وفاداری به برند: هر آنچه که فروشندگان همکاری در فروش باید بدانند

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
وفاداری به برند: هر آنچه که فروشندگان همکاری در فروش باید بدانند

امروزه مصرف کنندگان نه تنها برای محصولات و خدماتی که برای آن هزینه می پردازند ارزش قائل هستند، بلکه می خواهند با برندها نیز تعامل داشته باشند. با ایجاد یک رابطه بر پایه اعتماد و ایجاد ارزش برای مشتریان، کسب و کار شما می تواند از حفظ و نگه‌داشت مشتریان را افزایش دهد و نتیجه بهتری بگیرد. حال چگونه می‌توان با همکاری در فروش مشتریان وفادار به دست آورد؟

وفاداری به برند نه تنها برای حفظ مشتری مهم است، بلکه مزایای مالی قابل توجهی نیز دارد. هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید بیشتر از هزینه حفظ مشتری موجود است. علاوه بر این، توسعه مشتریان وفادار می تواند به شما در یافتن سرنخ های جدید و در نتیجه افزایش تبدیل و فروش به شما کمک کند، زیرا مشتریان راضی به احتمال زیاد آن کالا یا خدمات را به اطرافیان خود نیز توصیه می کنند.

اما یافتن راه‌هایی برای تعامل با مشتریان آنلاین و افزایش وفاداری آن‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد. مشتریان بالقوه را می توان در عرض چند ثانیه از دست داد، زیرا همیشه رقبا با شما فقط چند کلیک فاصله دارند. افیلیت مارکتینگ و سیستم همکاری در فروش و همچنین تجزیه و تحلیل منظم داده‌ها برای ایجاد یک برند با وفاداران پر و پا قرص اقداماتی حیاتی هستند.

چالش ایجاد وفاداری به برند

چالش نهایی برای بسیاری از برندها ایجاد تجربیات منحصر به فرد و شخصی برای مشتریانشان است. برای انجام موفقیت آمیز این کار، کسب‌وکارها باید به دنبال به دست آوردن درک بهتری از جمعیت مورد نظر خود باشند. با دانستن انگیزه‌ها و استدلال‌های پشت رفتار خریداران، برندها در موقعیت بهتری برای تصمیم گیری قرار خواهند گرفت.

در حالی که در یک بازار مبتنی بر فناوری رقابت بالا است، همچنین این امر باعث می‌شود اطلاعات مهمی در مورد مشتریان در اختیار کسب و کارها قرار گیرد. این داده ها را می توان برای ارائه پیشنهادات منحصر به فرد و پیشنهادات شخصی‌سازی شده به مشتریان مورد استفاده قرار داد. اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط کسب‌وکارها جزء اساسی شکل‌گیری یک استراتژی حفظ مشتریان موفق است. انواع داده هایی که کسب و کارها می توانند جمع آوری کنند عبارتند از:

  • داده های شخصی: اطلاعات قابل شناسایی مانند آدرس های IP، کوکی های ردیابی، و شناسه‌های دستگاه (از لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه)
  • داده های تعاملی: اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل افراد با منابع ما از جمله وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، تبلیغات و ابزارهای خدمات مشتری
  • داده‌های رفتاری: جزئیات مربوط به تراکنش‌ها، تاریخچه خرید، استفاده از محصول و داده‌های کیفی (به عنوان مثال اطلاعات مربوط به نحوه حرکت ماوس)
  • داده های مبتنی بر نگرش: اطلاعاتی در مورد رضایت مشتری، خواسته‌ها و معیارهای تاثیرگذار در خرید

برندها باید داده ها را از همان اولین تعامل با مشتری ردیابی کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد پیام‌های یکپارچه‌ای ارائه دهند که مشتریان را در تعامل نگه می‌دارد. به کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌توان از اطلاعات و  بینش‌های معنادار به دست آمده در مورد اینکه چه جنبه‌هایی از فعالیت‌های بازاریابی یک برند برای افزایش وفاداری باید بهبود یابد، استفاده کرد.

برنامه های وفاداری

برنامه های وفاداری به طور خاص برای تشویق مشتریان به ادامه خرید محصول یا خدمات خاص طراحی شده‌اند. این برنامه ها عموماً با ارائه کالاهای رایگان، کوپن ها یا پیشنهادات انحصاری به مشتریان پاداش می دهند.

