (earned media) مانند توصیه‌های اینفلوئنسرها اعتماد دارند تا ارتباطات خود برند. با تبلیغ محصولات خود از طریق شبکه ای از اینفلوئنسرهای مرتبط، می توانید آگاهی را به روشی ارگانیک تر ایجاد کنید.

هنگامی که هیمالیا (Himalaya) دستمال‌های مرطوب جدید خود را راه‌اندازی کرد، گروه زیادی از اینفلوئنسرها را برای کمپین خود #WipesOnTheGo به کار گرفت. این اینفلوئنسرهای مد و سبک زندگی به طور گسترده در کانال های رسانه های اجتماعی خود در مورد دستمال‌های مرطوب پست به اشتراک گذاشتند. وبلاگ نویسان نیز نظرات خود را در مورد محصول نوشتند تا دنبال کنندگان آنها در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. هیمالیا با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی آگاهی از محصول را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کند.

Untitled (14).png

۶. از پتانسیل محتوای محلی بهره ببرید

نفوذ گسترده گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و اینترنت همراه، مصرف‌کنندگان در شهرهای در حال توسعه و توسعه نیافته را به طور فزاینده‌ای برای برندها مهم کرده است. در حالی که این شهرها همیشه بازارهای اصلی برای برندهای FMCG بوده اند اما بازاریابی آن‌ها به شیوه سنتی و همیشه بر رسانه های سنتی مانند تلویزیون و چاپ متمرکز بوده است. اما از آنجایی که روز به روز تعداد بیشتری از این مخاطبان آنلاین می شوند، برندها باید از طریق پلتفرم های دیجیتال نیز به آنها دسترسی پیدا کنند. گزارش گوگل و KPMG نشان می‌دهد که تقریبا 90 درصد از کاربران روستایی بیشتر به تبلیغات دیجیتالی که به زبان محلی آنها است واکنش نشان می دهند. برقراری ارتباط با این کاربران با زبان محلی خودشان به برندها در ایجاد اعتماد کمک می کند.

Untitled (15).png

یکی از بهترین مثال‌ها برای نشان دادن اینکه محتوای محلی چقدر می‌تواند برای برندهای FMCG مفید باشد، Kovai pazhamudir Nilayam است. پاتانجلی تقریباً تمام تلاش‌های بازاریابی خود را برای مخاطبان در شهرها و شهرستان‌های در حال توسعه و توسعه نیافته در هند متمرکز کرده و از محتوای محلی استفاده زیادی می‌کند. استفاده ازمحتوای محلی می تواند عامل مهمی در تسلط آنها بر بازار FMCG هند باشد.

۷. محصولات را به راحتی از طریق پلتفرم های اجتماعی در دسترس قرار دهید

در حالی که برندها عمدتاً از رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی از برند و ساخت برند استفاده می کنند، نقش رسانه های اجتماعی امروزه بسیار فراتر از آن است. برندهای FMCG اکنون می توانند از رسانه های اجتماعی برای افزایش مستقیم فروش استفاده کنند. کاهش زمان و مراحل مورد نیاز برای خرید محصول می‌تواند مشتریان را برای تکمیل خرید تشویق کند. در فرآیند بازاریابی سنتی، مصرف‌کنندگان از طریق رسانه‌های اجتماعی آگاهی از برند به دست می‌آورند و برند را به خاطر می‌آورند و سپس تصمیم می‌گیرند که محصول را در مرحله بعدی از یک فروشگاه آفلاین خریداری کنند یا خیر. با در دسترس قرار دادن محصولات در رسانه‌های اجتماعی برندها می توانند فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده را تسریع کنند و آنها را مجبور به خرید واقعی کنند.

فیس بوک به برندها امکان می دهد محصولات مورد استفاده در یک ویدیو یا پست را به همراه لینک به جایی که کاربران می توانند آن را خریداری کنند، به نمایش بگذارند. هنگامی که کاربران بر روی لینک کلیک می کنند، توضیحاتی در مورد محصول به همراه گزینه ای برای خرید آن در وب سایت نشان داده می شود. اینستاگرام همچنین در حال ارائه یک ویژگی جدید فروشگاهی است که می تواند به کاربران کمک کند تا محصولاتی را که تگ شده اند فقط با کلیک روی آنها خریداری کنند.  به راحتی در دسترس قرار دادن محصولات در پلتفرم های دیجیتال برای ارتقای سطح بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار مهم است.

