راهنمای جامع همکاری در فروش؛ از کجا باید شروع کرد؟

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
راهنمای جامع همکاری در فروش؛ از کجا باید شروع کرد؟

راهنمای جامع همکاری در فروش

تصور کنید شغلی دارید و باید برای رسیدن به دفتر کار صبح زود بیدار شوید، ترافیک خیابان‌ها را پشت سر بگذارید، بعد هم در حجمی از پیام‌های دریافتی و وظایف درخواستی غرق شوید و… در آخر با خستگی روز را به پایان برسانید. فکر می‌کنید اگر خیلی آسان‌تر می‌توانستید برای خود درآمدی داشته باشید، حتی وقتی در خواب هستید! مفهوم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در چنین شرایطی ایجاد شد.

افیلیت مارکتینگ یک تاکتیک مشهور برای افزایش فروش و تولید درآمد به‌صورت آنلاین است. این روش سود زیادی برای دو طرف همکاری دارد؛ یعنی هم برای برندها و هم بازاریاب‌های افیلیت. این روش از جهات زیادی بر بازاریابی به روش‌های سنتی برتری دارد. آمار و حقایقی که شاید برایتان جالب باشد:

  • بیش از ۸۰٪ برندها و ناشران از قدرت بازاریابی افیلیت استفاده می‌کنند. با افزایش هزینه‌های بازاریابی در آمریکا، این آمار نیز سالانه بالاتر می‌رود.
  • در آمریکا هر ساله در حدود ۱۰٪ به هزینه‌هایی که صرف افیلیت مارکتینگ می‌شود، افزوده می‌گردد.
  • جیسون استون، میلیونر معروف، در سال ۲۰۱۷ تنها طی دو ماه، از راه فروش به‌وسیله افیلیت مارکتینگ ۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد.    

istockphoto-657265256-170667a.jpg

همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش فرآیندی است که طی آن افیلیت (همکار فروش) در ازای بازاریابی محصول فرد یا شرکتی دیگر، کمیسیون دریافت می‌کند. کار افیلیت (همکار فروش) این است که به سادگی محصول مورد علاقه خود را جستجو کند و سپس با تبلیغ آن محصول، بخشی از سود حاصل از هر فروش آن را به‌دست آورد. برای سنجش و محاسبه این فرآیند، فروش‌ها به‌وسیله لینک‌های افیلیت از یک وبسایت به وبسایتی دیگر ردیابی می‌شوند.

برای شفاف‌تر شدن موضوع یک مثال می‌زنیم. شما یک وبسایت دارید و می‌خواهید محصولی را که از نظرتان مورد تایید است در وبسایت خود تبلیغ کنید. لینک این محصول در سایت دیجی‌کالا را در وبسایت خود قرار می‌دهید. وقتی افراد بر روی لینک کلیک می‌کنند و آن را در دیجی‌کالا می‌خرند، شما بابت این فروش از دیجی‌کالا پورسانت دریافت می‌کنید.

image (2).png

همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

در افیلیت مارکتینگ مسئولیت‌ها بین افراد تقسیم می‌شود. مثلا تولید محصول بر عهده فرد یا شرکتی است و بازاریابی بر عهده فرد یا شرکتی دیگر؛ این موضوع مزیت محسوب می‌شود زیرا توانایی افراد مختلف می‌تواند به اثرگذارتر شدن استراتژی بازاریابی کمک کند. در عین حال، سهمی از سود بین افراد مشارکت‌کننده توزیع می‌شود. در بازاریابی افیلیت، ۳ طرف درگیر هستند:

  1. فروشنده و تولیدکننده محصول
  2. افیلیت یا ناشر
  3. مصرف‌کننده

برای پی بردن به رابطه پیچیده این ۳ عامل در بازاریابی افیلیت، ادامه مقاله را بخوانید.

۱. فروشنده و تولیدکننده محصول

فروشنده چه یک فرد و یا یک کمپانی باشد، یک تولیدکننده محصول، خرده‌فروش یا در اصطلاح مرچنت است که محصولی در بازار دارد. این محصول ممکن است کالای فیزیکی مثل بشقاب یا نوعی خدمات مثل آموزش آرایشگری باشد.