در حالی که برنامه‌های وفاداری سال‌هاست وجود داشته‌اند، اما در طول سال‌های بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. برخی از برنامه‌های وفاداری از عنصر گیمیفیکیشن برای کمک به بالا نگه داشتن سطح تعامل مخاطبان استفاده می‌کنند. فوربز گزارش داده است که بیش از 80 درصد از نسل Y علاقه مند به کسب پاداش برای خرید و تعامل با برندها هستند.

هنگامی که اهداف خود را تعیین کردید، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد را تعیین کنید که این معیارها میزان موفقیت کمپین شما را می‌سنجد. با شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مناسب، نه تنها می‌توانید میزان عملکرد سیستم خود را اندازه‌گیری کنید، بلکه به کمک آن‌ها می‌توانید راه‌هایی را شناسایی کنید تا کمپین‌های خود را بهبود دهید و آن‌ها را بهینه‌سازی کنید. برخی از برنامه های محبوب وفاداری عبارتند از:

  • سیستم مبتنی بر امتیاز: این یکی از رایج ترین انواع برنامه های وفاداری است. این سیستم به مشتریان اجازه می دهد در هنگام خرید امتیاز کسب کنند. از این امتیازها می‌توانند برای خریدهای بیشتر استفاده کنند یا در پیشنهادات ویژه از آن‌ها استفاده کنند. کلید موفقیت یک سیستم مبتنی بر امتیاز، استفاده از یک فرآیند ساده و قابل درک است.
  • سیستم پله‌ای: در این نوع برنامه وفاداری، مشتریان با حرکت در امتداد نردبان وفاداری به خریدهای متعدد تشویق می شوند. این سیستم موثر است زیرا شامل پاداش های مکرر به جای ایجاد یک پاداش بلندمدت است. سیستم های پله‌ای ارزش کوتاه مدت و بلند مدت را به مشتریان ارائه می دهند.
  • سیستم پولی: اگر مشتری برای غلبه بر برخی از موانع خرید، هزینه ای بپردازد، این می‌تواند او را به خرید بیشتر ترغیب کند. به عنوان مثال، حق عضویت سالانه که در ازای آن ارسال رایگان ارائه می‌شود.
  • سیستم مبتنی بر بازی: با این نوع برنامه، مشتریان می توانند با انجام یک بازی پاداش و تخفیف کسب کنند. یک بازی سرگرم کننده و جالب میتواند مشتریان را برای ادامه تعامل با برند شما ترغیب کند. معمولاً اجرای یک بازی ساده که الزامات زیادی ندارد مؤثرتر است.

سیستم همکاری در فروش را هوشمندتر کنید

اینفلوئنسرها

کار با اینفلوئنسرها می تواند راهی فوقالعاده برای ایجاد وفاداری به برند باشد. وقتی یک اینفلوئنسر که مخاطبان به او اعتماد دارند، محصول شما را تبلیغ می کند، آن مخاطبان به آنچه شما ارائه می دهید علاقه‌مند می‌شوند. اگر می‌خواهید جمعیت جوان را جذب کنید، اینفلوئنسرها بخش مهمی از فرایند ساخت برند شما هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ به ویژه در توسعه وفاداری به برند، زمانی که یک برنامه وفاداری وجود دارد، مفید است. اینفلوئنسرها می‌توانند برنامه وفاداری و همچنین محصولات و خدمات شما را تبلیغ کنند. برای ساختن برنامه اینفلوئنسر مارکتینگ خود، با جستجوی اینفلوئنسرها و انتخاب از میان گزینه‌های مناسب شروع کنید. اگر در حوزه FMCG فعالیت می‌کنید، مطالعه مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ برای محصولات FMCG از آکادمی افیلیو خالی از لطف نیست.

استفاده از داده‌ها تاثیرگذار و اثربخشی استراتژی‌ها را مشخص می‌کند و به برندها کمک می کند تا مشتریان خود را درک کنند. به کمک اطلاعات و کسب بینش، کسب‌وکارها می‌توانند تاثیر روش‌های افزایش وفاداری به برند را شناسایی کنند. ایجاد معیارهای مناسب گام مهمی در هر استراتژی بازاریابی مبتنی بر عملکرد است. KPI های مفید زیادی برای تجزیه و تحلیل کمپین های اینفلوئنسر وجود دارد. با این حال، برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • تعداد تبدیل
  • ارجاعات (Referrals)
  • گسترش (Reach)
  • رشد مخاطب
  • تعامل

کار با اینفلوئنسرهایی که با ارزش‌های برند شما همسو هستند، به ایجاد ارتباطات معنادارتر با مشتریان کمک می‌کند. تعامل با مشتریان در سطح شخصی‌تر وفاداری و تعامل آنان با برند را افزایش می‌دهد. با این حال، نظارت و سنجش میزان مؤثر بودن تلاش‌های بازاریابی شما برای ادامه رشد امری ضروری است.

