7 راه برای افزایش فروش افیلیو

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
7 راه برای افزایش فروش افیلیو

احتمالاً بسیاری از راهنماها و منابع به شما می گویند که بهترین راه برای افزایش فروش افیلیت، بهبود سئو سایت، استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) و یا یافتن منابع جدید ترافیک برای سایت است.

در ابتدا همه چیز عالی به نظر می رسد تا زمانی که وارد کار می‌شوید و متوجه می‌شوید که اجرا و پیاده‌سازی هر یک از این استراتژی‌ها ممکن است چندین سال طول بکشد. 

همچنین اینکه آیا این روش‌ها برای شما و نیچ مورد نظر شما جواب می‌دهد یا نه، بدون صرف تلاش زیاد و پیاده‌سازی این روش‌ها مشخص نمی‌شود!

اما در مورد ایجاد درآمد بیشتر و افزایش فروش از همین ترافیکی که در حال حاضر در سایت افیلیت خود دارید، چطور؟ برای این چه کارهایی می‌توان کرد؟

با بهینه‌سازی محتوا و کمپین‌های موجود خود، می‌توانید تأثیر تغییرات و بهینه‌سازی‌ها را یک شبه و بدون انتظار طولانی مدت برای رتبه‌ گرفتن محتوای جدید در موتورهای جستجو و یا ایجاد صفحات فرود (لندینگ پیچ) از صفر و انتظار برای گرفتن نتیجه از آن‌ها مشاهده کنید.

آیا می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه با همان میزان ترافیکی که امروز دارید، نرخ تبدیل کاربران خود را افزایش دهید و درآمد بیشتری کسب کنید؟ با آکادمی افیلیو بزرگ‌ترین پلتفرم افیلیت مارکتینگ در ایران همراه باشید.

چطور در ۷ گام فروش افیلیت را افزایش دهیم؟

۱.محصولاتی که شامل کمیسیون مکرر می‌شوند را تبلیغ کنید.

تصور کنید بتوانید یک مشتری برای برند بیاورید که هر ماه از آن برند خرید کند. ارزش طول عمر آن مشتری برای شرکت مقداری بسیار زیاد است. علاوه بر این حفظ این مشتری  هزینه بسیار کمتری نسبت به جذب مشتری جدید برای برند دارد.

اما اگر شما به‌عنوان یک افیلیت مارکتر که در برنامه‌ای بدون داشتن کمیسیون‌های مکرر (Recurring commissions) شرکت می‌کند، فقط برای اولین فروشی که برای برند با فروشنده ایجاد کرده‌اید، پول دریافت خواهید کرد.

درواقع تفاوت برای شما و برند، صدها یا هزاران دلاری است که وفاداری مشتری برای برند می‌ارزد. حال چطور می‌توانید در بخشی از ارزش خلق شده برای برند سهیم شد؟ البته که پاسخ این سوال استفاده از برنامه‌های افیلیت با کمیسیون مکرر است.

برنامه‌های افیلیت با کمیسیون مکرر برنامه‌هایی هستند که تا زمانی که مشتری که شما برای برند آورده‌اید درآمدزایی داشته باشد، به شما کمیسیون یا همان پورسانت پرداخت خواهد شد. این مدل مبتنی بر بازگشت مشتری نه تنها منافع بین برندها و ناشران را همسو می‌کند بلکه روشی منصفانه‌تر برای پاداش دادن به ناشرانی است که موفق به ایجاد مشتریان باکیفیت و وفادار برای برندها می‌شوند.

اغلب برنامه‌هایی که مدل کمیسیون‌ مکرر (Recurring commission)  را ارائه می‌کنند، برنامه‌های افیلیت SaaSها هستند. SaaS مخفف عبارت Software-as-a-Service به معنی نرم‌افزار به عنوان یک سرویس است که یکی از راه‌کارهای ارايه‌ی نرم‌افزار با استقرار روی وب‌سرور است. اما انواع دیگری از اشتراک ها نیز وجود دارند که کاری مشابه این انجام می دهند، مانند حق عضویت‌ها، محصولات دیجیتال، اشتراک مجله و …

نمونه‌هایی از برنامه‌های افیلیت با کمیسیون‌های مکرر عبارتند از:

  • ابزارهای SaaS مانند اتوماسیون بازاریابی ایمیلی
  • اشتراک‌هایی مانند خدمات پخش و توزیع محصولات غذایی
  • محصولات دیجیتال مانند پلتفرم‌های دوره‌های آموزشی

۲. مطالب جمع‌بندی محصولات را بهینه کنید.

