5 اشتباه ناشران تازه‌کار

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲

پلتفرم همکاری در فروش افیلیو به کسب‌وکارها کمک می‌کند که بازاریابی افیلیت خود را راه‌اندازی کنند. در طی تکرار این فرآیند، درک و تجربه بیشتری نسبت به کاستی‌ها به وجود می‌آید. در این مطلب قرار است ۵ اشتباه رایج ناشرانی که به تازگی افیلیت مارکتینگ را آغاز کرده‌اند مطرح کنیم. اگر در این راه تازه‌کار هستید، مواظب این اشتباه‌ها باشید.

istockphoto-1224064091-170667a.jpg

۱. برنامه نداشتن!

بسیاری از افراد در سیستم همکاری در فروش ثبت نام می‌کنند بدون آن‌که برای شروع، استراتژی بازاریابی داشته باشند. کار کردن با مشتریان تازه برای پلتفرم افیلیت مارکتینگ خوشحال کننده است اما قبل از آن باید یک افیلیت داشته باشید. هیچ برنامه‌ای به تنهایی نمی‌تواند به رشد شما کمک کند. باید حتما برنامه‌ای برای پیدا کردن افیلیت‌های مناسب کار خود داشته باشید. با اصول اولیه شروع کنید:

·        افیلیت ایده‌آل من کیست؟

·        آیا مشتریان فعلی خود را هدف قرار می‌دهم؟

·        اینفلوئنسرهای حوزه کسب‌وکار من چه کسانی هستند؟

·        قرار است به شرکت‌های افیلیت چه چیزی ارائه دهم؟

با بررسی این سوال‌ها و پیدا کردن اولین شریک افیلیت می‌توانید پایه محکمی برای رشد بازاریابی خود بسازید.  

۲. ساده شروع نکردن!

مشتریان سیستم همکاری در فروش پس از چند ماه رشد می‌کنند. آن‌ها با افیلیت‌های مختلف، محصولاتی در رده‌های گوناگون و با پیشنهادات متفاوت کار می‌کنند. اما رسیدن به این سطح حرفه‌ای در افیلیت مارکتینگ یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

اشتباه بزرگی که تازه‌کارها مرتکب آن می‌شوند این است که سعی می‌کنند موفقیت این ناشران را با طرح‌های پیچیده خود تقلید کنند. این روش هرگز کار نمی‌کند. اگر از صفر شروع کرده‌اید، پیشنهادات ساده ارائه دهید و آهسته در مسیر پیش بروید.

بهتر است در ابتدا فقط با یک پیشنهاد به شرکت‌های افیلیت کار خود را شروع کنید؛ ۵-۱۵٪ کمیسیون فروش (هر مقداری که در صنعت شما رقابتی است). وقتی روابط مناسب در همکاری در فروش ایجاد کردید، به‌طور ارگانیک با برنامه‌های بازاریابی چند وجهی رشد می‌کنید.

پس اول با یک پیشنهاد ساده شروع کنید تا از بابت بازگشت سرمایه‌تان مطمئن باشید، بعد قدم بعدی را بردارید.

۳. برقرار نکردن ارتباط سازنده با افیلیت‌ها

بعضی از بازاریاب‌های افیلیت که تازه‌کار هستند، رابطه خود با افیلیت‌ها را رابطه کارفرما و کارمند می‌پندارند: «این پیشنهاد من است، برای من پول در بیاور!» اما این نوع ارتباط راهی نیست که منجر به رشد برنامه بازاریابی شما شود.

از همان ابتدا با شرکت‌های همکاری در فروش (افیلیت) ارتباط درست و سازنده‌ای برقرار کنید تا یک مشارکت واقعی بینتان برقرار شود. مثالی از آن‌چه باید برای آن‌ها شفاف کنید:

·        نحوه رسیدگی به لغو و بازپرداخت سفارش

·        سیاست شما در مزائده تجاری

·        ساختار فعلی کمیسیون‌ها

·        زمان پرداخت کمیسیون به آن‌ها (که مهم‌ترین مورد است.)

وظیفه شما این است که مطمئن شوید افیلیت‌ها دقیقا می‌دانند باید چه انتظاراتی داشته باشند. و این قوانین را روی کاغذ بیاورید زیرا اگر اختلافی به وجود بیاید، وجود یک مرجع لازم خواهد بود. عدم برقراری یک رابطه مناسب حتی می‌تواند موجب شکست افیلیت مارکتینگ شود.

اگر قصد شروع فعالیت در سیستم همکاری در فروش را دارید، افیلیو می‌تواند راهنمای مناسبی برای راه‌اندازی بازاریابی افیلیت شما باشد. پس در این تماس تردید نکنید!

۴. پرورش ندادن افیلیت‌هایتان

پرورش افیلیت‌ها موضوع متفاوتی با برقراری ارتباط سازنده است. وقتی همکاری در فروش خوب پیش می‌رود، اشتباه است اگر مرچنت، به افیلیت برای انجام کارهای بیشتر انگیزه ندهد. همانطور که گفته شد، ساختن رابطه خوب با افیلیت‌ها لازم است. بهترین افیلیت‌های خود را با ارائه پیشنهادهای بهتر به فعالیت بیشتر تشویق کنید. این کار چند مزیت دارد:

·        حفظ انگیزه در آن‌ها

·        کسب درآمد بیشتر برای شما و آن‌ها

·        عبور شما از مرحله بازاریاب تازه‌کار و قدم گذاشتن به مرحله بعدی برنامه بازاریابی

همانطور که در نکته دوم گفته شد، بهتر است ساده شروع کنید. برای برداشتن گام‌های بزرگ، عجله نکنید. در عین حال که آهسته شبکه خود را گسترش می‌دهید، نباید بگذارید پتانسیل‌های رشد از بین بروند. این ذهنیت که تنظیمات را انجام دهید و ادامه مسیر را رها کنید، اشتباه است. در حالی که در طی مسیر، برنامه افیلیت شما به‌صورت ارگانیک رشد می‌کند باید به یاد داشته باشید که اگر برنامه را بهینه‌سازی نکنید و افیلیت را پرورش ندهید، موفق نمی‌شوید.

۵. زمان کافی نگذاشتن و عدم صبوری

افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین راه‌های رشد کسب‌وکار است اما این جمله بدان معنی نیست که روش آسان و سریعی است. بسیاری از ناشران، چند ماه پس از شروع افیلیت مارکتینگ به کلی ناامید می‌شوند. «نمی‌توانیم افیلیت پیدا کنیم.»، «چرا کانورتی صورت نمی‌گیرد؟» یا «رقیب پیشرفت بیشتری داشته، چرا من ندارم؟»…

ایجا یک برنامه افیلیت جامع به صرف زمان و انرژی نیاز دارد. باز هم باید تاکید کرد که همه چیز به روابط درست بستگی دارد. اعتماد، به سرعت به‌وجود نمی‌آید. راه‌اندازی یک برنامه افیلیت از ابتدا، و پیشبرد درست آن کار سختی است.

پس وقتی این کار را شروع کنید که مطمئن هستید برای انجام آن زمان کافی دارید. اگر راه‌اندازی همکاری در فروش را به تاخیر بیندازید، بهتر از آن است که برنامه افیلیت خود را نیمه‌کاره رها کنید. امکان شروع بازاریابی افیلیت همیشه وجود دارد، کافی است شما برای شروع آماده باشید.