سفیران برند

سفیران شرکای بلندمدتی هستند که برند شما را به صورت حضوری یا آنلاین تبلیغ می کنند. اگرچه ممکن است آنها با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی همپوشانی داشته باشند، اما سفیران برند همچنین بسته به ارتباطات محلی خود و نوع بازاریابی که دوست دارند انجام دهند، می توانند نقش جداگانه‌ای ایفا کنند. با افزایش رشد رسانه های اجتماعی در سال‌های اخیر سفیران برند همچنان جزء مهم بازاریابی دیجیتال هستند.

محتوای سفیر برند که وفاداری به برند را افزایش می‌دهد می‌تواند شامل بررسی محصول، داستان‌های تبلیغاتی، ارتباط با همتایان و حتی پوشیدن یا استفاده از محصولات در حین انتشار محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد. آنها معمولاً از یک لینک افیلیت اختصاصی یا روش دیگری برای ردیابی میزان موفقیت خود استفاده می کنند.

saman-endorsement.jpg

آنها ممکن است با محصولات رایگان، کمیسیون، یا سایر مزایا و جوایز پاداش داده شوند. سطح رسمی بودن در برنامه های سفیر برند متفاوت است. برخی از آنها غیررسمی و باشگاه مانند هستند، با گروه های فیس بوک که با چند صد یا هزاران عضو حس یک اجتماع بودن دارند. برخی دیگر منحصر به فردتر هستند و فقط معتبرترین اینفلوئنسرها برای پیوستن دعوت می‌شوند.

Blenders Eyewear با راه اندازی مجدد برنامه سفیر برند خود به موفقیت بزرگی دست یافت. آنها از طریق بازاریابی دهان به دهان سر و صدا ایجاد کردند و شاهد افزایش 270 درصدی در درآمد سیستم همکاری در فروش خود بودند. این برند شروعی ساده در سن دیگو داشت اما به برندی تبدیل شد که 90 میلیون دلار ارزش داشت. برنامه Blenders Eyewear Street Team انتخابی‌تر از قبل است، اما حس قوی وفاداری به برند را در اعضای خود تقویت می‌کند، که این اعضا این وفاداری را به دوستان و مشتریان خود منتقل می‌کنند.

در حالی که بسیاری از شرکت ها کمپین‌های بازاریابی انبوه را انتخاب می کنند، ارزش واقعی در سیستم همکاری در فروش انتخاب نمایندگان مناسب برای برند شماست. با مشارکت با شرکت‌های همکار در فروش مناسب در مقیاس بالا، Blenders افزایش 3 برابری در تبدیل‌های همکاری در فروش را تجربه کرد. علاوه بر این، آنها میانگین درآمد کسب شده به ازای هر گیرنده ایمیل را چهار برابر کردند.

هزینه جذب مشتری (CAC) مرتبط با برنامه های بازاریابی سفیر برند معمولاً کمتر از کمپین‌های بازاریابی سنتی است. با افزایش شدید خرید آنلاین در سال های اخیر، کلیک بر روی لینک‌های محصول در پست های رسانه‌های اجتماعی یک کار رایج برای اکثر کاربران رسانه های اجتماعی است.

وقتی مشتریان بارها و بارها برندی را می‌بینند که توسط شخصی که می شناسند و دوست دارند تبلیغ می شود، ممکن است حتی قبل از اینکه اولین خرید خود را انجام دهند شروع به افزایش وفاداری به برند کنند. بخشی از راه موفقیت در بازاریابی سفیر برند این است که به اطلاعات جمعیت شناختی (دموگرافیک) خود دقت کنید. از آنجایی که سفیران شما عضوی بلندمدت از استراتژی بازاریابی شما هستند، باید مطمئن شوید که هر یک به جمعیتی دسترسی دارند که احتمالاً محصولات شما را خریداری می کند.