ممکن است نیازی نباشد فروشنده، که با نام برند هم شناخته می‌شود، در فرآیند بازاریابی مشارکت فعال داشته باشد اما اگر تبلیغ‌کننده باشد، از تقسیم درآمد حاصل از افیلیت مارکتینگ سود می‌برد.

فروشنده می‌تواند تاجری (مرچنت) باشد که شرکت تجارت الکترونیک خود را راه‌اندازی کرده و قصد دارد با پرداخت هزینه به وبسایت‌های افیلیت، محصول خود را تبلیغ کند. یا این‌که فروشنده می‌تواند یک شرکت نرم‌افزاری باشد که می‌خواهد از قدرت افیلیت برای فروش نرم‌افزار بازاریابی خود استفاده کند.  

۲. افیلیت یا ناشر

افیلیت یا ناشر می‌تواند یک فرد یا یک کمپانی باشد که محصول فروشنده را به شکلی جذاب برای مصرف‌کنندگان بالقوه آن بازاریابی می‌کند. به عبارت دیگر، افیلیت، محصول را تبلیغ می‌کند تا مصرف‌کننده را نسبت به ارزش و سود آن محصول آگاه کند و او را متقاعد نماید تا محصول را بخرد. در این صورت اگر مصرف‌کننده محصول را بخرد، افیلیت مبلغی از درآمد ایجاد شده از این خرید را کسب می‌کند.

شرکت‌های افیلیت معمولا مخاطبان ویژه‌ای دارند و برای بازاریابی عموما به علائق آن‌ها پایبندند. این موضوع باعث ایجاد یک برند شخصی یا یک جایگاه خاص می‌شود که کمک می‌کند تبلیغات، به مشتریانی نشان داده شود که احتمالا در ازای آن واکنشی نشان می‌دهند.  

۳. مصرف‌کننده

مصرف‌کننده چه بداند چه نداند، با خرید خود بازاریابی افیلیت را هدایت می‌کند. افیلیت‌ها اطلاعات مربوط به این محصولات را در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها و یا وبسایت‌ها با این مصرف‌کنندگان به اشتراک می‌گذارند. وقتی مصرف‌کنندگان این محصول را می‌خرند، فروشنده و افیلیت، سود حاصل از این فروش را بین خود تقسیم می‌کنند.

در برخی موارد، افیلیت انتخاب می‌کند که نقش خود را افشا کند. یعنی به مصرف‌کننده بگوید که بابت فروشی که صورت می‌گیرد، کمیسیون دریافت می‌کند اما در برخی دیگر از موارد هم ممکن است مصرف‌کننده به کلی از فرآیند بازاریابی افیلیتی که پشت خرید محصول وجود دارد بی‌خبر باشد.

در هر صورت کمتر پیش می‌آید که مصرف‌کننده بابت محصولی که از راه بازاریابی افیلیت خریده هزینه بیشتری بپردازد. سهم شرکت افیلیت از سود قیمت خرده‌فروشی تامین می‌شود. عموما مصرف‌کننده محصول را به شیوه معمول می‌خرد، بدون آن‌که از سیستم افیلیت مارکتینگ آن تاثیری بگیرد.

انواع همکاری در فروش

istockphoto-1174794868-170667a.jpg

معمولا روشن نیست که افیلیت مارکتر دقیقا محصولی را که تبلیغ می‌کند استفاده کرده یا فقط برای کسب درآمد این کار را انجام می‌دهد. البته گاهی ممکن است این موضوع برای مشتری هم بی‌اهمیت باشد اما در بعضی موارد مثل خدمات مربوط به رژیم یا محصولات مراقبت از پوست، اگر مشتری بداند که بازاریاب افیلیت آن را آزمایش و تایید نکرده، به آن اعتماد نمی‌کند.

پت فلین، بازاریاب افیلیت مشهور، در سال ۲۰۰۹ این بازاریابی را به ۳ نوع طبقه‌بندی کرد تا به تمایز بازاریابانی که خود با محصول سر و کار داشته‌اند از آن‌هایی که اینطور نبوده‌اند، کمک شود.