جمع‌بندی محصولات یکی از بهترین انواع محتوای افیلیت برای ناشران است که تبدیل به آن می‌شوند. افرادی که در جستجوی عباراتی مانند “بهترین مخلوط کن” یا “بهترین غذای ارگانیک برای گربه” هستند در نقطه‌ای مناسب از مسیر سفر مشتری (customer journey)  قرار دارند: درست در نقطه ای که بتوانید کلیک‌های آنها را به سمت محتوای خود جذب کنید، اما نه آنقدر دیر که آنها محصول مورد نظر خودشان را دریافت کرده باشند. 

اما آنچه اغلب اتفاق می‌افتد این است که ناشران فهرستی از بهترین محصولات را در یک دسته کالای خاص ایجاد می‌کنند، بدون اینکه بدانند کدام عوامل برای خریداران مهم‌تر است. بنابراین لیست آنها ممکن است به خوبی تبدیل نشود.

این به ا

ین معناست که حتی با وجود انجام همه کارهای رایج برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل، احتمال زیادی وجود دارد که محصولاتی که در انتهای مطلب به آن‌ها اشاره شده‌ است از چشم خواننده دور بماند – آن‌ها به ندرت به اندازه کافی پایین می‌روند تا آنها را مشاهده کنند.

برای بهبود این موضوع بهتر است در مقالات خود دسترسی سریع به بخش‌های مختلف مقاله ایجاد کنید. استفاده از لینک‌های پرشی یا Anchor Link‌ها یکی از این راه‌ها است.

همچنین به جای انتشار و بعد کنار گذاشتن و فراموش کردن مطلب خود، باید با استفاده از ردیابی SubID‌ها پیدا کنید که کدام لینک‌ها در صفحه منجر به کلیک و فروش می‌شوند.

SubIDها اساساً کوئری پارامترهایی هستند که می توانید آنها را به لینک‌های افیلیت اضافه کنید تا دقیقاً متوجه شوید کدام یک منجر به یک فروش خاص شده است.

۳. بررسی و نقد مستقل و تخصصی از محصولات با بهترین نرخ تبدیل ایجاد کنید.

اکنون که می‌دانید کدام محصولات در حال تبدیل کاربران به مشتری هستند، می توانید زمان و تلاش خود را برای نوشتن نقد و بررسی عمیق درباره آن‌ها سرمایه گذاری کنید. یک اشتباه رایج که بسیاری از ناشران مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها این مسیر را برعکس طی می‌کنند: ابتدا بررسی و سپس جمع بندی. این یک اشتباه است چون بهتر است شما افراد را در ابتدای مسیر سفر مشتری جذب خود کنید.

بسیار موثرتر است که بازدیدکنندگان سایت شما ابتدا از گزینه ها و انتخاب‌های پیشِ روی خود از طریق مطلب جمع‌بندی مطلع شوند و سپس بازدیدکنندگانی که به جزئیات بیشتر برای بررسی‌های دقیق‌تر و اختصاصی محصول نیاز دارند از طریق لینک‌های داخلی هدایت کنید. به این ترتیب، بازدیدکننده نیازی به بازگشت به گوگل (و خروج از وب سایت شما) برای کسب آخرین اطلاعاتی که برای خرید نیاز دارد، ندارد.

دقیقاً چه چیزی منجر به یک پست وبلاگ نقد و بررسی محصول با نرخ تبدیل بالا می‌شود؟ به الگوی ساده زیر برای بررسی محصول توجه کنید:

  1. عنوان قوی که افراد را از طریق نتایج جستجوی گوگل جذب سایت شما می‌کند.
  2. تخصص خود را به عنوان یک منتقد و ارزیاب در ابتدا و مقدمه مطلب آشکار کنید.
  3. خلاصه بررسی محصول را در ابتدا و برای افرادی که فقط خلاصه و نتیجه را می خواهند قرار دهید.
  4. راهنمای خریدی بنویسید که به خواننده کمک کند محصول مناسب خود را انتخاب کنند.
  5. نتایج بررسی خود از محصول را از طریق اسکرین شات، عکس و تایید و تجربه دیگران به اشتراک بگذارید.
  6. جایگزین‌های محصول مورد بررسی را فهرست کنید.
  7. با یک دعوت به اقدام (CTA) قوی و جذاب به محتوای خود پایان دهید.