pasted image 0 (13).png

۸. از ویدئوها برای برقراری ارتباط موثرتر پیام خود استفاده کنید

 ویدیوها فقط آینده بازاریابی نیستند، بلکه ابزار مهمی هستند که برندها باید جتماً از آن استفاده کنند. محتوای ویدیویی می‌تواند مستقیماً به فروش تبدیل شود، مخصوصاً برای برندهای FMCG. نظرسنجی ها نشان می‌دهد که حدود 74 درصد از کاربرانی که ویدیوی توضیحی درباره یک محصول خاص را تماشا کرده بودند، در نهایت آن محصول را خریداری کردند. ویدئوها می توانند یکی از بهترین راه ها برای کمک به مخاطبان شما در درک بهتر محصول شما در مدت زمان کوتاهی باشند. اگر محصولات خود را به صورت آنلاین می فروشید، ایجاد ویدیو از اهمیت بیشتری برخوردار است. 57 درصد از مصرف‌کنندگان پاسخ داده‌اند که پس از تماشای ویدیویی درباره محصول، نسبت به خرید آنلاین آن اطمینان بیشتری داشتند.

اما این فقط ویدیوهای توضیحی نیستند که باعث ایجاد تبدیل می شوند. ویدیوهای دارای محتوای طنز نیز در رسانه های اجتماعی بسیار خوب عمل می کنند زیرا با مصرف کنندگان صمیمی‌تر ارتباط برقرار می کنند. ویدیوهای طنز همچنین به شما کمک می کنند تا با مخاطبان خود رابطه ای ایجاد کنید که چیزی بیشتر از پیشنهادات محصول شماست. 

۹. در مورد مسائل روز موضع داشته باشید

 برندها برای مدت زمانی طولانی به دلیل ترس از دور شدن بخش بزرگی از پایگاه مصرف کننده ، از موضع‌گیری در برابر مسائل اجتماعی دوری کرده اند. با این حال، این دوری جستن از اظهار موضع ممکن است امروزه  هیچ مزیتی برای برندها نداشته باشد.اگر یک برند در مورد مسائل اجتماعی مهم موضع بگیرد، احتمالاً مصرف‌کنندگان درک مثبتی از آن برند دارند، به‌ویژه مصرف‌کنندگان نسل جدید. طبق مطالعه‌ای که توسط Sprout Social انجام شده است، حدود دو سوم مصرف‌کنندگان می‌خواهند که برندها نظرات خود را در مورد مسائل اجتماعی بیان کنند. نشان دادن حمایت از یک جنبش اجتماعی می تواند به شکل گیری شخصیت یک برند کمک کند و به آنها کمک کند تا با مشتریان خود پیوند عاطفی ایجاد کنند.

در حالی که درگیر شدن در مسائل سیاسی هنوز هم می تواند کمی پیچیده باشد، بسیاری از مسائل اجتماعی و زیست محیطی وجود دارد که برند می توانند و باید در مورد آنها موضع بگیرد. ولی این به این معنا نیست که برندها باید نظر خود را در مورد هر موضوع اجتماعی که پیش می آید بیان کنند. نکته کلیدی در اینجا این است که اطمینان حاصل کنید که پیام برند با پیشنهادات برند شما مطابقت دارد و فرصت طلبانه به نظر نمی رسد. هیچ چیز نمی تواند به اندازه برندی که به نظر می رسد از یک جنبش اجتماعی برای کسب سود حمایت می کند، مصرف کنندگان را آزرده از برند کند.

pasted image 0 (14).png

جمع‌بندی

سوشال مدیا مارکتینگ یا همان بازاریابی رسانه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت. هر برند FMCG که بخواهد وارد عرصه شود و در بازار مورد توجه قرار بگیرد نیازمند یک برند قوی، همراه با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال درست و با تمرکز بیشتر بر بازاریابی رسانه های اجتماعی است. تدوین استراتژی مناسب و اجرای درست آن باعث افزایش آگاهی، افزایش ترافیک، بهبود سئو و ایجاد سطح بالاتری از وفاداری به برند می‌شود، که همه این موارد به برجسته شدن برند شما کمک می کند.

اگر رابطه مشتری با برند شما صرفاً مبتنی بر معامله باشد، بعید است که آنها ارتباط عاطفی با برند شما ایجاد کنند یا به آن وفادار شوند. روش‌هایی که در این مطلب برای بازاریابی رسانه های اجتماعی بیان شد می تواند به برندها کمک کند تا یک استراتژی بازاریابی شخصی‌سازی شده و کاربر محور ایجاد کنند که در نهایت به ایجاد ارتباط پایدار با مصرف کنندگان کمک می‌کند.