شما را با این دسته آشنا می‌کنیم تا تصمیم بگیرید می‌خواهید در کدام دسته باشید:

بازاریاب افیلیت غیر مرتبط

در مدل غیرمرتبط، بازاریاب افیلیت هیچ ارتباطی با محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کند، ندارد. یعنی درباره این محصول هیچ تخصصی ندارد و نمی‌تواند درباره کیفیت آن ادعایی کند. کمپین‌های مارکتینگی بازاریاب افیلیت غیرمرتبط، عموما به‌صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. به این صورت که از لینک افیلیت اسفاده می‌شود و بازاریاب امیدوار است که خریدار بر روی آن کلیک کند و خودش خرید را انجام دهد.

این نوع بازاریابی افیلیت چون شامل تعهدی نیست، ممکن است جذابیت داشته باشد. بازاریابی افیلیت غیر مرتبط معمولا برای کسانی خوب است که می خواهند به آسانی درآمدی داشته باشند، بدون آن‌که لازم باشد روی روابط با مشتری و یا محصول سرمایه‌گذاری کنند.  

بازاریاب افیلیت مرتبط

بازاریاب افیلیت مرتبط لزوما از محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کند استفاده نکرده اما به نوعی با موضوع آن در ارتباط بوده است. این بازاریاب‌ها اغلب نوعی اینفلوئنسرند که جایگاه خود را میان مخاطبانشان تثبیت کرده‌اند و با کمک این اعتبار، می‌توانند محصولی را پیشنهاد دهند.

برای شفاف‌تر شدن موضوع مثالی می‌زنم. شاید شما برند یک لباس را تبلیغ می‌کنید که هرگز استفاده نکرده‌اید اما مخاطبان شما از میان یک کانال یوتیوب یا بلاگ مربوط به مد و فشن هستند. در این موزد، شما بازاریاب افیلیت مرتبط محسوب می‌شوید.

مزیت این نوع بازاریابی این است که شرکت افیلیت تخصص تولید ترافیک را دارد. اگرچه ریسک توصیه محصول یا خدماتی که تا به حال استفاده نکرده را پذیرفته که اگر بد باشند، به قیمت اعتماد مخاطبانش تمام می‌شود.

بازاریاب افیلیت درگیر

این نوع بازاریاب‌ها کسانی هستند که با محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنند، ارتباط نزدیکی دارند. شرکت افیلیت در این مورد محصول را امتحان کرده و نسبت به تجربه خوب محصول یا خدمات ارائه شده اطمینان دارد و مختار است، مدعی کیفیت خوب آن باشد.

بازاریاب‌های افیلیت درگیر، به جای اکتفا به پرداخت به ازای کلیک، به تجربه‌های شخصی خود در تلاش‌های بازاریابی اتکا می‌کنند و مشتریان آن‌ها می‌توانند به عنوان منابع قابل اعتمادی از اطلاعات به آن‌ها اطمینان کنند.

روشن است که این نوع بازاریابی افیلیت برای اعتبارسازی به کار قانونی و صرف زمان بیشتری نیاز دارد اما احتمالا در آینده منجر به کسب بازده بیشتری خواهد شد.

پرداخت به بازاریاب‌ها چگونه انجام می‌شود؟

istockphoto-155278713-612x612-1.jpg

بازاریابی افیلیت برای افرادی که به دنبال کسب درآمد به شیوه‌های آنلاین هستند، جذابیت غیر قابل انکاری دارد. زیرا روش سریع و ارزانی برای کسب درآمد است، بدون آن‌که دردسرهای واقعی فروش یک محصول را داشته باشد. اما پس از آن‌که شرکت افیلیت، ارتباط بین فروشنده و مصرف‌کننده را برقرار کرد، به چه روشی پول دریافت می‌کند؟

پاسخ ممکن است کمی پیچیده باشد. اینطور نیست که مصرف‌کننده همیشه محصول را از راه افیلیت بخرد تا او پورسانت تبلیغ را دریافت کند. بسته به هر برنامه، مبلغی که افیلیت از فروشنده دریافت می‌کند به اشکال مختلفی محاسبه می‌شود. شیوه‌هایی که افیلیت پول دریافت می‌کند:

۱. پرداخت در ازای فروش

این ساختار استاندارد افیلیت مارکتینگ است. در این برنامه، پس از آن که مصرف‌کننده در نتیجه استراتژی بازاریابی افیلیت محصول را خرید، مرچنت (فروشنده) درصدی از مبلغ این فروش را به افیلیت می‌پردازد. به عبارت دیگر، پیش از آن که سود فروش به فروشنده برگردد، افیلیت سود خود را از فروشی که حاصل کرده دریافت می‌کند.