یک مطلب نقد و بررسی محصول عالی حتماً نیازی به طولانی بودن ندارد، اما باید حاوی اطلاعات مفیدی باشد که آن را به منبع بهتری نسبت به نظرات عمومی موجود در آمازون تبدیل کند.

گوگل نیز دستور عمل‌های مشخصی برای محتوای بررسی محصولات دارد که اگر می‌خواهید در گوگل رتبه بگیرید باید از آن پیروی کنید. استفاده از اسکیمای بررسی محصولات را فراموش نکنید.

۴. تراکم لینک‌های افیلیت را در محتوای خود افزایش دهید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش نرخ تبدیل در محتوای افیلیت این است که چندین بار به یک محصول لینک دهید. متأسفانه، بسیاری از ناشران به یک بار لینک دادن راضی می‌شوند و کار را تمام شده در نظر می‌گیرند.

نکته کلیدی این است که از تعداد لینک‌ کافی برای بهبود نرخ تبدیل‌ها بدون اینکه حالت اسپم داشته باشد استفاده کنید. برای افزایش چگالی لینک‌های افیلیت برخی از این نکات را امتحان کنید:

به جای اینکه فقط به صفحه محصول لینک دهید، مستقیماً به صفحه بررسی محصول لینک دهید.

به شرایط مرجوع کردن کالا یا دستورالعمل‌های حمل و نقل لینک دهید.

با استفاده از انکر تکست های مختلف، مانند «این محصول» و نه تنها نام محصول، به محصول ارجاع دهید.

لینک را در شکل‌های مختلف مانند دکمه ها، لیست ها و لینک‌های درون محتوا نمایش دهید.

به طور کلی، طوری عمل کنید که محتوا طبیعی جلوه کند. این کار به بازدیدکنندگان فرصت‌های متعددی را برای کلیک کردن و در نتیجه فعال شدن کوکی افیلیت شما می‌دهد.

۵. برای هر محصولی که توصیه می کنید، جایگزین ارائه کنید.

مهم نیست محصولی که بررسی می کنید چقدر عالی باشد، ممکن نیست آن محصول که برای همه مناسب باشد. هر بازدیدکننده‌ای که وارد وب سایت شما می شود نیازهای متفاوت، بودجه متفاوت و اهداف متفاوتی دارد.

به همین دلیل است که باید لینک‌ به محصولات جایگزین را نیز اضافه کنید. به دنبال جایگزین‌هایی باشید که «ارزان‌تر» یا «کوچک‌تر» یا «به صرفه» هستند. جایگزین‌های مناسب به دسته بندی محصول شما بستگی دارد، اما یک جای خوب برای شروع بررسی جایگزین‌های توصیه شده توسط خود فروشنده است.

در اینجا یک مثال از Wirecutter آورده شده است، جایی که آنها گزینه‌های جایگزین را به عنوان “Also Great” در صفحه قرار می‌دهند:

pasted image 0.png

همچنین می‌توانید از طریق وب سایت سازنده محصول هم برای کالاهای جایگزین ایده بگیرید.

علاوه بر این بیشتر صفحات جزئیات محصول در وب سایت های فروشگاهی شامل موارد مشابه یا جایگزین در پایین صفحه می‌شوند که از آن‌ها نیز می‌توان ایده گرفت، اما راه درست و اصولی این است که با در طول زمان جایگزین های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشتر در بین بازدیدکنندگان مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث فروش بیشتر می‌شود.

۶. تایید اجتماعی مانند رتبه بندی یا نظر و بررسی را به محتوایتان اضافه کنید.

تایید اجتماعی (Social Proof) را می‌توان به عنوان یک پدیده روان‌شناختی خلاصه کرد که در آن افراد تمایل دارند کاری را انجام دهند که دیگران انجام می‌دهند، این می‌تواند رفتن به مهمانی‌های مشابه، پوشیدن برندهای لباس مشابه یا خرید محصولات توصیه‌شده باشد.

خریداران آنلاین برای منطبق با دیگران بودن به نظرات سایر افراد روی می آورند تا تصمیم بگیرند که چه چیزی بخرند. به همین دلیل هم است که آنها در وهله اول وارد وب سایت شما شده‌اند. اما شما می‌توانید با آوردن نمونه‌های تایید اجتماعی از منابع دیگر، از نظر شخصی خود حمایت کنید.