شبکه افیلی مارکتینگ در مدیریت این داده‌ها نقش مهمی دارد، به خصوص زمانی که تیم شما از بیش از چند نفر شود. شما باید بر اینکه چند نفر روی یک لینک کلیک می کنند، نرخ تبدیل فروش، و اندازه و مقدار فروش نظارت کنید. شبکه همکاری در فروش همچنین می‌تواند دقیقاً به شما نشان دهد که کدام سفیران برند چه محصولاتی را می‌فروشند، و به شما بینشی می‌دهد که کدام یک در بازاریابی موفق‌تر است و آیا می‌توان این را در بین دیگر سفیران نیز  تکرار کرد یا خیر.

اغلب از سفیران خواسته می شود که انحصاری باشند و از تبلیغ محصولات رقبا اجتناب کنند، اگرچه آنها معمولاً مجاز به تبلیغ محصولات سایر صنایع هستند. اگر به دنبال شراکت های کوتاه مدتی هستید که لزوما انحصاری نیستند، اینفلوئنسرانی را در نظر بگیرید که کارهای تبلیغاتی مشابهی انجام میدهند.

اغلب از سفیران خواسته می شود که انحصاری باشند و از تبلیغ محصولات رقبا اجتناب کنند، اگرچه آنها معمولاً مجاز به تبلیغ محصولات سایر صنایع هستند. اگر به دنبال شراکت های کوتاه مدتی هستید که لزوما انحصاری نیستند، تأثیرگذارانی را در نظر بگیرید که کارهای تبلیغاتی مشابهی انجام می دهند.

همکاران فروش 

لزومی ندارد که همکاران فروش یا همان افیلیت مارکترها خودشان نفوذ و تاثیر زیادی داشته باشند. آنها ممکن است در ایجاد پست‌های وبلاگ و سایر محتوایی که به محصولات شما لینک می‌دهند نابغه باشند. اگر این محتوا قابل اعتماد و مفید باشد، ممکن است منجر به تبدیل شود. از آنجا که همکاران فروش لزوماً به استفاده از نام یا تصویر خود برای تبلیغ محصول وابسته نیستند، ممکن است آزادی بیشتری در تبلیغ داشته باشند. با این حال، صداقت همچنان کلید اصلی همکاری در فروش است، زیرا مشتریان نسبت به کلاهبرداری های آنلاین و اطلاعات نادرست محتاط شده‌اند. شرکت‌های همکار در فروش باید به دستورالعمل‌ها و مجموعه‌ای از قوانین مشخص متعهد باشند که آنها را ملزم به اعلام استفاده از لینک‌های افیلیت می‌کنند.

برای ایجاد وفاداری به برند با لینک‌های افیلیت، به وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌های دیگری که در نیچ شما فعال هستند، دسترسی پیدا کنید. علاوه بر ارائه محصولات رایگان برای نقد و بررسی، می‌توانید به آنها دسترسی زودهنگام به اخبار و اطلاعات اضافی در مورد خط محصول آینده خود بدهید. این می‌تواند به شما کمک کند در بازارهای شلوغ فروش اینترنتی متمایز شوید. استفاده از شبکه‌های هم مانند افیلیو یافتن و بررسی شرکت‌های همکار در فروش احتمالی را آسان‌تر می‌کند. این سیستم به فروشندگان کمک می‌کند به پایگاه‌های مشتریان جدید دستیابی پیدا کنند و وفاداری به برند را فراتر از دموگرافیک معمول خود گسترش دهند.

جدا از افزایش فروش و درآمد اضافی، داده‌هایی که افیلیو جمع‌آوری می‌کند به کسب‌وکارها اطلاع می‌دهد که چه استراتژی‌هایی سودمندتر هستند و جواب می‌دهند.

جمع‌بندی

با توجه به رقابت شدید بین کسب‌وکارها در این دوران و دشواری جذب مشتری جدید در مقابل حفظ و نگه‌داشت مشتریان قبلی، ایجاد مشتریان وفادار و افزایش وفاداری به برند آن‌ها یک باید در فضای کسب‌وکار محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی موارد و راهکارهایی برای ایجاد وفاداری به برند پرداختیم. 

افیلیت مارکتینگ و سیستم همکاری در فروش، اگر به درستی پیاده‌سازی شوند و در انتخاب همکاران دقت شود، می‌توانند نقشی کلیدی در افزایش وفاداری به برند داشته باشند. برای کسب مشاوره و دریافت راهنمایی برای شروع مسیر همکاری در فروش، فرم مشاوره رایگان همکاری در فروش افیلیو را تکمیل کنید.