۲. پرداخت به ازای هر لید

 این سیستم کمی پیچیده‌تر است. برنامه‌ای که پرداخت در آن به ازای تبدیل هر لید (کانورژن) ایجاد می‌شود. شرکت افیلیت باید مصرف‌کننده را متقاعد کند که از وبسایت فروشنده بازدید کند و اقدام (اکشن) مد نظر او را انجام دهد. این اقدام یا عمل می‌تواند پر کردن یک فرم، ثبت نام برای استفاده آزمایشی از یک محصول، اشتراک در خبرنامه و یا دانلود یک فایل یا نرم‌افزار باشد.

۳. پرداخت در ازای کلیک

تمرکز این برنامه بر انگیزه دادن به افیلیت در هدایت مصرف‌کنندگان از پلتفرم بازاریابی خود به سمت وبسایت فروشگاهی است. این یعنی شرکت افیلیت باید مصرف‌کننده را ترغیب کند تا حتما وارد سایت فروشگاه شود. پورسانت افیلیت در اینجا بر اساس افزایش ترافیک وبسایت فروشگاه پرداخت می‌شود.

چرا باید یک بازاریاب افیلیت شد؟

جذابیت‌های تبدیل شدن به یک بازاریاب افیلیت چیست؟

۱. درآمد منفعلانه

وقتی قاعده هر کاری حضور در محل کار و انجام فعالیت‌هایی است که منجر به کسب درآمد شود، افیلیت مارکتینگ به شما توانایی کسب درآمد می‌دهد حتی وقتی خواب هستید! کافی است کمی از زمان خود را برای یک کمپین سرمایه‌گذاری کنید، آن وقت با خرید محصول به وسیله مصرف‌کننده در روزها و هفته‌های آتی، به‌طور پیوسته شاهد بازگشت سرمایه زمانی که گذاشتید، خواهید بود. پس از مدتی پول حاصل از این بازاریابی را دریافت می‌کنید. حتی زمانی که روبه‌روی کامپیوتر خود ننشستید، مهارت‌های بازاریابی شما جریان ثابتی از درآمد را برایتان ایجاد می‌کند.

۲. بی‌نیاز به پشتیبانی مشتری

فروشنده‌ها و کمپانی‌های فروش، محصولات یا خدمات خود را به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌دهند و باید بر سر جلب رضایت آن‌ها از این خرید معامله کنند. اما ساختار افیلیت مارکتینگ طوری است که شما هرگز درگیر پشتیبانی و رضایت مشتری نخواهید شد. تمام کار بازاریاب افیلیت، برقراری پیوند میان فروشنده و مصرف‌کننده است. پس از آن که شما کمیسیون خود را از فروشنده دریافت کردید، او مسئول شکایت‌های احتمالی مصرف‌کنندگان از محصول خواهد بود.

۳. کار از خانه

اگر حضور در دفتر کار برای شما خوشایند نیست، افیلیت مارکتینگ مناسب شماست. این کار به شما امکان می‌دهد به‌راحتی در خانه بنشینید و از ایجاد کمپین، درآمدزایی کنید؛ آن هم از محصولاتی که فروشنده‌ها در بیرون تولید کرده‌اند.

۴. مقرون به‌صرفه

بیشتر کسب‌وکارها برای تامین مالی محصولات قابل فروش، به هزینه‌های راه‌اندازی و جریانی از نقدینگی نیاز دارند. افیلیت مارکتینگ را می‌توان با هزینه‌های محدود انجام داد و با سرعت و بی‌دردسر آن را شروع کرد. بابت هزینه برنامه افیلیت جای نگرانی وجود ندارد و نیازی هم به تولید محصول نیست. در مجموع شروع این کار نسبتا ساده است.