در اینجا نمونه ای از نقد و بررسی Elementor، یک افزونه محبوب وردپرس آورده شده است:

pasted image 0 (1).png

نمایش نمره ۹۴% و ۵ میلیون نصب، همگی برای القای اطمینان در خواننده طراحی شده‌اند که نشان دهد قرار است نقد و بررسی یک محصول محبوب و با کیفیت را بخوانند.

در اینجا چند ایده آورده‌ایم که می توانید در محتوای افیلیت خود بگنجانید:

  • نمره‌دهی و ستاره‌ها یا امتیازات در فروشگاه‌ها 
  • تعداد نقد و بررسی‌های آنلاین
  • تعداد دفعاتی که نرم افزار دانلود یا نصب شده است
  • نقل قول‌ها و توصیه‌های موجود در وب‌سایت برند
  • بازتاب‌ها در رسانه‌های اجتماعی و جملات کاربران
  • گواهینامه‌ها یا جوایزی که محصول کسب کرده است
  • تایید افراد مشهور یا متخصص

به هر صورت زمانی که صحبت از فروش می‌شود تاثیر اعداد و نظرات دیگران غیر قابل انکار است.

۷. لینک‌های افیلیت را در بالای مقاله خود قرار دهید.

آخرین مورد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است: از لینک‌های افیلیت در ابتدای مقاله استفاده کنید.

یکی از اشتباهات اصلی همکاری در فروش که وبلاگ نویسان و ناشران مرتکب می شوند این است که ابتدا مقاله خود را می‌نویسند و سپس در انتها لینک‌های افیلیت خود را اضافه می کنند. در عوض، ساختار مقاله را به گونه ای تنظیم کنید قرار گرفتن لینک‌ها در ابتدای مقاله طبیعی و منطقی به نظر برسد.

به عنوان مثال، یک “خلاصه” از توصیه های مهم در سراسر محتوا در ابتدای مقاله قرار دهید. این نه تنها برای خواننده مفید است، بلکه باعث می‌شود که آن‌ها با یک نگاه از مقاله شما، که ممکن است هزاران کلمه را شامل شود، و در زمانی کوتاه توصیه های مهم شما را به دست آورند.

در اینجا نمونه‌ای از The Spruce آمده که بهترین انواع جاروبرقی را برای نیازهای مختلف معرفی کرده است:

pasted image 0 (2).png

اما مطمئن شوید که در این کار اعتدال را رعایت نمایید. قبل از اینکه تعداد زیادی لینک افیلیت را در محتوای خود تبلیغ کنید، مطمئن شوید که خواننده فرصتی داشته که ابتدا شما را بشناسد و شما را به عنوان یک مرجع و متخصص در این موضوع شناسایی کند.

در واقع، دانستن چگونگی القای اعتماد و جلب اعتماد خواننده یکی از مهم‌ترین مهارت‌های وبلاگ نویسی است که باید به عنوان یک افیلیت مارکتر این مهارت را توسعه دهید.

جمع بندی

افزایش درآمد یک شبه ناشران در افیلیت مارکتینگ ممکن است مانند رویا به نظر برسد. اما اگر از قبل پایه‌های محکمی برای این کار چیده باشید، دستیابی به آن چندان دشوار نیست.

توجه داشته باشید که محتوای قدیمی را فراموش نکنید و تصور نکنید که تا آنجا که می تواند درآمد خودش را دارد کسب می‌کند. پس از رتبه گرفتن محتوا نیز تلاش و زمان خود را سرمایه گذاری کنید و ببینید چه چیزهایی را می‌توانید در آن بهبود دهید.

به کلیک‌ها، تبدیل‌ها و ابزارهای تجزیه و تحلیل‌ سایت خود دقت کنید تا بهتر بفهمید که دقیقاً چه چیزی بازدید و فروش را افزایش می‌دهد و چه چیزی نه.

برخی از سودآورترین ناشران افیلیت مارکتینگ با محتوای کمتر و به‌طور مؤثرتر درآمد کسب می‌کنند. آیا شما هم دوست ندارید همین کار را بکنید؟

بهینه سازی محتواهایی که در حال حاضر دارید یک راه عالی برای شروع است.