۵. راحت و انعطاف‌پذیر

از آنجایی که این کار نوعی فری‌لنسری است، شما در تعیین اهداف، مسیر کاری، انتخاب محصول مورد علاقه و حتی میزان ساعات کاری خود آزاد و مستقل خواهید بود. این راحتی باعث می‌شود تصمیم بگیرید که می‌خواهید روی کمپین‌های سرراست و آسان کار کنید یا می‌خواهید کارهای متفاوتی را تجربه نمایید. در چنین شرایطی از محدودیت‌ها و قوانین دست‌وپاگیر برخی محیط‌های کاری و تیم‌هایی که عملکرد خوبی ندارند هم رها خواهید بود.

۶. پاداش مبتنی بر عملکرد

اگر کارمند باشید احتمالا روزی ۸ ساعت کار می‌کنید و درآمد ثابتی خواهید داشت. درآمد افیلیت مارکتینگ بر اساس عملکرد شماست. هرچه تلاش کنید، بیشتر برداشت می‌کنید. تقویت مهارت‌های بررسی و نوشتن کمپین‌های جذاب، منجر به بهبود درآمد شما می‌شود. در نهایت در ازای کار ماهرانه‌ای که انجام داده‌اید، دستمزد می‌گیرید.

۷. قدرت سئو را دست کم نگیرید

اگر سئو را به‌درستی انجام دهید، ترافیک ارگانیک بسیار زیادی از موتورهای جستجو به‌دست می‌آورید. دورانی که بهینه‌سازی موتور جستجو به معنای تقلب کردن و دور زدن گوگل بود دیگر گذشته است. امروزه باید بتوانید وبسایت خود را برای بازدیدکنندگان جذاب و دیدنی درست کنید. مردم در فضای آنلاین به دنبال اطلاعات درست هستند. از همین رو شما باید با مفاهیم سئوی on-page، جستجوی کلیدواژه‌ها و لینک‌سازی آشنا باشید تا بتوانید منبع اطلاعاتی باشید که مخاطبان اول از همه پیدا می‌کنند. همه دوست دارند در نتایج جستجوی عبارت «بهترین محصول» در گوگل رتبه اول را داشته باشند.  

انواع رایج کانال‌های همکاری در فروش

istockphoto-1011362058-612x612-1.jpg

بیشتر شرکت‌های افیلیت برای اطمینان از این‌که تبلیغ محصول برای مخاطبان جذاب بوده از شیوه‌های مشترکی استفاده می‌کنند. اما تمام شرکت‌های افیلیت محصولات را به یک شیوه تبلیغ نمی‌کنند. برای این کار، کانال‌های مختلف بازاریابی وجود دارد.

۱. اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر کسی است که قدرت تاثیرگذاری را بر روی بخش قابل‌توجهی از مردم در تصمیم‌گیری برای خرید دارد. چنین فردی برای سود بردن از افیلیت مارکتینگ موقعیت بسیار خوبی دارد. تعداد زیادی از مردم او را دنبال می‌کنند و از او تاثیر می‌گیرند پس او به راحتی می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها و با دیگر راه‌های تعامل با مخاطبان، مصرف‌کنندگان را به سمت محصولات فروشنده‌ها هدایت کند. پس از آن، اینفلوئنسر بخشی از سودی که به ایجاد آن کمک کرده را دریافت می‌کند.

کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام رایج‌اند. برندها با اینفلوئنسرهایی که متخصص موضوعی هستن و یا در جایگاه‌های ویژه‌ای صاحب‌نظرند، همکاری می‌کنند. بسته به نوع معامله، کمپین ممکن است به‌وسیله تصاویر یا ویدئوهای پخش زنده، یک سری از محصولات را بررسی و تبلیغ کند. ممکن است اینفلوئنسر زیبایی‌شناسی یا برندسازی مخصوص به خود را داشته باشد اما این مهم است که از عناصر مربوط به برند مورد نظر استفاده شود تا نسبت به شناسایی و یادآوری آن اطمینان حاصل شود. می‌توان از اپلیکیشن‌هایی استفاده کرد که به سرعت می‌توانند در ویرایش خلاقانه و سفارشی‌سازی کمپین‌ها کمک کنند.     

۲. بلاگرها

بلاگرها توانایی خوبی در رتبه‌بندی ارگانیک در نتایج موتورهای جستجو دارند، از همین رو می‌توانند در افزایش نرخ تبدیل (کانورژن) هم موثر و برتر عمل کنند. آن‌ها نمونه‌هایی از محصول را بررسی می‌کنند و حاصل این بررسی‌ها را به‌صورت جامع و قانع‌کننده‌ای می‌نویسند و با این روش تبلیغاتی، ترافیک سایت فروشنده را بالا می‌برند.

۳. میکروسایت‌های متمرکز بر جستجوی پولی

توسعه و کسب درآمد از میکروسایت‌ها می‌تواند موجب فروش زیادی شود. این سایت‌ها با شراکت سایت‌های دیگر یا در لیست‌های حمایت شده یک موتور جستجو تبلیغ می‌شوند. آن‌ها از سایت اصلی سازمان جدا هستند. میکروسایت‌ها با پیشنهاد محتواهای متمرکزتر و مرتبط‌تر به مخاطبان خاص و با کمک کال تو اکشن‌های (اقدام به عمل) ساده، باعث تبدیل (کانورت) شدن تعداد زیادی لید می‌شوند.

۴. فهرست‌های ایمیل

اگرچه بازاریابی ایمیلی قدیمی است اما هنوز هم منبع خوبی برای درآمدزایی در افیلیت مارکتینگ به شمار می‌رود. برخی از شرکت‌های افیلیت برای آن‌که محصولات فروشنده را تبلیغ کنند از فهرست‌های ایمیلی که دارند استفاده می‌کنند. برخی نیز ممکن است از خبرنامه‌های ایمیلی استفاده کنند و در آن‌ها لینک‌هایی قرار دهند که به صفحه محصولات هدایت می‌شوند. به این شیوه پس از خرید محصول به‌وسیله مشتری، کمیسیون دریافت می‌کنند.

روش دیگر این است که شرکت افیلیت به مرور زمان لیست ایمیل خود را بسازد. یعنی پس از کمپین‌های مختلف لیست بلندی از ایمیل‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و بعد برای تبلیغ محصولات به آن فهرست‌ها ایمیل ارسال می‌کنند.

۵. وبسایت‌های رسانه‌ای بزرگ

این وبسایت‌ها به این منظور طراحی می‌شوند که با تمرکز بر ایجاد مخاطبان میلیونی، حجم بزرگی از ترافیک را ایجاد کنند. این وبسایت‌ها به وسیله بنرها و لینک‌های افیلیت، محصولات را برای حجم وسیعی از مخاطبان تبلیغ می‌کنند. این روش نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشد و نتیجه آن، افزایش درآمد برای فروشنده و افیلیت خواهد بود.

نکاتی برای یک بازاریاب موفق افیلیت

اگر برای تبدیل شدن به یک افیلیت مارکرتر آمادگی دارید، حتما به نکاتی که در ادامه آمده است، توجه کنید. این‌ها بهترین نکات درباره مارکتینگ آنلاین هستند که برای شروع این کار به شما کمک می‌کنند.

istockphoto-1196744718-170667a.jpg

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

وقتی شغل افیلیت مارکتینگ را انتخاب می‌کنید، می‌خواهید مخاطبانی داشته باشید که علائق ویژه‌ای دارند. این به شما امکان می‌دهد کمپین‌های افیلیت خود را به گوشه‌ای از بازار اختصاص بدهید تا احتمال افزایش تبدیل شدن (کانورت) را بالا ببرید. وقتی خود را در جایگاه متخصص در یک زمینه خاص به مخاطب می‌شناسانید و به‌جای تبلیغ مجموعه وسیعی از محصولات، خود را در یک جایگاه تثبیت می‌کنید، نزد مخاطبان خاص آن اعتبار بیشتری پیدا می‌کنید و احتمال خرید محصولی که برایشان بازاریابی می‌کنید بیشتر می‌شود.

محدودیتی برای تبلیغ محصولات وجود ندارد

شما می‌توانید محصولاتی را تبلیغ کنید که خودتان به کارایی آن‌ها باور دارید. یا حتی محصولات برند مورد علاقه‌تان را تبلیغ کنید. در این صورت مطمئن خواهید بود کمپین‌های شما حول محور محصولات ارزشمندی تشکیل شده‌اند که مصرف‌کنندگان از آن‌ها رضایت دارند. در این شرایط هم نرخ تبدیل بالایی رقم می‌خورد و هم اعتبار و اطمینان برند شخصی (پرسونال برند) شما افزایش می‌یابد.

در اینجا فرصت استفاده خوب از ایمیل برای کار با اینفلوئنسرها و بلاگرهای دیگر هم فراهم می‌شود. برای جمع‌آوری اطلاعات تماس افراد و فرستادن ایمیل‌های شخصی‌سازی شده برایشان از ابزار مربوط به این کار بهره ببرید و از دیگر فرصت‌های افیلیت و بلاگ‌نویسی مهمان هم استفاده کنید.

محصولات و خدمات را بررسی کنید

 بر روی بررسی محصولات و خدمات مشاغلی که تبلیغات آن‌ها را انجام می‌دهید تمرکز کنید. سپس روابط خود را با مخاطبانتان تقویت و جایگاه خود را به عنوان متخصص نزد آنان مستحکم کنید. برای دنبال‌کنندگان خود فواید محصول یا خدماتی را که آن‌ها را به خریدشان تشویق می‌کنید، توضیح دهید.

هرچیزی که آنلاین فروخته می‌شود، می‌تواند به‌وسیله برنامه افیلیت بررسی و تبلیغ گردد. چه محصولات فیزیکی، نرم‌افزارهای دیجیتال و یا حتی خدماتی که به‌صورت آنلاین رزرو می‌شوند؛ مثل رزرو اقامتگاه سفر.

مقایسه یک محصول با سایر محصولات مشابه و هم‌رده خود هم کار بسیار مهمی است. مهم‌تر از همه این است که نسبت به دقیق و واضح بودن این اطلاعات اطمینان داشته باشید تا بتوانید نرخ تبدیل را بهبود دهید.

از منابع متعدد استفاده کنید

به‌جای آن‌که تمام انرژی خود را بر روی کمپین‌های ایمیلی بگذارید، برای کسب درآمد روی بلاگ، ساختن صفحات فرود (لندیگ پیج)، نوشتن نتایج بررسی‌ها در سایت‌های نظرسنجی و ارتباط با مخاطب در شبکه‌های اجتماعی هم وقت بگذارید و حتی به‌دنبال تبلیغات بین کانالی باشید.  

می‌توانید انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما به‌کدام یک بیشتر پاسخ می‌دهد. به‌طور مداوم از تکنیک‌های مختلف استفاده کنید.

کمپین‌ها را با دقت انتخاب کنید

فارغ از این‌که چقدر مهارت بازاریابی دارید، از یک محصول بد کمتر از یک محصول ارزشمند درآمد کسب خواهید کرد. پیش از تبلیغ یک محصول، حتما وقت بگذارید و درباره میزان تقاضای آن مطالعه و بررسی انجام دهید.

قبل از آن‌که با فروشنده‌ای همکاری کنید، حتما به دقت درباره‌اش تحقیق کنید. وقت شما باارزش است، پس باید مطمئن باشید آن را صرف محصولی که مفید است و فروشنده‌ای که می‌توانید به کارش ایمان داشته باشید، می‌کنید.

همواره با ترندها پیش بروید

در حوزه افیلیت مارکتینگ، رقابت جدی است. برای آن‌که در این رقابت باقی بمانید، باید اطمینان داشته باشید که با ترندها پیش می‌روید. علاوه بر این دز این میان از تکنیک‌هایی که پیوسته در حال ایجاد شدن هستند نیز سود می‌برید. برای تضمین اینکه نرخ تبدیل و درآمد تا حد امکان بالا باشد، اطمینان حاصل کنید که تمامی استراتژی‌های جدید را به کار می‌برید و همواره به‌روز می‌مانید.

سخن پایانی

همکاری در فروش با کمک ابزاری چون بلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای وبینار و دیگر پلتفرم‌ها نوعی مارکتینگ نسبت تازه با ظرفیت‌های فراوان است که می‌تونید به‌خوبی از آن بهره ببرید. نکات موجود در این مقاله را به یاد داشته باشید تا بتوانید مخاطبان خود را در این تعامل مشارکت دهید و دنبال‌کنندگان منفعل را به مصرف‌کنند تبدیل کنید و در نهایت دستمزد خود را با یک کلیک و در زمانی کوتاه، افزایش دهید.